Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi toch? Ze zien hun fout in.

vdongen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2012 20:46

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door vdongen »

We gaan het zien, te mooi om waar te zijn....

Mblokpoel1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2022 17:04

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Mblokpoel1 »

Heb precies dezelfde mail gehad inderdaad, zou wel erg gunstig zijn dat de tarieven nog een jaar gelijk blijven als februari toen het nieuwe contract inging, tarief was toen 0.29 per kWh en 1.05 voor gas

RD1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2022 17:34

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door RD1983 »

vdongen schreef:
12 dec 2022 17:03
Tot mijn verbazing kreeg ik deze email vandaag binnen. Na het lezen v/d bovenstaande discussie vraag ik mij af er meer zijn die een vergelijkbaar bericht hebben gehad?

"In maart eindigde de looptijd van je vaste contract en ben je overgegaan op ons LosVast product. Dat is een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Volgens jouw contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven, maar door een vergissing zijn er voor jou al eerder nieuwe tarieven ingegaan. Sorry, dit had niet mogen gebeuren. We gaan dit dan ook corrigeren."
Ik heb exact dezelfde e-mail gehad. Goed nieuws dus dat ze hun fout dan uiteindelijk toch toegeven.

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

Johanna F. schreef:
12 dec 2022 16:13
vorig jaar ging ik ook over naar losvast. Ik ging het dubbele bedrag betalen. De nieuwe hogere tarieven gingen gelden.
Nu ontvang ik een mail van Oxxio dat zij de verkeerde tarieven te vroeg hadden laten ingaan? Dat hiernaar gekeken wordt en dat er een uitleg komt januari 2023. En in december dit jaar nog een nieuw tarief.......
Betekent dit dan dat ik afgelopen jaar de hogere tarieven nog niet had hoeven betalen?
[...]
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat je het te veel betaalde terug gaat krijgen (eind januari dus). Veel anders kunnen ze niet doen nu ze hun fout hebben toegegeven.

CarolaZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 17:46

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door CarolaZ »

Ik heb diezelfde mail ook gekregen.
Dus als ik het goed heb zou dan het tarief wat bij aanvang van het contract het hele eerste jaar gelden?
Wij zijn net overgestapt naar een andere energieleverancier, met dynamische tarieven.
Daar gaat het contract op 16 december in.
Maar als dit dus klopt dan kunnen we beter nog bij oxxio blijven..

Martinzwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 19:27

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Martinzwolle »

Ik kreeg ook zo'n mail van de Oxxio, als ik het goed begrijp moeten we jou (misschien meerdere mensen) bedanken voor het aan de bel trekken bij het ACM.

onrecht100.000
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2022 14:38

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door onrecht100.000 »

IEDEREEN PROFICIAT !!!
Ik heb inmiddels mijn centen terug, het tarief is aangepast zoals afgesproken!
Hoorde zojuist op het nieuws dat dat voor nog veel meer gedupeerden gaat gelden.
Gerechtigheid.
Los= los en VAST = VAST !! :D :D :D

jolanderodijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 20:48

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door jolanderodijk »

Ook ik heb mailcontact gehad in met Oxxio over mijn aanbod van lost vast contract:

Ik ben het meteen gaan nakijken voor je,
Oxxio gaat je een aanbieding sturen 10 dagen voor je contract afloop waar je je nieuwe tarieven in gaat vinden die zullen ingaan op 1/2/22 voor jou 😊
Dit gaat het los/vast contract worden dit wil zeggen dat je naar een vast contract kan overstappen wanneer de tarieven zich gunstig voor doen maar jou tarieven die jou aangeboden worden die staan vast voor 1 jaar 🙂
je betaald op dit momemt 0,81 cent per m3.
Is het duidelijk voor je ? 😊

Na verhoging en mijn vraag om uitleg kreeg ik onderstaand antwoord:

Goedemorgen, ik begrijp wat je zegt en wat jou verteld is, een variabel losvast contract mag in tijd van energie crisis veranderen. De jaren daarvoor was de energie markt stabiel en kon de leverancier de tarieven voor 1 jaar vast houden. Nu is dit niet meer het geval, de prijzen kunnen zelfs per maand veranderen. Wij kunnen er niet mee eens zijn omdat het ons in het nadele uitkomt. Maar als wij vanuit de standpunt van de leverancier bekijkt, hij koopt nu veel hoger in en heeft het recht om bij een variabel contract de tarieven aan te passen zodat hij ook met zijn kosten in evenwicht blijf. Als wij zelf de leverancier waren zouden wij het zelfde doen.


Blj dat Oxxio zijn fout toegeeft 😃

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

onrecht100.000 schreef:
12 dec 2022 20:56
IEDEREEN PROFICIAT !!!
Ik heb inmiddels mijn centen terug, het tarief is aangepast zoals afgesproken!
Hoorde zojuist op het nieuws dat dat voor nog veel meer gedupeerden gaat gelden.
Gerechtigheid.
Los= los en VAST = VAST !! :D :D :D
Het bericht staat ook op hun site https://www.oxxio.nl/over/nieuws/correc ... io-klanten

PietvanDalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2022 11:04

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door PietvanDalen »

Snapt iemand wat ze bedoelen met "tussen Mei en September"? Ik heb een LosVast contract per 2 Jan 2021 en voor mij zijn er op 20 Oktober wijzigingen doorgevoerd. Ik heb wel de e-mail van Oxxio gehad maar het is wel super onduidelijk.

cindy513
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2022 11:16

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door cindy513 »

hoi allemaal,

Gekke vraag maar ik vind het nu zo'n chaos, overal staat iets anders. In de app zie ik idd dat de tarieven van voor oktober zeker een stuk lager zijn, wel zie je iedere maand een ander tarief, ze moeten dan toch aanhouden waar je mee begon toen je naar los vast overging die tarieven waren toen al hoger ?? En hoe zit het nu met okt nov dec, ze praten namelijk nu op de site over de maanden mei tm sept, Als het voor een jaar is moet het tarief in mijn geval dan toch tot 12-01-23 redelijk hetzelfde zijn. Voorlopig zitten wij nu thuis haast zonder verwarming aangezien de m3 prijs nu 3,37 is, dat doen ze goed iig pfff en het verschil ook met andere leveranciers belachelijk iedere euro is er 1 he.
groetjes

antigraaier
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2012 16:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door antigraaier »

Ook ik (TS) heb een email ontvangen waarin staat dat Oxxio een vergissing heeft begaan en dat eind januari gaat corrigeren Hoe, dat zeggen ze nog niet. Maar door dit alles ben ik inmiddels nog voor het einde van het eerste jaar opgestapt bij Oxxio en betaal nu elders hogere tarieven dan aan het begin van mijn losvast contract. Dus heb ik door de handelswijze van Oxxio nu uiteindelijk toch nog nadeel!
Ik heb ook bij de ACM geklaagd maar heb geen idee waardoor het komt dat ze nu overstag zijn gegaan. Maar ik ben er wel blij mee.

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

antigraaier schreef:
13 dec 2022 16:03
Maar door dit alles ben ik inmiddels nog voor het einde van het eerste jaar opgestapt bij Oxxio en betaal nu elders hogere tarieven dan aan het begin van mijn losvast contract. Dus heb ik door de handelswijze van Oxxio nu uiteindelijk toch nog nadeel!
Daar kun je waarschijnlijk schadevergoeding van Oxxio voor krijgen. Ze hebben je misleid (over het feit dat ze tussentijds de tarieven zouden mogen veranderen); dat is onrechtmatig; de schade die je daardoor hebt kan je vergoed krijgen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Moneyman »

TomvdZ schreef:
13 dec 2022 16:30
Daar kun je waarschijnlijk schadevergoeding van Oxxio voor krijgen. Ze hebben je misleid (over het feit dat ze tussentijds de tarieven zouden mogen veranderen); dat is onrechtmatig; de schade die je daardoor hebt kan je vergoed krijgen.
Succes in de strijd... :D

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

Moneyman schreef:
13 dec 2022 18:43
Succes in de strijd... :D
Tja, daar moet je maar net zin in hebben. Het is wel dankzij het soort mensen die zo'n strijd aangaan dat er nu dit resultaat is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar dit is nog een stap verder, met heel andere juridische uitdagingen.

rpcdv
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:22

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door rpcdv »

Maar hoe kan het dat een los vast tarief niet voor iedereen gelijk is?.
Vrienden van ons wonen in dezelfde plaats, hebben ook een los vast contract en betalen:
Normaal KWH: €0,68
Dal KWH: €0,51
Gas m3: €2,69

WIJ hebben ook los/vast en betalen:
Normaal KWH: €0,93
Dal KWH: €0,70
Gas m3: €3,38


Teruglevering e.a. kosten zijn voor beiden gelijk.

Enig verschil is dat zij dit jaar overgezet zij naar los vast en wij vorig jaar al.

Hoe kan het oxxio dat hier zoveel verschil in zit ?

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

rpcdv schreef:
14 dec 2022 18:33
Maar hoe kan het dat een los vast tarief niet voor iedereen gelijk is?.
[...]
Enig verschil is dat zij dit jaar overgezet zij naar los vast en wij vorig jaar al.
Dat is juist daarom. Op het moment dat jij een nieuw tarief krijgt wordt dat gebaseerd op de dan geldende prijzen (de inkoopprijzen die Oxxio op de gas-/elektriciteitsmarkt moet betalen). De prijzen veranderen op de energiemarkt op dit moment nogal snel en daarom kunnen er dit soort (grote) verschillen zijn tussen wat jullie betalen.


Plaats reactie