Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
antigraaier
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2012 16:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door antigraaier »

Aanvulling op hierboven:

Van belang is ook het volgende, zoals al aangegeven door onrecht 100.000:

"Uit de overeenkomst:
Welke documenten gelden voor onze afspraken?
Voor onze afspraken gelden de documenten die hieronder staan:
- Deze overeenkomst.
- De Algemene voorwaarden voor de levering van elektriciteit en gas aan kleinverbruikers 2017.
- De Kwaliteitscriteria van Oxxio.
- De Actievoorwaarden, als die voor deze overeenkomst gelden.
- Het Voorwaardenoverzicht.
De voorwaarden en kwaliteitscriteria staan op Oxxio.nl/voorwaarden. Staat er in één van deze documenten iets anders dan wat er in een ander document staat? Dan gelden ze in de volgorde die hierboven staat.".

In het document "deze overeenkomst" staat:
"Mogen wij het tarief van stroom en gas veranderen?
Jouw leveringstarief voor stroom en gas staat vast, en wijzigt dus niet, zolang deze overeenkomst duurt. Jouw tarieven en de looptijd van het product zie je op de voorkant. Verhoogt de overheid
belastingen, bijvoorbeeld energiebelasting of btw? Dan mogen wij jou die verhogingen wel direct doorberekenen. Daarover hoeven we je niet te informeren. Bovenop het stroom- en gastarief betaal
je voor je aansluiting, transport van stroom en gas en de huur van je elektriciteits- en gasmeter.".

Omdat dit document vóór de algemene voorwaarden gaat bij verschillen moet het dus zo zijn dat de tarieven van het losvast contract voor een jaar vast moeten zijn.

Snoopysnoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2019 13:52

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Snoopysnoop »

Klacht
Ineens noemt Oxxio het losvast contract een variabel contract.
Oxxio wijzigt mijn jaarcontract tussendoor omdat dit volgens de kleine lettertjes mag.
Dit produkt is mij niet als zodanig telefonisch verkocht.
Ik vind dat niet netjes.
De discussie met Oxxio is op een beschaafde en vriendelijke toon gevoerd maar Oxxio houdt voet bij stuk.
Ik heb best begrip voor hun situatie echter hoort verlies bij het spelen met knikkers.
Mijn enige optie is dat ik mijn klacht bij de geschillencommissie zal moeten neerleggen
omdat Oxxio op geen enkele manier wil meewerken aan een oplossing.
Ik wacht nog even om Oxxio de gelegenheid te geven om contructiever te reageren na mijn klacht op deze site.
Oxxio was een prima bedrijf maar is nu helaas practisch onbereikbaar en komt daardoor klantonvriendelijk over.
Ook bij mijn klacht slaan ze de plank helemaal mis. Er is momenteel veel ergernis over Oxxio.
Dit is erg jammer. Ik hoop dat Oxxio zich snel rehabiliteerd.
Gewenste oplossing:
Ineens noemt Oxxio het losvast contract een variabel contract.
Oxxio wijzigt mijn jaarcontract tussendoor omdat dit volgens de kleine lettertjes mag.
Dit produkt is mij niet als zodanig telefonisch verkocht.
Ik vind dat niet netjes.
De discussie met Oxxio is op een beschaafde en vriendelijke toon gevoerd maar Oxxio houdt voet bij stuk.
Ik heb best begrip voor hun situatie echter hoort verlies bij het spelen met knikkers.
Mijn enige optie is dat ik mijn klacht bij de geschillencommissie zal moeten neerleggen
omdat Oxxio op geen enkele manier wil meewerken aan een oplossing.
Ik wacht nog even om Oxxio de gelegenheid te geven om contructiever te reageren na mijn klacht op deze site.
Oxxio was een prima bedrijf maar is nu helaas practisch onbereikbaar en komt daardoor klantonvriendelijk over.
Ook bij mijn klacht slaan ze de plank helemaal mis. Er is momenteel veel ergernis over Oxxio.
Dit is erg jammer. Ik hoop dat Oxxio zich snel rehabiliteerd.

Dorpsbewoner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2022 08:53

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Dorpsbewoner »

Zit niets vast aan het LosVast contract van Oxxio.
Deze kregen wij gisteren in de mail.
Dat is dus bijna twee x zo duur als het streefbedrag gisteren op Prinsjesdag bekendgemaakt. Heel apart van Oxxio.

Beste heer, mevrouw

Je hebt een energiecontract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Dit betekent dat je leveringstarieven voor gas kunnen wijzigen. Per 01-10-2022 is dat het geval.

Op dit moment zijn de inkoopprijzen van energie hoog en het is onduidelijk hoe de prijzen zich de komende periode zullen ontwikkelen. We zijn van plan om je over 3 maanden weer nieuwe leveringstarieven aan te bieden. Zo kunnen we sneller inspelen op de ontwikkelingen in de energiemarkt. Wijzigen je tarieven, dan informeren we je natuurlijk weer vooraf.


Je nieuwe tarieven
In de tabel hieronder zie je je nieuwe LosVast-tarieven per 01-10-2022. Met LosVast kun je op elk moment en zonder opzegboete opzeggen. Houd wel rekening met een opzegtermijn van 9 dagen. Je actuele tarieven vind je trouwens altijd in de Oxxio App bij 'Menu > Producten' of in Mijn Oxxio bij 'Mijn producten'.




Gas Tarieven per
01-10-2022
Leveringstarief gas per m³ € 2,88871
Vaste leveringskosten gas per maand € 6,98
Energiebelasting gas per m³ € 0,39591
Opslag duurzame energie gas per m³ € 0,09429

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, niet te geloven wat u schrijft. Volgende complot.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door 16again »

Snoopysnoop schreef:
18 sep 2022 16:09
Klacht
Ineens noemt Oxxio het losvast contract een variabel contract.
Oxxio wijzigt mijn jaarcontract tussendoor omdat dit volgens de kleine lettertjes mag.
Dit produkt is mij niet als zodanig telefonisch verkocht.
Hoe lang ben je er al klant, en welke termijnen worden in het contract (niet de voorwaarden) genoemd?
Bij mijn weten staan de prijzen de eerste contractsperiode vast, zodra die periode verloopt wordt het een variabel contract.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
26 sep 2022 08:17
Bij mijn weten staan de prijzen de eerste contractsperiode vast, zodra die periode verloopt wordt het een variabel contract.
Zo is het en meestal* krijg je van je leverancier nog een aanbod voor een aansluitend vast contract voor 1-2-3-4-5 jaar, ruim voordat het huidige contract afloopt. Als je niet reageert, dan wordt je overgezet naar een variabel tarief.

* Voorbehoud: in normale jaren met een normaal functionerende energiemarkt.

BartBD
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022 19:23

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door BartBD »

Ik heb vandaag een mail geekregen dat mijn tarieven per 09-10-2022 veranderen. Terwijl ik een losvast contract heb. Ik heb informatie gevraagd eind vorig jaar begin dit jaar bij Oxxio en die zeiden dat de tarieven vast staan wbt omhoog gaan als tarieven dalen zouden mijn tarieven mee veranderen. Dus dat is al het eerste wat niet klopt. Ten tweede Oxxio moet een termijn van 30 dagen aanhouden om de tariefswijziging door te voeren. Ook dat doen ze dus niet. Ze bedonderen de klanten waar ze bij staan. Ik denk dat deze wijziging komt door het prijsplafon wat wordt ingebouwd. Want dan kunnen ze meer van de overheid krijgen. Ik zat op een gastarief van 1,31 per m3 elektra zat ik op 0,29 per kwh die worden nu dus flink verhoogd. Wat ik niet snap is dat de elektriciteit stijgt Oxxio zegt dat het groene stroom is. Als dat zo is hoezo wordt mij dan de prijs van grijze stroom in rekening gebracht? Terug komend op de tariefswijziging die binnen 30 dagen plaats vind dat mag dus niet. En op grond daarvan zal ik van deze wantoestanden bij Oxxio bij de ACM melden en mij beraden op verdere juridische stappen. Oxxio heeft mij misleid met de term losvast en de uitleg die door een medewerker is gegeven. Als ik dit allemaal had geweten was ik in januari direct overgestapt naar een andere aanbieder.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Alex E »

Mijn vriendin krijgt ook energie geleverd door Oxxio. Had een vast contract maar medio oktober 2021 kreeg zij een mail van Oxxio dat na afloop van het jaarcontract (januari 2022) haar contract automatisch overgezet zou worden naar een LosVast contract. Met de mededeling in koeienletters dat zij goed zat bij Oxxio want de nieuwe LosVast tarieven zouden in principe voor 1 jaar vaststaan (én dus zouden gelden tot januari 2023).
Echter, in een mail die zij in december 2021 ontving waarin de tarieven gecommuniceerd werden, stond weliswaar nog steeds dat de tarieven voor één jaar zouden gelden maar in kleine lettertjes, onderaan de mail, stond ook vermeld dat Oxxio bij onvoorziene ontwikkelingen op de energiemarkt de tarieven mocht aanpassen. En dat hebben ze nu dus inderdaad gedaan; mijn vriendin kreeg op 20/9 een email dat de tarieven per 1-10-'22 worden verhoogd. Het wrange daarvan is wel dat op 20/9 op hun site en chatbot nog steeds gesproken werd over " in principe voor één jaar vaststaande LosVast tarieven".
Ik heb daarover telefonisch contact met een medewerker van Oxxio gehad. Volgens hem had Oxxio op grond van de tekst in de eerder genoemde kleine lettertjes het recht om de tarieven aan te passen maar hij zou aan zijn leidinggevende doorgegeven dat de nog steeds gehanteerde "in principe tekst" zeer verwarrend is voor klanten. Het biedt in ieder geval geen enkele garantie dat de tarieven niet tussentijds verhoogd worden. Klanten wordend/werden erdoor op het verkeerde been gezet. Inmiddels heeft mijn vriendin wel de voorbeeldbrief van Radar over de te korte termijn waarop de gewijzigde tarieven ingaan aan Oxxio verstuurd maar gezien de reactie van het moederbedrijf (Eneco) daarop, verwacht ik daar eigenlijk niets van. Wellicht zullen velen binnenkort in de kou staan, letterlijk en figuurlijk.

KoningsA
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022 16:08

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door KoningsA »

Ik heb dezelfde nare ervaring met Oxxio, ineens zijn onze tarieven met ingang van 27 september verhoogd (zonder vooraankondiging, of die hebben wij iig niet ontvangen), terwijl wij een Los-vast contract hadden tot 27 december 2022. Ik heb hierover een klacht naar Oxxio gemaild, waar ze met een als een tang op een varken slaande reactie op terugkomen. Iets over dat mensen eerder op de hoogte gaan stellen miv 1 oktober (waar ik dus helemaal niks aan heb). Dus opnieuw maar weer mailen….

Ik heb in november 2021 een mail van Oxxio gehad, waarbij ze ons hebben behouden als klant door een los vast contract aan te bieden met een vast tarief voor 1 jaar! Heel vreemd dat een jaar ineens van 27 december 2021 tor 27 september 2022 loopt! We worden met zijn allen in het ootje genomen door Oxxio! Het is pure misleiding……. De

Rademaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:31

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Rademaker »

Is er al iemand die (informatieve) juridische stappen heeft ondernomen tegen verhogingen van dit zogenoemde los/vast contract van 1 jaar?

Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje.
Het kan natuurlijk zijn dat dit contract waterdicht zit en gewoon genaa@# zijn.

Gerardtb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2022 11:13

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Gerardtb »

Probeer afgelopen tijd geprobeerd om contact te krijgen met Oxxio. Dit is niet mogelijk! Email doen ze niet aan en de CHAT is geen echt contact. Wil ook duidelijkheid krijgen over mijn LOSVAST contract. Ik krijg geen antwoordt behalve dat ik een LOSVAST contract heb, contract inhoud is niet terug te vinden :? Niet in de ontvangen mails en niet in de app, heel bijzonder!

Noordman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2022 11:12

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Noordman »

Rademaker schreef:
13 okt 2022 20:11
Is er al iemand die (informatieve) juridische stappen heeft ondernomen tegen verhogingen van dit zogenoemde los/vast contract van 1 jaar?

Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje.
Het kan natuurlijk zijn dat dit contract waterdicht zit en gewoon genaa@# zijn.
Hier van hetzelfde laken een pak. Oxxio ontwijkt mijn verzoeken door ze met standaard passages te beantwoorden, omdat ze weet dat ze fout zit.

Ook ik ben na afloop van mijn contract aan Oxxio 'blijven plakken'. De LosVast tarieven (variabele looptijd, met een tarief wat één jaar gelijk blijft) waren met de garantie dat ze voor één jaar vast lagen, begin dit jaar niet verkeerd. Dat was ook de reden dat ik niet naar een ander contract ben overgestapt toen niet veel later de spanningen tussen Rusland en Oekraïne opliepen. Mijn tarieven lagen immers toch tot begin volgend jaar vast. Ik voelde echter nattigheid toen in het overzicht op de Oxxio-app de regel "Je tarief verandert per: 02-01-2023" verdwenen was. Gelukkig maak ik elke maand screenshots van mijn producten en verbruik, waarmee ook vast ligt dat Oxxio mij mijn tarieven tot 2 januari 2023 heeft gegarandeerd.

Al vanaf 20 september wijs ik Oxxio er op dat zij fout zitten en mij tot 2 januari geen tariefsverhoging mogen doorrekenen. Mijn verzoeken aan Oxxio waren dan ook eenvoudig: 1) te bevestigen dat onze overeengekomen tarieven nog tot 2 januari 2023 worden voortgezet, en 2) de reeds doorgevoerde tariefsverhoging met terugwerkende kracht terug te draaien. Oxxio weigert vooralsnog om aan deze verzoeken gehoor te geven en beroept zich in standaard reacties op haar algemene voorwaarden (art 19.3) voor contracten met een variabel tarief en verwijst hierbij naar de energiecrisis. Dit artikel is echter niet op mijn contract van toepassing, aangezien ik na aflopen van mijn vorige contract van Oxxio een nieuw én vast tarief voor één jaar aangeboden heb gekregen.

Oxxio komt ons contract, ook na diverse contacten en een formeel bezwaar, dus niet na en overtreedt daarmee de afspraken. Ik zie dan ook geen andere mogelijkheid dan de contractbreuk door Oxxio juridisch aan te vechten.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door 16again »

Noordman schreef:
23 okt 2022 13:39
"Je tarief verandert per: 02-01-2023" verdwenen was.
Die regel an sich sluit andere prijswijzigingen voor 02-01-2023 niet uit.
Al vind ik wel dat je helemaal in je recht staat.

Noordman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2022 11:12

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Noordman »

16again schreef:
23 okt 2022 18:54
Noordman schreef:
23 okt 2022 13:39
"Je tarief verandert per: 02-01-2023" verdwenen was.
Die regel an sich sluit andere prijswijzigingen voor 02-01-2023 niet uit.
Al vind ik wel dat je helemaal in je recht staat.
Klopt dat het andere prijsstijgingen niet uitsluit, maar dan betreft het wijzigingen van overheidswege. Aanpassingen waar Oxxio ook geen invloed op heeft.
De regel dat mijn tarief niet voor 2 januari verandert heet Oxxio overigens al in april/mei uit het dashboard in de app gehaald. Wat ik gelukkig met screenshots heb vastgelegd
Oxxio was dus al vroeg op zoek om de tarieven toch tussentijds te kunnen verhogen en pleegt dus met opzet contractbreuk. Vroeg of laat zal Oxxio dat ook moeten toegeven.

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

Ik ben hier ook mee bezig. Wat observaties:

In de oorspronkelijke overeenkomst die ik van Oxxio heb ontvangen staat (ongelausleerd) dat het tarief een jaar geldt; dat staat onder puntje "7. Bedenktijd en opzeggen van de overeenkomst".

In het voorwaardenoverzicht dat destijds gold staat "dit tarief blijft 1 jaar gelijk". Oxxio heeft per 2 januari 2022 het voorwaardenoverzicht gewijzigd en voor overeenkomsten vanaf die datum geldt "Na de einddatum vaste looptijd van dit contract wordt je contract verlengd voor onbepaalde tijd. Je krijgt dan gas en groene stroom voor het variabele leveringstarief dat op dat moment geldt.". Het maakt dus mogelijk uit of je contract voor of na 2 januari is verlengd.
Saillant detail: Oxxio schreef in het mailtje met de aankondiging van deze wijziging dat "Wat wijzigt er inhoudelijk? De belangrijkste aanpassing zit in de opzegtermijn.". Over de verandering met betrekking tot LosVast hebben ze niets gezegd.

Op de eerste plaats kan Oxxio natuurlijk niet zomaar eenzijdig de overeenkomst wijzigen, je kan ze houden aan puntje 7 uit de overeenkomst. Maar daarnaast is er mogelijk ook sprake van een oneerlijke handelspraktijk (afdeling 3A van Burgerlijk Wetboek 6). Daaronder valt misleidende of onjuiste informatie verstrekken. Oxxio stelt naar mij toe nu dat de tarieven "op ieder moment" kunnen wijzigen, en dan lijkt het me dat het misleidend is om te schrijven dat de tarieven "in principe" niet tussentijds kunnen stijgen.
Ook oneerlijk is het verzwijgen van belangrijke informatie. Daar is mogelijk sprake van als je bij de toezegging "de tarieven kunnen in principe niet tussentijds stijgen" niet vermeldt dat het feitelijk om een variabel tarief gaat. Of als je de voorwaarden aanpast maar dan de inkorting van de opzegtermijn als "belangrijkste wijziging" benoemt (en niet zegt over het schrappen van LosVast).

De wetgeving met betrekking tot consumentenbescherming is in de EU heel streng; ik kan me nauwelijks voorstellen dat Oxxio gelijk krijgt. Maar Oxxio gaat dat niet uit eigen beweging toegeven, daarvoor zul je naar de rechter of geschillencommissie moeten.
Noordman schreef:
23 okt 2022 23:36
De regel dat mijn tarief niet voor 2 januari verandert heet Oxxio overigens al in april/mei uit het dashboard in de app gehaald. Wat ik gelukkig met screenshots heb vastgelegd.
Zou je (een van) die screenshots hier misschien kunnen delen? Die zou ik ook nog kunnen aandragen als argument in mijn zaak.

Rademaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:31

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Rademaker »

Hallo,
Na intensief mail verkeer tussen Oxxio en mij en verschillende medewerker hieronder het laatste antwoord van Oxxio.


Goedendag!

Excuses voor het late bericht, het is ontzettend druk en we proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Ik kan goed begrijpen dat je je afvraagt hoe dit precies zit. De tarieven stonden eerder inderdaad in principe 1 jaar vast bij maandelijks opzegbare LosVast tarieven. Het is altijd zo geweest dat we bij vaste contracten van bijvoorbeeld een jaar niet direct stroom en gas inkochten voor een heel jaar. We kopen de stroom en het gas per kwartaal of per 6 maanden in. Pas als de eerste periode voorbij is, wordt het tweede gedeelte ingekocht voor iedereen die klant is/blijft , enzovoorts.


Dit doen we omdat we regelmatig zien dat een klant vroegtijdig overstapt en dus zijn contract niet afmaakt. Zouden wij wel inkopen voor de hele looptijd dan zouden wij te met een ingekocht overschot zitten dat wij (meestal) met verlies terug moeten verkopen aan de markt.


Normaliter merkte je hier als klant niets van, omdat de tarieven van alle kwartalen altijd dicht bij elkaar lagen, waardoor we dezelfde tarieven konden blijven doorberekenen voor een heel jaar.


Omdat de inkooptarieven momenteel na een bepaalde periode zo enorm zijn gestegen t.o.v. de tarieven zoals afgesproken in het contract, is het helaas niet altijd mogelijk om voor een langere periode dezelfde tarieven aan klanten door te rekenen. De tarieven kunnen daarom tussentijds gewijzigd worden naar tarieven die conform de huidige markt zijn. Extreme prijsstijgingen proberen we in eerste instantie op te vangen door hogere tarieven te hanteren voor nieuwe klanten. Maar in extreme gevallen kunnen we helaas niet anders.

In de algemene voorwaarden op www.oxxio.nl/voorwaarden, punt 19,3 is ook terug te lezen dat tarieven tussentijds zouden kunnen wijzigen. Helaas zijn we nu genoodzaakt dit te doen.
Ik hoop zo je een goede antwoord te geven op je voorgaande vragen!
*

Niet echt een bevredigend antwoord dus.
Daarbij interesseert mij Oxxio zijn inkoop taktiek niet.
Moeten wij hier nu echt rechtsbijstand voor inschakelen?

Heeft iemand hier die (contractueel inhoudelijk) sterk is al een mening over?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door 16again »

Juist wel een mooi antwoord. Er staat gewoon dat de tarieven in principe vast stonden voor 1 jaar.
Dat Oxxio niet voor 1 jaar energie heeft ingekocht is een risico dat Oxxio , niet de klant, moedwillig heeft genomen.
Gevolgen daarvan behoren voor rekening Oxxio te blijven.

TomvdZ
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2022 23:21

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door TomvdZ »

Ik heb vandaag een gesprek met de Autoriteit Consument en Markt gehad. Ik heb een paar weken geleden mijn dossier (met alle emails met Oxxio over LosVast en de tariefverhoging) naar de ACM gestuurd, en ze wilden een en ander met me bespreken. De ACM heeft vorig jaar ook al opgetreden tegen energiebedrijven die vaste contracten openbraken. Er zit dus misschien schot in de zaak.

Andere betrokkenen kunnen eventueel een melding doen via ACM consuwijzer; misschien helpt het nog als er meer meldingen liggen.

Johanna F.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 16:07

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door Johanna F. »

vorig jaar ging ik ook over naar losvast. Ik ging het dubbele bedrag betalen. De nieuwe hogere tarieven gingen gelden.
Nu ontvang ik een mail van Oxxio dat zij de verkeerde tarieven te vroeg hadden laten ingaan? Dat hiernaar gekeken wordt en dat er een uitleg komt januari 2023. En in december dit jaar nog een nieuw tarief.......
Betekent dit dan dat ik afgelopen jaar de hogere tarieven nog niet had hoeven betalen?
Weet iemand hier meer van?

vdongen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2012 20:46

Re: Oxxio LosVast tarief is niet vast maar variabel!

Ongelezen bericht door vdongen »

Tot mijn verbazing kreeg ik deze email vandaag binnen. Na het lezen v/d bovenstaande discussie vraag ik mij af er meer zijn die een vergelijkbaar bericht hebben gehad?

"In maart eindigde de looptijd van je vaste contract en ben je overgegaan op ons LosVast product. Dat is een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Volgens jouw contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven, maar door een vergissing zijn er voor jou al eerder nieuwe tarieven ingegaan. Sorry, dit had niet mogen gebeuren. We gaan dit dan ook corrigeren."

Plaats reactie