verduurzamen woning is niet eerlijk .

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rens99
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 okt 2021 20:09

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door rens99 »

angel1978 schreef:
16 aug 2022 15:04
rens99 schreef:
16 aug 2022 15:00
Al jaren heb ik geld genoeg voor één maatregel en volgend jaar ben ik rijk genoeg voor twee maatregelen binnen de vereiste tijd.
Volgend jaar ben ik rijk genoeg om mijn hand op te houden voor subsidie.
Het zal aan mij liggen, maar ik zou zeggen dat je subsidie geeft aan wie niet zonder kan.
Ja, ik ben woningbezitter en heb al decennia meelij met huurders, waarvoor de rechtse overheden van de laatste jaren maar weinig doet.
Waarom de huren elk jaar stijgen en nu met inflatie extra is mij een raadsel, mijn hypotheek was 20 jaar dezelfde en de komende 10 jaar stijgt het ook nooit. Bovendien betaal ik minder per maand dan huurders... vreemde wereld
Nou, boter bij de vis dan.
Geen subsidie aanvragen of wel aanvragen en dat dan gebruiken om het enkele glas bij willekeurige buren te vervangen.
De burger heeft dit VVD kabinet gekozen en dan doen ze al 12 jaar en zij bepalen de regels.
Als ik die cadeautjes van de VVD niet aanneem gaat het op aan andere rechtse hobby's en aan andere welgestelden en niet aan huurders.
Geen subsidie vragen is dus idioot en dan spek ik alleen mensen die nog rijker zijn.
Mensen die echt rijk zijn beginnen hun eigen goede doel was gisteren op tv en ze betalen dan geen inkomstenbelasting, allicht gaat dat geld dan naar hen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door angel1978 »

rens99 schreef:
16 aug 2022 15:35
angel1978 schreef:
16 aug 2022 15:04
rens99 schreef:
16 aug 2022 15:00
Al jaren heb ik geld genoeg voor één maatregel en volgend jaar ben ik rijk genoeg voor twee maatregelen binnen de vereiste tijd.
Volgend jaar ben ik rijk genoeg om mijn hand op te houden voor subsidie.
Het zal aan mij liggen, maar ik zou zeggen dat je subsidie geeft aan wie niet zonder kan.
Ja, ik ben woningbezitter en heb al decennia meelij met huurders, waarvoor de rechtse overheden van de laatste jaren maar weinig doet.
Waarom de huren elk jaar stijgen en nu met inflatie extra is mij een raadsel, mijn hypotheek was 20 jaar dezelfde en de komende 10 jaar stijgt het ook nooit. Bovendien betaal ik minder per maand dan huurders... vreemde wereld
Nou, boter bij de vis dan.
Geen subsidie aanvragen of wel aanvragen en dat dan gebruiken om het enkele glas bij willekeurige buren te vervangen.
De burger heeft dit VVD kabinet gekozen en dan doen ze al 12 jaar en zij bepalen de regels.
Als ik die cadeautjes van de VVD niet aanneem gaat het op aan andere rechtse hobby's en aan andere welgestelden en niet aan huurders.
Geen subsidie vragen is dus idioot en dan spek ik alleen mensen die nog rijker zijn.
Mensen die echt rijk zijn beginnen hun eigen goede doel was gisteren op tv en ze betalen dan geen inkomstenbelasting, allicht gaat dat geld dan naar hen.
Verrassend :roll:

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door kuklos »

Allemachtig. @Rens99, je blijft maar hetzelfde grijs afgedraaide plaatje afspelen. Is dat wat je wil met dit topic?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
16 aug 2022 15:30
Dus als belastingbetalers en bijstandstrekkers zouden nooit moeten meebetalen?
Wie moet de subsidie dan betalen?
Sorry maar u begint steeds krommer en onzinniger te raaskallen.
Ik heb een hele tijd aan een troll gedacht, maar die zijn over het algemeen toch echt veel slimmer 8)

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar zelfs de allerergste wappie heeft nog een realistiser wereldbeeld.
TS heeft dus blijkbaar wat tegen rijke mensen. Bij ons thuis noemen we dat jaloesie.
Hij moet zich dan maar eens afvragen waarom deze mensen zo rijk zijn geworden (en kom dan niet met de dooddoener "gestolen van de armen" want dan val je helemaal door de mand.
De meeste rijken zijn zo rijk geworden door hard werken en risico durven te nemen (ja echt). Ze hebben hun rijkdom dus zelf verdient door alle kansen die ze kregen te grijpen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onzin weerleggen en fouten corrigeren is zinloos, mezelf ergeren ook. Ik heb daarom besloten me niet alleen met de meterstanden te amuseren.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erthanax schreef:
16 aug 2022 15:53
Onzin weerleggen en fouten corrigeren is zinloos, mezelf ergeren ook. Ik heb daarom besloten me niet alleen met de meterstanden te amuseren.
erger je niet aan anderen maar wees verbaasd, zei ooit eens een wijs man

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ergeren heeft geen zin.
Onzin weerleggen voor deze TS heeft ook geen zin, maar kan een argeloze bezoeker of iemand die op zoek is en hier terecht is gekomen wel helpen . Hopelijk trapt er zo minimaal één persoon minder in dit soort onzin.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door juliomariner »

Soms ben je het helemaal niet eens met een standpunt maar lees je de argumenten van een anders denkende en denk je daar heeft hij een punt, niet dat je mening dan fundamenteel veranderd maar daar kan ik de argumentatie wel volgen waarom hij zo denkt.
In de teksten van TS kan ik geen enkel argument vinden waarvan ik denk, daar heeft hij een punt en kan ik ook zijn argumunten niet volgen. Hij spreekt zichzelf diverse keren tegen, gebruikt non argumenten en leverd ook geen enkel bewijs van zijn stellingen. Daarnaast haalt hij er allerlei dingen bij die helemaal niets met zijn stellingen te maken hebben.
Hier tegen ingaan heeft dan inderdaad zeer weinig zin.

rens99
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 okt 2021 20:09

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door rens99 »

juliomariner schreef:
16 aug 2022 15:30
Dus als belastingbetalers en bijstandstrekkers zouden nooit moeten meebetalen?
Wie moet de subsidie dan betalen?
Sorry maar u begint steeds krommer en onzinniger te raaskallen.
Je moet wel lezen voordat je reageert, dat is raaskallen.
Het gaat erom waar ze aan mee moeten betalen, maar dat gaat boven je pet?
Als je iets niet begrijpt, zeg dat dan gewoon in plaats van het dan maar raaskallen noemen, want dan raaskal jij.
Als je het wel begrijpt wil je vast wel zeggen wat er niet klopt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door de auditu »

angel1978 schreef:
16 aug 2022 15:38
juliomariner schreef:
16 aug 2022 15:30
Dus als belastingbetalers en bijstandstrekkers zouden nooit moeten meebetalen?
Wie moet de subsidie dan betalen?
Sorry maar u begint steeds krommer en onzinniger te raaskallen.
Ik heb een hele tijd aan een troll gedacht, maar die zijn over het algemeen toch echt veel slimmer 8)
Het is eerder wappiegedrag.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zie wel wat flarden van een zekere politieke partij, of tenminste politieke stroming.

rens99
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 okt 2021 20:09

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door rens99 »

juliomariner schreef:
16 aug 2022 16:09
Soms ben je het helemaal niet eens met een standpunt maar lees je de argumenten van een anders denkende en denk je daar heeft hij een punt, niet dat je mening dan fundamenteel veranderd maar daar kan ik de argumentatie wel volgen waarom hij zo denkt.
In de teksten van TS kan ik geen enkel argument vinden waarvan ik denk, daar heeft hij een punt en kan ik ook zijn argumunten niet volgen. Hij spreekt zichzelf diverse keren tegen, gebruikt non argumenten en leverd ook geen enkel bewijs van zijn stellingen. Daarnaast haalt hij er allerlei dingen bij die helemaal niets met zijn stellingen te maken hebben.
Hier tegen ingaan heeft dan inderdaad zeer weinig zin.
Heb jij dan zelf een mening?
Begrijp je het?
Als er non argumenten zijn, welke zijn dat dan?
Als je iets niet kunt volgen, kan dat ook aan jou liggen en dan kun je gewoon vragen.
Waar spreekt hij zichzelf tegen?
Als je al die dingen niet benoemd kan niemand er iets mee en roep je maar wat.
Iemand met een mening en ideeën afkraken is simpel, maar zelf dingen bedenken en zelf een mening hebben, dat is pas moeilijk.
Als iemand iets niet snapt, noemt hij het onzin of zegt dat diegene raaskalkt, maar zonder onderbouwing is diegene zelf aan het raaskallen en zo verbergt diegene dan zijn eigen tekortkomingen en niet die van degene die hij afkraakt.
Dusss... waar spreekt hij zichzelf tegen? Welke non argumenten? En welke stelling heeft een bewijs nodig? Wat heeft niets met de stelling te maken?
Of roep je maar wat en kun jij niets onderbouwen?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar aan iemand die alle zin voor realiteit heeft verloren ga ik dus geen enkele tijd meer besteden. Ik wens u veel succes met uw strijd.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 16 aug 2022 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door kuklos »

@rens99, niemand hier is het met je eens. En dan is jouw conclusie dat wij het niet begrijpen?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
16 aug 2022 16:25
@rens99, niemand hier is het met je eens. En dan is jouw conclusie dat wij het niet begrijpen?
Daar komt iemand uit het Corona / PME topic ook continu mee weg. Ik zie nogal wat overlap.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er wel iets rijp voor isolatie. Man, man, wat een flauwekul allemaal.

Hai
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 nov 2021 20:54

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door Hai »

Hai,
Ik ben dit topic gestart en ik bedoel eigenlijk dat de mensen met zonnepanelen minder of geen stroom rekening heeft , terwijl oa veel huurders nu in deze tijd de hoofdprijs betalen . velen kunnen niet meer rondkomen .
Een voorbeeld ,
Een vriend van mij woont in een gasloos nieuwbouwhuis , goed geisoleerd met warmtepomp .
Op zijn dak liggen 40 zonnepanelen . Op de oprit een elektische auto met eigen laadpaal .
Hij verdient aan de terug geleverde stroom en rijdt nagenoeg gratis . Ik dacht zelfs dat je over een elektrische auto ook geen wegenbelasting betaald .
Dit alles met veel subsidies .
De mensen die geen panelen of een elektrische auto hebben betalen zich blauw aan de pomp en schrikken zich rot als zij de stroom rekening zien .
En nee , ik ben niet jaloers .
En ja , er is nog veel meer oneerlijkheid op deze wereld .

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
16 aug 2022 16:32
kuklos schreef:
16 aug 2022 16:25
@rens99, niemand hier is het met je eens. En dan is jouw conclusie dat wij het niet begrijpen?
Daar komt iemand uit het Corona / PME topic ook continu mee weg. Ik zie nogal wat overlap.
Is dat nou weer nodig? En als een groep het niet begrijpt wil niet zeggen dat het dan niet gezegd mag worden. Wat ik zelf niet begrijp of geen verstand van heb reageer ik gewoon niet op. Zo kan het ook. Het is hier niet dat iedereen dezelfde gedachte moet hebben.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verduurzamen woning is niet eerlijk .

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hai schreef:
16 aug 2022 16:47
Hai,
Ik ben dit topic gestart en ik bedoel eigenlijk dat de mensen met zonnepanelen minder of geen stroom rekening heeft , terwijl oa veel huurders nu in deze tijd de hoofdprijs betalen . velen kunnen niet meer rondkomen .
Een voorbeeld ,
Een vriend van mij woont in een gasloos nieuwbouwhuis , goed geisoleerd met warmtepomp .
Op zijn dak liggen 40 zonnepanelen . Op de oprit een elektische auto met eigen laadpaal .
Hij verdient aan de terug geleverde stroom en rijdt nagenoeg gratis . Ik dacht zelfs dat je over een elektrische auto ook geen wegenbelasting betaald .
Dit alles met veel subsidies .
De mensen die geen panelen of een elektrische auto hebben betalen zich blauw aan de pomp en schrikken zich rot als zij de stroom rekening zien .
En nee , ik ben niet jaloers .
En ja , er is nog veel meer oneerlijkheid op deze wereld .
Maar heeft die vriend van je al die dingen (nieuwbouwhuis, warmtepomp, zonnepanelen, elektrische auto, laadpaal ) gekregen of zelf betaald?

Gesloten