Quatt warmtepomp echt of fake?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door angel1978 »

snah21954 schreef:
05 sep 2022 09:58
angel1978 schreef:
20 aug 2022 13:16
Tweakers is veel meer een technisch forum dan dit waar veel topics al snel offtopic gaan. Daarnaast kan alleen Quat zelf meer vertellen maar dat doen ze niet of mondjesmaat en geloof je voor een deel niet.
Dan rest er weinig anders dan afwachten tot de introductie en/of ineenstorting van de startup.
Zoals zoveel van dit soort dingen ben je bereid het risico te nemen of niet.
Dat laatste is nu net het sterke punt van het Quatt verhaal: "zakkenklopperij onder het mom van een zeer voordelige oplossing voor je stookkosten"
Mooie beloften en aannemelijke verhalen daar is men bij Quatt sterk in maar voorlopig is er geen enkel steekhoudend bewijs van daadwerkelijke voortgang in de leveringen die in Q4 vanaf begin oktober 2022 plaats zouden moeten gaan vinden.
Quatt staat niet op de ISDE apparatenlijst van 10-08-2022
Volgens Marijn Flipse van Quatt heeft de RVO toegezegd dat ze bijtijds op de lijst zouden komen, later verklaart Marijn dat dit niet zou zijn gelukt wegens vakantie ....... dat soort lulkoek dus ......
Op het Tweakers forum is diverse malen gevraagd om bewijs van de aanvraag bij RVO .... geen reactie van Quatt.
Je kickt nu je eigen topic?
Met als doel?

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

Op tweakers heeft Marijn Flipse van Quatt nu (02-09-2022) gemeld dat er een meldcode zou zijn afgegeven: KA21724
Deze staat nog niet in de RVO ISDE apparatenlijst, afwachten tot deze er daadwerkelijk komt ..

Quatt Support
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2022 14:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Quatt Support »

De meldcode is er inmiddels 8) !! Op de apparatenlijst van het RVO van september staat Quatt met de meldcode KA21789, https://www.rvo.nl/subsidies-financieri ... ratenlijst

Onze installaties starten in Q4 2022 en daar zijn we keihard voor aan het werk.

Team Quatt
Laatst gewijzigd door Quatt Support op 22 sep 2022 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Tinker55
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:27

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Tinker55 »

Wij hebben al vrij vroeg wel de gok genomen en hierop ingetekend (na aanbetaling van de reeds genoemde 99 euro); inmiddels is er al wat communicatie heen en weer geweest, en zijn we nu in afwachting van een op onze situatie op maat gesneden voorstel. Bij interesse kan ik jullie hier wel op de hoogte houden van de voortgang (?)

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tinker55 schreef:
03 okt 2022 17:33
(...) Bij interesse kan ik jullie hier wel op de hoogte houden van de voortgang (?)
Ik ben wel benieuwd naar praktijkervaringen. Als er iets te melden is, lees ik dat graag.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Voor alle achterdochtigen:

https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... 9-2022.pdf
Quatt staat per 15 sept WEL op de subsidie-lijst, zie blz 132
KA21789 Quatt Quatt Hybrid 4kW 5 € 1.800 € 2.700

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veel achterdochtigen zullen er toch niet meer zijn na dit bericht van ruim twee weken geleden:
Quatt Support schreef:
22 sep 2022 12:14
De meldcode is er inmiddels 8) !! Op de apparatenlijst van het RVO van september staat Quatt met de meldcode KA21789, https://www.rvo.nl/subsidies-financieri ... ratenlijst

Onze installaties starten in Q4 2022 en daar zijn we keihard voor aan het werk.

Team Quatt

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sowieso heeft de term "achterdochtigen" (bedoeld of onbedoeld) een negatieve connotatie, terwijl het stellen van vraagtekens in een geval als in dit topic juist aan te bevelen is.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies zoals MM schrijft.
Stel de start UP wordt geen succes en gaat met een paar jaar failliet.
Je hebt dan een installatie staan van enkele duizenden euro's. Je krijgt een storing of garantie geval. Hoe wordt dit dan opgepakt?
Zijn er dan wel onderdelen verkrijgbaar of kan de installatie bij het grof vuil?

SBM73
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022 21:27

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door SBM73 »

Inmiddels lijken ze op de ISDE lijst van 13 september 2022 te staan:
https://www.rvo.nl/sites/default/files ... 9-2022.pdf

Maar goed ben wel erg benieuwd of ze inmiddels de eerste eenheden aan het leveren zijn en of die dan ook doen wat ze zeggen.
Bijlagen
PNG image.png
(39.73 KiB) 230 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

grootld
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2022 20:23

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door grootld »

Typisch dat sinds het bericht van Quatt dat ze zijn opgenomen in de RVO het stil is aan de kant van de topicstarter (@snah21954)
ik volg sinds begin ook de tweakers topic en heb dus de (nu verwijderde) posts van de topicstarter gezien.
(mijns inziens) heeft/had de topicstarter wellicht een persoonlijk vendetta met de oprichters achter Quatt.
Ik mag misschien een preorder hebben geplaatst, dat betekent niet dat ik een 'stroman' ben, net zomin als de moderators van Tweakers. Ik ben niet eens zeker of ik deze warmtepomp ga afnemen of dat ik de preorder cancel, dat ligt aan de ervaringen van mensen die mij voorgaan.
Discussies op Tweakers zijn ONtopic (de warmtepomp) en er worden ook zeker de moeilijke vragen gesteld & vraagtekens geplaatst. De topicstarter bracht op dit punt niks naar voren en 'speelde louter op de man'.

Tuutnbearnd
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2022 20:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Tuutnbearnd »

Ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel.
Ben ook ooit zo begonnen. Eerste bestelling gedaan . Bij tevreden volgen meerdere orders vakantiepark.

Tinker55
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:27

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Tinker55 »

Zoals beloofd een korte (tussentijdse) update…
We hebben inmiddels de pre install conversatie gehad en zojuist een uitgewerkt voorstel voor plaatsing ontvangen; we gaan dit accepteren. Hierna krijgen we een concrete datum voor de plaatsing, waarschijnlijk in januari.
Verdere updates volgen zodra er iets te melden valt.

Jos69
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2022 19:11

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Jos69 »

Zie quatt staan op pagina 134 van de RVO lijst.
Zou dit een bewijs kunnen zijn dat dit dus GEEN fake is??
Ik heb bericht gekregen dat de pomp snel bij mij geplaatst kan gaan worden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jos69 schreef:
28 nov 2022 19:19
Zie quatt staan op pagina 134 van de RVO lijst.
Zou dit een bewijs kunnen zijn dat dit dus GEEN fake is??
Ik heb bericht gekregen dat de pomp snel bij mij geplaatst kan gaan worden.
Het is geen fake. Lees ook dit topic eens, daar zitten reageerders die 'm al hebben hangen tussen. https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 6#73624806

Tinker55
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:27

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Tinker55 »

Wederom een korte update: “onze” Quatt wordt volgende week vrijdag (9 dec) geïnstalleerd; daarna meer…

Tinker55
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:27

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Tinker55 »

Zoals beloofd, wederom een (korte) update mbt onze - inmiddels geïnstalleerde - Quatt.
Een dag eerder dan oorspronkelijk gepland (na keurig overleg over de nieuwe datum) is e.e.a. dus geïnstalleerd. Twee uiterst correcte en keurig werkende Slowaakse monteurs verschenen op het afgesproken tijdstip. Ongeveer 6 uur later hadden we een wekende warmtepomp die inmiddels flink staat te draaien. Het is uiteraard nog veel te vroeg om iets over ervaringen of verbruik te melden, dat volgt tzt wel. Vooralsnog blij mee!

Heuzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2022 11:38

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Heuzz »

Ik ben erg benieuwd naar de ge- en verbruikservaringen van de Quatt. Zit dit al een tijd te lezen, maar heb het zelf nog niet aangedurfd de aanbetaling in deze Startup te doen. Moet deze dicht bij de cv-ketel geinstalleerd worden? En valt het geluid van de buiten-unit mee?

Evert H.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:16

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Evert H. »

In antwoord op de topic-naam "Quatt warmtepomp echt of fake?" enige inbreng.
==> Antwoord op de topicvraag is overigens; 100% JA! Helemaal echt.

Samen met de buren hebben wij ons herfst 2022 laten voorlichten (o.a. via de Quatt-website en de Q&A) over e.e.a. toen wij bij toeval een bericht voorbij zagen komen.

De buren hebben na paar maanden wikken en wegen de (voor)bestelling (en betaling van € 99) gedaan, kregen daarna een in te vullen gegevensformulier over zaken als type huis, soort (vloer)verwarming, etc. (alles gaat geheel digitaal overigens) en ontvingen zij daarna de uitkomst ("geschikt") daarvan via een zogenaamd 'Werkvoorbereidingsonderzoek' wat je daarna via de mail krijgt toegezonden, en de definitieve offerte.
Die offerte hebben zij medio december jl. geaccepteerd en afgelopen maandag 9-1 is er een 4kWh Quatt bij hen geïnstalleerd.

Installeren doet het bedrijf overigens niet zelf, zij huren ZZP-ers in. Er kwam een tweetal 'flinke' en technische mannen. Die Quatt weegt bijna 60 KG en 'even optillen' vereist wel wat spierkracht. Overigens hadden ze een zeer goed uitgerust bus bij zich met een handige soort tillift. Algehele montage en inregelen duurde een ochtend.
Het systeem draaide na het aansluiten (ook koppelen aan de WIFI) direct, de koppeling aan/met de al aanwezige Honeywell T6 was 'appeltje-eitje' en de app op de smartphone kreeg de 72 jarige buurman naar eigen zeggen heel snel/makkelijk gedaan en kon buurman direct zien dat het werkte.
Overigens wordt (dat moet) er een klein en plat kastje (zeg 15 x 15 cm en 4 cm 'dik') direct naast je (combi)ketel gemonteerd en aangesloten. Dat kastje is geluidloos.

Wij volgen de bevindingen en werking bij de buren (zien de buren genoeg en komen er nog wel eens binnen) goed en zijn inmiddels zelf ook in de 'informatie- en offertestand' met het bedrijf bezig.

Puur aan de hand van de digitale meterstand van het gas is hun verbruik nu exact over één week (ik weet het, het is absoluut nog geen maatstaf, dat moet je echt veel langer monitoren ook qua buitentemperaturen, maar het geeft wel een beeld) in vergelijking met de volle week ervoor van 41,3 m3 gas naar 9,7 m3 gegaan. En het stroomverbruik steeg natuurlijk fors. Die uitkomst daarvan weet ik nog niet, komt evt. later wel. Overigens hebben zij -ook- 13 zonnepanelen met een theoretische opbrengst van 4.095 kWh op het dak Dus dat zal vast goed gaan qua extra stroomverbruik.

Geluid (buitenunit): o.i. vrijwel te verwaarlozen! Meen ik serieus. Wij hebben er een paar maal bewust bij stil gestaan. Mijn vrouw afgelopen vrijdag ook met vrienden buiten (direct onder het plat dak waar die Quatt staat tegen de muur) naar wezen kijken/luisteren en konden het eigenlijk geen van 4-n waarnemen. Wellicht hoor je het als het systeem uit gezet zou worden, maar van enig storend geluid buiten kunnen wij niet spreken.
Overigens zit er een standaard instelling nu in het systeem die het geluid op vaste tijden (19:00 -7:00 uur) 'terugschroeft' en dus geluid en vermogen reduceert. In de loop van dit jaar gaat dat qua programmatuur toegevoegd worden aan de bedieningsapp zodat je het op ieder moment kan doen en ook op verschillende niveaus.
Vinden wij allemaal prachtig, maar het apparaat is al o.i. stil genoeg. Maar prima, wellicht zijn er mensen die het geluid wel zou opvallen.

Al lang verhaal wat korter; wij zijn ook in contact met Quatt en gaan het zeer waarschijnlijk ook doen.
Zodra die kogel bij ons door de kerk is laten wij het weten. Overigens hebben ze het steeds drukker; de wachttijd voor het kunnen leveren en plaatsen is inmiddels al juni 2023 geworden.

En voor wie het zich afvraagt; nee, wij zijn enkel (toekomstig) gebruiker, hebben geen enkel belang (behalve ons eigen belang) en de buurman -ook- niet bij incorrecte en onjuiste verhalen en informatie over Quatt warmtepomp.
Wanneer wij de kogel door de kerk gejaagd hebben zal ik dit aanvullen en indien er vanuit de buurman 'verbruikscijfers' te melden zijn (of aanvullende post) komt dat ook.

Klein excuus voor het lange verhaal.
Een zonnige dag toegewenst!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Evert H. schreef:
16 jan 2023 15:44
Klein excuus voor het lange verhaal.
Geen excuus nodig, dit zijn juist zeer waardevolle gebruikservaringen.

Plaats reactie