Hele vreemde SMS gekregen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En het is ook zo onzinnig om mensen in allerlei categorieën in te delen. Alsof iedere 65-jarige of 15-jarige gelijk is aan zijn leeftijdsgenoot.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
17 aug 2022 22:24
En het is ook zo onzinnig om mensen in allerlei categorieën in te delen. Alsof iedere 65-jarige of 15-jarige gelijk is aan zijn leeftijdsgenoot.
Dat klopt, maar datzelfde doet moederslink ook met de woorden Maar geen seniele , ouderwetse oudjes

Ik hoef maar om me heen te kijken om grote verschillen te zien tussen de ene 70-jarige en de andere 70-jarige.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat betreft dat hele woke gebeuren heb ik altijd een hele simpele mening. Je geslacht is dat geen dat je bij geboorte bent. In 99,9% van de gevallen is dat man of vrouw. Dat is in mijn ogen ook hetgeen op het paspoort hoort te staan. Noem het voor mijn part geboortegeslacht, zijn we van het gezever af. Dat hele gewissel is maar onzin.

Hoe je je identificeert, dat kan me een worst wezen. Of je een ander gender (merk het verschil met geslacht, een nuance dat ze in de Engelse taal niet hebben) aanneemt dat moet je helemaal zelf weten. Uiteindelijk ben je hetgene dat ze aan 112 doorgeven als ze je dood zonder kleren in het bos vinden. Als ze dan zeggen 'ik heb een dode vrouw gevonden', dan identificeert iedereen je als vrouw. Zeggen ze dat ze een dode man hebben gevonden, kun je er vanuit gaan dat iedereen je zo zal identificeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
17 aug 2022 22:29
Dat klopt, maar datzelfde doet moederslink ook met de woorden Maar geen seniele , ouderwetse oudjes
Ik hoef maar om me heen te kijken om grote verschillen te zien tussen de ene 70-jarige en de andere 70-jarige.
100% waar , er zitten idd grote verschillen tussen de ene 70 plusser en de andere 70 plusser.
Ik zie dat dagelijks in mijn directe omgeving.

Mijn reactie was meer gericht tegen de opmerking van de auditu dat een boomer een oudere is met conservatieve en ouderwetse denkbeelden , want zo zijn dus zeker niet alle boomers :wink: .

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nijogeth schreef:
17 aug 2022 22:33
Of je een ander gender (merk het verschil met geslacht, een nuance dat ze in de Engelse taal niet hebben) aanneemt dat moet je helemaal zelf weten.
Jawel hoor. Sex / gender. Bijzonder dat je hier zo stellig in bent, 2 seconde Googlen had je laten inzien dat het niet klopt wat je beweert.
Laatst gewijzigd door Hophophop op 18 aug 2022 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let ook op het verschil tussen male en masculine, en tussen female en feminine. Het Engels kent juist wel die nuance.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hophophop schreef:
17 aug 2022 23:43
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 22:33
Of je een ander gender (merk het verschil met geslacht, een nuance dat ze in de Engelse taal niet hebben) aanneemt dat moet je helemaal zelf weten.
Jawel hoor. Sex / gender. Bijzonder dat je hier zo stellig in bent, 2 seconde Googlen had je laten inzien dat het niet klopt wat je beweert.
Zal ik je vertellen dat ik meerdere kennissen in de VS en de UK heb en we het hier gewoon over gehad hebben. Ik had niet eens aan sekse VS gender gedacht. Zij ook niet, terwijl zij daar wel enigszins in het gezeik zaten. Eentje ervan is trouwens zelf een transgender, maar tegen de veranderingen in het paspoort. Ik uitgebreid vertellen dat we hier gender op 2 manieren vertalen en we dus geslacht en gender hebben. Heb ik zelf niet eens verder gekeken.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Van sms naar gender, hmmm. Aparte discussie 😄

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

SMS-je is gewist, bedankt voor alle reacties. En inderdaad wat er wordt geschreven , niet iedereen heeft iets met al die nieuwe dingen die op een moderne telefoon worden gedaan tegenwoordig. Hoewel ik elektronicus ben, (Was, nu gestopt met werken, was financieel goed haalbaar) heb ik heel veel moeite met die smart telefoons. Ik ben voor wat betreft leren een zogenaamde "letterlijke onthouder". Vroeger op school die exacte vakken gingen zonder enige moeite foutloos. Ik hoef maar even na te denken en ik zie na meer dan 40 jaar nog letterlijk alle bladzijden van die school boeken voor me. Nieuwe apparatuur? zolang het een apparaat is van: Dat knopje dient daarvoor, hoef ik maar 1 keer dat boek door te bladeren en het staat voorgoed letterlijk in mijn hoofd. Echter bij die menu gestuurde apparatuur gaat het mis. Dan denk ik van: Rechtsboven aantikken ??? Gister moest ik nog rechtsboven aantikken voor iets heel anders.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je mag me, wat leren en snertphones betreft, een hand geven, Peter.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach. Ik denk altijd maar: beter té voorzichtig, dan te makkelijk. Want als je wél ergens intrapt, krijg je hier ook vanonder uit de zak. Niets mis met hulp vragen dus :wink:

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Seinhuis schreef:
17 aug 2022 16:14
SMS negeren en verwijderen.

Daarna doorgaan met uw normale leven.

Eventueel kan je doorgeven aan www.fraudehelpdesk.nl/
De fraudehelpdesk? Wat is hier voor fraude gepleegd? U vergeet nog het juridisch loket en de rechtsbijstandsverzekering....

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch, wij weten wel dat de TS een gewone mobiel heeft, maar dat weet de afzender natuurlijk niet. Ik vind de reacties van: 'wat een onzin, er kan met jouw telefoon niks gebeuren, dus kan het geen fraude zijn' niet helemaal terecht.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Methusalah »

peter17111962 schreef:
18 aug 2022 07:53
SMS-je is gewist, bedankt voor alle reacties. En inderdaad wat er wordt geschreven , niet iedereen heeft iets met al die nieuwe dingen die op een moderne telefoon worden gedaan tegenwoordig. Hoewel ik elektronicus ben, (Was, nu gestopt met werken, was financieel goed haalbaar) heb ik heel veel moeite met die smart telefoons. Ik ben voor wat betreft leren een zogenaamde "letterlijke onthouder". Vroeger op school die exacte vakken gingen zonder enige moeite foutloos. Ik hoef maar even na te denken en ik zie na meer dan 40 jaar nog letterlijk alle bladzijden van die school boeken voor me. Nieuwe apparatuur? zolang het een apparaat is van: Dat knopje dient daarvoor, hoef ik maar 1 keer dat boek door te bladeren en het staat voorgoed letterlijk in mijn hoofd. Echter bij die menu gestuurde apparatuur gaat het mis. Dan denk ik van: Rechtsboven aantikken ??? Gister moest ik nog rechtsboven aantikken voor iets heel anders.

Je moet het woord letterlijk niet gebruiken als het niet letterlijk is. Helemaal niet als het gaat over het onthouden van letters. Tenzij jij echt letterlijk pagina 10 van je wiskundeboek kan quoten.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 18 aug 2022 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door de auditu »

moederslink schreef:
17 aug 2022 23:03
ZeerPrivé schreef:
17 aug 2022 22:29
Dat klopt, maar datzelfde doet moederslink ook met de woorden Maar geen seniele , ouderwetse oudjes
Ik hoef maar om me heen te kijken om grote verschillen te zien tussen de ene 70-jarige en de andere 70-jarige.
100% waar , er zitten idd grote verschillen tussen de ene 70 plusser en de andere 70 plusser.
Ik zie dat dagelijks in mijn directe omgeving.

Mijn reactie was meer gericht tegen de opmerking van de auditu dat een boomer een oudere is met conservatieve en ouderwetse denkbeelden , want zo zijn dus zeker niet alle boomers :wink: .
“OK boomer” is een uitspraak en internetmeme, bedoeld om in negatieve zin te benadrukken dat iemand uit de generatie van babyboomers komt of zich als zodanig zou gedragen. Het kreeg veel bekendheid na een parlementair debat in Nieuw-Zeeland in 2019.
Evenals mijn vorige opmerking, heb ik dit gewoon van internet. Zonder toevoegingen mijnerzijds.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Radar »

Okeeee, de vraag is van de TS beantwoord en de discussie is ontspoord, dus het is tijd voor een slotje!

Groeten,
Radar Moderatie^EV

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nijogeth schreef:
18 aug 2022 03:58
Hophophop schreef:
17 aug 2022 23:43
Nijogeth schreef:
17 aug 2022 22:33
Of je een ander gender (merk het verschil met geslacht, een nuance dat ze in de Engelse taal niet hebben) aanneemt dat moet je helemaal zelf weten.
Jawel hoor. Sex / gender. Bijzonder dat je hier zo stellig in bent, 2 seconde Googlen had je laten inzien dat het niet klopt wat je beweert.
Zal ik je vertellen dat ik meerdere kennissen in de VS en de UK heb en we het hier gewoon over gehad hebben. Ik had niet eens aan sekse VS gender gedacht. Zij ook niet, terwijl zij daar wel enigszins in het gezeik zaten. Eentje ervan is trouwens zelf een transgender, maar tegen de veranderingen in het paspoort. Ik uitgebreid vertellen dat we hier gender op 2 manieren vertalen en we dus geslacht en gender hebben. Heb ik zelf niet eens verder gekeken.
Hahahaha, dat is inderdaad wel heel apart. :D Gezien de bronnen ook niet gek dat je er dan ook van overtuigd bent dat het klopt.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
18 aug 2022 17:11
slotje!
:D

Gesloten