Hele vreemde SMS gekregen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik heb 2 mobieltjes, beide type nokia 110, dus alleen bellen en SMS-en. Eentje voor dagelijks gebruik en die andere heb ik ooit eens gekregen en daar heb ik een prepaid kaartje in zitten, die wordt nooit gebruikt. Niemand weet dat nummer. ik bel er 1 maal per maand mee naar mijn andere nummer zodat dat nummer niet vervalt. Vanmiddag zag ik dat ik daar een SMS-je gekregen had afkomstig van "Snapchat" Wie of wat dat ook mag zijn. de verdere tekst is:
<#> Snapchat Code: 006397, Happy Snapping! quny57t57f5Rf
Heeft iemand enig idee wat dit voorstelt ????

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door angel1978 »

ja, dat stelt onzin voor.
Negeren en door!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Erthanax »

SnapChat is een "sociaal medium", net zoiets als TikTok of Instagram.
Het sms'je is waarschijnlijk bedoeld om u naar een bepaald account te lokken om u vervolgens geld of gegevens af te troggelen. Het is automatisch verstuurd naar een groot aantal telefoonnummers.

Zoals angel1978 al schrijft: gewoon negeren.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of iemand heeft zich nieuw bij snapshat aangemeld en je moet je dan eerst met een code identificeren en heeft verkeerd mobiel nummer ingevoerd. Gewoon wissen die sms

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Erthanax schreef:
16 aug 2022 17:11
SnapChat is een "sociaal medium", net zoiets als TikTok of Instagram.
Het sms'je is waarschijnlijk bedoeld om u naar een bepaald account te lokken om u vervolgens geld of gegevens af te troggelen. Het is automatisch verstuurd naar een groot aantal telefoonnummers.

Zoals angel1978 al schrijft: gewoon negeren.
Het ligt meer voor de hand dat iemand een tikfout heeft gemaakt bij het registreren als nieuwe gebruikers. Maar goed, de paranoïde boomers zien overal gelijk oplichting achter. Zoals de waard is wellicht?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoezo is iemand paranoïde als hij op een mogelijkheid wijst die daadwerkelijk regelmatig gebruikt wordt?

En wat de waard ermee te maken heeft... is iedereen die vertelt bestolen te zijn dan zelf een dief? Kom op....

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Erthanax »

PeterPeters1966 schreef:
16 aug 2022 19:44
Het ligt meer voor de hand dat iemand een tikfout heeft gemaakt bij het registreren als nieuwe gebruikers. Maar goed, de paranoïde boomers zien overal gelijk oplichting achter. Zoals de waard is wellicht?
Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht.
Om mij nu meteen voor paranoïde boomer uit te maken vind ik niet zo aardig.

Aan mijn geboortejaar kan ik niets doen, dus mij dat tegenwerpen is wel erg ad hominem. Verder heb ik nog nooit iemand opgelicht en ben ik nietbparanoïde. Waarom denkt u dat eigenlijk? Heeft u mijn eerdere berichten soms zitten uitpluizen?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Hophophop »

PeterPeters1966 schreef:
16 aug 2022 19:44
Erthanax schreef:
16 aug 2022 17:11
SnapChat is een "sociaal medium", net zoiets als TikTok of Instagram.
Het sms'je is waarschijnlijk bedoeld om u naar een bepaald account te lokken om u vervolgens geld of gegevens af te troggelen. Het is automatisch verstuurd naar een groot aantal telefoonnummers.

Zoals angel1978 al schrijft: gewoon negeren.
Het ligt meer voor de hand dat iemand een tikfout heeft gemaakt bij het registreren als nieuwe gebruikers. Maar goed, de paranoïde boomers zien overal gelijk oplichting achter. Zoals de waard is wellicht?
Het kan inderdaad een tikfout zijn, maar dat het een of andere geraffineerde oplichtingstruc is valt zeker niet uit te sluiten. Daarom is het verstandig om voorzicht te zijn. Daar is niks paranoïde aan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voorzichtig?
Je krijgt een smsje die je niet verwacht, van een bron die je niet kent, van een medium dat je niet gebruikt
Zonder link om op te klikken en zonder verzoek om ergens naartoe te gaan of iets te bellen.. Op een mobiele telefoon die niet in staat is om verder iets te doen.

Waar moet je dan precies voorzichtig in zijn?

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door BL2 »

Je moet altijd oorzichtig zijn, je hele leven lang. Er zijn gewoon te veel mensen welke afhaken, terwijl ze nog niet aan de beurt behoorden te zijn..... Overal is gevaar, dus wees voorzichtig!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Dirkie »

peter17111962 schreef:
16 aug 2022 16:44
Ik heb 2 mobieltjes, beide type nokia 110, dus alleen bellen en SMS-en. Eentje voor dagelijks gebruik en die andere heb ik ooit eens gekregen en daar heb ik een prepaid kaartje in zitten, die wordt nooit gebruikt. Niemand weet dat nummer. ik bel er 1 maal per maand mee naar mijn andere nummer zodat dat nummer niet vervalt. Vanmiddag zag ik dat ik daar een SMS-je gekregen had afkomstig van "Snapchat" Wie of wat dat ook mag zijn. de verdere tekst is:
<#> Snapchat Code: 006397, Happy Snapping! quny57t57f5Rf
Heeft iemand enig idee wat dit voorstelt ????
Als je het zelf niet weet en Snapchat je niet bekend voorkomt dan zou ik deze SMS gewoon wissen en verder gaan met mijn leven. Wat ik niet zou doen is een topic aanmaken op een forum maar dat is mijn idee.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hophophop schreef:
16 aug 2022 20:39


Het kan inderdaad een tikfout zijn, maar dat het een of andere geraffineerde oplichtingstruc is valt zeker niet uit te sluiten. Daarom is het verstandig om voorzicht te zijn. Daar is niks paranoïde aan.
BL2 schreef:
17 aug 2022 02:19
Je moet altijd oorzichtig zijn, je hele leven lang. Er zijn gewoon te veel mensen welke afhaken, terwijl ze nog niet aan de beurt behoorden te zijn..... Overal is gevaar, dus wees voorzichtig!


Welke oplichtertruuk? Je kan helemaal niets met dat SMSje. Je wordt nergens naar toe geleid, er staat geen link in. Paniek om niets.

Het is inderdaad iemand die zeer waarschijnlijk een tikfoutje heeft gemaakt. Gewoon negeren.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

SMS negeren en verwijderen.

Daarna doorgaan met uw normale leven.

Eventueel kan je doorgeven aan www.fraudehelpdesk.nl/

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door de auditu »

PeterPeters1966 schreef:
16 aug 2022 19:44
Erthanax schreef:
16 aug 2022 17:11
SnapChat is een "sociaal medium", net zoiets als TikTok of Instagram.
Het sms'je is waarschijnlijk bedoeld om u naar een bepaald account te lokken om u vervolgens geld of gegevens af te troggelen. Het is automatisch verstuurd naar een groot aantal telefoonnummers.

Zoals angel1978 al schrijft: gewoon negeren.
Het ligt meer voor de hand dat iemand een tikfout heeft gemaakt bij het registreren als nieuwe gebruikers. Maar goed, de paranoïde boomers zien overal gelijk oplichting achter. Zoals de waard is wellicht?
Met een boomer wordt een persoon, met name van oudere of gevorderde leeftijd, met conservatieve of ouderwetse denkbeelden aangeduid. :? :shock:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, ik dacht iemand geboren tijdens de babyboom na de tweede wereldoorlog. Kort voor 'babyboomers'.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

Grofweg tussen 1946-1947 en 1955 was er een enorme babygolf in heel het Westen.
Deze zijn nu tussen de 75 en de 67 jaar oud = een sterk vergrijzende samenleving .
Maar geen seniele , ouderwetse oudjes :!:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
17 aug 2022 17:59
Grofweg tussen 1946-1947 en 1955 was er een enorme babygolf in heel het Westen.
Deze zijn nu tussen de 75 en de 67 jaar oud = een sterk vergrijzende samenleving .
Maar geen seniele , ouderwetse oudjes :!:
OK, boomer. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
17 aug 2022 17:59
Maar geen seniele , ouderwetse oudjes :!:
Komt vanzelf, komt vanzelf. Geduldig wachten. :mrgreen:

Meer serieus, ik mis die groep wel in mijn werk. Ze zorgden voor rust en ervaring in de bedrijven. Gelukkig wil niet elke boomer met pensioen, sommigen nog een tijd doorwerken.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan griepen dat die bejaarde de baan van een jongere inpikt zeker. We leven niet om te werken.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hele vreemde SMS gekregen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben het zelf ook niet eens met de manier waarop men die term vaak gebruikt. Vaak gebruikt men dat als mensen niet met het hele woke gebeuren meedoen en zoiets hebben van 'niet mijn probleem, maak dat er dan ook niet 'van'. Dan gebruikt men vaak de term 'ok, boomer' om de discussie meteen plat te gooien.

Eigenlijk betekent het dus gewoon 'ik kan het niet winnen' :mrgreen:

Gesloten