Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
17 aug 2022 20:35
Hoe weet jij hoeveel mensen er bij de desbtereffende werkgever waar k2p het over heeft werken?
Voor een parttime of fulltime HR moet de apotheek wel heel groot zijn, wil een eigen afdeling HR lonen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
17 aug 2022 21:21
kuklos schreef:
17 aug 2022 20:35
Hoe weet jij hoeveel mensen er bij de desbtereffende werkgever waar k2p het over heeft werken?
Voor een parttime of fulltime HR moet de apotheek wel heel groot zijn, wil een eigen afdeling HR lonen.
Oh, dus je weet het niet en nam het maar gewoon aan?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

PeterPeters1966 schreef:
17 aug 2022 20:19
k2p schreef:
17 aug 2022 20:05
kuklos schreef:
17 aug 2022 19:13


Op mijn vraag of dit al is voorgelegd aan leidinggevende en/of HR wordt helaas niet geantwoord door jou.
Nee, dat is nog niet voorgelegd. Ze wil goed geïnformeerd zijn voordat ze het voorlegt.
Wat een vreemde gedachtenkronkel. Dus informatie van een internetforum vol leken die geen inzicht hebben in de arbeidsvoorwaarden ziet ze als goed geinformeerd zijn om in gesprek te gaan met degene die weet hoe het zit. Wat als wij er nu gewoon naast zitten? Gaat ze dan het conflict aan met HR zo van "maar op internet zeiden ze....".

Ga gewoon met HR praten, die zijn daar voor.
Precies dit inderdaad. Ik vind het echt bizar dat mensen in dit soort situaties niet gewoon even uitleg vragen aan HR. Waarschijnlijk ben je er dan binnen 10 minuten uit. 'Oeps foutje, gaan we corrigeren' of 'Nee, het klopt, want x en y'.

En mocht het gesprek met HR niet bevredigend zijn, dan kan je altijd nog kijken hoe het zit. Dat is op dat moment ook veel makkelijker, want je kent het standpunt + onderbouwing van de werkgever.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je zelf van de hoed en de rand weet, kan je meteen weerwoord geven als je eventueel met eenkluitje in het riet gestuurd wordt.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

Dan is je basishouding ten opzichte van je werkgever er kennelijk al een van wantrouwen. Bijzonder. Dan zou ik eerder afwegen of je nog voor die werkgever werkzaam wil zijn of niet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft niets met wantrouwen van doen. Niets mis met opde hoogte zijn van je rechten.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

Natuurlijk heeft dat wel met ver- en wantrouwen te maken. Als ik niet helemaal snap wat er gebeurt op dit vlak dan vraag ik mijn werkgever om uitleg. Ik ga er vanuit dat die de goede trouw is, en dus 1) als er sprake is van een fout het zal corrigeren of 2) me uit kan leggen waarom wat er gebeurt toch correct is. Ik zie echt geen enkele reden om me van te voren in allerlei bochten te wringen om 'te weten wat mijn rechten zijn !!1!1!1', omdat ik mijn werkgever vertrouw en er niet vanuit ga dat die mij met een 'kluitje in het riet zal sturen', zoals je het zelf noemt. Als je wel serieus rekening houdt met het scenario dat je werkgever je naait is er gewoon sprake van wantrouwen en moet je wegwezen.

Mocht het gesprek met mijn werkgever niet bevredigend zijn is er nog ruimte genoeg om uit te zoeken waar je precies recht op hebt.

Tot slot, als je al op het punt bent aangekomen dat je per se wil weten waar je recht op hebt, heeft het natuurlijk geen enkele zin om op dit forum een topic met minimale info te openen, zoals eerder al werd opgemerkt. Ga dan gewoon naar een arbeidsrechtadvocaat oid.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet zo overdrijven Hophophop, ook werkgevers weten vaak niet waar hun personeel recht op heeft. En ik zeg ook niet dat je genaaid wordt. En hoe weet u dan dat de uitkomst van dat gesprek bevredigend is, zolang u niet weet wat uw rechten zijn?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

Lady1234 schreef:
17 aug 2022 23:47
Niet zo overdrijven Hophophop, ook werkgevers weten vaak niet waar hun personeel recht op heeft. En ik zeg ook niet dat je genaaid wordt. En hoe weet u dan dat de uitkomst van dat gesprek bevredigend is, zolang u niet weet wat uw rechten zijn?
Ah, je gooit het nu weer over een heel andere boeg. Prima hoor.

Wat betreft je vraag: dat snap je toch zelf wel? Je werkgever kan je naar tevredenheid uitleggen op basis waarvan wat ze doet correct is of niet. Gewoon precies de vraag stellen die TS hier op het forum stelt, dus. Als je twijfelt aan het antwoord kan je altijd nog gaan graven.

Maar goed. Ik laat het hier verder bij.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prima

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
17 aug 2022 21:27
Jablan schreef:
17 aug 2022 21:21
kuklos schreef:
17 aug 2022 20:35
Hoe weet jij hoeveel mensen er bij de desbtereffende werkgever waar k2p het over heeft werken?
Voor een parttime of fulltime HR moet de apotheek wel heel groot zijn, wil een eigen afdeling HR lonen.
Oh, dus je weet het niet en nam het maar gewoon aan?
De volgende aanmatigende, suggestieve opmerking. Kan het ook anders?

Ik heb genoeg ervaring om de uitspraak zo te kunnen doen, dus geen aanname, maar ervaring.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

lol

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
17 aug 2022 20:39
Inderdaad, los daarvan is het heel normaal om goed beslagen ten ijs te gaan
PeterPeters1966 schreef:
17 aug 2022 20:19

Ga gewoon met HR praten, die zijn daar voor.
Vroegah, toen je nog ouderwetse personeelszaken had met een goede collega als personeelschef die vaak ook bij de bond en in de or zat, toen kon jdat Tegenwoordig is dat Human Resource management met jonge hippe recruiters die 120 % in het belang van de ceo handelt en de totale lak aan personeel heeft.
Wat lijkt het me vreselijk om zo als een vleesgeworden boomer in het leven te staan en vanuit die argwaan en teleurstelling anderen dan te gaan adviseren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
18 aug 2022 18:18
Ik heb genoeg ervaring om de uitspraak zo te kunnen doen, dus geen aanname, maar ervaring.
Mooi dit :lol: Je doet dus juist een aanname - want je baseert je niet op objectieve feiten, maar op subjectieve ervaring. Die ervaring zorgt er hooguit voor dat de kans dat je aanname juist is groter wordt - maar het blijft een aanname.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
18 aug 2022 21:01
Jablan schreef:
18 aug 2022 18:18
Ik heb genoeg ervaring om de uitspraak zo te kunnen doen, dus geen aanname, maar ervaring.
Mooi dit :lol: Je doet dus juist een aanname - want je baseert je niet op objectieve feiten, maar op subjectieve ervaring. Die ervaring zorgt er hooguit voor dat de kans dat je aanname juist is groter wordt - maar het blijft een aanname.
Tenzij ie voor DIE HR afdeling werkte.. Dan is het wel degelijk ervaring. Maar dat strookt dan weer niet met het werk bij Prorail 8)

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 aug 2022 18:18
kuklos schreef:
17 aug 2022 21:27
Jablan schreef:
17 aug 2022 21:21
Voor een parttime of fulltime HR moet de apotheek wel heel groot zijn, wil een eigen afdeling HR lonen.
Oh, dus je weet het niet en nam het maar gewoon aan?
De volgende aanmatigende, suggestieve opmerking. Kan het ook anders?

Ik heb genoeg ervaring om de uitspraak zo te kunnen doen, dus geen aanname, maar ervaring.
Nee, geen suggestieve opmerking, maar een feit. Juist jij doet een suggestie, een aanname. Jij neemt aan dat je weet hoe groot de werkgever van TS is. En juist dat weet je niet.
Joh, beperk je gewoon tot de feiten. En de feiten zijn simpel, hoe groot de apotheek is, of deze eventueel lid is van een grotere groep, dat weten we allemaal niet. Het enige feit dat we weten is dat de werkgever een apotheek is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
17 aug 2022 21:21
kuklos schreef:
17 aug 2022 20:35
Hoe weet jij hoeveel mensen er bij de desbtereffende werkgever waar k2p het over heeft werken?
Voor een parttime of fulltime HR moet de apotheek wel heel groot zijn, wil een eigen afdeling HR lonen.
Het een en ander is hier nog maar hypothetisch gesteld .
k2p weet nog niet bij welke apotheek hij , of een ander, aan de gang kan gaan. Is het een grote keten? Is het een kleine dorpsapotheek? Is het een apotheek houdende huisarts , ergens op het platteland ? Etc etc.
Beetje lastig om dan hierover te bakkeleien.
k2p schreef:
17 aug 2022 17:29
Stel je vind werk als ongediplomeerd persoon, die gelijk een opleiding start.(...)

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien de reacties van k2p in dit topic, in het bijzonder deze vermoed ik dat de situatie niet zo hypothetisch is als je uit dat "stel" zou kunnen afleiden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
18 aug 2022 22:48
Gezien de reacties van k2p in dit topic, in het bijzonder deze vermoed ik dat de situatie niet zo hypothetisch is als je uit dat "stel" zou kunnen afleiden.
k2p schreef:
17 aug 2022 20:05
kuklos schreef:
17 aug 2022 19:13
k2p schreef:
17 aug 2022 18:58
Er staat in de loonstroken letterlijk schaal x, periodiek y. En x en y zijn sinds de verhoging in schaal niet meer veranderd.
Op mijn vraag of dit al is voorgelegd aan leidinggevende en/of HR wordt helaas niet geantwoord door jou.
Nee, dat is nog niet voorgelegd. Ze wil goed geïnformeerd zijn voordat ze het voorlegt.
Dan is het wachten op k2p . Hij/zij kan verduidelijken om wat voor apotheek het zal gaan .

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De manier waarop bij die apotheek de hr-functie is ingevuld vind ik niet zo relevant. Een fulltime afdeling of functionaris kan slecht werk leveren, en iemand die het als nevenfunctie doet kan uitstekend werk leveren.

Plaats reactie