Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vergis je niet in de temperatuur invloed op led-lampen, ze kunnen hier slecht tegen over het algemeen, ze mogen dan minder energie omzetten in warmte maar kunnen er tegelijk slecht tegen als deze warmte blijft "hangen" rond de lamp, het simpele feit dat een halogeen lamp zijn warmte schijnbaar wel afvoert in de bestaande behuizing zegt niets over de led-lamp....

Kijk dus eerst, zoals al gesuggereerd, wat en hoe word de warmte afgevoerd, de lamp kan met voldoende koeling misschien wel 100.000 branduren halen!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door 16again »

Uit mijn eerdere link blijkt dat de LED lamp wordt aanbevolen voor dit type auto. Waardoor de verantwoording wat betreft temperatuur in dat armatuur naar Hilux verschuift.

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Nog even een reactie over de zgn. hitte die de LED lamp zou geven, de LED lamp van Hilox is voorzien van een actieve koeling , dus oververhitting kan niet . Tevens is het zo dat een Halogeen Lamp HETER wordt dan een LED Lamp , dan was er nog iemand die schreef dat de koplampunit helemaal gesloten zou zijn en daardoor zijn warmte niet kwijt kan , A / een Halogeen lamp wordt heter dan een Led lamp , dus MINDER warmte ontwikkeling ! De koeling vind plaats door de wind die langs de koplampglazen stroomt en de achterliggende behuizing, zo raakt deze zijn warmte kwijt ! Een koplampunit MOET potdicht zijn anders zou er vocht in kunnen komen en krijg je condens aan de binnenzijde van het koplampglas.

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door hercu1965 »

als je een foto hilox lamp laat bekijken door google lens , dan kom je uit op allerlei chinese website's . wij hebben een nagenoeg zelfde Led lamp ontdekt met zelfs een ingebouwde canbus weerstand, dus veel fraaier dan zo een losse Hilox weerstand die je ook in je koplampunit moet proppen. De duurste die we tegen kwamen zaten net boven de 10 euro ! Lekker geld verdienen door ze hier voor 100 euro te verkopen. Als ik Hilox was zou ik om me naam hoog te houden met zo een winstmarge zeker 50% korting aanbieden als zo een dure Led lamp van 100 Euro !! stuk zou gaan binnen 3 jaar. Nu verziek je door alle negatieve revieuws het vertrouwen van de consument. Kijk anders een bij Hilox trustpilot ! allemaal EEN sterren beoordelingen vanwege de levensduur !!

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door hercu1965 »


Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik heb aardig wat setjes in mijn auto's getest en de resultaten zijn wisselend. Basis is dat vrijwel alle lampen met H Fitting volledig terecht geen typegoedkeur hebben voor gebruik op de openbare weg.
Afgezien dat de lampen maar een heel klein deel van de kosten zijn als je het goed wilt doen (ombouwen projectoren om strooilicht etc.) zijn ze heel gevoelig voor trillingen en spanningswisselingen in het boordnet van de auto (en die komen bij volvo niet zelden voor).
Er enkel even een paar lampen in prikken is geen garantie dat ze die 50.000 uur ook echt halen. Die claim is enkel realistisch in een omgeving waar aan alle voorwaarden is voldaan en die mini ventilator op de duurdere/sterkere lampen zit daar niet voor de goede sier. Dus net als met aftermarket xenon kan het best een poos (soms een aantal jaren) "goed" werken maar doorgaans ben je zelf schuld als je (illegaal) je lampen aanpast en is het resultaat voor zowel de gebruiker als de tegenliggers verre van optimaal. Wil je led (xenon geeft doorgaans een beter resultaat) dan zijn er voor de meeste automerken complete lampunits te koop waar je redelijk legaal (Duitsland ligt dat heel anders) mee rond kan rijden en dan nog kun je zelfs met aftermarket oem lampunits tegen problemen aanlopen (lekkage / vocht) en werken de originele units met de correcte lampen op lange termijn het meest betrouwbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hercu1965 schreef:
15 sep 2022 01:29
de LED lamp van Hilox is voorzien van een actieve koeling , dus oververhitting kan niet . Tevens is het zo dat een Halogeen Lamp HETER wordt dan een LED Lamp ,
(...) Een koplampunit MOET potdicht zijn anders zou er vocht in kunnen komen en krijg je condens aan de binnenzijde van het koplampglas.
Een ledlamp an sich word niet heet, echter mag de lamp zelf niet in een te warme temperatuur zitten. In hoogzomer met de zon op de koplampen als de auto geparkeerd staat geeft nergens koeling. De omgevingstemperatuur van een ledlamp mag niet te hoog worden. Dat is het probleem.
hercu1965 schreef:
15 sep 2022 01:37
De duurste die we tegen kwamen zaten net boven de 10 euro ! Lekker geld verdienen door ze hier voor 100 euro te verkopen. Als ik Hilox was zou ik om me naam hoog te houden met zo een winstmarge zeker 50% korting aanbieden als zo een dure Led lamp van 100 Euro !!
Uw verkoper zal niet 1 lamp inkopen. Transport gaat per bestelling en gezien het bedrijf in een container. Transport van de container kost ook veel geld. In Nederland zal er nog belasting afgetikt moeten worden wat de prijs ook verder opdrijft. In Nederland kennen we een hoop wetten en dat wil zeggen dat er een bedrag op moet komen om geld te reserveren voor garanties. Personeel wil betaald worden, het kantoorpand moet ook verwarmd worden en er zijn allerlei andere kosten die betaald moeten worden. Dan wil de eigenaar graag wat winst hebben en pakt de belastingdienst nog even 21% van de verkoopprijs mee. Er zal echt niet meer dan 50% winst op zitten hoor.
hercu1965 schreef:
15 sep 2022 01:37
stuk zou gaan binnen 3 jaar. Nu verziek je door alle negatieve revieuws het vertrouwen van de consument. Kijk anders een bij Hilox trustpilot ! allemaal EEN sterren beoordelingen vanwege de levensduur !!
Als u zo zeker bent van uw zaak en dat het stuk gaan niet normaal is, dan kunt u toch een jurist op de zaak zetten om het gelijk te halen? Maar gezien het geroep van u en het uw eigen kant op rekenen lijkt het meer op frustratie en niet op een onderbouwend iets.
Op trustpilot staan 4 reviews over de lampen en allemaal in de laatste maand geplaatst. Dat zegt dus helemaal niets.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, dan koopt u toch lekker deze volgens u niet onredelijk geprijsde lampen waarvan u de beoordelingen en de ervaring van anderen betwijfelt.
Succes en sterkte, maar ik koop wel andere.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
15 sep 2022 08:38
Nou, dan koopt u toch lekker deze volgens u niet onredelijk geprijsde lampen waarvan u de beoordelingen en de ervaring van anderen betwijfelt.
Succes en sterkte, maar ik koop wel andere.
Waarom zou ik lampen willen kopen die ik niet ga gebruiken? Geen idee of u wel eens wat koopt, maar als je de gedachte hebt dat het verschil tussen productie in een laag loon land met subsidie op post en de verkoopprijs in Nederland winst is, dan kunt u nergens meer kopen.
Als 4 reviews in totaal 1 maand een referentie is, dan kan je echt nergens meer kopen. Er zullen weinig bedrijven zijn die minder reviews hebben.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Methusalah »

Soms gaan nieuwe dingen gewoon wel eens stuk zonder verklaarbare reden. Niets is feilloos.

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Nijogeth schreef:
19 aug 2022 15:01
Autoverlichting die niet in een koplampunit zit, die moet ik nog zien. Ik zou toch even bij Volvo zelf informeren welke ze er indraaien, want misschien zit daar het probleem wel gewoon. Dat het niet helemaal lekker verbindt tussen de 2 componenten.
beste heer VOLVO heeft hier niets mee te maken , die adviseren orgineel !

het is Hilux die op het www de LED lampen als alternatief aanbiedt met het verhaal van 100% tevreden klanten en 50.000 branduur per lamp.

verder 2 componenten verbinden zegt U ?? meer dan een plus draad met max 14,4 Volt en een massa draad op de Led lamp is het niet, gewoon stroom op de lamp dus , hoe simpel ! Nu er gewoon een old school halogeen lamp in zit werkt alles prima, bedrading perfect dus uiteraard

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb eens even gekeken naar die website van Hilox, ik wilde weten of de lampen een e-keur hebben, want zonder e-keur mogen ze niet eens in de auto geplaatst worden. Een heel geneuzel omtrent de regelgeving en keurmerken waar dus helemaal niets van klopt. Dat vind ik jammer, want dat is wel waar ik op het werk veel mee van doen heb en als ze al niet uit kunnen leggen waar keurmerken voor zijn, dan denk ik dat er meer fout gaat daar.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
25 sep 2022 09:04
Ts wil dat echter niet en wenst dat de defecte lamp onder garantie vervangen wordt omdat er in de verkoopadvertentie stond dat de levensduur 50.000 uur zou zijn. De lamp voldoet daarmee niet aan de verwachting die de koper er aan mag stellen en kan middels een gang naar de rechter het aankoopbedrag terug eisen zover zal het niet gaan komen maar de verkoper een beetje onder druk zetten kan nooit kwaad want nee heb je en ja kan het worden.
Nee is er al en bij de rechter kan het ook nog een hele dure nee worden. Immers roept TS een hoop, maar geeft geen onderbouwing dat het inderdaad abnormaal is. Aangezien Led niet aan hitte blootgesteld mag worden (iig beperkt het enorm de levensduur) kan het dus ook gewoon zijn dat de lampe stuk gegaan zijn door een producteigenschap. En dat valt niet onder garantie.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 sep 2022 18:12
(...) kan het dus ook gewoon zijn dat de lampe stuk gegaan zijn door een producteigenschap. En dat valt niet onder garantie.
Maar Hilox stelt toch dat die lampen geschikt zijn voor deze auto? Dan mag TS toch verwachten dat het product de juiste eigenschappen heeft?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
25 sep 2022 19:17
NeoDutchio schreef:
25 sep 2022 18:12
(...) kan het dus ook gewoon zijn dat de lampe stuk gegaan zijn door een producteigenschap. En dat valt niet onder garantie.
Maar Hilox stelt toch dat die lampen geschikt zijn voor deze auto? Dan mag TS toch verwachten dat het product de juiste eigenschappen heeft?
Er van uit gaande dat TS inderdaad de juiste lampen gekocht heeft (er zijn namelijk 2 inbouwtypes), dan kan het nog zijn dat deze lampen wel geschikt zijn, maar door de eigenschappen eerder kapot gaan. We hebben een heerlijke zomer achter de rug en bij 40 graden in de zon word het in de auto al dik 75 graden. En laat dat nu net funest zijn.
Bij peertjes word bij LED geadviseerd om deze nooit in een gesloten armatuur te doen. Dit omdat de lampen daar de warmte niet kwijt kunnen. Kunt u nagaan wat er gebeurd als je een ledlamp in een gesloten kap doet onder de brandende zon.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

snuffel1 schreef:
25 sep 2022 09:04
Wel of geen E-keur maakt in dit geval helemaal niets uit omdat het een lamp betreft die niet van een keurmerk voorzien hoeft te zijn.
Natuurlijk wel. Ze zitten op de canbus van de auto aangesloten en dienen dus aan regulation 10 te voldoen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 sep 2022 20:46
(...) dan kan het nog zijn dat deze lampen wel geschikt zijn, maar door de eigenschappen eerder kapot gaan. (...)
Dus de producteigenschappen kunnen kunnen de levensduur van een geschikt product verkorten van 50.000 naar 300 uur? Heel bijzonder.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
25 sep 2022 23:06
NeoDutchio schreef:
25 sep 2022 20:46
(...) dan kan het nog zijn dat deze lampen wel geschikt zijn, maar door de eigenschappen eerder kapot gaan. (...)
Dus de producteigenschappen kunnen kunnen de levensduur van een geschikt product verkorten van 50.000 naar 300 uur? Heel bijzonder.
Een iglo kan op de Noordpool het hele jaar blijven staan terwijl het in de Sahara een zeer korte duur blijft staan. Hoe simpel moet ik het maken?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2022 07:10
Erthanax schreef:
25 sep 2022 23:06
NeoDutchio schreef:
25 sep 2022 20:46
(...) dan kan het nog zijn dat deze lampen wel geschikt zijn, maar door de eigenschappen eerder kapot gaan. (...)
Dus de producteigenschappen kunnen kunnen de levensduur van een geschikt product verkorten van 50.000 naar 300 uur? Heel bijzonder.
Een iglo kan op de Noordpool het hele jaar blijven staan terwijl het in de Sahara een zeer korte duur blijft staan. Hoe simpel moet ik het maken?
Hoppa, daar is de karikatuur weer :lol:

Een Iglo is qua producteigenschappen niet bepaald bedoeld voor de Sahara, de Hilux lamp wél voor deze auto. Hoe simpel moet ik het maken?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hilox Led lamp kapot na 300 branduren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een iglo wordt niet verkocht als geschikt voor de Sahara. Zo simpel is het.

Plaats reactie