Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo, kon een nachtje niet slapen en het is me gelukt om dit 12 paginas tellende topic door te worstelen op zoek naar wat bespaarinspiratie. Nee, ik had dus geen ban
witte angora schreef:
08 sep 2022 11:59
Of het veel scheelt, op een jaarverbruik van iets minder dan 300 m3? Geen idee. Maar laat het er, samen met alle gordijnen bij de voordeur en de tussendeuren (vanwege de katten kunnen die dus niet dicht), 30 of 40 m3 schelen, met een prijs tussen de 1,50 en 2,00 euro, reken dan maar uit...
Wow, 300 m3 per jaar . Heel goed.
Voor jaarverbruiken lager dan 500 m3 per jaar bestaat het lage capaciteitstarief gas De netbeheerders willen de meeste klanten inschatten in het naasthogere tarief voor aansluitingen 500-4000 m3. Op de jaarafrekening en bij de opbouw van het voorschot staat in welk tarief je bent ingedeeld. Mocht dat dat hogere tarief zijn betaal je ruim 40 euro per jaar meer.

rens99
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 okt 2021 20:09

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door rens99 »

NeoDutchio schreef:
06 sep 2022 12:13
juliomariner schreef:
06 sep 2022 11:47
Goedkoop inkopen.
Ik koop momenteel veel too good too go boxen.
Broodbox met vaak wel 3 of 4 broden en ook nog broodjes voor €2,99
Vooral mijn kinderen vinden dat hilarisch. Wij hebben een hele goede bakker hier (meerdere filialen) en het is altijd een spelletje wie er een box kan bemachtigen. Zodra ze online komen zijn ze binnen een paar seconden al uitverkocht.
Maar het is een prachtige manier om goedkoop lekker eten in huis te halen. Bij bepaalde supermarkten is het altijd prijs en soms een extra’tje van een restaurant of hotel. Voor mij meer een sport dan noodzaak.
Wat een kinderpraat! Alsof mensen niet meer eten dan zo'n box. Nee, zo'n box helpt niet en al helemaal niet als de stroomprijs echt gaat stijgen naar meer dan 1 euro. Iedereen moet van het gas af en elektrisch gaan verwarmen en koken. Ook de industrie en de bakker moeten over op stroom en mensen met zonnepanelen gaan ook minder leveren aan het netwerk en er komen minder zonnepanelen door afschaffing van het salderen. Jouw bakker, moet dan ook bakken met stroom van 1.50 of meer per kWh. Nu is die box een druppel op een heel grote plaat. Geen onzin over een box die ook maar iets helpt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beste Rens99

Wat vindtu geen onzin?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door witte angora »

rens99 schreef:
12 sep 2022 15:25
NeoDutchio schreef:
06 sep 2022 12:13
juliomariner schreef:
06 sep 2022 11:47
Goedkoop inkopen.
Ik koop momenteel veel too good too go boxen.
Broodbox met vaak wel 3 of 4 broden en ook nog broodjes voor €2,99
Vooral mijn kinderen vinden dat hilarisch. Wij hebben een hele goede bakker hier (meerdere filialen) en het is altijd een spelletje wie er een box kan bemachtigen. Zodra ze online komen zijn ze binnen een paar seconden al uitverkocht.
Maar het is een prachtige manier om goedkoop lekker eten in huis te halen. Bij bepaalde supermarkten is het altijd prijs en soms een extra’tje van een restaurant of hotel. Voor mij meer een sport dan noodzaak.
Wat een kinderpraat! Alsof mensen niet meer eten dan zo'n box. Nee, zo'n box helpt niet
Waar lees jij dat juliomariner en kinderen beweren enkel van die broodbox te leven? Enkel brood is wel erg karig, vind je niet?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
12 sep 2022 18:01
rens99 schreef:
12 sep 2022 15:25
NeoDutchio schreef:
06 sep 2022 12:13


Vooral mijn kinderen vinden dat hilarisch. Wij hebben een hele goede bakker hier (meerdere filialen) en het is altijd een spelletje wie er een box kan bemachtigen. Zodra ze online komen zijn ze binnen een paar seconden al uitverkocht.
Maar het is een prachtige manier om goedkoop lekker eten in huis te halen. Bij bepaalde supermarkten is het altijd prijs en soms een extra’tje van een restaurant of hotel. Voor mij meer een sport dan noodzaak.
Wat een kinderpraat! Alsof mensen niet meer eten dan zo'n box. Nee, zo'n box helpt niet
Waar lees jij dat juliomariner en kinderen beweren enkel van die broodbox te leven? Enkel brood is wel erg karig, vind je niet?
Sorry, maar Rens99 is even voor drie maanden vrijwilligverplicht met vakantie. :wink:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat heeft hij dan vlug voor elkaar gekregen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij heeft er wel zijn best voor gedaan. 😀

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Jablan »

Het Radar Forum heeft bezuinigd.

In de week waarin margarine in een plastic bakje duurder is dan echte boter in vetvrij papier (prijzen per kilo) is de grote vraag: waar bezuinigen we nog meer op?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
12 sep 2022 20:49
Het Radar Forum heeft bezuinigd.

In de week waarin margarine in een plastic bakje duurder is dan echte boter in vetvrij papier (prijzen per kilo) is de grote vraag: waar bezuinigen we nog meer op?
??? Waar gaat dat over?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
12 sep 2022 20:49
Het Radar Forum heeft bezuinigd.

In de week waarin margarine in een plastic bakje duurder is dan echte boter in vetvrij papier (prijzen per kilo) is de grote vraag: waar bezuinigen we nog meer op?
Nog wat meer schuiven met de schuifkaas ?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij AH kost de voordeligste roomboter 10 euro per kilo; margarine zit daar toch echt onder, met prijzen van 3,16 (huismerk in papier) tot 9,18 per kilo (duur A-merk in kuipje).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik was in de Edeka ;) Roomboter 6 euro, margarine 8 euro.

Andere bespaartip: één-pans-gerechten. Bij ovengerechten kijken hoe groot de schaal is; past deze in een combimagenetron, dan die oven gebruiken in plaats van een grote in een fornuis.

Vandaag nog iemand gesproken, die nu wat later begint, want eerst naar de supermarkt voor het schap met de afgeprijsde vers-artikelen van gisteren. Groot gelijk als je een gezin hebt, drie euro of dertig cent voor een brood tikt aardig aan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit een ander topic:
ankiemie schreef:
27 sep 2022 19:13
Ik heb al sinds 1976 een variabel contract gehad bij Essent, nooit een tarief vast laten zetten en krijg nu ook bericht dat ik per 1 oktober een hoger tarief moet gaan betalen. Maar bij mij gaan de tarieven 6x over de kop in plaats van de in de media aangekondigde verhogingen van 50% op elektra en 30 % op gas. [...]
Ik wacht af, maar reserveer alvast geld op een aparte spaarrekening en probeer extra bezuinigingsacties te verzinnen door elektrische plaids op de bank en een gevoerde huisjurk aan te trekken, dikke sokken etc. Ook de verwarming 1 uurtje aanzetten en daarna direct weer omlaag.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door witte angora »

Intussen zijn er weer aardig wat ontwikkelingen betreffende de energieprijzen. Tijd om eens te kijken voor een andere leverancier dan Greenchoice. Dan ga je naar Gaslicht.com. De eerste aanbieding is van BudgetEnergie. Er wordt niet alleen een maandbedrag genoemd, maar ook een jaarbedrag. Beiden erg gunstig. Gauw overstappen? Nee. Het addertje zit weer in de staart: BudgetEnergie behoudt zich het recht voor om iedere maand de prijzen aan te passen. Met dat jaarbedrag ga je er dus niet komen, dat is een wassen neus. Maar om dat te zien moet je dus wel diep in de kleine lettertjes duiken.

Geen idee of dit onder 'oneerlijke zakenpraktijken' valt. Maar het is wel een reminder: als je wil overstappen, let goed op de voorwaarden. Slaap er liever nog een nachtje over, kijk er desnoods samen met iemand anders naar - voor je het weet zit je bij de duurste in plaats van de goedkoopste.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Terechte overweging.
Even terug naar de vraag in de topictitel:
Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?
Ik heb besloten om alle goede doelen die ik steun op te zeggen. Ook hangt er een bordje bij de voordeur: Collectanten wegwezen, verkopers ophoepelen (inclusief verkoop kinderpostzegels)

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
01 nov 2022 16:14
Terechte overweging.
Even terug naar de vraag in de topictitel:
Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?
Ik heb besloten om alle goede doelen die ik steun op te zeggen. Ook hangt er een bordje bij de voordeur: Collectanten wegwezen, verkopers ophoepelen (inclusief verkoop kinderpostzegels)
Jij bent vast heel gelukkig in je leven met zo'n houding jegens anderen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
01 nov 2022 09:34
Er wordt niet alleen een maandbedrag genoemd, maar ook een jaarbedrag.
En dat stond er voor de coronacrisis ook al. Toen was ik mezelf al aan het oriënteren namelijk voor als mijn appartement klaar was. Daar woon ik nu bijna 2 jaar, dus wat dat betreft is er niets veranderd.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
01 nov 2022 16:48
J. Deltoer schreef:
01 nov 2022 16:14
Terechte overweging.
Even terug naar de vraag in de topictitel:
Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?
Ik heb besloten om alle goede doelen die ik steun op te zeggen. Ook hangt er een bordje bij de voordeur: Collectanten wegwezen, verkopers ophoepelen (inclusief verkoop kinderpostzegels)
Jij bent vast heel gelukkig in je leven met zo'n houding jegens anderen.
Ik beantwoord de vraag. En wat doet u?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan mijn goede doelen bijdrage zal ik zeker nog niet gaan knabbelen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rens99 schreef:
12 sep 2022 15:25
NeoDutchio schreef:
06 sep 2022 12:13
juliomariner schreef:
06 sep 2022 11:47
Goedkoop inkopen.
Ik koop momenteel veel too good too go boxen.
Broodbox met vaak wel 3 of 4 broden en ook nog broodjes voor €2,99
Vooral mijn kinderen vinden dat hilarisch. Wij hebben een hele goede bakker hier (meerdere filialen) en het is altijd een spelletje wie er een box kan bemachtigen. Zodra ze online komen zijn ze binnen een paar seconden al uitverkocht.
Maar het is een prachtige manier om goedkoop lekker eten in huis te halen. Bij bepaalde supermarkten is het altijd prijs en soms een extra’tje van een restaurant of hotel. Voor mij meer een sport dan noodzaak.
Wat een kinderpraat! Alsof mensen niet meer eten dan zo'n box. Nee, zo'n box helpt niet en al helemaal niet als de stroomprijs echt gaat stijgen naar meer dan 1 euro. Iedereen moet van het gas af en elektrisch gaan verwarmen en koken. Ook de industrie en de bakker moeten over op stroom en mensen met zonnepanelen gaan ook minder leveren aan het netwerk en er komen minder zonnepanelen door afschaffing van het salderen. Jouw bakker, moet dan ook bakken met stroom van 1.50 of meer per kWh. Nu is die box een druppel op een heel grote plaat. Geen onzin over een box die ook maar iets helpt.
Zo'n box werkt perfect aangezien het goedkoper is dan los kopen. Daarbij heb je af en toe een extraatje. Bij de bakker is het brood in een Too good to go box goedkoper dan los kopen. Ook bij de supermarkt heb ik eetbare producten van rond de €20,- normale prijs voor minder dan €5,-. Volgens mij toch een leuke besparing.

Plaats reactie