Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn handen jeuken. Ik ga vandaag nog een webshopje maken, neem wat Chinese zooi en ik loop binnen. Als ik zie hoeveel mensen er voor durven uit te komen dat ze nergens naar kijken en gewoon blind kopen, dan is het echt een goudmijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2022 12:06
Mijn handen jeuken.
Echt hé ;)

Voor kwaadwillenden is dit forum inderdaad een potentiële goudmijn: je kunt er terugvonden waar mensen massaal intrappen, en je vindt er ook nog eens hoe je je consumentenrechten zou kunnen misbruiken. En dan laat ik het "gratis geld" dankzij de Saldodipje-achtige topics nog maar buiten beschouwing... :lol:

RubyKay
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2022 08:04

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door RubyKay »

Het product op de website ziet er heel anders uit dan de troep die ze mij gestuurd hebben. Ik stuur foto's van de verschillen en zij stellen doodleuk dat het hetzelfde is. Na een procedure te doorlopen krijg ik toestemming het product te retourneren, maar wel op mijn kosten. Ze liegen dat ze in Amsterdam zitten. Het is een chinees bedrijf.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

RubyKay schreef:
17 nov 2022 14:22
Ze liegen dat ze in Amsterdam zitten. Het is een chinees bedrijf.
Ze liegen niet. De BV is, zoals ook op de website staat, gevestigd in Amstenrade (dus geen Amsterdam). Dat ze vanuit China leveren en dat daar retouren naar toe moeten, is ook logisch: het is immers een dropshipper. En daar maken ze geen geheim van, want ook dát staat gewoon op de website.

Overigens moet je hier geen gebruik maken van het herroepingsrecht (dan liggen de verzendkosten bij jou), maar een beroep doen op nonconformiteit (dan liggen de verzendkosten bij hen). Maar de waarschijnlijk beste keuze is om het als een les te zien en voortaan beter op te letten, want de kans dat je gelijk krijgt van ze is niet groot. En ja, je kunt ervoor gaan procederen, maar of dát nou de slimme keuze is...

Rellie73
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2022 20:33

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Rellie73 »

Ook ik heb niet eerst naar reviews gezocht voor Byzaaza. Maar goed, op de site waren de voorwaarden van retourneren niet duidelijk dat het naar China terug moest. Stond alleen dat het een ander adres was als op de site. De retouren moesten ook binnen 14 dagen zijn. Je moest ook mailen voor een retouradres, waarbij je eerst weken geen reactie krijgt, daarna tig keer een aanbieding dat je iets voor 30% goedkopen mocht bestellen, 2e mail was dit ineens nog meer. Daarna moest je ineens foto's gaan sturen en kreeg ik uiteindelijk een retourformulier. Intussen had ik alle meldingen op radar en Trustpilot gezien.....
Met Klarna ook bezig hoe dit zit en zij zijn gaan onderzoeken. Daar hebben ze het denk ik erg druk mee.
Nu blijkt dat de voorwaarden op de site zijn verander....30 dagen om te retourneren en een link waar je op klikt voor een retourformulier, waar ineens een adres van Amstenrade in staat???!!!
Iemand dit al gezien of geprobeerd daar naartoe te sturen?
Ik wil best betalen voor een retour, maar niet de prijs van wat het bestelde bijna waard zou zijn....en dan lees ik ook dat ze gaan melden dat track and trace code niet geldig is. Dan moet je ook maar afwachten of je je geld terug krijgt.

Esther82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2022 21:01

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Esther82 »

Waardeloze shop! Had een jurk besteld maar hij was niet goed qua maat en goedkope kwaliteit. Ik kreeg eerst een rare mail waarin ze me probeerden te weerhouden van het terugsturen en ik zgn een ander product met korting zou kunnen krijgen, wat ik niet wilde. Daarna moest ik foto's maken van de jurk zodat ze konden zien of het in aanmerking zou komen om überhaupt terug te zenden??! Nou, dat was goedgekeurd, moest ik het naar een vaag adres in China terugsturen voor maarliefst 11 euro! Dat alles was begin november, en nog steeds niks gehoord! Nu kreeg ik n mail dat ze me maar 15% van het aankoop bedrag kunnen retourneren?? Wat is dit voor bedrijf dat ze zo met klanten omgaan!! Ik raad deze shop aan niemand aan en zal er nooit meer wat bestellen!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2022 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisregels

Dionne020
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2021 17:10

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Dionne020 »

Helaas hier ook ingetuind en Klarna kan er niets aan doen.

Ik heb een screenshot van de Trustpilot die zij op hun website hadden. "Een waardering van 4.7 uit 5 gebaseerd op 781 beoordelingen." Zie bijlage - moest m vanwege de grootte croppen, maar origineel is gemaakt op maandag 3 oktober 2022.

Hiermee overtreden zij BW 7, art 193g (z):
beweren dat beoordelingen van producten zijn ingediend door consumenten die het product daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht, zonder dat de handelaar redelijke en proportionele stappen heeft genomen om na te gaan of deze beoordelingen daadwerkelijk afkomstig zijn van dergelijke consumenten;

Op basis van BW 7, art. 193j (3) is de overeenkomst vernietigbaar:
Een overeenkomst die als gevolg van een oneerlijke handelspraktijk tot stand is gekomen, is vernietigbaar.

Ik heb op basis hiervan dus de overeenkomst vernietigd. Nu nog wachten hoe zij erop reageren - als ze al reageren...
Bijlagen
Screenshot_2023-01-16-22-34-51-774_com.google.android.apps.photos~2.jpg
(56.1 KiB) 301 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Achteraf al die moeite. Waarom niet vooraf eerst onderzoeken?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door JozJan »

Dionne020 schreef:
16 jan 2023 22:42
Ik heb een screenshot van de Trustpilot die zij op hun website hadden. "Een waardering van 4.7 uit 5 gebaseerd op 781 beoordelingen." Zie bijlage - moest m vanwege de grootte croppen, maar origineel is gemaakt op maandag 3 oktober 2022.

Hiermee overtreden zij BW 7, art 193g (z):
beweren dat beoordelingen van producten zijn ingediend door consumenten die het product daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht, zonder dat de handelaar redelijke en proportionele stappen heeft genomen om na te gaan of deze beoordelingen daadwerkelijk afkomstig zijn van dergelijke consumenten;
En hoe denk jij dat precies te kunnen bewijzen? Met een screenshot? Succes dan...

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zelfs al krijg je een veroordeling met dit "bewijs" en dan? Tegen die tijd is de bv leeg of failliet en heeft u dus een hoop extra kosten gemaakt en nog steeds geen resultaat.

Dionne020
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2021 17:10

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Dionne020 »

JozJan schreef:
17 jan 2023 08:40
Dionne020 schreef:
16 jan 2023 22:42
Ik heb een screenshot van de Trustpilot die zij op hun website hadden. "Een waardering van 4.7 uit 5 gebaseerd op 781 beoordelingen." Zie bijlage - moest m vanwege de grootte croppen, maar origineel is gemaakt op maandag 3 oktober 2022.

Hiermee overtreden zij BW 7, art 193g (z):
beweren dat beoordelingen van producten zijn ingediend door consumenten die het product daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht, zonder dat de handelaar redelijke en proportionele stappen heeft genomen om na te gaan of deze beoordelingen daadwerkelijk afkomstig zijn van dergelijke consumenten;
En hoe denk jij dat precies te kunnen bewijzen? Met een screenshot? Succes dan...
Hi Jozian,

Bewijslast ligt in deze bij de verkoper - niet bij de koper. De vraag is in deze dus hoe zij gaan bewijzen dat wat zij op hun website gezet hebben juist is.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De gratis site is alweer uit de lucht en wederom vertrekt een onbekende zolderkamerhobbiest met een hoop centen die binnenkort wel weer met een andere site op de proppen komt.
Screenshots maken is leuk, maar wat heb je er aan als er geen verkoper bekend is en alleen en adres in China of Hong Kong zichtbaar is. Waarom er achteraf zoveel tijd in stoppen terwijl je vooraf al met 3 muisklikken weet dat je er niet moet gaan kopen. Zonde van de energie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Radar »

Meer over Byzaaza vind je in dit artikel met bijbehorende video: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... niet-blij/

CSP
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 13:15

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door CSP »

Ik ben ook door ByZaaza opgelicht ( in oktober 2022) voor een behoorlijk bedrag. Ik heb ( nav de uitzending Steenrijk, straatarm) Jesper Hensgens opgezocht op Facebook en hem een chatbericht gestuurd. En zowaar, hij beantwoordde mijn chat. Na een paar berichtjes over en weer stond het geld de volgende dag op mijn rekening ! Niet te geloven, maar echt waar!!

CaroB
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2023 16:27

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door CaroB »

Het mailadres [email protected] wat voor klanten was geopend werkt niet meer. Dus meneer lost de problemen niet op.
Met een beetje speurwerk ben ik er achtergekomen dat de eigenaar inmiddels een nieuwe website heeft.
En, geloof het of niet, meneer neemt tegenwoordig de klantenservice over van andere webshops...alsof zijn klantenservice zo goed was :)
Dus klachten over byzaaza kunnen daar naartoe: https://icarus-support.com/contact/

Plaats reactie