Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kustertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2013 08:42

Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door kustertje »

Opzeggenbij.nl zegt dat ze abonnementen opzeggen via een brief die ze versturen maar ze zeggen niks op maar sturen wel een rekening van 29.95 euro en na 7 dagen een rekening van 69.95. Als je die niet betaald krijg je een incassobureau aan de deur. Ze blijven mailtjes sturen met facturen. Het is een misleidende site waar zeer veel mensen de dupe van zijn. Ik heb al meerdere instanties ingeschakeld om dit te stoppen dat in de toekomst mensen hier geen last meer van hebben. Hopelijk kan ik hier op deze site mensen waarschuwen voor opzeggenbij.nl.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kustertje

U kunt mensen ook adviseren eerst te lezen voordat ze iets op internet doen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit is al zo vaak gemeld ook in consumenten programma's ,het is geen oplichting u vraagt een dienst aan en die moet betaald worden ze zijn geen filantropen. Gewoon eerst goed lezen kosten staan vermeld op websites alleen even goed door scrollen.
Volgende keer website openen van de partij die u wilt opzeggen kost het u niets.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Koop eerst een goeie bril voordat u ergens op klikt. Dat scheelt een hoop oplichting.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

En verander ook even de titel in: ik heb zelf niet goed gelezen en probeer nu de site zwart te maken omdat ik een oen ben

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sinds onze oprichting begin 2022 helpen wij dagelijks honderden consumenten bij het opzeggen van hun abonnementen en lidmaatschappen. Als gebruiker van opzeggenbij.nl kun je het versturen van de opzegbrief door ons laten doen tegen de vergoeding van €29,95 per brief. Natuurlijk kun je ook simpel en volledig gratis de modelbrief kopiëren en naar de ontvanger versturen.
Waar exact is de oplichting?

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heeft u de betrokkenen laten weten dat het abonnement niet opgezegd is ? En dat na 7 dagen zoveel administratie- of incassokosten niet in rekening gebracht mogen worden ?
Als u nooit ergens op gereageerd heeft, dan draait hun molen verder.
Dus informeer ons wat u heeft ondernomen tot nu toe.

Scippie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2022 17:20

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Scippie »

Er stond inderdaad nergens dat je moest betalen. Ze zijn misleidend. Onderstaande was nergens te zien:

Op grond van artikel 6:193b Burgerlijk Wetboek (BW) en artikel 6: 193d BW moet een consument voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst met een zakelijke partij op een duidelijke en begrijpelijke wijze worden geïnformeerd over (onder andere) de totale prijs van de dienst of het product. Een consument moet namelijk in staat worden gesteld om een weloverwogen besluit te nemen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Blijkbaar kunt u niet lezen want staat toch duidelijk op de site

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Scippie schreef:
05 okt 2022 17:25
Er stond inderdaad nergens dat je moest betalen. Ze zijn misleidend. Onderstaande was nergens te zien:
Nogmaals:
Sinds onze oprichting begin 2022 helpen wij dagelijks honderden consumenten bij het opzeggen van hun abonnementen en lidmaatschappen. Als gebruiker van opzeggenbij.nl kun je het versturen van de opzegbrief door ons laten doen tegen de vergoeding van €29,95 per brief. Natuurlijk kun je ook simpel en volledig gratis de modelbrief kopiëren en naar de ontvanger versturen.
Staat gewoon op hun site.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door PGros »

Als je opzegt dan moet je een aantal gegevens invullen en dan klikken op: opzegbrief versturen
Daarboven, dus tussen je gegevens invullen en de knop staat:
Door op 'opzegbrief versturen' te drukken geef je ons toestemming om namens jou de opzegbrief naar xxxx te versturen en de eenmalige vergoeding van 29.95 euro na het leveren van de dienst in rekening te brengen. Daarbij doe je afstand van je wettelijke herroepingsrecht om de brief zo snel mogelijk te kunnen versturen.
Dus als je de prijs niet gezien hebt dan heb je gewoon niet gelezen.
Wat ik trouwens heel netjes van ze vindt is dat er naast het invullen van je gegevens een voorbeeld brief staat die je gratis mag kopiëren en zelf opsturen. Kost je alleen een enveloppe en een postzegel.
Staat ook netjes bovenin: Je kan er ook voor kiezen de voorbeeldbrief te gebruiken en zelf te versturen.

CorsBerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 20:58

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door CorsBerg »

Een maand geleden ben ik mijn lijst aan donaties uit gaan dunnen. Bij het opzeggen van de ongeveer 10 partijen, ging het negen keer goed: ik heb de meeste telefonisch opgezegd en daar een bevestiging van gekregen. Een paar andere heb ik per mail opgezegd, ook daar heb ik een bevestiging van gekregen o.a. Vluchtelingenwerk. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een mail van een voor mij onbekende partij, opzeggenbij.nl, die claimde dat zij op mijn verzoek Vluchtelingenwerk hadden opgezegd en sommeerden mij daarvoor 29,95 te betalen. Inmiddels is dat met 9 euro verhoogd. En als ik niet snel betaal, komt daar nog een keer 40,00 overheen. Ik ben nooit op hun site geweest, dus de opmerkingen die deze partij verdedigen lijken partijdig. Je gaat immers alleen naar deze site als je je gram wil halen en anderen wil behoeden voor deze club. Mensen die dit meemaken zijn namelijk radeloos.

Ik heb als bewijs dat ik het zelf heb opgezegd een door Vluchtelingenwerk naar mij gestuurde mail, waarin ze dat beamen. Ze kenden deze partij wel, maar hadden daar geen schrijven van ontvangen. Wel heb ik van Vluchtelingenwerk zelf een bevestiging gekregen dat IK had opgezegd.

Ze dreigen door te zeggen dat het bedrag op kan lopen tot 800,00. Ik ben juist al die donaties gaan stoppen, omdat ik het niet langer kan betalen.

Wat kan ik daar tegen doen?

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door PGros »

CorsBerg schreef:
12 dec 2022 21:18
Ze kenden deze partij wel, maar hadden daar geen schrijven van ontvangen.
Opzeggenbij schrijft in uw naam om op te zeggen dus dat ze geen schrijven van die partij ontvangen hebben kan best kloppen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door grun »

CorsBerg schreef:
12 dec 2022 21:18
Maar tot mijn verbazing kreeg ik een mail van een voor mij onbekende partij, opzeggenbij.nl, die claimde dat zij op mijn verzoek Vluchtelingenwerk hadden opgezegd en sommeerden mij daarvoor 29,95 te betalen. Inmiddels is dat met 9 euro verhoogd. En als ik niet snel betaal, komt daar nog een keer 40,00 overheen. Ik ben nooit op hun site geweest,
Hoe komen zij dan aan uw gegevens? Of hoe weten ze dat Vluchtelingenwerk een van de instellingen was die u wilde opzeggen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

CorsBerg schreef:
12 dec 2022 21:18
Ik ben nooit op hun site geweest, dus de opmerkingen die deze partij verdedigen lijken partijdig. Je gaat immers alleen naar deze site als je je gram wil halen en anderen wil behoeden voor deze club.
Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe een forum werkt... :D
CorsBerg schreef:
12 dec 2022 21:18
Ik heb als bewijs dat ik het zelf heb opgezegd een door Vluchtelingenwerk naar mij gestuurde mail, waarin ze dat beamen. Ze kenden deze partij wel, maar hadden daar geen schrijven van ontvangen. Wel heb ik van Vluchtelingenwerk zelf een bevestiging gekregen dat IK had opgezegd.
Dat zegt niet zoveel, omdat opzeggenbij.nl namens jou opzegt. De vraag is: kan opzeggenbij.nl aamtonen dat ze namens jou opdracht hebben gegeven, of kan jij aantonen dat je rechtsreeks hebt opgezegd? Vraag anders eens bewijs op bij opzeggenbij.nl.

Ik kan me zomaar voorstellen dat je gewoon even niet goed opgelet hebt en per ongeluk via deze partij hebt opgezegd. En dan wordt het een duur geintje...

Kortom, zorg wel dat je heel zeker bent van je zaak.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
13 dec 2022 14:16


Dat zegt niet zoveel, omdat opzeggenbij.nl namens jou opzegt. De vraag is: kan opzeggenbij.nl aamtonen dat ze namens jou opdracht hebben gegeven, of kan jij aantonen dat je rechtsreeks hebt opgezegd? Vraag anders eens bewijs op bij opzeggenbij.nl.

Ik kan me zomaar voorstellen dat je gewoon even niet goed opgelet hebt en per ongeluk via deze partij hebt opgezegd. En dan wordt het een duur geintje...

Kortom, zorg wel dat je heel zeker bent van je zaak.
Grotendeels eens. Alleen lijkt het me redelijk ongefundeerd dat dreigen met 800 euro kosten. Dan zal het eerst bij de rechter geweest moeten zijn en daar zit een maximum aan incassokosten. Alleen als het toegewezen wordt en TS betaalt nog steeds niet, ja dan wordt het duur. Maar is drie stappen verder.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens JD maar dreigen is het enige dat een incassobureau kan.
En dat niet alle incassobureau's even netjes werken mag ook duidelijk zijn.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
13 dec 2022 14:24
Grotendeels eens. Alleen lijkt het me redelijk ongefundeerd dat dreigen met 800 euro kosten. Dan zal het eerst bij de rechter geweest moeten zijn en daar zit een maximum aan incassokosten. Alleen als het toegewezen wordt en TS betaalt nog steeds niet, ja dan wordt het duur. Maar is drie stappen verder.
Dat "dreigen" zal de aankondiging geweest zijn dat, bij nonbetaling, de kosten uiteindelijk kunnen oplopen tot 800 euro. Da's redelijk hoog ingeschat overigens, maar goed ;)

Even grof rekenend heb je de incassokosten van rond de 50 euro, de dagvaarding van rond de 125 euro, het griffierecht van rond de 90 euro, het (na)salaris gemachtigde van rond de 60 euro en de betekening van het vonnis van rond de 140 euro. Dan staat de meter op 465 euro. Doe er dan nog een loonbeslag (€ 190 euro) of een bankbeslag (265 euro) bij en je komt in de buurt.

Een dergelijke "dreiging" zou (als die niet nader gespecificeerd is) mij als gerechtsdeurwaarder toch al gauw een waarschuwing van de tuchtrechter opleveren, maar daar heeft een incassobureau geen last van :D
Laatst gewijzigd door Moneyman op 13 dec 2022 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of een incassobureau dat gelieerd is aan het bedrijf. Dat komt ook regelmatig voor want iedereen kan een incassobureau beginnen. (daar zou ook eens wat aan gedaan moeten worden.

Ajacio
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:58

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Ajacio »

Ik wilde het proberen en had een account aangemaakt
En daarmee zit je gelijk al vast, en krijg je mailtjes om te betalen, en te bevestigen
Dat heb ik nooit gedaan, en kreeg later elke keer een "dwang"mail om te betalen
En als je dat niet doet, den ontvang je om de week zo'n mailtje
En dan dat dreigen erbij
Ik had zelf al het betreffende abonnement opgezegd, maar ook [weggehaald door moderatie] betaald, anders blijven ze je maar achtervolgen
Het zijn [beschuldiging weggehaald door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2023 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie