Veel advocaten hebben geen tijd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door 16again »

Zat de afgebroken tak nog goed in het blad, of was deze al kaal?

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

@Lady 1234, dit was een advocaat die via via even ernaar heeft gekeken maar ook geen nieuwe zaken opzich neemt.

@kuklos , mensen zoals hophophop en witte angora?

Nogmaals geen toegevoegde waarde ;)

@ 16again, de tak zat nog goed in het blad. De tak zelf had een eerdere wond en dit moet gezien zijn door hun hovenier.
Vandaar de vraag wanneer hebben zij als laatst onderhoud gepleegd.

Maar het trieste is dat niemand de verantwoording neemt na een incident en de eigenaar geen aanspraak erkent noch antwoorden geeft.

Als een advocaat deze vragen stelt en ze antwoorden alsnog niet dan vraag ik mij af waar het heen gaat...
Dat dit zomaar kan...
Laatst gewijzigd door DeSeRT104 op 18 sep 2022 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Afbeelding

Afbeelding

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Snap je hoe triest dit is ;)
Kan ook een normale advocaat betalen maar ach het gaat maar om 10500 euro


Als dat zo is heeft u geen recht op een toevoeging.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Justmeagain schreef:
18 sep 2022 00:21
Snap je hoe triest dit is ;)
Kan ook een normale advocaat betalen maar ach het gaat maar om 10500 euro


Als dat zo is heeft u geen recht op een toevoeging.
Gaat om het principe en logica van deze zaak.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Heeft niets er mee te maken. U heeft geld om een advocaat te betalen dan heeft u geen recht op een toevoeging. Maar daar komt u vanzelf achter op het moment dat u bij een advocaat zit.
Een toevoeging heeft niets met een zaak te maken, slechts met uw inkomen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit is nu een leuke case voor een uitzending/uitspraak van meester Visser of meester Reid.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
18 sep 2022 00:30
Heeft niets er mee te maken. U heeft geld om een advocaat te betalen dan heeft u geen recht op een toevoeging. Maar daar komt u vanzelf achter op het moment dat u bij een advocaat zit.
Waaruit blijkt dan dat inkomen TS te hoog is?

Justmeagain schreef:
18 sep 2022 00:30
Een toevoeging heeft niets met een zaak te maken, slechts met uw inkomen.
Vermogen speelt ook mee. Geen idee of auto mee telt, maar met een grens boven de 30.000 is het uit de lucht gegrepen dat TS niet voor toevoeging in aanmerking komt.

Topic titel is wel fout. Advocaten hebben vooral geen zin om voor toevoegingsbedrag te werken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door grun »

U post twee foto's maar alleen van de tak. Ik zou graag foto's van de schade aan de auto willen zien.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Cro »

Ik snap trouwens wel dat ze die tak daar verwijderd hebben als deze zo lag als op de 2de foto, waar deze de doorgang op het grasveld / gras pad lijkt te belemmeren. Dat wil je geen weken laten liggen.

Voor de bewijsvoering verwacht ik ook niet direct een probleem, er van uitgaande dat TS minimaal foto's heeft van de tak liggend op de auto van het moment van de gebeurtenis.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door scontra »

DeSeRT104 schreef:
18 sep 2022 00:14
Afbeelding

Afbeelding
Mooi scherpe foto's, maar met deze foto's kunt u in feite niets aantonen, aangezien ze niet de schade aan uw auto tonen en ook niet de breukplek aan de boom van het punt waar de tak heeft gezeten.
Het (alsnog) afbreken van de tak kan tot oorzaak hebben dat er in een eerdere fase schade is ontstaan vanwege storm, maar dat op dat moment niet direct tot het afbreken van de tak heeft geleid. Dit soort schade aan een boom hoeft niet direct met het blote oog waarneembaar te zijn, maar kan in een latere fase wel zichtbaar worden aangezien de tak dan zal inscheuren en telkenmale iets verder zal zakken, tot het moment dat de tak daadwerkelijk afbreekt.
Het e.e.a. zal moeilijk bewijsbaar zijn, al is aan het beukvlak door een deskundige veel af te lezen.
U zult, hoe vervelend ook, toch juridische ondersteuning moeten vinden om deze zaak tot een voor u positief resultaat te brengen, al zal dat niet meevallen. Juristen zitten niet echt te wachten op een klusje m.b.t schade door afvallende takken.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door JozJan »

Als we de tekst van die advocaat lezen, dan is het toch zo dat de eigenaar van de boom in principe niet aansprakelijk is, tenzij bewezen kan worden dat hij nalatig is geweest in onderhoud. Dat lijkt me niet meevallen hier, Kans dat er een schadevergoeding komt lijkt me dus ook niet al te groot.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Bedankt voor de reacties,

Ik heb een filmpje van het tijdstip dat de tak afbreekt op mijn auto. Ik heb de brandweer op een filmpje die de takken wegsleept van mijn auto. De schade aan mijn auto heb ik gefilmd en foto's van gemaakt.

Het liefst plaats ik het graag maar weet even niet hoe.

De tak heb ik compleet rondom gefilmd dit zou een bomen expert de juiste informatie moeten geven voor een oordeel.

@justmeagain, daar ben ik van op de hoogte.
@Jozjan, precies dat het bewezen moet worden dat zij die bomen in goed onderhoud hebben.
@Cro, de takken belemmeren geen enkele doorgang.
@Scontra, Thnx voor de info.

De antwoorden zou ik via een advocaat kunnen "krijgen".

Maar nu eerst een advocaat vinden. Morgen weer verder bellen.

@Grun,

Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding

Filmpje
https://streamable.com/ufyud9

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door grun »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 23:24
Voordat u een procedure start adviseer ik u om met de brief van ZVH waarin men de aansprakelijkheid afwijst, koffie te gaan drinken met de heer Tuinman of een andere hovenier en deze te vragen of het standpunt van ZVH (over de hitte, droogte, warme wind en piekspanning) redelijk is of onzin is. Zonder een goede onderbouwing van uw standpunt, heeft een procedure immers onvoldoende kans van slagen.
Bedankt voor de foto's en het filmpje. De schade lijkt groter dan ik me had voorgesteld op basis van de tekst alleen.

Ik weet niet of het voldoende is, maar u zou in de weerhistorie van het KNMI kunnen grasduinen om het standpunt van ZVH te kunnen weerleggen. In de link hieronder staat hoe dat moet. Succes met uw zaak.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... een-script

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

16again schreef:
18 sep 2022 07:21
Justmeagain schreef:
18 sep 2022 00:30
Heeft niets er mee te maken. U heeft geld om een advocaat te betalen dan heeft u geen recht op een toevoeging. Maar daar komt u vanzelf achter op het moment dat u bij een advocaat zit.
Waaruit blijkt dan dat inkomen TS te hoog is?

Justmeagain schreef:
18 sep 2022 00:30
Een toevoeging heeft niets met een zaak te maken, slechts met uw inkomen.
Vermogen speelt ook mee. Geen idee of auto mee telt, maar met een grens boven de 30.000 is het uit de lucht gegrepen dat TS niet voor toevoeging in aanmerking komt.

Topic titel is wel fout. Advocaten hebben vooral geen zin om voor toevoegingsbedrag te werken.
Nog maar even het hele topic lezen. Tot 2x aan toe geeft ts aan zelf een advocaat te kunnen betalen. Ik heb dat een paar reacties hierboven al een dik geciteerd.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
19 sep 2022 00:24
Nog maar even het hele topic lezen. Tot 2x aan toe geeft ts aan zelf een advocaat te kunnen betalen. Ik heb dat een paar reacties hierboven al een dik geciteerd.
In openingspost lees ik al:
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 19:45
Ik zoek een advocaat met toevoeging omdat ik daarvoor in aanmerking kom.

Moneyman
Berichten: 29995
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 sep 2022 08:16
In openingspost lees ik al:
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 19:45
Ik zoek een advocaat met toevoeging omdat ik daarvoor in aanmerking kom.
Dat schrijft TS inderdaad. Tegelijk schrijft hij nog meer(zie hieronder), waardoor de vraag gerechtvaardigd is of TS wel goed zicht heeft op de geldende criteria. Maar goed, da's niet ons probleem :wink:
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:34
Kan ook een normale advocaat betalen maar ach het gaat maar om 10500 euro

Ik ben op de hoogte van alle advocaat kosten dus is het logisch om alleen het schadebedrag te eisen via een toevoeging want als ik normale advocaat betaal ben ik met alle kosten nog duurder uit dan het schadebedrag en verlies ik er alsnog op.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik lees echter ook dit:
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:34
Snap je hoe triest dit is ;)
Kan ook een normale advocaat betalen maar ach het gaat maar om 10500 euro

Ik ben op de hoogte van alle advocaat kosten dus is het logisch om alleen het schadebedrag te eisen via een toevoeging want als ik normale advocaat betaal ben ik met alle kosten nog duurder uit dan het schadebedrag en verlies ik er alsnog op. (...)
Het vorige topic van TS, althans de reacties die daarvan resteren, maakt mij niet enthousiast om hier veel tijd aan te besteden.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Hophophop »

Ah, destijds werd ook al aangegeven dat TS het beter wat korter en bondiger kon houden, zie ik. Kennelijk weinig mee gedaan in de afgelopen tien jaar.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was toen wel uitermate bondig. 😁

Plaats reactie