Veel advocaten hebben geen tijd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Geachte lezer,

op 09-08-2022 is er een tak van een boom afgebroken en op mijn auto terecht gekomen.

De auto staat op een gemeente parkeerplaats waar takken van bomen over heen hangen.
Plots midden in de nacht breekt er spontaan een tak van een grote populier af. Heb flinke schade aan mijn auto.

Heb de gemeente aansprakelijk gesteld voor de schade. Deze hebben hem afgewezen en mij aangewezen dat de bomen op grond van woningcorporatie staan en deze bij hun in beheer zijn. Vervolgens heb ik de woningcorporatie aansprakelijk gesteld. Waarin ik als reactie kreeg te horen dat dit door een de droogte komt en dat de bomen netjes worden onderhouden door hun hovenier.

In de tussentijd heeft de gemeente met woningcorporatie gesproken om de gevallen tak te verwijderen. Dit terwijl ik nog bezig ben met onderzoek omdat mijn eigen verzekering de schade niet dekt. Heb alleen WA+ en helaas geen rechtsbijstand, ( Dit was een foutje omdat mijn auto begin van het jaar gestolen is en ik daar netjes een vergoeding voor kreeg. Maar toen ik mijn nieuwe auto had gekocht wouden ze deze niet verzekeren en moest ik 2 dagen wachten... Ik sta 120 km van huis... na 40 min heb ik tevergeefs geen antwoord gekregen op waarom ik niet verzekerd kon worden. Heb geïrriteerd opgehangen want ben al ruim 25 jaar lid.
Via een andere verzekeraar maar de auto verzekerd maar vergeten rechtsbijstand aan te vinken)
(Had de auto dus net een maandje toen de tak afbrak)
vervolgens hoorde ik ze in de ochtend bezig om de tak te verwijderen / versnipperen. Heb ze aangesproken en gevraagd of ze daarmee konden stoppen en van wie zij de opdracht hebben gekregen om dit weg te halen want er heeft een incident plaatsgevonden. Dit kwam van groenbeheer van de gemeente. De desbetreffende persoon was na de opdracht 3 weken op vakantie en niemand die me daar te woord kon staan. Snel foto's en en een filmpje gemaakt van de afgebroken tak want dit is tenslotte mijn bewijs. Het viel mij op dat de tak een wond had die was genezen. Dit gebeurt niet zo 1 2 3.
2 dagen later was de tak opgeruimd door de gemeente. Wel raar want de brandweer had de afgebroken tak van de auto/parkeerplaats terug op grond van de woningcorporatie gesleept. Dan lijkt mij sterk dat de gemeente hier buiten staat en mijn bewijs gewoon heeft opgeruimd. Maar later kwam ik erachter dat dit in overleg is geweest is met de woningcorporatie? De persoon van de gemeente die deze opdracht heeft gegeven wil mij niet te woord staan.(Vreemd)

Met het filmpje ben ik naar een hovenier gegaan. Deze melde dat de tak terug gesnoeid had moeten worden dus was ook benieuwd naar hun laatste onderhoud aan de boom. Het zou kunnen zijn dat ze nalatig zijn geweest.

Uiteraard ga ik niet akkoord met de beslissing van de woningcorporatie en heb ze gevraagd of zij de volgende vragen konden beantwoorden.
- Heeft u een VTA rapport van de boom?
- Wanneer is er voor het laatst onderhoud geweest aan de boom.
- Wie is uw verzekering zodat ik met hun verder in gesprek kan gaan?

De desbetreffende van de woningcorporatie heeft geen antwoorden gegeven op mijn vragen. 2 weken later na mailen en bellen kreeg ik een nieuw contact persoon wie mijn aanspreekpunt werd en wist van niks en kon hierdoor weer alles opnieuw doorsturen. Deze gooide het op dat de verzekering bezig is met onderzoek. (ik heb deze informatie niet meegekregen, want ik ben door niemand benaderd of gebeld)

in de tussentijd ben ik opzoek gegaan naar een advocaat zodat zij dezelfde vragen konden stellen met hoop op antwoord en de gang van zaken.
Helaas hebben advocaten geen tijd voor mij. Wel wat adviezen gekregen maar daar blijft het bij. Ik zoek een advocaat met toevoeging omdat ik daarvoor in aanmerking kom. Neem ik een normale advocaat dan weet ik niet of dit de schade die ik heb acceptabel is om de zaak te starten.

Juridisch loket kan mij maar 2 advocaten toewijzen en de rest moet ik zelf zien te bellen. ben nu 5 advocaten verder. wel een korte intake maar geen actie. Daarom ben ik ook zoveel tijd kwijt om een advocaat te regelen.

De woningcorporatie reageert niet meer nadat ik de desbetreffende persoon persoonlijk op kantoor zelf heb gesproken om nou eens concrete antwoorden te krijgen over hoe nu en wat. (Ik heb een lange adem maar het houd een keer op) Herhaaldelijk werd er verteld dat zij bezig zijn met onderzoek...
Hoelang duurt zo een onderzoek? Wordt ik als slachtoffer ook ergens bij betrokken? Voordat de bom barste ben ik weer weggegaan.

Ik kan mijn auto al 5 weken niet gebruiken omdat dit onverantwoord is en krijg ook geen reactie of zij de auto willen laten taxeren, door een expert willen laten controleren of dat de woningcorporatie hiervan wil afzien. Graag zou ik mijn auto op eigen kosten een beetje willen laten maken zodat ik hem weer kan gebruiken. ( met deuken en al )

Het gaat om ruim €10500,- aan schade, (heb ik laten taxeren)
gemeente Zaanstad.
woningcorporatie ZVH

Ik wordt een beetje aan mijn lot overgelaten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34
Beste antwoord
Gekozen door DeSeRT104

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

door scontra » 18 sep 2022 10:55

DeSeRT104 schreef:
18 sep 2022 00:14
Afbeelding

Afbeelding
Mooi scherpe foto's, maar met deze foto's kunt u in feite niets aantonen, aangezien ze niet de schade aan uw auto tonen en ook niet de breukplek aan de boom van het punt waar de tak heeft gezeten.
Het (alsnog) afbreken van de tak kan tot oorzaak hebben dat er in een eerdere fase schade is ontstaan vanwege storm, maar dat op dat moment niet direct tot het afbreken van de tak heeft geleid. Dit soort schade aan een boom hoeft niet direct met het blote oog waarneembaar te zijn, maar kan in een latere fase wel zichtbaar worden aangezien de tak dan zal inscheuren en telkenmale iets verder zal zakken, tot het moment dat de tak daadwerkelijk afbreekt.
Het e.e.a. zal moeilijk bewijsbaar zijn, al is aan het beukvlak door een deskundige veel af te lezen.
U zult, hoe vervelend ook, toch juridische ondersteuning moeten vinden om deze zaak tot een voor u positief resultaat te brengen, al zal dat niet meevallen. Juristen zitten niet echt te wachten op een klusje m.b.t schade door afvallende takken.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door witte angora »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 19:45
Ik wordt een beetje aan mijn lot overgelaten.
Verbaast me niks, eerlijk gezegd.

Wat de populier betreft: dat zijn bomen waarvan bekend is dat ze niet zo heel oud worden en dat inderdaad na een aantal jaren takken af kunnen breken. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat het afbreken een kwestie is van verkeerd/nalatig onderhoud.

Wat je kunt doen is een foto maken van de wond van de boom, dus waar hij is afgebroken. Een deskundige kan redelijk goed zien wat er fout is gegaan. Met droogte heeft het volgens mij in ieder geval niks te maken.

Dat de tak zo snel mogelijk verwijderd moest worden is logisch: hij lag niet alleen op je auto, maar was ook een hindernis/gevaar voor het overige verkeer. Waarom dacht je dat je de bevoegdheid hebt het verwijderen te laten stoppen?

Dat de tak in eerste instantie op de grond van de wbv is gelegd is ook niet zo vreemd; dat ding moest gewoon van de straat af.

Wat je rechtsbijstandsverzekering betreft: dat kun je alleen jezelf verwijten denk ik. Dat ligt niet aan de gemeente of de wbv. Je zult dus zelf in de pen moeten klimmen.

Wat je kunt doen is de woningbouw aansprakelijk stellen voor de geleden schade, waarbij je een termijn stelt waarbinnen ze moeten reageren, laten we zeggen binnen 14 dagen. Blijf bij de feiten die ter zake doen. Van je verhaal is 90% al niet van belang. Je hebt schade, en daar is de wbv voor aansprakelijk. Meer niet. Hoe langer je verhaal wordt, hoe minder het gelezen wordt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het over een afgebroken tak op uw auto, maar dan € 10.500 schade. Het komt mij dan voor dat zowat die hele boom er op gevallen moet zijn. Is de auto nu total loss?

Ik mag toch aannemen dat u bij constatering van de schade foto’s genomen hebt?

U schrijft “nieuwe auto”, bent u dan niet casco verzekerd? En mijns inziens is dit voorval ook bij WA plus gedekt.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

@Witte Angora,
Op de plek waar de tak is afgebroken in de boom zelf is deze al vlak gezaagd. Heb alleen bewijs van de tak die op de grond lag aangezien ik nog bezig was met eigen onderzoek en er niemand naar mij toe is gekomen over de schade aan mijn auto. Ik heb alleen wat oppervlakkige foto's gemaakt en ging daarmee aan de slag met aansprakelijkheid bij de gemeente. Maar helaas gaat hier wat tijd overheen en ondertussen werd de tak al bijna versnipperd. Waarom ik dacht dat ik dit kon tegenhouden ? Die tak dat is mijn enige bewijs. De populier kan wat dat betreft gewoon gezond zijn en door onmacht kan er dan wat afbreken mits er goed onderhoud gepleegd wordt. Daar is een zaak van over te lezen op internet. Dat de tak weggehaald is in mijn ogen knoeien met bewijs. Wat als ik geen filmpje had kunnen maken.. Dit gebeurt gewoon tijdens een werkdag.. Toevallig was ik vrij om het te voorkomen. Het stond niemand in de weg of veroorzaakte enige hinder.

@Lady1234,
Of de auto total loss is moet de expert van de tegenpartij beoordelen. Naar mijn weten kan deze total loss verklaard worden.
Nieuwe auto is voor mij een nieuwe 2e handsje.

Maar het gaat erom om dat ik een zaak kan beginnen waarbij ik dus een advocaat nodig heb en dat blijkt nogal lastig te zijn.

Wbv en de gemeente praten wel met elkaar maar niet met mij..

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Dexert: veel te veel informatie. Je hebt schade, en je moet de wbv aansprakelijk stellen. Dat die tak is afgebroken is allang bekend, dat hoef je niet meer te bewijzen. Je werpt zelf een rookgordijn op, op deze manier.

Dat die tak weg is gehaald heeft niks te maken met knoeien met bewijs. Dat moest gewoon opgeruimd worden, klaar. Maak het nou niet moeilijker dan het is, maak er nou geen roman á la Sherlock Holmes of Agatha Christie van.

Sowieso snap ik niet dat je zoveel tijd nodig had voor je 'onderzoek'. Geen idee ook wat er te 'onderzoeken' valt Maak meteen een paar foto's, en klaar. Meer heb je niet nodig. Vijf minuten werk.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

@Witte Angora

lees de topic nog eens door. Heb een advocaat nodig. Welk rookgordijn?
Filter de feiten die zijn duidelijk. Alles is duidelijk.

Het gaat om de advocaat die niet te vinden is omdat ze "geen tijd" hebben.

Ga week 6 in nu nog steeds opzoek naar een advocaat die maar 5 werkdagen werken.

Als het aan mij lag was ik na die 14 termijn al begonnen met de zaak.

==> maak er nou geen roman á la Sherlock Holmes of Agatha Christie van.

Beetje begrip kan geen kwaad ...

===> Dat die tak weg is gehaald heeft niks te maken met knoeien met bewijs.

Doe eens meer onderzoek voordat je loopt te blaten. Die tak is wat alles omgooit in het hele onderzoek. Zonder mij weten wordt deze verwijderd, Had ik deze tak niet gefilmd was er geen zaak en wordt het gegooid op onmacht. Ga nou geen dingen roepen waar je geen verstand van heb. Ik vraag om advies en suggesties onzinnige meningen helpen mij niet.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Desert: ik begrijp de advocaten volkomen, dat ze geen tijd hebben. Je wil een advocaat met een toevoeging. Prima, maar die krijgen een vast bedrag, ik meen iets van 600 of 800 euro. Daar kunnen ze drie of vier uur voor werken. Dat is inclusief de tijd in de rechtszaal enzovoorts. Oftewel: je zult kort en ter zake moeten zijn, en dat ben je niet. Met alles wat jij erbij haalt zullen ze dat nooit van zijn leven redden. En dus kappen ze het af. Net als ik trouwens, je zoekt het maar uit.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Hophophop »

witte angora schreef:
17 sep 2022 22:29
@ Desert: ik begrijp de advocaten volkomen, dat ze geen tijd hebben. Je wil een advocaat met een toevoeging. Prima, maar die krijgen een vast bedrag, ik meen iets van 600 of 800 euro. Daar kunnen ze drie of vier uur voor werken. Dat is inclusief de tijd in de rechtszaal enzovoorts. Oftewel: je zult kort en ter zake moeten zijn, en dat ben je niet. Met alles wat jij erbij haalt zullen ze dat nooit van zijn leven redden. En dus kappen ze het af.
Het zou mij inderdaad ook niet verbazen als dit het probleem is.

@TS: probeer een nieuwe advocaat te benaderen en het gesprek kernachtig te houden. Wellicht kom je dan verder.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Snap je hoe triest dit is ;)
Kan ook een normale advocaat betalen maar ach het gaat maar om 10500 euro

Ik ben op de hoogte van alle advocaat kosten dus is het logisch om alleen het schadebedrag te eisen via een toevoeging want als ik normale advocaat betaal ben ik met alle kosten nog duurder uit dan het schadebedrag en verlies ik er alsnog op.

Maar goed het zal allemaal wel. Zie dat je een hoop berichten heb geplaats en erg populair hier bent.

Fijne avond en wens je het beste.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

En als ik alleen in feiten moet praten hier begrijp je het scenario niet helemaal.
Sorry post niet elke dag een bericht hiero.
Maar een intake met alleen feiten...
Owjah juridisch gezien bestaan emoties niet

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Zo complex is het niet eens. Zoveel tijd hoef je er geen eens in te steken als alles al duidelijk is.

Maar goed duidelijk.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door kuklos »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:34
Maar goed het zal allemaal wel. Zie dat je een hoop berichten heb geplaats en erg populair hier bent.
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:37
Owjah juridisch gezien bestaan emoties niet
Het eerste is totaal niet van belang en het tweede zegt niemand behalve jij.

Er is geadviseerd om je tot de relevante feiten te beperken omdat uiteindelijk alleen die meegewogen zullen worden. Alles extra voegt niets toe en vertroebelt het geheel. Natuurlijk is dit een emotioneel iets voor jou, maar uiteindelijk voor de afhandeling van deze zaak maken jouw emoties niets uit. Dan tellen enkel de feiten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u die wbv nou al schriftelijk aansprakelijk gesteld? Zoiets gaat men helemaal niet in persoon mondeling regelen.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

@Kuklos, als je iets aanvecht bij de rechter gaat het om de feiten emoties spelen geen rol. Mijn ervaring bij een rechter.

@Lad1234, wbv is schriftelijk aansprakelijk gesteld door een brief van mij. Hun reactie daarop is dat ze geen aansprakelijkheid erkennen. Ik was het daar niet een eens en heb ze een brief gestuurd met vragen. Daar heb ik tot op heden geen reactie van gekregen behalve dat het bij hun verzekering ligt en dat er een onderzoek plaatsvind. Ik ben nergens bij betrokken.

Mondeling ben ik naar hun kantoor gegaan om concrete antwoorden te krijgen. Maar helaas.

Een advocaat moet het oppakken. Toevoeging is het voordeligst omdat ik er aanspraak op kan maken. Mocht dit niet werken dna een normale advocaat maar die zijn aardig duur en dan kunnen de kosten flink oplopen.

Want het draait om geld uiteraard bij sommigen en niet de logica van een burger.

maar omdat ik weer overdenk het kon ook een persoon zijn een kind....

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Hophophop »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:39
Zo complex is het niet eens. Zoveel tijd hoef je er geen eens in te steken als alles al duidelijk is.

Maar goed duidelijk.
Klopt. Daarom is het ook opvallend dat je er een OP van 10+ alinea's van weet te maken.

Ik denk dat de tip om wat minder omslachtiger te communiceren een waardevolle is. Het is daarom jammer dat je het persoonlijk op lijkt te vatten.

Succes verder.

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Hophophop schreef:
17 sep 2022 23:12
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:39
Zo complex is het niet eens. Zoveel tijd hoef je er geen eens in te steken als alles al duidelijk is.

Maar goed duidelijk.
Klopt. Daarom is het ook opvallend dat je er een OP van 10+ alinea's van weet te maken.

Ik denk dat de tip om wat minder omslachtiger te communiceren een waardevolle is. Het is daarom jammer dat je het persoonlijk op lijkt te vatten.

Succes verder.

Nogmaals als ik in concrete feiten moest gaan praten hier heb ik het forum RADAR verkeerd begrepen. Het gaat er mij om dat elke leek de situatie begrijpt en de volgende bij wie dit gebeurt begrijpt wat de bedoeling/aanpak is. Ik uit mijzelf hier en dan praat ik teveel ? :lol:

OP=?

Ik deel mijn verhaal. Kan hem ook met plezier deleten...

en btw alleen de standpunten gaan naar de advocaat.

alleen om een vraag te stellen via een advocaat "Wanneer is voor het laatst onderhoud gepleegd aan de bomen?"

DeSeRT104
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 18:24

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door DeSeRT104 »

Relevante informatie:

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van 5 september jl. bericht ik u als volgt.

U heeft schade geleden, omdat een afgebroken tak op uw auto is gevallen. De boom waar de tak vanaf is gevallen behoort toe aan ZVH. U heeft ZVH aansprakelijk gesteld, maar ZVH heeft deze claim afgewezen. U vraagt zich af wat uw kans is om een procedure tegen ZVH te starten tot vergoeding van uw schade.

Vooropgesteld wordt dat voor de eigenaar/bezitter van een boom geen risico-aansprakelijkheid bestaat, omdat een boom niet onder de in artikel 6:174 lid 3 BW gegeven definitie van het begrip opstal valt. Voor de gevolgen van het omvallen van een boom of het afbreken van een tak daarvan, is degene die de boom onder zijn toezicht heeft daarom op grond van artikel 6:162 BW alleen dan aansprakelijk als de aan de boom te besteden zorg onvoldoende is geweest en de toezichthouder daarvan een verwijt kan worden gemaakt. De zorgplicht (ingevolge artikel 6:162 lid 2 BW) van de eigenaar/bezitter van een hoge, boven een parkeer/speelplaats uitstekende boom, zoals in dit geval, vergt allereerst dat hij deze boom met een zekere regelmaat laat inspecteren en onderhouden.
ZVH stelt dat zij de bomen laat onderhouden door een hovenier. De vraag is dus wanneer de hovenier de bomen heeft onderhouden en geïnspecteerd. Als dit jaarlijks geschied kan dit als redelijk worden aangemerkt en zou ZVH kunnen stellen dat zij aan haar zorgplicht heeft voldaan. Vervolgens moet worden beoordeeld of de door ZVH ingeschakelde hovenier bij dat onderhoud, de nodige zorgvuldigheid in acht heeft genomen. Anders gezegd, had van de hovenier bij een visuele inspectie van de boom verwacht mag worden dat deze zou kunnen zien of voorspellen dat de boom niet goed was en de kans bestond dat er takken zouden kunnen afbreken. Volgens ZVH was hier sprake van bijzondere omstandigheden; extreme hitte, watergebrek en warme wind, waardoor er piekspanning in de takken is ontstaan en deze spontaan is afgebroken. U moet deze stelling dan in rechte kunnen weerspreken en hiervoor bewijs aanbieden. Ik heb het bericht gezien van Bert Tuinman en diens kijk op de zaak. De heer Tuinman geeft aan dat de tak te zwaar was geworden, flinke schade had, en dus gesnoeid had moeten worden.

In een procedure zal de Rechter een deskundige opdracht geven om een rapport te schrijven. In de regel zal de Rechter de uitkomsten van dit rapport volgen. De kosten van het onderzoek door de deskundige moeten worden voorgeschoten door u en ZVH en degene die de procedure verliest, zal in de regel de kosten moeten betalen van dit onderzoek. Ook wijs ik nog even op de kosten verbonden aan de procedure; de kosten van de advocaat, de kosten van de deurwaarder in verband met de dagvaarding en de kosten van het griffierecht van de rechtbank.

Voordat u een procedure start adviseer ik u om met de brief van ZVH waarin men de aansprakelijkheid afwijst, koffie te gaan drinken met de heer Tuinman of een andere hovenier en deze te vragen of het standpunt van ZVH (over de hitte, droogte, warme wind en piekspanning) redelijk is of onzin is. Zonder een goede onderbouwing van uw standpunt, heeft een procedure immers onvoldoende kans van slagen.

Ik hoop dat u op weg bent geholpen met de inhoud van deze mail en wens u succes bij het verhalen van uw schade op ZVH

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Hophophop »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 23:21
Hophophop schreef:
17 sep 2022 23:12
DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 22:39
Zo complex is het niet eens. Zoveel tijd hoef je er geen eens in te steken als alles al duidelijk is.

Maar goed duidelijk.
Klopt. Daarom is het ook opvallend dat je er een OP van 10+ alinea's van weet te maken.

Ik denk dat de tip om wat minder omslachtiger te communiceren een waardevolle is. Het is daarom jammer dat je het persoonlijk op lijkt te vatten.

Succes verder.

Nogmaals als ik in concrete feiten moest gaan praten hier heb ik het forum RADAR verkeerd begrepen. Het gaat er mij om dat elke leek de situatie begrijpt en de volgende bij wie dit gebeurt begrijpt wat de bedoeling/aanpak is. Ik uit mijzelf hier en dan praat ik teveel ? :lol:

(...)
Je moet helemaal niks. Maar je geeft aan dat je een probleem hebt, en er wordt een mogelijke oplossing voor dat probleem aangedragen. Doe er verder mee wat je wil.

Dit is ook het laatste wat ik erover heb gezegd. Ik wens je veel succes verder.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En van wie kwam dat verhaal?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Veel advocaten hebben geen tijd

Ongelezen bericht door kuklos »

DeSeRT104 schreef:
17 sep 2022 23:21
Nogmaals als ik in concrete feiten moest gaan praten hier heb ik het forum RADAR verkeerd begrepen. Het gaat er mij om dat elke leek de situatie begrijpt en de volgende bij wie dit gebeurt begrijpt wat de bedoeling/aanpak is.
Je moet helemaal niks. Maar als je hulp wil helpt het wel geen onnodige zaken te vermelden. Wat ook helpt is om de gegeven adviezen niet als een aanval te zien, want je merkt dat mensen beginnen af te haken.

Plaats reactie