Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 nov 2022 09:41
Natuurlijk is dat wel een toelichting, sterker: het is DE toelichting. Marktplaats bepaalt zelf binnen de kaders wie er al dan niet gebruik mogen maken van haar platform. Niet meer dan logisch dan IP-adressen geblokkeerd worden als er verdachte activiteiten op of via dat IP worden gesignaleerd.

Als dat niet zo zou zijn, zou het hier vervolgens weer wemelen van andere topics, waarin marktplaats ervan zou worden beschuldigd haar zorgplicht niet in acht te nemen…
Ik mag hopen dat het verder gaat dan IP adres: Als ik langer dan 4 uur mijn modem uitzet, krijg ik een ander IP.
En heeft iemand anders weer mijn oude IP adres. En bij die ander volgt dan marktplaats-ban omdat er "verdachte activiteiten hebben plaatsgevonden."

Laat marktplaats maar aangifte doen, of vertel tenminste specifiek wat er gebeurd is.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 nov 2022 09:52
Laat marktplaats maar aangifte doen, of vertel tenminste specifiek wat er gebeurd is.
Dat mag jij wensen, maar voor beide zaken bestaat gewoon geen grondslag.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Vrij vertaald: Marktplaats mag dus zomaar onterecht onschuldigen van het platvorm af knikkeren.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door jochemd »

DordtseDoor schreef:
03 nov 2022 12:00
(..) en ben al zo'n 14 jaar trouw klant (..)
Hoeveel betaal je ze dan per maand als klant? Als dat EUR 0.00 is ben je geen klant, maar dan ben je product. En als een product niet meer rendeert (bijvoorbeeld omdat het duurder wordt om meldingen van fraude na te zoeken) dan wordt het product inderdaad gediscontinueerd.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Hophophop »

16again schreef:
05 nov 2022 11:29
Vrij vertaald: Marktplaats mag dus zomaar onterecht onschuldigen van het platvorm af knikkeren.
Bijzonder dat je tot deze conclusie komt. Het staat Marktplaats (net als ieder ander) in beginsel vrij om om haar moverende redenen geen zaken te doen met specifieke personen. Dat heeft niks met schuld of onschuld te maken.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar het geeft marktplaats niet het recht iemand een oplichter te noemen zonder toelichting. Op zijn minst kan men zeggen 'er zijn een aantal valse producten verkocht onder dit account en dus is het account en het ip adres geblokkeerd'. Dan heeft men iets om mee te starten.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nijogeth schreef:
05 nov 2022 15:39
Maar het geeft marktplaats niet het recht iemand een oplichter te noemen zonder toelichting. Op zijn minst kan men zeggen 'er zijn een aantal valse producten verkocht onder dit account en dus is het account en het ip adres geblokkeerd'. Dan heeft men iets om mee te starten.

Dan komt het mooi uit dat ze dan ook niemand oplichters noemen. Dat verzin je helemaal zelf. De term is verdachte activiteiten op het account. Overigens heb ik dit werk letterlijk bij Marktplaats gedaan, accounts blokkeren op verdachte activiteiten. En natuurlijk gebeurt het een keertje onterecht maar je hebt geen flauw idee hoeveel accounts door oplichters worden aangemaakt. En je hebt ook geen flauw idee hoe goed je wordt in het herkennen van verdachte accounts (en welke controles daar voor gebruikt worden). In ieder geval, een account wordt echt niet zo maar afgesloten.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het feit dat ze tegen mensen zeggen 'je weet zelf wat er is gebeurd' is voor mij gewoon een beschuldiging die op dat moment niet gegrond en toelichting dient te krijgen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Hophophop schreef:
05 nov 2022 13:25
16again schreef:
05 nov 2022 11:29
Vrij vertaald: Marktplaats mag dus zomaar onterecht onschuldigen van het platvorm af knikkeren.
Bijzonder dat je tot deze conclusie komt. Het staat Marktplaats (net als ieder ander) in beginsel vrij om om haar moverende redenen geen zaken te doen met specifieke personen. Dat heeft niks met schuld of onschuld te maken.
Die " moverende redenen" zijn volgens de AVG persoonsgegevens, je hebt recht op inzage daarvan.
Zomaar mensen weigeren op een platvorm weigeren lijkt wel op ongelijke behandeling....

DeZevendeHenk
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

16again schreef:
05 nov 2022 09:20
Marktplaats als rechter, jury en beul.
Dat is correct, en als de overheid de behoefte voelt hier een deel van fe verantwoordelijk over te nemen zal waarschijnlijk niemand protesteren.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 nov 2022 16:46
Het feit dat ze tegen mensen zeggen 'je weet zelf wat er is gebeurd' is voor mij gewoon een beschuldiging die op dat moment niet gegrond en toelichting dient te krijgen.
Dat is natuurlijk ook niet het enige wat gezegd wordt.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 nov 2022 10:52
Nijogeth schreef:
05 nov 2022 16:46
Het feit dat ze tegen mensen zeggen 'je weet zelf wat er is gebeurd' is voor mij gewoon een beschuldiging die op dat moment niet gegrond en toelichting dient te krijgen.
Dat is natuurlijk ook niet het enige wat gezegd wordt.
Waar maak je dat uit op?

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Overigens waar de meeste ook aan voorbij gaan, is dat als Marktplaats verdachte accounts het voordeel van de twijfel gaat geven er dan ook in eens veel meer mensen opgelicht gaan worden.
DordtseDoor schreef:
03 nov 2022 12:00
'Uw account is geblokkeerd'. WTF?! Nou oké joh, dan maak ik toch een nieuw account? Hetzelfde verhaal. Ik begreep er helemaal niets van en besloot met de klantenservice te chatten. Nou, dat heb ik geweten. Jemig, wat een vooroordelen meteen. En inderdaad: 'er hebben zich verdachte activiteiten voorgedaan vanaf uw account'.
Wat ook heel goed mogelijk is dat iemand jouw account al had overgenomen om andere mensen op te lichten. Aangezien jij er al een tijd geen gebruik van hebt gemaakt heb je dat nooit kunnen merken tot je nu inlogde. Geloof me, dat komt vaker voor dan je denkt.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 nov 2022 11:14
Moneyman schreef:
06 nov 2022 10:52
Nijogeth schreef:
05 nov 2022 16:46
Het feit dat ze tegen mensen zeggen 'je weet zelf wat er is gebeurd' is voor mij gewoon een beschuldiging die op dat moment niet gegrond en toelichting dient te krijgen.
Dat is natuurlijk ook niet het enige wat gezegd wordt.
Waar maak je dat uit op?
Door de OP’s te lezen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Daar lees ik niets dat jouw aanname bevestigt

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 nov 2022 22:43
Moneyman schreef:
06 nov 2022 22:09
16again schreef:
06 nov 2022 11:14
Waar maak je dat uit op?
Door de OP’s te lezen.
Daar lees ik niets dat jouw aanname bevestigt
Beter lezen dan. Er is evident een hele dialoog gevoerd, die veel verder gaat dan de door jou verdedigde samenvatting "je weet zelf wat er gebeurd is".
DordtseDoor schreef:
03 nov 2022 12:00
En toen.. begon het gesodemieter. 'Uw account is geblokkeerd'. WTF?! Nou oké joh, dan maak ik toch een nieuw account? Hetzelfde verhaal. Ik begreep er helemaal niets van en besloot met de klantenservice te chatten. Nou, dat heb ik geweten. Jemig, wat een vooroordelen meteen. En inderdaad: 'er hebben zich verdachte activiteiten voorgedaan vanaf uw account'. Wat dan? 'Dat weet u zelf het best!' 'Nou nee, ik maak juist contact omdat ik er niets van snap - ben al 14 jaar klant en al die tijd zonder onvertogen woord!' 'Ik kan u niet verder helpen - u weet zelf heel goed waarom we dit gedaan hebben!'

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Gaat het om leesvaardigheid, of om de vaardigheid om tussen de regels door te lezen?
Nu we blijkbaar aan het speculeren zijn:
Ik vraag me zelfs af of marktplaats chat medewerker uberhaubt inzage heeft in wat er gebeurd is, of dat deze niet meer ziet dan een rood knippersignaal ziet op account/naam/IP-adres

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 nov 2022 08:39
Gaat het om leesvaardigheid, of om de vaardigheid om tussen de regels door te lezen?
Nu we blijkbaar aan het speculeren zijn [...]
Gewoon lezen is genoeg, Het staat er letterlijk. Geen speculatie voor nodig.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door JozJan »

Heel goed dat Marktplaats actief modereert. Zou inderdaad grote problemen geven als ze dat niet zouden doen.

Maar ze maken hier wel heel sterk de koppeling tussen account en de persoon daarachter. In de zin: er zijn op dit account verdachte activiteiten geweest. Dat zullen ze niet zomaar concluderen. Prima ook dat het account om die reden geblokkeerd is. Maar dat de accounthouder dan niet de mogelijkheid krijgt om te bewijzen dat hij /zij niet verantwoordelijk is geweest voor die activiteiten is niet erg sterk. Zelfs een nieuwe account aanmaken kan niet, gesteld dat iemand kán aantonen niet zelf verantwoordelijk te zijn geweest voor de verdachte activiteiten gaat dat echt te ver.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 nov 2022 10:52
Dat is natuurlijk ook niet het enige wat gezegd wordt.
Moneyman schreef:
07 nov 2022 08:44
16again schreef:
07 nov 2022 08:39
Gaat het om leesvaardigheid, of om de vaardigheid om tussen de regels door te lezen?
Nu we blijkbaar aan het speculeren zijn [...]
Gewoon lezen is genoeg, Het staat er letterlijk.
Letterlijk is er helemaal niets gezegd. Chat, mail, twitter, maar telefoon ontbreekt.

Plaats reactie