Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
26 sep 2022 15:22
Een afwijkend product valt zo op, waar is dan de bewuste misleiding?

Het lijkt wel of een consument zelf steeds minder kan nadenken.
Dan zijn ze er dus bewust tussen gezet. Op prijs sorteren is op prijs sorteren, anders heeft het geen nut. Er wordt nu zelfs nagedacht, die knop zit er niet voor niks, en dat was opgevallen, dat het niet klopte, dus er werd nagedacht. Geen idee wat je probeert goed te praten.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Lady1234 schreef:
26 sep 2022 14:35
Iemand die altijd DE koffie koopt, stapt toch niet ineens over naar Kanis & Gunnik omdat dat voordeliger is?
Kan wel een flinke besparing geven!
De goedkoopste filterkoffie die ik bij de plus zag is 3,96 per kilo
De goedkoopste filterkoffie van DE zag ik bij de Jumbo voor 14,18 per kilo.
Zelfs als je de goedkope koffie twee keer zo sterk zet is het nog veel goedkoper. Je kunt toch, als je wilt besparen, best eens andere koffie proberen en wie weet spaar je zo al meteen weer 10 euro per week. (Hangt van het aantal kopjes koffie af dat je drinkt) ;-)
Smaakt het niet geweldig kun je nog een andere goedkope proberen. Misschien smaakt het wel beter dan DE. Vasthouden aan een merk omdat het altijd lekker is wil niet zeggen dat andere niet lekkerder zijn. Alleen weet je het niet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik koop geen DE en ook geen Kanis & Gunnik.

@onkruid

Als voorbeeld bij die koffie. Daar staat ook caffeine vrije tussen, mokka smaak en ga maar door. Dat is toch geen vergelijk.

Ik zou niet weten wat ik goed praat. Volgens de Ts is er niet zo’n systeem bij Plus, AH en Coop, misschien bij nog andere supermarkten wel, geen idee.

Er staat toch een plaatje en beschrijving bij.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
26 sep 2022 15:37
Ik koop geen DE en ook geen Kanis & Gunnik.

@onkruid

Als voorbeeld bij die koffie. Daar staat ook caffeine vrije tussen, mokka smaak en ga maar door. Dat is toch geen vergelijk.

Ik zou niet weten wat ik goed praat. Volgens de Ts is er niet zo’n systeem bij Plus, AH en Coop, misschien bij nog andere supermarkten wel, geen idee.

Er staat toch een plaatje en beschrijving bij.
Je vergelijkt ook niet, je supporters koffieprijzen, dan verwacht je dat de goedkoopste boven aan staan, dat is wat op prijs sorteren betekend, van laag naar hoog, of van hoog naar laag, en als er meer filters waren geweest had je de caffeine vrije koffie uit kunnen filteren.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Die van de jumbo met sorteren op prijs per kg is nog handig maar de andere supermarkten met sorteren op prijs heb je niets aan. Alle verschillende gewichten staan in de rij dus moet je eerst kijken of de prijs voor 250 gram of 500 gram is of een kilo pak.
En inderdaad als je de zoekfunctie gebruikt komt hij vaak met allerlei dingen die je helemaal niet zoekt. (De zoekfunctie is lang zo slim niet als de google zoekfunctie)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toets bijvoorbeeld eens in : Aardappelen. Staan bijvoorbeeld potjes Olvarit tussen. Wat moet je nou met zo’n lijst.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
26 sep 2022 15:49
Die van de jumbo met sorteren op prijs per kg is nog handig maar de andere supermarkten met sorteren op prijs heb je niets aan.
Eens. Gelukkig gaat het hier juist om de Jumbo :wink: Maar dan moet de functie wél doen wat er beloofd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met prijsbewust heeft het niets te maken. Prijsbewust is niet dat je de goedkoopste wilt hebben. Ik heb heel prijsbewust nieuwe kozijnen besteld. Het zijn 1 van de duurste geworden. En toch, onderaan de streep krijg ik er meer voor terug.
Waar ik het wel met u eens bent is dat als u een bepaalde volgorde wilt hebben dit ook goed uitgevoerd moet worden. Hebt u dit al bij Jumbo gemeld dat dit niet goed werkt? Of gaat u eerst klagen en roepen zonder dat Jumbo hier een oplossing voor heeft kunnen maken?

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

TonSaevus schreef:
26 sep 2022 11:57
Heb al diverse malen aangegeven dat dit niet juist is, maar krijg daar geen reactie op en de Jumbo volhard in deze werkwijze.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Paul123 »

TonSaevus schreef:
26 sep 2022 13:58
Allemaal niet gebaseerd op het probleem maar waarschijnlijk alleen op de drang om maar wat te zeggen zonder dat er naar het probleem gekeken of over het probleem nagedacht wordt. Het probleem wordt door jullie niet op zijn merites beoordeeld. Ik wordt zo moe van mensen die denken dat hun benauwde wereldbeeld en gebrek aan situationele inleving voor iedereen geldt en die dat online steeds weer duidelijk weten te etaleren door het posten van irrelevante meningen. Alsof de posters daar op zitten te wachten. Bent u gevraagd uw mening te geven of vindt u uw eigen mening zo goed onderbouwd en ter zeer zake doende en helpend dat deze perse gepost moet worden.
Dit is toch wel echt de ironie voorbij.. Haal adem, twee stappen terug, en pas bovenstaande nou eens even toe op je eigen openingspost versus het beleid van de supermarkt in kwestie. Die kunnen toch met precies hetzelfde argument reageren op jouw tirade richting hen? Weet je wat ze ook niet doen? In de winkel een knipperend lampje bij de goedkoopste variant van elk product hangen. Terwijl dat toch met een simpele technische ingreep te realiseren is. Erger nog, naar verluid investeren ze miljoenen in iets akeligs dat "marketing" heet om je zand in de ogen te strooien en je juist te verleiden niet de goedkoopste variant van een generiek product te kopen. Het moet niet gekker worden..

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Dat is iets heel anders,
Als je beloofd de items te sorteren op prijs per kilogram moet je dat niet anders doen. Laat dan de sortering weg als je dure producten wilt verkopen. Ze kunnen ook online heel makkelijk items weglaten, maar duurdere op een goedkope plaats in een sortering zetten is geen nette zet.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Paul123 »

PGros schreef:
26 sep 2022 16:45
Dat is iets heel anders,
Als je beloofd de items te sorteren op prijs per kilogram moet je dat niet anders doen. Laat dan de sortering weg als je dure producten wilt verkopen. Ze kunnen ook online heel makkelijk items weglaten, maar duurdere op een goedkope plaats in een sortering zetten is geen nette zet.
Als dat de belofte was van de Jumbo, dan kon ik met je meegaan. Probleem is alleen dat TS dat als waar presenteert, terwijl Jumbo expliciet aangeeft dat het niet om de laagste prijs per kilo/gram/liter gaat, maar om de goedkoopste prijs per verpakking (na actiekorting!). Daardoor lijkt het inderdaad een ratjetoe als je naar de prijzen per eenheid gaat kijken, maar dat dat de belofte is verzint TS er gemakshalve bij, omdat dat een steunpilaar voor zijn/haar verhaal is.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Nee. TS heeft gelijk. Er staat sorteren op prijs per kilogram van laag naar hoog. Dat wat Jumbo aangeeft per eenheid is logisch. Maar als je dan kilo producten hebt waar ook de prijs per kilo staat moet het kloppen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Jablan »

TonSaevus schreef:
26 sep 2022 11:57
Kortom Jumbo:
De functie 'Sorteren op prijs per eenheid' is van grote toegevoegde waarde voor de prijsbewuste consument en waarschijnlijk geinitieerd door een klantrelatiemanager die de klanten van de Jumbo begrijpt. Voor ons was het de doorslaggevende reden om van AH over te stappen naar de Jumbo. Het idee van met de klant meedenken stond ons zeer aan.
Helaas hebben daarna er zich een aantal zeer slechte programmeurs mee bemoeit of een marketeer met slechts dollartekens in zijn ogen of misschien wel beide.
Ik zie de verklaring eerder in het verkeerd invoeren/overnemen van de artikelgegevens. Zou die standaard sortering niet op prijs per kilo moeten zijn?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kom ze toch nog weleens tegen, van die webshops waar een gesponsord product er ineens tussen staat. Dan staat er net als bij de Jumbo netjes bij dat dat zo is. Net als dat de prijs erbij staat.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
26 sep 2022 15:51
Toets bijvoorbeeld eens in : Aardappelen. Staan bijvoorbeeld potjes Olvarit tussen. Wat moet je nou met zo’n lijst.
Potjes Olvarit met aardappel erin neem ik aan

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
26 sep 2022 14:35
Wil je friet maken, neem je Bintjes, stamppot dan Eigenheimers.
Jouw stamppot zal niet je dat zijn...

De beste aardappels voor een stamppot:

Malta/alpha
Doré
Eigenheimer
Bintje


Volgens stamppotexpert Werner Drent
https://www.nu.nl/eten-en-drinken/60016 ... mppot.html

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Malta en doré zijn er niet altijd, en dan komen de eigenheimers aan de beurt.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Eigenheimers zijn dus niet eerste keus. Ook geen tweede, maar derde keus. Zal droevige stamppot worden.

Overigens was de aardappel altijd volksvoedsel nummer 1, vanwege de betaalbaarheid.
Maar de bodemprijs ligt inmiddels boven €1/kg, oplopend tot €3/kg.
Als je ze geschild hebt blijft er 2/3 van over. Dat kost je werk en je eet voor minstens €1,50/kg. Als je eisen stelt 3x zo duur: €4,50/kg.

Nee, koop dan liever een pak rijst. Dat heb je makkelijk voor €1/kg. Je doet er 50% water bij en je eet voor €0,70/kg.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 27 sep 2022 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Het lijstje is geen van best tot slecht lijst maar gewoon vier zeer geschikte soorten voor een stamppot.

Plaats reactie