Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
27 sep 2022 11:29
Eigenheimers zijn dus niet eerste keus. Ook geen tweede, maar derde keus. Zal droevige stamppot worden.
Dat zal TS écht verder helpen... :roll:

TonSaevus
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2013 12:16

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door TonSaevus »

Nijogeth schreef:
26 sep 2022 21:43
Ik kom ze toch nog weleens tegen, van die webshops waar een gesponsord product er ineens tussen staat. Dan staat er net als bij de Jumbo netjes bij dat dat zo is. Net als dat de prijs erbij staat.
Helaas staat dat er bij de Jumbo NIET altijd bij, Check zelf.

TonSaevus
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2013 12:16

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door TonSaevus »

Paul123 schreef:
26 sep 2022 16:55

" terwijl Jumbo expliciet aangeeft dat het niet om de laagste prijs per kilo/gram/liter gaat, maar om de goedkoopste prijs per verpakking (na actiekorting!)."
Prachtig hoe iemand voorbijgaat aan de omschrijving en er maar een zelfgefabriceerd feitje tussendoor gooit.
Er staat "Prijs per eenheid(laag-hoog)" niet "Prijs per verpakking(na actiekorting)"

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geip Suusje schreef:
27 sep 2022 11:29
Eigenheimers zijn dus niet eerste keus. Ook geen tweede, maar derde keus. Zal droevige stamppot worden.

Overigens was de aardappel altijd volksvoedsel nummer 1, vanwege de betaalbaarheid.
Maar de bodemprijs ligt inmiddels boven €1/kg, oplopend tot €3/kg.
Als je ze geschild hebt blijft er 2/3 van over. Dat kost je werk en je eet voor minstens €1,50/kg. Als je eisen stelt 3x zo duur: €4,50/kg.

Nee, koop dan liever een pak rijst. Dat heb je makkelijk voor €1/kg. Je doet er 50% water bij en je eet voor €0,70/kg.
Van aardappelen en hun geschiedenis heeft u weinig kaas gegeten :wink: En stamppot rauwe andijvie met rijst, dát zal pas een droevige stamppot worden :mrgreen:

Wat betreft het ongenoegen van TS: Als je kunt sorteren op prijs per eenheid (kg of l) vind ik het ongewenst en ongepast om daar "gesponsorde" resultaten tussen te zetten. Die gesponsorde resultaten staan ook bij de andere sorteringen, althans als ik zoek op "rijst"; dat vind ik even ongelukkig.

De goedkoopste rijst bij Jumbo lijkt overigens de Sawi Long Grain Rijst van € 5,36 voor 4,5kg, ofwel € 1,19/kg.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door JozJan »

Kortom, Jumbo geeft de mogelijkheid te sorteren op prijs per eenheid laag/hoog, maar zet daar in de lijst wel gesponsorde artikelen tussen.
Misleiding is het dus niet. Een beetje lastiger zoeken, maar als je goed oplet is dat geen probleem. Verder doen ze dat natuurlijk bewust, Jumbo wil zeker niet sturen naar de laagst geprijsde artikelen, dat is evident.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door caruso »

@TS:

U schijnt een intelligent mens te zijn met een voorliefde voor wollig taalgebruik.
Prima. Maakt het verhaal overigens niet interessanter....maar wat ik in het hele verhaal mis is de reactie van filiaalhouder(s)/klantenservice/helpdesk...
Wellicht een optie om daar eens te starten?

TonSaevus
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2013 12:16

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door TonSaevus »

caruso schreef:
27 sep 2022 13:30
@TS:

U schijnt een intelligent mens te zijn met een voorliefde voor wollig taalgebruik.
Prima. Maakt het verhaal overigens niet interessanter....maar wat ik in het hele verhaal mis is de reactie van filiaalhouder(s)/klantenservice/helpdesk...
Wellicht een optie om daar eens te starten?
En bedankt!
WhatsApp discussie met Jumbo:

Ik:
Hallo, als ik op sorteren op prijs per eenheid klik klopt dat vaak niet helemaal (bijv aardappelen) dan staat er plots een artikel met een veel hogere prijs per eenheid tussen.
Dat vindt ik misleiding, of op zijn best een poging daartoe.
Kunnen jullie dat uitleggen en voor in de toekomst voorkomen?


Jumbo:
Hallo yyy je chat met xxx . Je moet hierbij niet letten op de prijs per eenheid maar de prijs per kilo onderaan daaraan zie je wel dat het klopt .

Ik (Screenshot met tekst):
de prijs per eenheid is de prijs per kilo ! zie het voorbeeld

prijzen zijn : 1.00 1.00 1.32 1.00 1.00
Dat noem ik niet echt gesorteerd op prijs per eenheid 😉


Reactie Jumbo:
"Dat is niet altijd het geval als je daaronder bv kijkt staat alweer wat anders naar mate je verder naar beneden scrolt zal de prijs per kilo zakken of rond de 1.00 blijven . Dat het de logica hierbij in de functie . Maar ik snap dat niet even duidelijk is "

Ik weet niet wat ik daarvan moet denken anders dan:
  • De logica 'sorteren op prijs per eenheid' bij Jumbo een ongesorteerd resultaat geeft.
    Dat Jumbo de essentie van de vraag niet begrijpt of begrijpen wil.
    Dat Jumbo medewerkers heel snel moeten tikken en daardoor vreemde antwoorden geven.
    Dat Jumbo het snapt als dat niet duidelijk is of 'Maar ik snap dat niet. Even duidelijk is' ;-)

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
27 sep 2022 13:07
Kortom, Jumbo geeft de mogelijkheid te sorteren op prijs per eenheid laag/hoog, maar zet daar in de lijst wel gesponsorde artikelen tussen. Misleiding is het dus niet.
Mij triggert het woord "dus", enerzijds omdat er daardoor (onterecht!) de indruk wordt gewekt dat het voorgaande argument tot die conclusie kan leiden, en anderzijds omdat iedere andere vorm van onderbouwing dat "er dus geen misleiding is" ontbreekt.

Sterker: je eerste zin geeft juist aan waarom er wél sprake is van misleiding (immers: je krijgt iets anders dan je op basis van de tekst mag verwachten).

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door JozJan »

Bij de 'afwijkende' items in de lijst staat duidelijk 'gesponsord'. En dus geen misleiding. Voor mij volkomen helder.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
27 sep 2022 14:19
Bij de 'afwijkende' items in de lijst staat duidelijk 'gesponsord'. En dus geen misleiding. Voor mij volkomen helder.
Bij welke zoekterm/ product krijg je dit duidelijk te zien?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik heb de 'koffiebonen' uit de OP geprobeerd. Op de website, niet in de Jumbo app (voor de duidelijkheid).

Na sorteren wijkt het 3e resultaat af. Daar staat bij 'gesponsord'.

Nog even voor de goede orde: natuurlijk blinkt de lijst niet uit in overzichtelijkheid. Die gesponsorde items zijn daar een belangrijke oorzaak van, M.i. doet Jumbo dat welbewust. Verdient ook niet meteen een schoonheidsprijs, maar het misleidING noemen gaat me echt te ver..

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en, koopt u wel eens wat bij de Jumbo? Of wilt u alleen uw kennis hier etaleren?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik? Best regelmatig ja. Maar geen koffiebonen, die koop ik meestal bij Lidl. Die zit hier trouwens naast de Jumbo, erg handig. Ook nog een kruidvat, slager en bakker erbij. Heel fijn allemaal. Volstrekt irrelevant voor het topic, maar dat was je vraag ook.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb op de website op "rijst" gezocht (vanwege de stamppot :D) en daar stond dure hondenrijst (viz. Lassie) als gesponsord resultaat op de derde plaats bij elke volgorde van sorteren.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

De prijsbewuste consument weet waar de producten die hij nodig heeft, het goedkoopst zijn. Die hoeft niet elke week weer dezelfde producten te vergelijken.
De prijsbewuste consument kijkt welke producten in de aanbieding zijn bij diverse winkels en vergelijkt deze met de prijzen die hij betaalt..
De prijsbewuste consument springt op zijn fiets en koopt deze aanbiedingen.
Een uitgebreide website is helemaal niet nodig.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch gek. Ik heb (ook op de website, niet de app) de zoektermen koffie, koffiebonen, aardappels, rijst, wasmiddel en fruit geprobeerd: nergens een gesponsord product te zien (en evenmin een afwijking in de sortering).

Waarom krijgt de een gesponsorde producten te zien en de ander niet?

PGros
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door PGros »

Altijd op de derde plaats bij zoeken op koffiebonen
gesponsord.jpg
(12.72 KiB) 33 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gek - bij mij dus niet. Ik zie op de eerste drie pagina’s met koffiebonen geen enkel gesponsord product.

Overigens - als ik het plaatje zie, vind ik de melding “ gesponsord”, die in lichtgrijze letters onderaan alle gegevens staat, onvoldoende om te zeggen dat er geen sprake is van misleiding.

De website belooft een sortering conform het gevraagde en geeft iets anders, zonder dat luid en duidelijk en niet te missen kenbaar te maken. Kijkend naar de lijn eerdere jurisprudentie van met name de RCC zou dit absoluut onder misleiding vallen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Jumbo helpt prijsbewuste consument (of niet?)

Ongelezen bericht door Jablan »

Net als MM via de site gekeken (zonder extra cookies, met ad-blocker).
Producten - Zuivel, eieren, boter - Boter voor op brood - Halvarine, margarine
Sorteren op prijs geeft de prijs per verpakking; op prijs per eenheid geeft een overzicht op basis van kiloprijzen.

Van de 40 producten zijn er 9 binnenkort weer leverbaar...

Plaats reactie