Prijsverhoging slager

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door angel1978 »

jonis schreef:
30 sep 2022 18:24
angel1978 schreef:
30 sep 2022 16:25
jonis schreef:
30 sep 2022 16:17


De klant vraagt een normale gangbare hoeveelheid, maar dan 6x en niet bijv 12x 2 plakjes apart verpakt omdat dat makkelijk mee te nemen naar het werk is.
De hoeveelheid verpakking vind je een punt; krijg je dan ook korting bij een kilo in 1 pakje ?
Waarom? Je krijgt wat je besteld, namelijk 6 ons ( of een kilo zo je wil ) aan gesneden vlees. Waaropmwil je dan korting? Of vraag je ook om 10 cent korting als je het plastic zakje niet wilt? Nee toch?
Je krijgt wat je besteld voor de prijs op het prijskaartje. Bestel je er extra bij ( extra verpakking hier ), dan betaal je daarvoor.

Er wordt niets extra besteld; als je 6 verschillende soorten x 1 ons besteld betaal je ook de prijs op het kaartje.
Dus je wilt het zo op de toonbank of alles in hetzelfde pakje? Dan is er toch geen probleem..

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

riddert schreef:
30 sep 2022 12:14
Jan Podolwski schreef:
30 sep 2022 10:34
Wat denken jullie?
Eerlijk? Ik vind u een zeurpiet.

Mag de slager even lekker zelf zijn prijs bepalen?
Natuurlijk mag dat. Maar dan moet die slager zich ook houden aan de prijs die hij zelf presenteert in zijn vitrine.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Riddert is ook een zeurpiet....

En de slager een oplichter....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
30 sep 2022 18:09
Wanneer ik een megazak snoep koop bij Jamin en thuis div zakjes vul voor bv een kinderfeestje betaal ik minder dan wanneer ik bij Jamin reeds ingepakte kant en klare zakjes snoep koop.
Je denkt verkeerd. 1 zak van 600 gr. is bij jamin net zo duur als. 6 zakjes van 100 gr.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De slager zegt niet dat de prijs in de vitrine fout is, maar dat zes pakjes snijden veel werk is, en tijd is geld.😁

Hij verkoopt dus liever minder.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ook contact gehad met Consumentenbond en deze geven ook aan dat de slager onrechtmatig handelt. De prijs op het prijskaartje is bepalend behalve als iedereen kan begrijpen dat er een fout is gemaakt. Uiteraard ziet deze slager mij nooit meer terug. In mijn ogen is hij een bedrieger.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

Lady1234 schreef:
30 sep 2022 18:13
Wat valt er nu te snappen aan het gedrag van die slager? De Ts wil simpel zes keer een ons beleg. En de aangegeven prijs is voor een ons gesneden kipfilet. Niet voor een bonk.
klopt
Laatst gewijzigd door Jan Podolwski op 02 okt 2022 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

snuffel1 schreef:
01 okt 2022 11:36
Feit is dat de prijs die in de vitrine staat niet klopt met de prijs die in rekening wordt gebracht en wat dat betreft heeft Ts gelijk want de prijs die in de vitrine staat dient ook betaald te worden. Ts had de slager er wel op kunnen wijzen en had de slager de prijs in de vitrine aan kunnen passen want dat is zo gedaan. Een boel stampij maken werkt averechts en dat blijkt ook nu weer want de slager en Ts zijn in conflict geraakt met deze afloop. De slager wordt beschuldigd van een onrechtmatige daad en wordt neer gezet als zijnde een slager die willens en wetens de klanten benadeeld maar is dat wel zo want het kan ook vergeetachtigheid van de slager zijn geweest die er op nare wijze door Ts op gewezen werd.
Ik heb de slager op het prijskaartje gewezen maar hij bleef volhouden dat ik meer moet betalen wegens extra werk. Dat is natuurlijk een belachelijk argument want als ik 6 verschillende soorten vlees van 1 ons had gekocht dan was de prijs niet verhoogd. Prijskaartje was goed want iedereen betaalt 2.85 per 100 gram, alleen ik niet. Mijn boosheid komt ook doordat ik dus al een keer of 10 teveel betaald heb.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

riddert schreef:
30 sep 2022 12:14
Jan Podolwski schreef:
30 sep 2022 10:34
Wat denken jullie?
Eerlijk? Ik vind u een zeurpiet.

Mag de slager even lekker zelf zijn prijs bepalen?
Nee dat mag hij niet. Hij geeft op het prijskaartje 2,85 aan en dan moet hij zich daaraan houden. Jij bent de zeurpiet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, op het forum van Kassa hebt u een foto geplaatst van uw verpakking. De eenheidsprijs daarop is €32,50 per kilo en de slager werkt met een computersysteem. Oftewel, hij geeft niet zelf handmatig prijzen in, het werkt met codes. Dat zou impliceren dat de slager er een aparte administratie op nahoud en dezelfde producten tegen verschillende prijzen in zijn systeem heeft staan. Dat lijkt mij sterk.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

NeoDutchio schreef:
02 okt 2022 10:19
Vreemd, op het forum van Kassa hebt u een foto geplaatst van uw verpakking. De eenheidsprijs daarop is €32,50 per kilo en de slager werkt met een computersysteem. Oftewel, hij geeft niet zelf handmatig prijzen in, het werkt met codes. Dat zou impliceren dat de slager er een aparte administratie op nahoud en dezelfde producten tegen verschillende prijzen in zijn systeem heeft staan. Dat lijkt mij sterk.
Er staat inderdaad een vaste code in die kassa/weegschaal maar de prijs voor mij past hij telkens
handmatig aan. Voordat hij de prijs kon wijzigen stond heel kort de reguliere prijs van 28,50 in beeld. Als hij de prijs gewijzigd heeft dan fluistert
hij het in het oor van de verkoopster. Aangezien ik al minstens 10 keer deze aankoop heb gedaan heb ik al minimaal 30 Euro teveel betaald.
Pas toen ik het van de week zag gaf hij toe mijn prijs iedere keer te verhogen omdat het meer werk is. Koop ik 6 verschillende vleeswaren van 100 gram dan blijft de prijs hetzelfde.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door jonis »

Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 10:58
Aangezien ik al minstens 10 keer deze aankoop heb gedaan heb ik al minimaal 30 Euro teveel betaald.
Pas toen ik het van de week zag gaf hij toe mijn prijs iedere keer te verhogen omdat het meer werk is. Koop ik 6 verschillende vleeswaren van 100 gram dan blijft de prijs hetzelfde.
Dat had ik al na 1x niet geaccepteerd. In de supermarkt let ik ook op of wel alles goed gaat; prijzen, kortingen etc.
Ik zou in elk geval nog 1x teruggaan en vertellen dat je niet meer bij hem de 6x 1 ons gaat kopen voor 3,25 en als hij je beleg wel voor 2,85 wil verkopen, dat je 1 ons gratis wilt voor die 10x dat je teveel betaald hebt.
Eenvoudiger is natuurlijk een mooie nette review maken en er nooit meer heen gaan.

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

jonis schreef:
02 okt 2022 11:11
Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 10:58
Aangezien ik al minstens 10 keer deze aankoop heb gedaan heb ik al minimaal 30 Euro teveel betaald.
Pas toen ik het van de week zag gaf hij toe mijn prijs iedere keer te verhogen omdat het meer werk is. Koop ik 6 verschillende vleeswaren van 100 gram dan blijft de prijs hetzelfde.
Dat had ik al na 1x niet geaccepteerd. In de supermarkt let ik ook op of wel alles goed gaat; prijzen, kortingen etc.
Ik zou in elk geval nog 1x teruggaan en vertellen dat je niet meer bij hem de 6x 1 ons gaat kopen voor 3,25 en als hij je beleg wel voor 2,85 wil verkopen, dat je 1 ons gratis wilt voor die 10x dat je teveel betaald hebt.
Eenvoudiger is natuurlijk een mooie nette review maken en er nooit meer heen gaan.
De eerdere keren kon ik het prijskaartje niet lezen. Pas nu ik de prijs voor mijn neus verhoogd zag worden heb ik direct om een reactie gevraagd. Uiteraard kom ik nooit meer in deze zaak. Hij maakt misbruik van het feit dat hij de enige slager is in winkelcentrum In de Boogaard te Rijswijk.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door jonis »

Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 11:28
Hij maakt misbruik van het feit dat hij de enige slager is in winkelcentrum In de Boogaard te Rijswijk.
Dat vind ik overdreven; hij handelt alleen niet zoals het zou moeten bij jouw 6x 1ons.
Bij misbruik zou ik eerder denken aan 3,85 per ons op het vitrinekaartje, dan pak je van alle klanten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze slager is jou duidelijk liever kwijt dan rijk als klant. Dan kan je kiezen of delen. Ik zou het wel weten...

Jan Podolwski
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2022 10:24

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Jan Podolwski »

Moneyman schreef:
02 okt 2022 12:03
Deze slager is jou duidelijk liever kwijt dan rijk als klant. Dan kan je kiezen of delen. Ik zou het wel weten...
Uiteraard kom ik er nooit meer. Hopelijk houden anderen die er nog wel komen nu beter in de gaten wat deze slager flikt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 12:18
Hopelijk houden anderen die er nog wel komen nu beter in de gaten wat deze slager flikt.
Ik verwacht dat het aantal klanten dat structureel veel verpakkingen met een kleine verpakkingsinhoud koopt, verwaarloosbaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik zou doen? Hij is de enige goede slager in de buurt met goede ( vlees) waren.
Ik zou rustig in gesprek gaan en proberen om wat compensatie te krijgen voor de teveel betaalde vleeswaren en duidelijk maken dat ik alleen de prijs zal betalen zoals deze is aangegeven in de vitrine.
Weglopen of wegblijven kan altijd nog en dan heeft u alleen uzelf er mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 11:28
Hij maakt misbruik van het feit dat hij de enige slager is in winkelcentrum In de Boogaard te Rijswijk.
Sorry hoor, maar dat vind ik de reinste flauwekul. Hij mag dan de enige slager zijn in dat wkc, maar daar zitten ook de AH, Hoogvliet en de Hema. Drie zaken waar je prima je onsjes gesneden kipfilet kunt kopen.
Bij AH kun je ook 'kleinverpakkingen' kopen, maar ook die prijs ligt hoger dan dezelfde kipfilet waar een paar ons in zit.

Ik ken trouwens alle 3 de winkels van Scholtes, naast prima producten ook klantvriendelijk personeel. Nooit vervelende ervaring mee gehad.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverhoging slager

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
02 okt 2022 12:47
Jan Podolwski schreef:
02 okt 2022 12:18
Hopelijk houden anderen die er nog wel komen nu beter in de gaten wat deze slager flikt.
Ik verwacht dat het aantal klanten dat structureel veel verpakkingen met een kleine verpakkingsinhoud koopt, verwaarloosbaar is.
Wat is er klein aan een verpakking van een ons gesneden kipfilet?

Plaats reactie