Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hey Trum, jij ook hier,

PGros heeft een goed punt. Hij bevestigt namelijk mijn verhaal.
De app is niet live maar dat betekent dus niet dat de meter niet gewoon doorloopt.

Bedankt PGros en/of Trum.

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Het is bekend dat slimme meters afwijkingen vertonen.Sommige geven zelfs een afwijking van 30%! Ik las dat een vrouw ook iets dergelijks meemaakte en weinig gehoor kreeg bij haar energieleverancier.Maar na zeer veel aandringen kwamer een monteur en die constateerde dat de slimme meter zelfs doorliep nadat de meter van het gas was afgekoppeld!!! Toen de slimme meter pas was ingevoerd had een stel ook veel onverklaarbare hoge rekeningen!Maar jaren later komen er steeds meer verhalen over onverklaarbaar energieverbruik door slimme meters.

Wat je het beste kan doen is je leverancier om een onderzoek vragen naar je slimme meter.Let wel als je leverancier vindt dat er geen gebreken zijn aan je slimme meter kan jij opdraaien voor de onderzoekskosten en dit kan oplopen to €500 !Als de slimme meter inderdaad verkeerde standen doorgeeft dan hoef jij uiteraard de onderzoekskosten niet te betalen!

Dit alles is voor mij de reden geweest om een slimme meter te weigeren!

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hallo Mercvrivs, weet jij ook dat dit is gebeurd bij een test-situatie waar de omstandigheden is gecreëerd om dat te veroorzaken?

En dat dit 5 jaar geleden is aangetoon en weerlegd met de conclusie dat dit in normale omstandigheden eigenlijk niet voorkomt.

Bedank voor het in stand houden van deze spookverhalen (not).

Bij de meeste gevallen wordt er aangenomen dat de meter afwijkt terwijl er nog geen goede onderzoek naar gedaan is.

Veroordeeld voor het proces heeft plaatsgevonden .
Hopelijk gebeurd dat bij u nooit.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb absoluut geen verstand van dit onderwerp, maar lees elders dat Vattenval soms "achterloopt" bij de app,
en dat dat dan ineens ingehaald wordt, kan het rare verbruik daar aan liggen?
Schijnt een bekend probleem bij meerdere klanten.

rwolters
Berichten: 1480
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door rwolters »

Vergeet niet dat de app slechts een extraatje is. Het enige wat echt telt is de uiteindelijke jaarafrekening.

Verhoef1954
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2022 17:55

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Verhoef1954 »

De app van Vattenfall (alleen stro9m)loopt nu 3 dagen achter.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hallo Marnix, rwolters en Verhoef1954,

Jullie hebben gelijk ze lopen wat achter, maar bedenk dat er elke dag data van miljoenen meters moet worden verwerkt. Dat gebeurd automatisch maar niet alles gaat gelijk goed en daar moet de data dan handmatig opgehaald worden. En dat kan er vertraging ontstaan.

En de app is idd een aanvulling om het verbruik inzichtelijk te maken voor de klant.
Persoonlijk Kia ik voor een P1-meter van Home Wizard , m.b.v. de app worden er grafieken getoond zonder dat er automatisch een conclusie aan te verbinden.
Sommige apps vergelijken de data met andere klanten , zo iets van u verbruikt meer dan gemiddeld en dat soort dingen.

Ik wil zelf de conclusies kunnen bepalen.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Ik maak helaas veel typfouten dus ik moet even rusten maar wanner er echten vragen dan kunt u die bij mij kwijt en dan probeer ik ze te beantwoorden.


Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hallo Mercvrivs,

Weer geen antwoord op mijn vraag n.a.v. jouw vorige bericht. Alleen weer copy past van jouw kant en nu ook weer geen vraag.

Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten, stop jij dan met deze copy past gedrag?

Graag een normaal antwoord op deze vraag, anders heeft het nooit zin/nut voor mij om deze 3 zaken te onderzoeken.

rufus007
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:46

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door rufus007 »

Vattenfall is niet de installateur, dus moet je die niet aanspreken, Vattenfall registreerd alleen maar, wij hebben sinds twee maanden een slimme meter, getest door voor het naar bed gaan de stand te noteren, ook de 4 cijfers achter de komma, en de volgende ochtend voor dat we de ketel aandeden, weer gekeken en niets gebruikt, dus even contact opnemen met diegene die de meter geplaatst heeft!!

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door 16again »

Alex van Kampen schreef:
19 nov 2022 15:13
Hallo Mercvrivs,

Weer geen antwoord op mijn vraag n.a.v. jouw vorige bericht. Alleen weer copy past van jouw kant en nu ook weer geen vraag.
Jij vraagt of Mercvrivs bekend is dat dit, zoals je stelt, alleen in test situaties voor komt.
En dat uitgangspunt is simpelweg onjuist, zoals je in de linkjes kan lezen.
Hier heb ik er nog een:
viewtopic.php?t=197569
In onderzoek van TU Twente werd getest met LED lampen en dimmers, een belasting die gewoon in de praktijk voor komt.

Ladyveertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2022 17:24

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Ladyveertje »

Hallo

Ik lees hier over onverklaarbaar gebruik Vattenval. Wij hebben dat ook ervaren. We zijn 3 weken op vakantie geweest. Niemand in huis. Alles uit maar ineens 10 kuub meer verbruikt dan de maand ervoor. Het KWH is duidelijk gedaald maar gas onverklaarbaar meer.
Lang moeten wachten maar wel te woord gestaan. Ze geven aan alles met ons doorgelopen te hebben dus zal het wel bij de netbeheerder liggen (Leander)
Deze verwijzen je weer terug naar Vattenval of je kunt de slimme meter laten testen A minimaal 500 euro.
Je komt er dus nooit achter waardoor dat verbruik is ontstaan en moet het maar accepteren en betalen.
Of zijn er nog andere tips.
Alvast bedankt Ladyveertje

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
18 nov 2022 15:56
Havja schreef:
18 nov 2022 13:40
Naar mijn mening behoort Vattenfall dit op te pakken, het is hun app en zij factureren.
Waarom?
In de gaswet staat dat de leverancier klachten moet doorsturen naar de netbeheerder, als de klacht voor de netbeheerder is.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hallo 16again,

Ook voor jou:

Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten, stop jij dan met deze copy-past gedrag?

Anders heeft het nooit zin/nut voor mij om deze 3 (en nu 4) zaken te onderzoeken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u iets wilt onderzoeken of ontkrachten, dan doet u dat toch. Hangt toch niet van iemand anders af.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door PGros »

Alex van Kampen schreef:
19 nov 2022 19:10
Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten,
Je hoeft niets te weerleggen of ontkrachten want de netbeheerders vertellen zelf dat de meters niet goed meten en ze worden vervangen. Duizenden.

Henk Groen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2022 10:03

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Henk Groen »

Ik weet niet waar de fout zit, maar bij vattenfal krijg ik geen reactie

nadero
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2018 10:08

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door nadero »

Verwijder de app en ga 'm opnieuw instaleren, kijk of er wat veranderd.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 nov 2022 17:46
Moneyman schreef:
18 nov 2022 15:56
Havja schreef:
18 nov 2022 13:40
Naar mijn mening behoort Vattenfall dit op te pakken, het is hun app en zij factureren.
Waarom?
In de gaswet staat dat de leverancier klachten moet doorsturen naar de netbeheerder, als de klacht voor de netbeheerder is.
Een klacht doorsturen is iets anders dan de klacht oppakken. Veel logischer en verstandiger is om gewoon bij het juiste loket aan te kloppen.

Plaats reactie