Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex van Kampen schreef:
19 nov 2022 23:58
Ha,ha,ha Trum,

Jij hebt het zelf al gedaan, dat weerleggen maar je hebt het zelf niet eens in de gaten vanwege je oogkleppen en oost-indische doofheid, in het filmpje moet je ook verder kijken dan de eerst 9 minuten en luisteren en begrijpen wat er gezegd wordt, ha, ha, ha. Je begrijpt het echt niet. Omdat je hoort wat je wilt horen.
Tegen wie praat je?

Ik vind je opstelling in dit topic vrij bijzonder, eerlijk gezegd.

LT.H
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door LT.H »

Een paar dingen.. Vattenfall heeft in bepaalde overzichten een afronding staan van de cijfers.
Vattenfall loopt op dit moment bij mij 5 dagen achter met de uur- en dagmeting (dus vanaf 14 november), waardoor heel veel cijfers niet te zien zijn.

Een spookverbruik van meer dan een kuub gas lijkt mij vreemd, misschien is het handig om zelf de meterstand te noteren en deze een aantal dagen bij te houden om te zien, of er vaker spookgebruik optreedt?

Het kan natuurlijk ook zijn, dat je de thermostaat niet laag genoeg hebt gedraaid, waardoor er wel gas is verbruikt, omdat de temperatuur lager werd dan de op de thermostaat ingestelde temperatuur. Zoals in dit overzicht te zien is, was de maximum-temperatuur op 14 november flink lager dan op andere dagen. https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2022/november

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Hallo Evelien,

Ik heb een Word-bestand gemaakt en bijgevoegd om het e.e.a. duidelijk te maken voor jouw en iedereen die in een soort complot geloven en altijd roepen dat de meter niet goed is omdat er er gevallen bekend zijn waar dat dat wel het geval was.
Lees eerst het bestand door of een paar keer als dat nodig is.

Als het goed kun je het openen maar niet wijzigen.
Ik wil niet dat andere hiermee aan de haal gaan.

Succes.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk

De geselecteerde bijdrage bestaat niet meer. Vast een complot.

flodur61
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 17:34

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door flodur61 »

Waarom schaf je geen P1 meter aan, zoiets als Homewizard (is niet zo duur).

Dan kan je op je mobiel het verbruik elk moment van de dag bekijken. Als Homewizard aangeeft dat er die dag helemaal niets gebruikt is dan kun je ervan uitgaan dat dit ook zo is. Geeft de slimme meter aan dat je energie gebruikt hebt, terwijl alles uit was, dan wordt het interessant om dit verder te onderzoeken.

Ben je er (vrij) zeker van dat je slimme meter niet goed werkt, neem dan contact op met je netbeheerder. Zij zullen alle kosten vergoeden als blijkt dat je meter niet inorde is. Maar onderzoek dit eerst zelf, anders draai je dadelijk voor de kosten op.

Het feit dat je meter aangeeft dat er gas is verbruikt, terwijl alles uitstond is vreemd. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Als mijn CV uitstaat en ik geen warm water gebruik, dan is het verbruik gewoon 0m3. Als iemand lang onder de douche staat, dan zie ik dat meteen.

Daarom is het fijn een P1 meter te hebben. Je hebt meer controle over je gas en elektriciteitsverbuik.

Succes met het vinden van de oorzaak.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Lady1234,

Het is gewoon beschikbaar tenzij je niets van PC's afweet.
39 anderen is het wel gelukt, vraag die maar hoe dat moet. (Niet dat je het werkelijk leest.)
Laatst gewijzigd door Alex van Kampen op 20 nov 2022 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Commentaar op en de inhoud zelf mag gedeeld worden.
Is het begrijpelijk genoeg gemaakt? Of moet ik nog wat wijzigen?

Mvg. Alex van Kampen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Via de P1 port het uitlezen is een snelle goedkope oplossing om te kijken of de cijfers verschillen.
Ik weet verder niet hoe dat met sensoren zit, of deze geijkt moeten worden eens in de zoveel tijd.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alex van Kampen schreef:
20 nov 2022 19:02
Lady1234,

Het is gewoon beschikbaar tenzij je niets van PC's afweet.
39 anderen is het wel gelukt, vraag die maar hoe dat moet. (Niet dat je het werkelijk leest.)

Man man , wat een dwaze reacties. Als ik dat aanklik, komt erdus in beeld dat het niet meer bestaat.

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet zo haastig, Alex van Kampen! Toen ik vanmiddag op de bijlage klikte, kreeg ik ook de melding dat deze niet meer bestond -- tot tweemaal toe. Uw sneer gelezen hebbend, probeerde ik het zojuist weer en nu lukt het wel. Aan mijn kant is verder niets veranderd.

Uw uitleg vind ik overigens niet erg helder, nogal wijdlopig, en mogelijk zelfs irrelevant voor het probleem van TS. Waarom immers zou een discrete meting wel "onverklaarbare pieken" tussen 2 en 5 uur 's nachts geven, maar een coninue niet?

Verder heeft u het weer, volkomen onnodig, over een zekere Trum, die op dit forum verder niet bekend is.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
20 nov 2022 19:17



Man man , wat een dwaze reacties. Als ik dat aanklik, komt erdus in beeld dat het niet meer bestaat.
Even downloaden Lady1234, maar ik kan u vertellen dat u niks mist.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Informatie
De geselecteerde bijlage bestaat niet meer.

Dat staat er.

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Onkruid71,

De P1-poort is geweldig, dat klopt.
Over welke sensoren heb jij het? De Hall sensoren van de elektra-meter of de sensor die in de gasmeter zit?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Alex van Kampen schreef:
20 nov 2022 19:02
Lady1234,

Het is gewoon beschikbaar tenzij je niets van PC's afweet.
39 anderen is het wel gelukt, vraag die maar hoe dat moet. (Niet dat je het werkelijk leest.)
39 anderen hebben er op geklikt. Dat betekent niet dat het gelukt is. Volgens mij hoef je geen kennis van pc's te hebben om ergens op te kunnen klikken. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
20 nov 2022 19:19
Lady1234 schreef:
20 nov 2022 19:17



Man man , wat een dwaze reacties. Als ik dat aanklik, komt erdus in beeld dat het niet meer bestaat.
Even downloaden Lady1234, maar ik kan u vertellen dat u niks mist.
Maar dat komt natuurlijk omdat je er niks van begrijpt. :lol:

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Erthanax,

U heeft het niet begrepen.
Ik zeg juist dat de meterstand op de meter gelijk is aan die in de app, maar dat in de app niet altijd op hetzelfde moment beschikbaar is. Dat gaat dus in stappen.

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alex van Kampen schreef:
20 nov 2022 19:39
Erthanax,

U heeft het niet begrepen.
Ik zeg juist dat de meterstand op de meter gelijk is aan die in de app, maar dat in de app niet altijd op hetzelfde moment beschikbaar is. Dat gaat dus in stappen.
Aha, is dát wat u zegt? Dan heb ik er nog minder van begrepen dan u denkt. Nu begrijp ik het namelijk helemaal niet meer. De TS wil weten waar de "onverklaarbare pieken" vandaan komen.

Wat is volgens u de reden van die "onverklaabare pieken" 's nachts? Dat de app in stappen beschikbaar is, of niet op hetzelfde moment als de meter zelf?
Of dat (zoals ivo.w, meen ik opperde) die pieken helemaal niet zo hoog zijn en heel goed verklaarbaar kunnen zijn gezien de koude nacht?

Alex van Kampen
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Sorry Erthanax,

Ik zie idd. dat ik nog sprongen maak met mijn gedachten.
Ik ga hiermee aan de slag en probeer het nog eens.

Bedankt (allen) voor uw input.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door 16again »

Alex van Kampen schreef:
20 nov 2022 16:42
Ik heb een Word-bestand gemaakt.....
Waarom zou je niet gewoon de tekst uit dat word bestand hier copy en pasten? Nu ligt je email adres op straat.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
20 nov 2022 10:10
Ik vind je opstelling in dit topic vrij bijzonder, eerlijk gezegd.
Vooralsnog blijf ik bij deze conclusie.

Alles, waarom praat je tegen niet-bestaande forumleden? Waarom communiceer je via Word-bestanden in plaats van fatsoenlijk op het forum? Waar stel je je op als de Meter-Alwetende?

Plaats reactie