Re: ABNAMRO bank een fout bank
Geplaatst: 30 jan 2023 18:46
@ZeerPrivé, het openingsbericht geeft aan dat TS 86 jaar oud is.
Zullen we dit dan maar meteen in het topic over betalen in het OV opnemen?ZeerPrivé schreef: ↑30 jan 2023 18:54Zag overigens vandaag onderstaand bericht voorbij komen.
DNB: 2,6 miljoen mensen worstelen met digitale betaalwereld
Naar schatting zo'n 2,6 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met online betalen en andere online bankzaken. Ruim een op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) in een rapport. De betaalsector wordt aangespoord tot actie.
De groep die worstelt om zelfstandig bankzaken te doen, is volgens DNB groot en divers. Het zijn bijvoorbeeld ouderen en laagopgeleiden. Een lichamelijke of geestelijke beperking leidt ook sneller tot problemen met internetbankieren.
De grootste problemen doen zich voor bij zaken als: het openen van een nieuwe bankrekening, het installeren van internetbankieren op de smartphone, of het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Andere knelpunten zijn de bediening van apparaten en onduidelijke of slecht leesbare instructies.
Volledig artikel https://nos.nl/artikel/2461844-dnb-2-6- ... taalwereld
Dat is te veel eer, het is soms best zweten in slapeloze nachten. Zo heb ik tientallen keren tevergeefs de nieuwe pas van de nieuwe bank proberen te activeren. Wat bleek: tijdens het installeren van de app op de mobiele telefoon is de telefoon niet lang genoeg op de chip in het paspoort blijven liggen, waardoor het toestel niet gekoppeld werd.
Betalen in het OV is al een tijdje niet meer mogelijk. Of je gebruikt een OV Chipkaart die je vooraf moet voorzien van een geldig reisproduct (saldo of een abonnement oid) of je gebruikt een bankpas. Betalen in het OV kan nog wel als je een boete krijgt volgens mij (maar dat weet ik niet zeker want ik zorg altijd dat ik een geldig reisproduct gebruik)witte angora schreef: ↑30 jan 2023 21:12Zullen we dit dan maar meteen in het topic over betalen in het OV opnemen?ZeerPrivé schreef: ↑30 jan 2023 18:54Zag overigens vandaag onderstaand bericht voorbij komen.
DNB: 2,6 miljoen mensen worstelen met digitale betaalwereld
Naar schatting zo'n 2,6 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met online betalen en andere online bankzaken. Ruim een op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) in een rapport. De betaalsector wordt aangespoord tot actie.
De groep die worstelt om zelfstandig bankzaken te doen, is volgens DNB groot en divers. Het zijn bijvoorbeeld ouderen en laagopgeleiden. Een lichamelijke of geestelijke beperking leidt ook sneller tot problemen met internetbankieren.
De grootste problemen doen zich voor bij zaken als: het openen van een nieuwe bankrekening, het installeren van internetbankieren op de smartphone, of het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Andere knelpunten zijn de bediening van apparaten en onduidelijke of slecht leesbare instructies.
Volledig artikel https://nos.nl/artikel/2461844-dnb-2-6- ... taalwereld
Betalen met een pas is nog steeds betalen. Wat jij bedoelt is betalen met contant geld. Dat wordt inderdaad ontmoedigd, losse kaartjes in de bus zijn peperduur in de hoop dat niemand ze koopt. Daar zijn goede redenen voor: het kost tijd en tijd is geld. Hoe sneller een bus van A naar B rijdt, hoe beter het is. Daarnaast willen buschauffeurs niet met geld op zak lopen om overvallers te ontmoedigen. Bij een buschauffeur is niks te halen, dat is de boodschap die ze willen uitdragen.
Dat staat er - uiteraard - niet. Wat er wel staat is een reactie op deze opmerking van TS:jonis schreef: ↑30 jan 2023 18:26juliomariner schreef: ↑30 jan 2023 18:20Ik vond de hele klaagzang een belediging voor hele groepen ouderen die geen enkele moeite hebben met internet en internetbankieren
Tis leuk dat het koffieklupje hier nergens moeite mee heeft.Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met lezen, rekenen en het gebruiken van een computer of smartphone
Niet alle ouderen hebben moeite met internet bankieren.