Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 07:56
Er is een offerte voor accoord.
Er is een aanbetaling op die offerte gedaan
Er zijn geen clausules bijlagen of voorwaarden die spreken over "prijsstijgingen voorbehouden" oid.
En er is, aangezien je de plaatsing een half jaar uitgesteld hebt, een afspraak over een periode wanneer dat ding geplaatst wordt. Die afspraak cancel je. Jij cancelt dat. Niet die schuttingbouwer. En daarmee cancel je dus ook de voorwaarden voor die offerte.

Als jij daardoor 'geen boterham' meer hebt (wat ik waag te betwijfelen, want als je het zo slecht hebt laat je echt geen schutting plaatsen), dan is dat nog altijd het gevolg van je eigen keuze.

Weet je wat? Je zoekt het maar uit met je probleem dat er nu helemaal niet is en misschien ook helemaal niet komt. Het is precies wat ik al schreef: je bent alleen met jezelf bezig: jouw rechten, en andermans plichten. Maar zo werkt het niet.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
28 nov 2022 08:18
Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 07:56
Er is een offerte voor accoord.
Er is een aanbetaling op die offerte gedaan
Er zijn geen clausules bijlagen of voorwaarden die spreken over "prijsstijgingen voorbehouden" oid.
En er is, aangezien je de plaatsing een half jaar uitgesteld hebt, een afspraak over een periode wanneer dat ding geplaatst wordt. Die afspraak cancel je. Jij cancelt dat. Niet die schuttingbouwer. En daarmee cancel je dus ook de voorwaarden voor die offerte.

Weet je wat? Je zoekt het maar uit met je probleem dat er nu helemaal niet is en misschien ook helemaal niet komt. Het is precies wat ik al schreef: je bent alleen met jezelf bezig: jouw rechten, en andermans plichten. Maar zo werkt het niet.
In diezelfde voorwaarden staat tevens NIET... dat als de datum verzet wordt er andere voorwaarden actief worden bij een nieuwe datum.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zeg ik het nog even anders: een offerte is geen factuur... er kunnen altijd meerkosten optreden, daarom is het een offerte... Maar dat wil je gewoon niet zien.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
28 nov 2022 08:23
Dan zeg ik het nog even anders: een offerte is geen factuur... er kunnen altijd meerkosten optreden, daarom is het een offerte... Maar dat wil je gewoon niet zien.
😆 Yeah right, nee je hebt geen gelijk.
Offerte is offerte.Getekend is verplicht houden aan de prijs en voorwaarden die daarbij horen.
Er staat niet voor niets in een offerte dat na zeg maar 14 dagen de opdracht definitief is. Als daarbij ook GEEN voorwaarden staan dat er prijsstijgingen kunnen komen bij verplaatsen van een datum houd het gewoon op.Ik ben er al uit bedankt hoor, fijne dag verder.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier staat het toch echt... https://beginnenmetbouwen.nl/juridisch/ ... ijn-klant/

Jij hebt de klus uitgesteld, oftewel: er stond al een datum vast, een verloopdatum. En de aanbetaling ben je inderdaad kwijt als je er niet verder mee wil.... Daar heeft de aannemer simpelweg recht op.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door grun »

Was het een 'vrijblijvende offerte'? Veel mensen denken dat de vrijblijvendheid voor de koper geldt, maar het is juist andersom. De rechten van de verkoper worden erdoor beschermd. Klik maar eens op onderstaande link.
https://www.flegal.nl/consumentenrecht/ ... e%20partij.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
28 nov 2022 08:38
Hier staat het toch echt... https://beginnenmetbouwen.nl/juridisch/ ... ijn-klant/

Jij hebt de klus uitgesteld, oftewel: er stond al een datum vast, een verloopdatum. En de aanbetaling ben je inderdaad kwijt als je er niet verder mee wil.... Daar heeft de aannemer simpelweg recht op.
De aanbetaling interesseert me niet, daar gaat het niet om.
Geen 1 voorwaarde is identiek.
Er staat/stond niets in de voorwaarden over prijswijzigingen bij verplaatsen datum.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

grun schreef:
28 nov 2022 08:41
Was het een 'vrijblijvende offerte'? Veel mensen denken dat de vrijblijvendheid voor de koper geldt, maar het is juist andersom. De rechten van de verkoper worden erdoor beschermd. Klik maar eens op onderstaande link.
https://www.flegal.nl/consumentenrecht/ ... e%20partij.
Vaste offerte.
Datum afgesproken
Datum wil ik verplaatsen.
Nu "evt.prijsstijgingen ivm gestegen houtprijzen mogelijk".

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 08:46

Vaste offerte.
Datum afgesproken
Datum wil ik verplaatsen.
Dus de datum is een integraal onderdeel van de offerte.
Als u iets aan de offerte (datum) wil aanpassen mag de wederpartij ook iets aanpassen (prijs).

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
28 nov 2022 09:07
Wat is nu het nut van een topic als dit? Ts stelt een vraag en lacht alle antwoorden uit die anders zijn dan wat hij wilt horen. Begin dan geen topic en doe gewoon je ding. Het zal ons verder niet boeien.
Het enige nut is dat de topicstarter zichzelf wil overtuigen van haar eigen gelijk, terwijl ze weet dat ze geen poot heeft om op te staan. Immers, ze heeft nu inmiddels toegegeven dat er een vaste datum in de offerte staat, die maakt dus deel uit van de overeenkomst die zij wenst aan te passen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Die logica ontgaat mij ook volledig. Mij boeit het ook niet, ik ga mijn katten eens wat aandacht geven. Dat is aanzienlijk zinvoller.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

v.d.Heyden schreef:
28 nov 2022 08:15
Nou, prima dan. Er is dus geen probleem. Laat die schutting over een half jaar plaatsen en betaal de afgesproken prijs. Zaak gesloten (maar niet heus).
U ook bedankt voor de tips.
Top.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

fonsflons schreef:
28 nov 2022 09:07
Wat is nu het nut van een topic als dit? Ts stelt een vraag en lacht alle antwoorden uit die anders zijn dan wat hij wilt horen. Begin dan geen topic en doe gewoon je ding. Het zal ons verder niet boeien.
Laatst gewijzigd door Pluisje11 op 28 nov 2022 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
28 nov 2022 09:18
fonsflons schreef:
28 nov 2022 09:07
Wat is nu het nut van een topic als dit? Ts stelt een vraag en lacht alle antwoorden uit die anders zijn dan wat hij wilt horen. Begin dan geen topic en doe gewoon je ding. Het zal ons verder niet boeien.
Het enige nut is dat de topicstarter zichzelf wil overtuigen van haar eigen gelijk, terwijl ze weet dat ze geen poot heeft om op te staan. Immers, ze heeft nu inmiddels toegegeven dat er een vaste datum in de offerte staat, die maakt dus deel uit van de overeenkomst die zij wenst aan te passen.
1.Getekende offerte.
2.Vaste prijs
3.Geen voorwaarden of clausules mbt verschuiven data.

Extrene linkjes zijn daar op niet van toepassing mits dat vermeld is in die bewuste offerte.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
28 nov 2022 09:18
fonsflons schreef:
28 nov 2022 09:07
Wat is nu het nut van een topic als dit? Ts stelt een vraag en lacht alle antwoorden uit die anders zijn dan wat hij wilt horen. Begin dan geen topic en doe gewoon je ding. Het zal ons verder niet boeien.
Het enige nut is dat de topicstarter zichzelf wil overtuigen van haar eigen gelijk, terwijl ze weet dat ze geen poot heeft om op te staan. Immers, ze heeft nu inmiddels toegegeven dat er een vaste datum in de offerte staat, die maakt dus deel uit van de overeenkomst die zij wenst aan te passen.
Ja, die maakt daar deel van uit maar er zijn geen voorwaarden of clausules aan diezelfde offerte gekoppeld als de datum veranderd binnen 12 maanden.
Dat staat niet in een Wet oid.
Je hebt dus geen gelijk.Sterkte er mee WITTE ANGORA.
Dingetjes toegeven blijkt lastig te zijn.
Laatst gewijzigd door Pluisje11 op 28 nov 2022 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

ZeerPrivé schreef:
28 nov 2022 09:46
Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 07:44
witte angora schreef:
27 nov 2022 23:12
Maak er maar 100 euro per maand van, Nijo. Lijkt me nog redelijker. Enig idee wat het huren van een onverwarmde garagebox op het ogenblik kost, om wat te noemen? Juist ja. En om het risico af te dekken dat de schutting helemaal gecanceld wordt en hij ermee blijft zitten, zou ik hem adviseren de materiaalkosten ook op voorhand door te rekenen.
Hahaha yeah right....
Mocht dit ooit zover komen word dat een leuke interessante review met naam en toenaam.
Griezel. Lijkt me verstandig dat je in het vervolg geen aankopen doet die je helemaal niet kan betalen.
Toch bedankt voor de feedback, erg lief 🥱
Laatst gewijzigd door Pluisje11 op 28 nov 2022 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

ZeerPrivé schreef:
28 nov 2022 09:49
Ga lekker een deurtje verderop zitten klieren.
Graag ontopic blijven.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

fonsflons schreef:
28 nov 2022 09:49
Ik hoop wel voor de buren dat de schutting er snel komt :)

Alle gekheid op een stokje, neem antwoorden die tegen jouw gedachte ingaan gewoon even serieus. Die mensen kunnen een goed punt hebben en daar kan je je voordeel uit halen.
Dat heb ik ook gedaan.
Echter ik heb ook mijn visie nu gekregen.De 'grote Angora' wil koste wat kost gelijk hebben maar ik zie het nu toch anders.Blijkbaar is dat verboden en krijg je wrijving en moddergooierij.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 08:46
grun schreef:
28 nov 2022 08:41
Was het een 'vrijblijvende offerte'? Veel mensen denken dat de vrijblijvendheid voor de koper geldt, maar het is juist andersom. De rechten van de verkoper worden erdoor beschermd. Klik maar eens op onderstaande link.
https://www.flegal.nl/consumentenrecht/ ... e%20partij.
Vaste offerte.
Datum afgesproken
Datum wil ik verplaatsen.
Nu "evt.prijsstijgingen ivm gestegen houtprijzen mogelijk".
Klopt, je hebt de offerte geannuleerd. Je zou die €300 annuleringskosten moeten betalen.
Je komt met de schuttingbouwer overeen dat de schutting een half jaar later geplaatst wordt, maar spreekt niets af over de prijs. Dus betaal je de prijs die over een half jaar geldt.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

zwaluw29 schreef:
28 nov 2022 09:56
Pluisje11 schreef:
28 nov 2022 08:46
grun schreef:
28 nov 2022 08:41
Was het een 'vrijblijvende offerte'? Veel mensen denken dat de vrijblijvendheid voor de koper geldt, maar het is juist andersom. De rechten van de verkoper worden erdoor beschermd. Klik maar eens op onderstaande link.
https://www.flegal.nl/consumentenrecht/ ... e%20partij.
Vaste offerte.
Datum afgesproken
Datum wil ik verplaatsen.
Nu "evt.prijsstijgingen ivm gestegen houtprijzen mogelijk".
Klopt, je hebt de offerte geannuleerd. Je zou die €300 annuleringskosten moeten betalen.
Je komt met de schuttingbouwer overeen dat de schutting een half jaar later geplaatst wordt, maar spreekt niets af over de prijs. Dus betaal je de prijs die over een half jaar geldt.
Ja Zwaluw bedankt, en die 300 is ok.
Dat moet dan maar.

Maar wat feitelijk de vraag is, waar staat dit dan letterlijk rechtstechnisch beschreven dat men een prijs moet betalen die over een half jaar geld bij een getekende offerte met een opdracht en bedrag en geen clausules en voorwaarden.

Het "dat is nu eenmaal gebruikelijk" aannemen als rechtsgeldigheid kan m.i niet.

Plaats reactie