Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 dec 2022 13:16
Moneyman schreef:
04 dec 2022 12:59
Lees mijn initiële bericht waarop je reageerde nog eens, en bedenk dan hoe logisch het zou zijn als we dat niet gecheckt zouden hebben…
Nergens uit blijkt dat dit gechecked is. Integendeel: Deurwaarderskantoor legt zoiets bij een externe partij (hier KPN) , om het zelf niet te hoeven checken. Voor mij logisch dat dit soort branches zelf die expertise niet in huis hebben (waarom zouden ze?) en dus uitbesteden.
Mijn openingszin was nota bene dit:
Moneyman schreef:
03 dec 2022 15:29
En dit is precies de reden waarom wij als gerechtsdeurwaarders geen gebruik meer maken van overheidscertificaten, maar het via private partijen regelen.
… en dan denk jij dat we dat niet gecheckt zouden hebben…?

Juist in onze superstreng gereguleerde en zwaarst gecontroleerde branche draait alles om dataveiligheid. Die expertise is dus in meer dan voldoende mate aanwezig.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
04 dec 2022 13:21
Mijn openingszin was nota bene dit:
Moneyman schreef:
03 dec 2022 15:29
En dit is precies de reden waarom wij als gerechtsdeurwaarders geen gebruik meer maken van overheidscertificaten, maar het via private partijen regelen.
… en dan denk jij dat we dat niet gecheckt zouden hebben…?
Zeg ik dat dan? Ik zeg niet meer dan dat dat niet blijkt uit die zin. Genoemde private partij (KPN) , kan ook gewoon certificaten op pkioverheid aanvragen, zoals aangetoond.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
04 dec 2022 12:57
Dat is toch echt je eigen interpretatie. Er wordt in het topic gereageerd op het bericht en op de reacties daarom. Trek dat niet naar het persoonlijke, want dat is helemaal niet de bedoeling.
Volgens mij is een boodschap, een bericht, een gedachte, onderdeel van het gedachtengoed van de boodschapper. Reageer je op de boodschap, dan reageer je dus ook op het gedachtengoed van de boodschapper, en dus op de boodschapper zelf. Je kunt dus niet zomaar onderscheid maken tussen boodschap en boodschapper. Dan kun je wel zeggen dat ik het niet naar het persoonlijke moet trekken - accepteer nu maar dat velen dat wel zullen doen. Of het nu wel of niet jouw bedoeling, en die van anderen, is.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
04 dec 2022 17:53
Volgens mij is een boodschap, een bericht, een gedachte, onderdeel van het gedachtengoed van de boodschapper. Reageer je op de boodschap, dan reageer je dus ook op het gedachtengoed van de boodschapper, en dus op de boodschapper zelf. Je kunt dus niet zomaar onderscheid maken tussen boodschap en boodschapper. Dan kun je wel zeggen dat ik het niet naar het persoonlijke moet trekken - accepteer nu maar dat velen dat wel zullen doen. Of het nu wel of niet jouw bedoeling, en die van anderen, is.
Dan zou er helemaal niet meer over onderwerpen gediscussieerd kunnen worden, want dat trekken de betreffende personen zich persoonlijk aan?
Doek het forum dan maar op.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@WA

Voor de goede orde.

Ik beschuldigde u niet van paniek zaaien of zo. Maar de opstellers in die link.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vrede op aarde, te beginnen op dit forum. Nog 5 uur en dan zien we of de totale kladderadatsch (marx) of het einde der tijden (getuigen jehovas) een feit is. Ik heb brood en genever ingeslagen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
04 dec 2022 18:39
@WA

Voor de goede orde.

Ik beschuldigde u niet van paniek zaaien of zo. Maar de opstellers in die link.
Ok, dat had ik niet begrepen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digitale dienstverlening van de overheid valt maandag mogelijk uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
04 dec 2022 17:53
Moneyman schreef:
04 dec 2022 12:57
Dat is toch echt je eigen interpretatie. Er wordt in het topic gereageerd op het bericht en op de reacties daarom. Trek dat niet naar het persoonlijke, want dat is helemaal niet de bedoeling.
Volgens mij is een boodschap, een bericht, een gedachte, onderdeel van het gedachtengoed van de boodschapper. Reageer je op de boodschap, dan reageer je dus ook op het gedachtengoed van de boodschapper, en dus op de boodschapper zelf. Je kunt dus niet zomaar onderscheid maken tussen boodschap en boodschapper. Dan kun je wel zeggen dat ik het niet naar het persoonlijke moet trekken - accepteer nu maar dat velen dat wel zullen doen. Of het nu wel of niet jouw bedoeling, en die van anderen, is.
Het kan natuurlijk prima zijn dat jij je als boodschapper identificeert met je boodschap. Maar dat is iets wat aan jouw kant gebeurt en waar wij als mede-forummers geen zicht op hebben. Je post hier een artikel, dan weet je dat daarop gereageerd wordt. En zoals altijd kunnen dat allerlei reacties zijn.

Zolang zo over het onderwerp gaan waar je over gepost hebt, moet jij als poster ervan uitgaan dat de reacties daar ook op doelen. Dat is immers de basis van een forum…

Dat wordt pas anders als je persoonlijk als boodschapper aangesproken of aangevallen wordt - maar dat is helemaal niet aan de orde.

Mocht je, zoals uit je reactie lijkt te blijken, verwachten dat men in de reacties er op rekent dat jij als poster je persoonlijk aangesproken voelt als men reageert op het onderwerp, dan denk ik dat je teveel verwacht.

Plaats reactie