Hoge energierekening door warmtepomp storing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door PGros »

Je hebt gas en gas.
Bijvoorbeeld zuurstof is een gas en neon ook.
Je hebt ook gas als verschijningsvorm van een stof.
Als je over het laatste spreekt kan dat alleen vloeibaar worden en is dan geen gas meer.
Neem je aardgas kun je dat afkoelen tot vloeibaar en is het nog steeds gas maar niet de verschijningsvorm.
Als je stoom hebt dan is dit gasvorming water. Terwijl je normaal over water praat als vloeibaar.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
09 dec 2022 17:39
TS heeft het over 8 en 20 kWh op twee dinsdagen (gemiddelde is 14 kWh). Ik lees niets terug over de prijs.
Het gaat niet om het gemiddelde, maar over het verschil. Dat is immers de schade. TS noemt ook geen prijs. Daarom reken ik -bij gebrek aan beter- met het gemiddelde prijsniveau.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door de auditu »

J. Deltoer schreef:
07 dec 2022 20:35
U was zo braaf om een warmtepomp te nemen, die is nu eenmaal storingsgevoeliger.
Is dat zo? Zijn daar cijfers van bekend? Ik heb namelijk vanaf begin 2017 een warmtepomp draaien. Zelf geïnstalleerd. Tot nu toe geen enkele storing gehad.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
10 dec 2022 11:00
Het gaat niet om het gemiddelde, maar over het verschil.
Zeker. In het ene geval was het verschil 8 kWh en in het andere 20 kWh. Het gemiddelde verschil is dus 14 kWh. Wij hebben geen andere data tot onze beschikking.
Moneyman schreef:
10 dec 2022 11:00
Daarom reken ik -bij gebrek aan beter- met het gemiddelde prijsniveau.
De laagste en hoogste tarieven in de markt zijn bekend en dus kan een bereik aangegeven worden. Het is niet realistisch om uit te gaan van € 0,70 voor het hoogste tarief.

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen dat ding niet in orde was gebruikte de Ts 20 kilowatt per dag. Nou hij weer ok. Is, 8 kilowatt. Verschil 12.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
10 dec 2022 12:28
Moneyman schreef:
10 dec 2022 11:00
Het gaat niet om het gemiddelde, maar over het verschil.
Zeker. In het ene geval was het verschil 8 kWh en in het andere 20 kWh. Het gemiddelde verschil is dus 14 kWh. Wij hebben geen andere data tot onze beschikking.
Ah, jij leest anders dan ik. Ik lees dat het normale verbruik 8kWh is, en nu 20kWh, dus 12 kWh meer. Dat is ook de uitleg die anderen eraan geven, zie ik. Maar wellicht kan TS aangeven wat de juiste uitleg is.

Op zich boeit het ook niet zoveel, want wij kennen het exacte verschil niet, de exacte periode niet en de exacte tarieven niet. Mijn rekensom was niets meer dan indicatief, uitgaande van een gemiddelde prijs en een inschatting op basis van de gegevens van TS.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge energierekening door warmtepomp storing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
10 dec 2022 14:17
Ah, jij leest anders dan ik. Ik lees dat het normale verbruik 8kWh is, en nu 20kWh, dus 12 kWh meer.
Maar als dat zo is, dan kan je niet uitgaan van een verschil van 12 kWh, omdat de omstandigheden te veel verschillen.
Moneyman schreef:
10 dec 2022 14:17
Mijn rekensom was niets meer dan indicatief, uitgaande van een gemiddelde prijs en een inschatting op basis van de gegevens van TS.
De vermogeschade kan een factor 10 hoger uitvallen. Alleen een hoger tarief kan al een factor 2 op leveren.

Plaats reactie