Te late levering EV auto van Huyndai
Geplaatst: 07 jan 2023 00:17
Graag zou ik het volgende willen weten maart 2022 heb ik een nieuwe Hyundai Kona premium besteld, en op de factuur staat dat de verwachte levertijd september 2022 is, maar een maand na mijn handtekening hoorde ik al het zal wel wat later worden toen werd er nog geen verwachte datum genoemd.
Maar kort daarna zou het vervolgens rond maart 2023 worden, maar ook dat werd weer veranderd naar mei toen werd het weer juni en daarna kreeg ik in november te horen het word februari 2023 maar ook dat veranderde weer en werd in december weer sept 2023 nou ik snap best wel dat er problemen in de wereld zijn en dat er grondstoffen te kort zijn maar er komen nog steeds nieuwe modellen op de markt, hoe kan dat dan.
Ik heb nu zelf contact gehad met Hyundai Nederland en er was nu per telefoon beloofd dat er een optie zou komen en dat ik boven aan de lijst sta voor de levering van mijn auto, maar dat zou dan ook een andere kleur kunnen worden, daar ben ik in principe mee akkoord gegaan.
Maar na een tweede telefoon gesprek met Hyundai blijkt dat het heel waarschijnlijk is dat mijn auto helemaal niet geleverd gaat worden die ik heb besteld en dat het zeer waarschijnlijk dan het nieuwere type van 2023 word op zich geen probleem denk ik maar ???
Om te beginnen ik heb bij de koop van de bestelde auto een prijs protectie af gedwongen (staat in de offerte) dat houd dan volgens mij in dat de dealer geen verhoging van de prijs mag vragen, en dat ook de afgesproken prijs die voor de inruil auto is gegeven vast staat en ook dat staat in de offerte.
En dat is mijn vraag klopt deze stelling van mij, kan ik eisen dat ik zonder verdere kosten de auto geleverd krijgt en dat de inruil waarde het zelfde blijft.
Maar kort daarna zou het vervolgens rond maart 2023 worden, maar ook dat werd weer veranderd naar mei toen werd het weer juni en daarna kreeg ik in november te horen het word februari 2023 maar ook dat veranderde weer en werd in december weer sept 2023 nou ik snap best wel dat er problemen in de wereld zijn en dat er grondstoffen te kort zijn maar er komen nog steeds nieuwe modellen op de markt, hoe kan dat dan.
Ik heb nu zelf contact gehad met Hyundai Nederland en er was nu per telefoon beloofd dat er een optie zou komen en dat ik boven aan de lijst sta voor de levering van mijn auto, maar dat zou dan ook een andere kleur kunnen worden, daar ben ik in principe mee akkoord gegaan.
Maar na een tweede telefoon gesprek met Hyundai blijkt dat het heel waarschijnlijk is dat mijn auto helemaal niet geleverd gaat worden die ik heb besteld en dat het zeer waarschijnlijk dan het nieuwere type van 2023 word op zich geen probleem denk ik maar ???
Om te beginnen ik heb bij de koop van de bestelde auto een prijs protectie af gedwongen (staat in de offerte) dat houd dan volgens mij in dat de dealer geen verhoging van de prijs mag vragen, en dat ook de afgesproken prijs die voor de inruil auto is gegeven vast staat en ook dat staat in de offerte.
En dat is mijn vraag klopt deze stelling van mij, kan ik eisen dat ik zonder verdere kosten de auto geleverd krijgt en dat de inruil waarde het zelfde blijft.