Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Daar staan we. Auto volgeladen met vrouw en hond om vervolgens op 100 meter van de betreffende woning een behoorlijke drempel te treffen waar ik dan ook meteen vast kom te zitten. Aan de drempel is te zien dat ik zeker niet de enige ben (geweest) met problemen.
Booking.com geeft aan dat annulering zeker mogelijk was mits de eigenaar akkoord ging (!!!) Die beweerde dat nog nooit iemand een probleem had met de drempel. (De drempel zelf bewees het tegendeel) en dus 750 euro kwijt. Booking bood geen alternatief (mijn vrouw had binnen 2 minuten 3 alternatieven gevonden) en de callcenter mederwerker bleef stoïcijns beweren dat Booking de rechten van de verhuurder belangrijker achtte en wilde vooral niets begrijpen van mijn argument dat de woning niet bereikbaar was en dat de eigenaar toch op zijn minst melding had mogen maken dat een auto als mijn BMW 320 TOURING mogelijk niet bij de woning kon komen.
Auto boven parkeren en de zeer schuine weg naar beneden wandelend afleggen was geen optie. Het huis had een prive parkeerplaats terwijl boven aan de weg de vuilnis los over straat lag en ik sterk vermoedde dat mijn zijruit het geen nacht zou overleven.
Ik heb nog begrip voor de eigenaar ondanks zijn leugen. Die denk geld is geld, maar dat Booking.com beweert geen partij te zijn en de verantwoordelijkheid doorschuift naar de eigenaar vind ik nog steeds onacceptabel.
In ieder geval 750 kwijt en zoek het maar uit met een alternatief voor een week Fuengirola a minimaal weer zo een bedrag.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Voor 750 euro wil ik best 100 meter heen en weer lopen elke dag.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Cker, maar niet met mijn vrouw die invalide is en een hond die je toch 3 keer per dag wilt uitlaten.
Anyway, de essentie is dat wanneer je een woning boekt die niet bereikbaar blijkt, Booking.com zegt daar niet voor verantwoordelijk te zijn. Ik heb toch een overeenkomst met Booking.com en niet de eigenaar?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door BL2 »

Zou nooit vakantie willen vieren in een omgeving waar het vuilnis over straat ligt en in de nacht autoruiten worden ingetikt.
In hoeverre stond in de advertentie dat de woning tot precies aan de voordeur met de auto bereikbaar is.
Als dit echt belangrijk is, zou ik voor boeking uitgebreid info over inwinnen.
Wat heeft het uitlaten van de hond hier mee te maken, die kon toch wel zelf over de drempel komen ?

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Mee eens. Maar die vuilnis tref je pas aan wanneer je daar arriveert toch?
In de advertentie staat parkeren op eigen erf. Nu nog zien dat je er komt:)
Het is belangrijk, maar wanneer er staat dat je er kan parkeren, dan lijkt mij verder onderzoek niet nodig. Praktijk is idd anders.
Vwb de hond. Die kan zeker over de drempel. Maar voor het ritje naar het hondenstrand of park wordt het wel lastig.
Overigens zijn het natuurlijk leuke en grappige reacties, maar het zou fijn zijn om de essentie (juridisch) te benaderen. Is Booking.com verantwoordelijk voor de inhoud en juistheid van de advertenties of niet?
Ik stel mij voor dat wanneer ik iets te koop aanbied (al is het van de buurman) je mag verwachten dat eea voldoet aan de verwachtingen die geschapen worden middels de tekst (bijv parkeren met eigen auto)
Ik weet zeker dat een cabriolet bijvoorbeeld eveneens onmogelijk bij de woning kan komen.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Cro »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 09:47
Ik heb toch een overeenkomst met Booking.com en niet de eigenaar?
Ik zou dit wel even goed nagaan in de voorwaarden, aangezien er mogelijk best een kans is dat Booking alleen platform is, en je de daadwerkelijke overeenkomst alsnog met de verhuurder van de accommodatie aangaat.

Daarnaast, ligt de drempel op de openbare weg of op een privé weg van de eigenaar van de accommodatie. Ik kan me voorstellen dat dit ook nog van belang kan zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Juridisch lijkt me hier niet veel mogelijk. Ik denk toch dat u het praktisch had moeten regelen. Was er geen balk oid voor de drempel te leggen zodat uw auto er wel overheen kon, was er geen overleg met de verhuurder mogelijk hoe dit op te lossen?
Even wat plaatjes van een 320 touring gekeken, ja, ik kan me toch voorstellen dat u met zo'n lage auto vaker problemen hebt gehad/zult krijgen.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

#cro
Denk idd dat Booking.com zich daar achter verschuilt. Verder ligt de drempel idd op de openbare weg. Maar er is geen andere toegang. Persoonlijk zou ik als verhuurder de gemeente vragen deze drempel aan te passen of wanneer ik er zou wonen de gemeente aansprakelijk te stellen voor de schade die deze drempel berokkend.

#Deltour
Uiteraard overleg met de eigenaar gehad. Deze gaf in reactie op het annulerings verzoek, simpel aan dat het onzin was en niemand een probleem had met de drempel. Dit was echt een leugen en ik heb de fotos om het te bewijzen. Een balk of anderszins lukt niet.
En vwb eerdere problemen..... Zeker ga ik voorzichtig over drempels heen. Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat ik er niet overheen kon. Wellicht bestaan er regels waarbij de hoogte gemaximeerd wordt oid. Geen idee. In Spanje waarschijnlijk niet:)
Maar de essentie blijft dat blijkbaar Booking.com bemiddeld en wanneer de zaak niet voldoet aan wat geschetst wordt zij alle verantwoordelijk afwijst.
Het is dus goed om te weten voor klanten van Booking.com dat Booking.com er is voor de (al dan niet betrouwbare) verhuurder en NIET voor de huurder.
Klein ps-je... toen ik belde naar dit Nederlandse (d8 ik) bedrijf was er geen Nederlands sprekende service medewerker. Ik zat dus blijkbaar met een callcenter in India of zo (gezien het accent) te kletsen. Dan is het toch lastiger om je goed uit te drukken.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik het goed bedrijf staat u op het afgesproken moment op 100 meter van het huisje en omdat u de drempel niet over komt wilt u meteen annuleren. Last minute annuleren is zelden mogelijk. Ook dat de eigenaar een lijst moet gaan maken met welke auto’s je wel of niet over een drempel kan is natuurlijk onzin. Bij mij in de straat heb ik ook een leuke drempel. Met mijn vorige auto als ik naar mijn werk ga geen probleem. Met het gezin in de auto moet ik een bepaald spoor aanhouden en met de caravan erachter zat ik altijd aan de grond. Ik ben er bij u niet bij geweest, maar wellicht ging de auto leeg wel over de drempel, wellicht schuin of op een andere manier.

U hebt een overeenkomst met de huiseigenaar. Het platform kan wel bemiddelen, maar de eigenaar kan ook niet last minute nog een gast vinden en lijdt hierdoor schade.

Uw verhaal gaat van de hak op de tak en is niet duidelijk genoeg uit te halen hoe de exacte situatie is. Parkeren op eigen terrein, een schuin pad en vuilnis. Wellicht een optie om de volgende keer voorneemt boeken op streetvieuw te kijken hoe de exacte situatie is en hoe de omgeving er uit ziet.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U of uw vrouw kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.

De eigenaar van het terrein is verantwoordelijk voor goed onderhoud en bereikbaarheid van hun terrein. Het is aan u te bewijzen dat u echt niet kon komen.


Edit: Ik lees nu dat de drempel op het terrein van de gemeente ligt. Elk auto moet over elk drempel kunnen, tenzij u zelf aanpassingen aan uw auto gedaan heeft. In Nederland kunt u bij schade door een drempel de gemeente verantwoordelijk stellen, wetgeving in het buitenland kan anders zijn.
U bent zelf verantwoordelijk om naar de woning te rijden. De eigenaar van de woning heeft geen invloed op zaken buiten hun terrein.


Misschien is het beter om een normale auto te kopen in plaats van een zeer lage sportauto. Ik denk dat u uw geld terecht kwijt bent.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door rwolters »

Een 320 touring is geen sportwagen.maar een gewone stationwagen.

@TS: heb je een foto van de drempel. Als het op de openbare weg is kan ik me bijna niet voorstellen dat je er alleen met een Land Rover over heen zou kunnen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door witte angora »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 09:40
Auto volgeladen met vrouw en hond om vervolgens op 100 meter van de betreffende woning een behoorlijke drempel te treffen waar ik dan ook meteen vast kom te zitten.
Ik neem aan dat het om een verkeersdrempel gaat? Daar kan de verhuurder natuurlijk ook niks aan doen. Misschien dat de drempel wel te nemen is als de auto niet zo 'vol is geladen met vrouw en hond'?

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 09:47
Cker, maar niet met mijn vrouw die invalide is
Nee dan is het een ander verhaal

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Nevyn »

En ik heb nog nooit bij Booking.com op gegeven met welke auto ik kom.
TS heeft het over foto's ik ben benieuwd.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

IMG-20230124-WA0000.jpg
(60.01 KiB) 427 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG-20230124-WA0001.jpg
(70.13 KiB) 427 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hoop dat dit werkt. Na drempel/voetpad gaat de weg stijl naar beneden.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

IMG-20230124-WA0004.jpg
(161.63 KiB) 415 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hier kun je beter zien hoe schuin het pal na de drempel loopt. Beetje lange wielbasis en je hebt een probleem

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Nevyn »

Eerlijk gezegd had ik een muurtje verwacht.
Als ik de foto's zo zie (en dan kan ik alleen de foto's beoordelen) zie ik eigenlijk niks on overkomelijks. Bij ons liggen veel hogere drempels.
Er is wel te zien dat er wel vaker een auto bodem contact heeft gehad, dus het steile kan een rol spelen.
U heeft een gewone BMW 320 touring, niet verlaagd ?
Laatst gewijzigd door Nevyn op 24 jan 2023 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door 16again »

Bij drempels in deze buurt hoor ik ook geregeld schraap geluiden, als autos erover heen gaan. Dus getoonde schuurstrepen zeggen niet zoveel
Als dit de openbare weg is, valt verhuurder niet te verwijten dat een bezoeker er met een "sneeuwschuiver" niet overheen komt.

Ongetwijfeld ken je al de truc, om zo schuin mogelijk over de drempel heen te gaan

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zie geen oliespoor, dus carterpannen zijn er nog niet onderuit gereden. Een trekhaak steekt goed onder de auto uit en kan dergelijke sporen ook achterlaten. En een aanhanger heeft ook nog een beugel onder de dissel dat bij het loslaten niet de koppeling op de grond valt. Ook dat geeft schades.
Hierop zo vast rijden dat je niet meer wegkomt klinkt mij onlogisch in de oren.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Wat mij onlogisch in de oren klinkt is dat ik er best overheen kan, maar het leuker vind om 750 euro weg te gooien. Komop luitjes. Ff normaal. Het is gewoon een stationwagen. Een oudje ook nog voor mensen die alleen het woord BMW lezen... Niks meer niks minder. Het enige wat er verlaagd aan was, was medepassagier en bagage. Ook zonder kwam ik vast te zitten.
Nogmaals.. 13e keer.... Het gaat mij om het idee dat er iets is met de woning en Booking.com standaard aan de kant van de verhuurder gaat staan.
Ik had geloof ik beter als voorbeeld kunnen stellen dat het huis afgebrand bleek te zijn en dan nog steeds Booking.com vind dat een verhuurder recht heeft op zijn geld.

Plaats reactie