Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Vind de suggestie om google streetview vooraf te raadplegen nog een van de betere adviezen overigens.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door BL2 »

De drempel lijkt aan de beschadigde zijde ruim hoger dan op de onbeschadigde plek, schuin erover zou toch, al is het voorzichtig, gewoon moeten lukken ?

Booking.com is slechts een platform om verhuurder en huurder bij elkaar te brengen. Zie het als Catawiki, daar staan zo veel onjuistheden op dat het bij sommige veilingen gewoon opvalt als het eens wel allemaal klopt.
Ook daar is de verkoper de verantwoordelijke, ondanks de veilingmeester.

Dus je aanspreekpunt is de verhuurder, of nog beter, de eigenaar van het weggedeelte.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

De pech was dat het trottoir links en rechts erg hoog was, dus heel schuin lukte niet. Nu ik erover nadenk is het midden van het trottoir cq drempel waarschijnlijk net zo hoog als de stoep. Ca 12 a 14 cm schat ik.
De verhuurder vond het iig onzin. En om in Spanje nu juridisch je gelijk te halen wordt ook lastig. Ik dacht gewoon dat Booking.com hier iets in de melk te brokkelen zou hebben, maar die vinden het niet hun of verhuurders probleem. En dus mijn probleem. Allemaal prima, maar dat weten , denk ik, veel mensen niet.
Ik d8 altijd dat wanneer je iets in een winkel kocht, de winkelier en niet de fabrikant aangesproken moest worden. Toch raar dat het hier anders is?

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Booking.com verdient aan de boekingen en is anders dan marktplaats wel degelijk partij en kan in het algemeen anders dan sommigen hier beweren aangesproken worden.
In dit geval is het in mijn optiek kansloos. U had voor een andere oplossing kunnen kiezen als u niet over de drempel durft. U wijst echter alle genoemde oplossingen af (en er zijn er vast nog meer) en wil uw geld terug. Dat zal niet lukken.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Hoezo durven? Ik rijd meer dan 40 jaar en gemiddeld 35.000 km pjr. En (u gelooft me vast niet) nog nooit zelf schade gemaakt. En welke oplossingen waren er nog volgens u? Recht ging niet, schuin ging niet, lopen gaat niet vanwege de hoogte voor mijn vrouw, balken, planken gingen niet. Misschien weet u nog iets, want dat zou fijn zijn. Ik kan er nog steeds terecht nl. Kheb tot zaterdag betaald.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 13:13
Nogmaals.. 13e keer.... Het gaat mij om het idee dat er iets is met de woning en Booking.com standaard aan de kant van de verhuurder gaat staan.
Ik had geloof ik beter als voorbeeld kunnen stellen dat het huis afgebrand bleek te zijn en dan nog steeds Booking.com vind dat een verhuurder recht heeft op zijn geld.
Booking en de verhuurder zijn niet verantwoordelijk voor die drempel. En een meldingsplicht gaat niet zover dat ze moeten aangeven of er drempels zijn of andere obstakels. Als het huis totaal niet bereikbaar zou kunnen zijn, dan had iedereen er over geklaagd en was dat ook terug te zien in de reviews. En ook omwonende zullen van die weg gebruik maken. Onmogelijk zal die drempel dus niet zijn. Het is ook geen geldige reden om last minute nog te annuleren.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Elders parkeren.
U zegt dat uw auto een oudje is, waarom dan zo bang dat er een ruitje ingetikt wordt.
En anders desnoods nog iets verder weg, op een wel voor u veilige plek.
U kunt de eerste keer ook een taxi pakken vanaf de parkeerplaats om uw vrouw en de spullen te vervoeren naar het huis. Kunt u meteen zien hoe die het doet.

Pedblu
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 09:58

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Pedblu »

Dank voor een ieder die de moeite heeft genomen een mening te poneren.

Jammer dat een aantal reacties niet over het probleem van Booking.com gaan maar over het in twijfel trekken van mijn stuurmanskunst:):)

In ieder geval, wij tuffen zaterdag door naar de Algarve.
Op de valreep...iedereen de beste wensen voor 2023

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 14:42

Jammer dat een aantal reacties niet over het probleem van Booking.com gaan maar over het in twijfel trekken van mijn stuurmanskunst:):)
Maar wat is dan het probleem van Booking? Zij zijn een platform waarbij u zaken doet met een verhuurder. En de redenen die u aangeeft waarom u zou willen annuleren zijn niet van dien aard dat er verplicht kan worden. Vuil op straat, een stijle helling, een drempel en een ruitje dat er misschien uitgetikt zou kunnen worden is geen reden om te annuleren.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
24 jan 2023 14:46
de redenen die u aangeeft waarom u zou willen annuleren zijn niet van dien aard dat er verplicht kan worden. Vuil op straat, een stijle helling, een drempel en een ruitje dat er misschien uitgetikt zou kunnen worden is geen reden om te annuleren.
Juist

Maar wat is dan het probleem van Booking? Zij zijn een platform waarbij u zaken doet met een verhuurder.
Zoals ik al eerder in dit topic maar ook in andere topics (ook aan u) heb uitgelegd is dat booking.com een ander soort bedrijf is als alleen een verkoopplatform zoals marktplaats Ze bepalen hun prijzen en ontvangen fees van de accomodaties Zij kunnen dus wel degelijk aangesproken worden indien anders dan in dit geval er tekortkomingen zijn.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door witte angora »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 13:13

Nogmaals.. 13e keer.... Het gaat mij om het idee dat er iets is met de woning
Nogmaals: met de woning is niks mis, en die is m.i. gewoon bereikbaar. Echt hoog kan ik die drempel ook niet noemen, eerlijk gezegd. Je maakt mij niet wijs dat, als die drempel echt niet te nemen was, er door de plaatselijke bevolking niet tot een volksopstand is aangezet. Hier in den lande kom je dit soort schades ook wel tegen, ik kan er met mijn barreltje gewoon overheen, no problem.

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Eres »

Ik begrijp uit uw verhaal dat u kennelijk nog op vacantie bent, ik zou het niet teveel laten beïnvloeden door deze ervaring.
Ik vrees alleen, dat u heel wat uit de kast moet halen om iets bij Booking. Com voor elkaar te kunnen krijgen.
Ze kunnen zich op hun duidelijk gestelde algemene voorwaarden beroepen.
Het zou Booking.com sieren als ze bemiddelen, ik zou het als verlies afschrijven.

A18. Aansprakelijkheidsbeperking
1. Tot de mate die door het verplichte consumentenrecht is toegestaan, zijn we uitsluitend aansprakelijk voor kosten die u opdoet als direct resultaat van falen van onze kant. Dit betekent dat we, tot de mate die wettelijk is toegestaan, niet aansprakelijk zijn voor (bijv.):
(punt 3) een product, service of actie van een Dienstverlener of andere zakenpartner

B. Accommodaties
Onder B3 en B4 valt te lezen wat de rol van Booking.com is en uw rol als consument.
Kort gezegd, B3 meldt hun rol als platform versus dienstverleners etc.
B4 over de consument met het punt, dat de consument de voorwaarden goed moet doorlezen etc.

jochemd
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door jochemd »

Pedblu schreef:
24 jan 2023 13:13
Het gaat mij om het idee dat er iets is met de woning en Booking.com standaard aan de kant van de verhuurder gaat staan.
Het gaat ons er om dat er niets mis is met de woning. Je zou er over kunnen denken om de NEN-norm voor drempels op te zoeken, de drempel na te meten en het vervolgens eens bij de wegbeheerder te proberen. Hoewel dat meer bedoeld is voor matriele schade zoals een beschadigde bodemplaat dan voor immateriele schade zoals gemist vakantiegenot.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door witte angora »

De wegbeheerder gaat ook niks doen, want er is geen schade. Niet aan de auto althans. En van een vervolgschade kan al helemaal geen sprake zijn.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kan prima als ik zo de foto's zie en mijn wagen staat op een verlagingsset en heeft geen 10 cm onder de voorbumper. Gewoon lichtjes schuin erop, al betwijfel ik of dat überhaupt nodig is. Ik rijdt iedere week een drempel over die veel hoger is en dan schraapt ie net als ik niet ietsjes schuin ga.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pedblu, zoals al gezegd is er met de woning niks mis. Mogelijkerwijs met de openbare toegang ernaartoe wel. Let wel, mogelijkerwijs. Dus de houding van Booking.com en de verhuurder is te begrijpen.

Of er met de drempel iets mis is is lastig te zeggen op basis van deze foto. Een drempel waar niemand overheen zou kunnen zou meer weerstand oproepen bij de rest van de bevolikng aldaar zou je verwachten.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door rwolters »

Maar als je met een gewone 320 komt vast te zitten kan er vrijwel geen enkele auto overheen. Ik zie niets geks op de foto's. Ik denk dat ik daar zelfs met mijn auto (die lager is dan een 320) nog wel overheen kom. Het is in ieder geen hindernis die nadrukkelijk gemeld had hoeven worden om aan te geven dat het huis onbereikbaar is per auto.

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

foto's zijn niet (meer) te bekijken. Kan mij hier verder weinig bij voorstellen. Heb je wel met Google Streetview gekeken hoe het er daar uit zag, voordat je de boeking deed?

Aygulf
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Aygulf »

"Wanneer je een Boeking op ons Platform maakt, ga je een contract aan met de Dienstverlener (tenzij anderszins vermeld).

De informatie op ons Platform wordt gebaseerd op wat Dienstverleners aan ons doorgeven. We doen ons best om alles te allen tijde up-to-date te houden, maar het kan in de werkelijkheid enkele uren duren om bijv. tekstbeschrijvingen en lijsten van de faciliteiten die Accommodaties bieden, bij te werken."

Booking is dus een platform. U kunt er alles over lezen op hun site. Als je Booking buiten kantooruren belt wordt je doorverbonden naar hun kantoor in Engeland. Zelf ook ondervonden en ze hebben tien uitstekende service verricht door laat op de avond (!) nog hotel in N.Y. te bellen dat wij volgende dag niet kwamen i.v.m. gecancelde vlucht door sneeuwstorm. Netjes omgeboekt. Verder zou ik voor €750 dat stukje dan maar lopen. Misschien kunt u (via eigenaar) rollator ergens huren/lenen. Blijkbaar hebben de meeste gasten geen probleem met de drempel anders was de het verhuren allang gestopt. U kunt toch niet verwachten dat die verhuurder (want met hem doet u zaken) €750 "weggooit). Kortom, wees creatief, zet u over uw ergenis heen en ga lekker genieten in Fuengirola.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Huis gehuurd Booking.com maar onbereikbaar door hoge drempel. Booking zegt "jammer dan"

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik heb de drempel niet gezien. Anderen hier hebben de foto's blijkbaar wel gezien en zien het niet als onoverkomelijk obstakel.
Maar los daarvan: de drempel lag op de openbare weg. Zowel Booking als de verhuurder zijn niet verantwoordelijk voor de begaanbaarheid van de openbare weg.

Wat ik mij nog af vraag: was de weg doodlopend ofzo? Want normaal gezien kun je een perceel van twee kanten benaderen. En ja, dat kan in de bergen dan wel een flinke omweg betekenen. Maar een omweg is geen onbereikbaarheid.

Plaats reactie