Pagina 1 van 1

Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 14:59
door Aram63
Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.

ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 15:55
door juliomariner
Wat een vage site.
Als je vragen hebt moet je eerst je naam en emailadres invoeren.
Nergens te vinden waar ze gevestigd zijn.
Ze geven aan een internationale marketplace te zijn maar waarom zijn ze dan zo onbekend. (had er persoonlijk nog nooit van gehoord.)
Op de diverse reviewsites komen ze er niet bepaald positief uit.
Waarom hier gekocht?
Zie het maar als leergeld want er zal niemand wat aan doen. Het enige dat je er aan kunt doen is eerst beter kijken bij wie je koopt en dus niet meer bij dit soort sites kopen.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 15:57
door Lady1234
Nogal liefst 3.000.000 tevreden klanten. Nog nooit van die dropshipper gehoord. Spul komt allemaal uit China.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 15:59
door PGros
Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
.... snel doorgeklikt en gelijk besteld. .....
Laat daar nu het probleem zitten.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 16:32
door Nijogeth
Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 17:50
door NeoDutchio
Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
Wat is precies de oplichting? U koopt bij een Engelse dropshipper. Iets anders ontvangen dan besteld is niet per definitie oplichting. Een lange levertijd ook niet. Dat u blind zomaar ergens koopt en de deksel op de neus krijgt maakt het ook geen oplichting.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 17:55
door Nijogeth
Nijogeth schreef:
25 jan 2023 16:32
Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.
Ik moet mezelf toch corrigeren. Even in de mail gekeken en heb anderhalf jaar geleden kleding van mijn favoriete merk bij Fruugo gekocht. Dat zal wel zonder problemen zijn geweest dan.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 25 jan 2023 19:10
door rwolters
Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.

ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
Hoe zou dit moeten worden voorkomen in Nederland? Je kiest er zelf voor om bij een bedrijf buiten de EU te bestellen waardoor EU consumentenbescherming niet meer van kracht is.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 22 mar 2024 16:33
door CTGA
Fruugo, wel betaald niets geleverd, zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben.
Klantenservice waardeloos en acties die Fruugo gedaan zou moeten hebben wordt niet of ontkennend op gereageerd.
Hier niets kopen, bij mij eerste keer maar nooit meer.
Reactie fruugo wordt niet meer op prijs gesteld, ook niet van negative reactie deelnemers. Ga wel overleggen met rechtsbijstandsverzekering.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 23 mar 2024 17:45
door juliomariner
Als we niet mogen resgeren waarom schrijft u dan. Ik mag hopen dat de rechtsbijstand niet aan deze onzin meewerkt maar zich voor echte zaken inzet.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 23 mar 2024 18:07
door Thijs124
Je wil alleen maar positieve reacties ontvangen?
Dat kan. Hopelijk heb je wat geleerd. Een keer op de blaren zitten. Leergeld .Het gebeurt daarna nooit meer.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 23 mar 2024 18:18
door juliomariner
Er is niets positiefs over te zeggen. Je moet wel een enorm rund zijn als je nu ondanks al de waarschuwingen nog in een dropshipper trapt.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 23 mar 2024 18:26
door Lady1234
Maar ze hebben miljoenen tevreden klanten over de hele wereld lees ik op internet. Is dat een jokkentje? 😁

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 24 mar 2024 03:59
door Nijogeth
Nee, je kan prima bij Fruugo bestellen. De levertijd is alleen wat langer dan gewend. Maar bij mij is het altijd aangekomen.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 24 mar 2024 06:31
door Thijs124
Dan heb je wel geluk gehad. De meesten ontvangen niks of rommel. Soms gaat het zelfs bij dropshipping vanuit GB goed.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 24 mar 2024 11:40
door Aygulf
juliomariner schreef:
25 jan 2023 15:55
Wat een vage site.
Als je vragen hebt moet je eerst je naam en emailadres invoeren.
Nergens te vinden waar ze gevestigd zijn.
Ze geven aan een internationale marketplace te zijn maar waarom zijn ze dan zo onbekend. (had er persoonlijk nog nooit van gehoord.)
Op de diverse reviewsites komen ze er niet bepaald positief uit.
Waarom hier gekocht?
Zie het maar als leergeld want er zal niemand wat aan doen. Het enige dat je er aan kunt doen is eerst beter kijken bij wie je koopt en dus niet meer bij dit soort sites kopen.
Op hun site staat duidelijk dat het bedrijf gevestigd is in VK. Adres staat erbij:
Fruugo.com Limited
Fountain Street House
13 Fountain Street
Ulverston
Cumbria
LA12 7EQ
United Kingdom

☎ +44 (0)161 938 0150

Geregistreerd in Engeland en Wales als bedrijfsnummer 06553460

Het is een verkoop platform voor externe verkopers wereldwijd. Retouren moeten dan ook niet naar VK gestuurd worden maar naar betreffende verkoper.
Heb zelf geen ervaring met Fruugo maar zo vaag vind ik de site niet. ik zag er veel informatie op staan voor zowel klant als verkoper.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 24 mar 2024 14:03
door Nijogeth
Thijs124 schreef:
24 mar 2024 06:31
Dan heb je wel geluk gehad. De meesten ontvangen niks of rommel. Soms gaat het zelfs bij dropshipping vanuit GB goed.
Ik kocht shirtjes van een merk dat ik vaker draag, via 1 van hun verkopers. Deze zag er prima legitiem uit, de prijzen waren niet dusdanig laag dat je gekke dingen kon verwachten en Fruugo is gewoon een gerenommeerd platform.

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Geplaatst: 24 mar 2024 14:44
door Nijogeth
Nijogeth schreef:
25 jan 2023 17:55
Nijogeth schreef:
25 jan 2023 16:32
Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.
Ik moet mezelf toch corrigeren. Even in de mail gekeken en heb anderhalf jaar geleden kleding van mijn favoriete merk bij Fruugo gekocht. Dat zal wel zonder problemen zijn geweest dan.
Hmm, waarvan akte. :mrgreen: