vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Aah dat vind je grappig Anne-jo? Beetje ongepast niet? Een hoop betweters ook vaak tussen de commentaren.

Ieder die hetzelfde meegemaakt heeft doet zn verhaal en waarschuwt anderen. Ja er zit ook frustratie bij inderdaad. Dat het niet gelijk alles en iedereen helpt en dit nooit meer voorkomt hoe vaak ook herhaalt zal waarschijnlijk ook nog heel lang duren als het ooit al gebeurd. Gelukkig heb jij het wel gelezen, ondanks de lange teksten.
We hebben nu eenmaal niet allemaal hetzelfde hoge intelligentie niveau. Ik leef geen argwanend achterdochtig leven waarin ik alles en iedereen controleer en wantrouw continu. Helaas wel wat vaker nodig, zo blijkt nu. Ik ben verder een leek, kijk geen radar en bekijk de forums ook niet tot dat ik zelf wat meegemaakt had. Er is nood, ik vind een professioneel ogende site, krijg een nette dame aan de lijn en vergeet vervolgens reviews te zoeken, kwam ook helemaal niet bij me op. Ben helaas zelf niet aanwezig bij het loodgieters bezoek. Anders had dit bedrag ook niet betaald geweest. Ieder zijn verhaal toch, alsof we graag zo op deze manier geld willen verspillen.. Dus er hoeft toch niet zoveel geoordeeld te worden toch? Dat dit allemaal maar zo goed als ongestraft mogelijk is, dat is triest.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U oordeelt hier anders wel over anderen. En men hoeft helemaal geen argwanend, achterdochtig leven te leiden, maar beetje verstand gebruiken kan geen kwaad, net zo min als het kijken naar consumenten programma’s.

Pin maximum van je bankpas verlagen kan ook geen kwaad, kan je in ieder geval niet betalen.

En wat heeft Anne-jo hier mee van doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dannnnnnyy schreef:
21 mar 2023 16:43
Ik ben verder een leek, kijk geen radar en bekijk de forums ook niet tot dat ik zelf wat meegemaakt had. Er is nood, ik vind een professioneel ogende site, krijg een nette dame aan de lijn en vergeet vervolgens reviews te zoeken, kwam ook helemaal niet bij me op. Ben helaas zelf niet aanwezig bij het loodgieters bezoek. Anders had dit bedrag ook niet betaald geweest. Ieder zijn verhaal toch, alsof we graag zo op deze manier geld willen verspillen..
U ontvangt belangrijke informatie niet, maar deelt het wel via kanalen die u zelf niet volgt. Het aantal waarschuwingen over dropshippers, slotenmakers, loodgieters, dakdekkers is onderhand niet meer te tellen. Je hoeft niet argwanend te zijn om eerst te kijken met wie u zaken doet. Wandelend door een willekeurig winkelcentrum zal u ook niet zomaar elke winkel binnenstappen. En elke ongevraagde verkoper aan de deur, telefoon of op straat zal ook niet meteen een ja-woord krijgen. Waarom dan wel online meteen ja zeggen?

anne-jo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2023 13:21

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door anne-jo »

Tegen dovemansoren Neo, ook al wordt er al járen en jaren op alle mogelijke (media)kanalen voor gewaarschuwd, het lijkt maar niet te helpen tegen dommigheid, net als alle miljard waarschuwingen mbt dropshippers.
Iets met berouw en zonde en spijkers en billen.

Ringelberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2023 18:57

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Ringelberg »

Op vrijdag 19 mei zijn wij helaas ook de dupe geworden van van Dam loodgieter.
We hadden een verstopte gootsteen en namen contact op met het bekende 085 nummer.
Om half drie stonden 2 donker getinte mannen op de stoep die zich meldden als loodgieters.
Bij binnenkomst werd gemeld dat het start bedrag voor het eerste halfuur 169,00 euro was zonder de voorrijkosten die 35 euro zouden zijn. Verder werd met een “veer”?? in de gootsteen naar de verstopping gezocht en dat ging 67 euro per meter kosten. Ok, dan moet dat maar, als de verstopping daarmee verholpen werd. Toen het karwei geklaard was moesten we 972 euro direct pinnen. De factuur zou per e-mail komen!
Er was ook nog een lekkage aan de syphon. Daar moest ook een nieuwe voor komen. Ze hadden een opslagplaats dichtbij en zouden even weg zijn! Na een halfuur komen ze terug, zgn. met een nieuwe syphon! Eigenlijk zag ik al gelijk dat het helemaal geen nieuwe was….. maar op dat moment denk je “ dat zal toch niet”. Ook daar moesten we gelijk 332 euro voor pinnen. En inderdaad was het gewoon weer onze eigen syphon!
Van dit alles probeerde ik bij de politie aangifte te doen, maar moest daarvoor bewijs zien te verzamelen over dat bedrijf. Ook moesten we nog meer gegevens van het bedrijf zien te verzamelen, zoals KVK nummer, waar het bedrijf gevestigd was enz. Ook werd het niet gezien als oplichting, want je was met de prijs akkoord gegaan.
Je voelt je op dat moment dubbel gepakt! Opgelicht door een bedrijf en dan geen eens aangifte kunnen doen.
We zouden wel camerabeelden van die lui aan kunnen dragen want onze buren hebben camera bewaking en daar is onze voordeur ook op te zien!

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het probleem is meestal dat dit soort loodgieters in de basis niks fout doen, juridisch gezien.
U belt, vaak op een rottijd, ze komen, en vervolgens komt er een hoge rekening. Als er vooraf niks genoemd is qua bedragen is daar weinig aan te doen, want er zijn geen wettelijk vastgestelde tarieven.

pb0909
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2023 01:45

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door pb0909 »

Ringelberg schreef:
25 mei 2023 19:33
Op vrijdag 19 mei zijn wij helaas ook de dupe geworden van van Dam loodgieter.
We hadden een verstopte gootsteen en namen contact op met het bekende 085 nummer.
Om half drie stonden 2 donker getinte mannen op de stoep die zich meldden als loodgieters.
Bij binnenkomst werd gemeld dat het start bedrag voor het eerste halfuur 169,00 euro was zonder de voorrijkosten die 35 euro zouden zijn. Verder werd met een “veer”?? in de gootsteen naar de verstopping gezocht en dat ging 67 euro per meter kosten. Ok, dan moet dat maar, als de verstopping daarmee verholpen werd. Toen het karwei geklaard was moesten we 972 euro direct pinnen. De factuur zou per e-mail komen!
Er was ook nog een lekkage aan de syphon. Daar moest ook een nieuwe voor komen. Ze hadden een opslagplaats dichtbij en zouden even weg zijn! Na een halfuur komen ze terug, zgn. met een nieuwe syphon! Eigenlijk zag ik al gelijk dat het helemaal geen nieuwe was….. maar op dat moment denk je “ dat zal toch niet”. Ook daar moesten we gelijk 332 euro voor pinnen. En inderdaad was het gewoon weer onze eigen syphon!
Van dit alles probeerde ik bij de politie aangifte te doen, maar moest daarvoor bewijs zien te verzamelen over dat bedrijf. Ook moesten we nog meer gegevens van het bedrijf zien te verzamelen, zoals KVK nummer, waar het bedrijf gevestigd was enz. Ook werd het niet gezien als oplichting, want je was met de prijs akkoord gegaan.
Je voelt je op dat moment dubbel gepakt! Opgelicht door een bedrijf en dan geen eens aangifte kunnen doen.
We zouden wel camerabeelden van die lui aan kunnen dragen want onze buren hebben camera bewaking en daar is onze voordeur ook op te zien!

Hey, ik ben diezelfde dag ook opgelicht door dit bedrijf. Ik heb vandaag aangifte gedaan. Kunnen wij contact leggen om gegevens uit te wisselen? Wellicht helpt dit. Ik heb o.a camerabeelden van 1 gast en zijn kenteken. Reageer weer even op dit bericht als je contact wilt leggen...

Plaats reactie