DHL gooi en smijtwerk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door bennietgek »

Gooi en smijtwerk, als de kassa maar rinkelt bij DHL
Wist na bericht dat er een pakketje zou komen van Amazon tussen 18:00 en 19:00. Bel met zeer luide ontvangers stonden beiden aan, ze hebben niet eens aangebeld !! Rond 20:00 zag ik een mail dat het afgeleverd zou zijn. Hebben ze het tegen mijn voordeur aangezet en wegwezen. Zeker ook nog zelf getekend dat ik het ontvangen heb ? Ik kende de verhalen al van DHL en die zijn oververtegenwoordigd !! Dat zie je op deze website al. Voortaan check ik eerst maar eens wie de bezorger wordt bij een bestelling. NOOIT GEEN DHL MEER. Mensen waarschuw iedereen in je omgeving voor deze geldwolven, want alleen daar is het om te doen. Zoveel mogelijk winst maken met gooi en smijtwerk ! Gelukkig was ik er op tijd bij, dat heeft me waarschijnlijk een hoop wellis nietis discussie bespaard met veel oneindige rompslomp. Amazon en alle andere webshops zouden zich ook eens achter de oren moeten krabben en afvragen of ze met deze onbenullen verder willen gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u dan wel een andere transporteur waarmee zaken gedaan kan worden? Als ik alle waarschuwingen moet gaan geloven zou er geen enkele goede meer zijn.
In uw verhaal mis ik wel een hoop. U hebt het over gooi en smijtwerk, maar enige onderbouwing is daar niet voor. Wel dat er een pakket voor de deur gezet is en niet aangebeld is. Natuurlijk staat er DHL op de bus van de bezorger, maar in een dergelijk geval is het echt de bezorger die de muziek maakt. En omdat uw bezorger niet aangebeld heeft (wat de reden ook mag zijn, vergeten, wel gedrukt maar niet te hard, of wat dan ook) zou niemand er meer zaken mee moeten doen? Lijkt mij erg overdreven?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Gewoon klacht indienen bij Amazon.
Ook de nadruk leggen dat jij zelf geen handtekening hebt gezet.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gooi en smijtwerk? Hoe weet je dat, je had toch niks in de gaten? Overigens zet mijn Postnl bezorger het ook voor de voordeur en ik zie binnen 1 minuut in de app dat het afgeleverd is. DHL heeft ook een app, die maar eens gaan gebruiken, hoef je niet op een mailtje te gaan wachten.

gerrit35
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2023 14:33

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door gerrit35 »

Heb juist hele goede ervaringen met DHL. Elk bezorgmoment en elke bezorgplek is te wijzigen. Bij een pakket waarvoor geen handtekening ontvangst nodig is kan op elke door jou gewenste plek achtergelaten worden.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door rwolters »

Gewoon naar een stenen winkel gaan en zlef halen. dHL, postnl, dpd, ups etc zijn allemaal waardeloos. Er schijnen nooit pakketten aan te komen als je dit forum leest. Gek dat we dan toch nog zoveel via internet kopen als het allemaal zot slecht is.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@bennietgek

Misschien een oud matrasje bij de deur neerleggen voor het gooi- en smijtwerk?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door grun »

Onkruid71 schreef:
05 feb 2023 14:26
Gewoon klacht indienen bij Amazon. Ook de nadruk leggen dat jij zelf geen handtekening hebt gezet.
Ik heb nog nooit voor een pakje van Amazon hoeven tekenen. Dat is een extra service waarvoor extra betaald moet worden, dacht ik.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door mahadma »

Terzijde: Wij gingen afgelopen zaterdagmiddag naar de stad, shoppen, er stond onder alle brievenbussen een pakket onbeheerd met een LP voor 1 van de bovenburen. Maar even geconfiskeerd en bij terugkomst afgegeven waar het thuis hoord. Het was gewoon achtergelaten ........ en ja, DHL ........

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door bennietgek »

Wat een paar rare reacties hier, het was gewoon omschreven zoals het is gegaan. Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer. Het is overal maar deze spant de kroon

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PostNL heeft er meer dan DHL. Dus die zou ik ook mijden.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga dan maar gewoon naar de winkel om het zelf te halen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bennietgek schreef:
05 feb 2023 20:02
Wat een paar rare reacties hier, het was gewoon omschreven zoals het is gegaan. Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer. Het is overal maar deze spant de kroon
Heeft u enig idee hoeveel pakjes er dagelijks verwerkt worden? 23.000 reviews is procentueel nagenoeg niks.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door moederslink »

bennietgek schreef:
05 feb 2023 20:02
Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer. Het is overal maar deze spant de kroon
Er worden dagelijks tienduizenden pakjes verzonden.
Hier bij ons gaat het altijd goed, welke vervoerders er ook leveren.
Wil je geen ergernis en niet zitten wachten, laat het bezorgen op een afleverpunt.
Dan zie je niet hoe het wordt bezorgd bij of rondom je huis.
Dát geeft rust , denk ik.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat neemt allemaal niet weg dat er bezorgers zijn die overal lak aan hebben. En als de DHL's van deze wereld de klachten nou eens serieus zouden nemen en de klachten zien als een kans zouden ze deze rotte appels er makkelijk uit kunnen filteren. Dat ze dat niet doen is een misser, bij hoeveel pakjes het dan ook goed gaat.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Nevyn »

De bovengenoemde ervaringen, heb ik met DHL, post.nl en nog een paar anderen.
Krijg veel pakjes en gelukkig krijg ik de meeste keurig en netjes , maar zoals boven al gezegd het gaat ook wel eens verkeerd.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik heb allang met alle bezorgers hier, maar ook bij mijn voorkeuren in de diverse apps, afgesproken dat pakjes altijd in de schuur mogen. Met twee camera’s is dat veilig genoeg voor mij, en het scheelt ns en de bezorgers veel tijd en ergenis.
DHL is een prima partij om mee te werken, maar alles hangt wel af van de bezorger, en je relatie met die mensen. Af en toe iets toestoppen doet wonderen, fooi, koffie, flesje water. Met stroop vangt men meer vliegen enzovoort.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Onkruid71 schreef:
05 feb 2023 14:26
Gewoon klacht indienen bij Amazon.
Ook de nadruk leggen dat jij zelf geen handtekening hebt gezet.
En dat is de enig juiste manier. Ook hier meldde DHL dat ze me "gemist" hadden en dat ik het pakketje maar op het servicepunt moest afhalen
(wat pas de volgende dag om 1300 uur opent). Terwijl we met 4 man thuis zaten omdat we WISTEN dat er een pakketje zou komen waar we op zaten te wachten.
Ik heb bij Bol Select dus had recht op zelfde dag levering. En alles ging goed tot het moment dat de koerier besloot dat hij kennelijk genoeg had gedaan
voor de dag. Daarop bij Bol de situatie uiteengezet (zij zijn immers de opdrachtgever voor DHL) en keurig reactie terug ontvangen dat zij dit met de vervoerder zouden opnemen. Of dat ook gebeurd is kan ik niet nagaan. Maar klagen bij de opdrachtgever (in dit topic Amazon) is de enig juiste manier.
Als er maar genoeg klachten binnenkomen dan komt vanzelf de vraag bovendrijven of dit wel de juiste vervoerder voor opdrachtgever is.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door Erthanax »

bennietgek schreef:
05 feb 2023 20:02
Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer. Het is overal maar deze spant de kroon
In hoeveel tijd zijn die 23.000 negatieve reviews van DHL geplaatst? Een jaar? Twee jaar? Nog langer?

In 2021 werden er in totaal 654 miljoen pakketen bezorgd, dat zijn er zo'n 2 miljoen per dag.

Als dat in 99,9% van de gevallen goed gaat, gaat het 654.000 keer fout (ongeveer 2000 keer per dag). Het is maar goed dat die mensen niet allemaal op het forum komen klagen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL gooi en smijtwerk

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat weten we onderhand wel (dat het meestal goed gaat). Je zult maar net echter een hork van een bezorger in JOUW wijk hebben. Dan geef je niet meer om die 99,99 procent goede bezorgers want die opereren in een andere wijk.

Plaats reactie