Controleer kassabon Aldi!!!!

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
fheijd1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:19

Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door fheijd1 »

Vorige week waren de Aldi slagersrookworsten vanaf maandag in de aanbieding: 2 voor de prijs van 1.
Dinsdag waren ze al uitverkocht en de rest van de week ook!
De week daarna, dus afgelopen maandag waren ze weer volop te koop, maar niet in de dezelfde aanbieding.
Wel een nieuwe aanbieding van eur 1,99 voor 1,75 per stuk.
Ik heb er 1 gekocht en zag bij thuiskomst, dat er gewoon eur 1,99 was afgerekend.
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Leve Aldi met zijn mooie aanbiedingen.
Natuurlijk niet...........Aldi!!!!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sterkte...

Wat zei Aldi eigenlijk toen je dit probleem aan hebt gekaard?

Los daarvan: een onjuiste beprijzing komt overal voor. Je waarschuwing is terecht, maar zou je generiek voor alle winkels kunnen laten gelden. Dit is niet bepaald "de Aldi's", maar gebeurt overal.
fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
... want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Deze conclusie kan je natuurlijk niet trekken uit die ene ervaring van jou.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Iemand afschieten op een fout is heel makkelijk. Iemand wijzen op een fout geeft begrip.
En om u verder uit de droom te halen, er zal niemand op het hoofdkantoor van Aldi zitten die bewust een barcode niet koppelt aan een aktie. En dat u nu merkt dat er een fout gemaakt is wil niet zeggen dat het vaak gebeurd.

Grote woorden, weinig resultaat.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ja als je een dag te laat bent dan weet je dat het uitverkocht is.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door riddert »

fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren
Tja, controle is beter als vertrouwen, zegt men toch?
Of dat een schande is laat ikaar in het midden.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2023 17:08
fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Iemand afschieten op een fout is heel makkelijk. Iemand wijzen op een fout geeft begrip.
Er staan topics, waar ook het wijzen op de fout niets uitmaakt. Kassa medewerkster kan niet zelf productprijzen aanpassen.
Als je een folder met aanbiedingen in elkaar kunt draaien, hoe moeilijk is het dat om centraal de kassaprijzen aan te passen?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door rvjapio »

IK vind het helemaal geen schande om mijn kassabon te moeten controleren. Daar is dat ding voor. Twee dagen geleden nog 2 kwartjes terug gehaald bij Aldi. En ooit in één week bij drie supermarkten 8 euro terug gehaald.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
08 feb 2023 17:18
NeoDutchio schreef:
08 feb 2023 17:08
fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Iemand afschieten op een fout is heel makkelijk. Iemand wijzen op een fout geeft begrip.
Er staan topics, waar ook het wijzen op de fout niets uitmaakt. Kassa medewerkster kan niet zelf productprijzen aanpassen.
Als je een folder met aanbiedingen in elkaar kunt draaien, hoe moeilijk is het dat om centraal de kassaprijzen aan te passen?
Er werken meer mensen op een hoofdkantoor. Diegene die de folder samenstelt is niet dezelfde die prijzen verwerkt. Als er daadwerkelijk een verkeerde prijs voor het product staat kan een caissière wel gewoon die korting geven. Structureel aanpassen kan inderdaad niet, dat word centraal gedaan.

Ondertussen de folder van Aldi uitgeplozen. Verse worst €5,99 in het weekend, hotdogs €3,49, Unox worsten vanaf €2,49 en magnetron rookworst €1,29. Nergens zie ik een slagersrookworst staan. En ook online staat er gewoon een prijs van €1,99.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45

Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Leve Aldi met zijn mooie aanbiedingen.
Natuurlijk niet...........Aldi!!!!
Bij de supermarkten waar ik regelmatig kom, Jumbo en AH controleer ik altijd het bonnetje. Opvallend is dat er bij AH veel vaker iets fout gaat (1 op de 5 keer denk ik, maar kom daar bijna elke dag ) dan bij de Jumbo (2x in laatste Jaar en daar kom ik maar 2x per week) Maar of dat express wordt gedaan betwijfel ik. Heeft vaak met in verkeerde vak geplaatst of de 35% korting niet eraf.

Maar controleren is gewoon nodig

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio post schreef: .....
Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
08 feb 2023 17:18
NeoDutchio schreef:
08 feb 2023 17:08
fheijd1 schreef:
08 feb 2023 16:45
Het gaat mij niet om dat ene kwartje, maar het is toch eigenlijke een schande, dat je dus altijd de kassabon moet controleren, want het gaat dus vaak, bewust of onbewust, fout.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Iemand afschieten op een fout is heel makkelijk. Iemand wijzen op een fout geeft begrip.
Er staan topics, waar ook het wijzen op de fout niets uitmaakt. Kassa medewerkster kan niet zelf productprijzen aanpassen.
Als je een folder met aanbiedingen in elkaar kunt draaien, hoe moeilijk is het dat om centraal de kassaprijzen aan te passen?
Je zult nog verbaasd zijn hoeveel werk, zelfs bij grote bedrijven, nog handmatig wordt gedaan. Het automatiseren is weliswaar allemaal mogelijk maar ook een IT afdeling heeft geen onbeperkte capaciteit. Bij de meeste bedrijven is de IT backlog heel erg groot.

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
08 feb 2023 20:00
NeoDutchio post schreef: .....
Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.
Dat gebeurt ook regelmatig maar dan valt het minder op. Ik heb vaak genoeg bij AH nog producten gekocht voor een bonusprijs gekocht nadat de bonusperiode al was afgelopen. Maar maak dat de Calimeros van deze wereld maar wijs....

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
08 feb 2023 20:00


Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.
Natuurlijk worden er ook fouten in het voordeel van de klant gemaakt, alleen lees je dat niet op het Radar forum.
Ik had een paar maanden geleden 5 trostomaten voor 0,30 euro. De prijs per kilo stond verkeerd in de kassa, jammer dan maar mij hoor je daar niet over.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lowieze schreef:
08 feb 2023 20:10
J. Deltoer schreef:
08 feb 2023 20:00


Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.
......
Ik had een paar maanden geleden 5 trostomaten voor 0,30 euro. De prijs per kilo stond verkeerd in de kassa, jammer dan maar mij hoor je daar niet over.
Wel lullig dat kassanedewerker / ster daarvoor dan misschien moet opdraaien en op wordt aangesproken aan het eind van haar dienst. Al zal de foute prijs per kilo niet direct opvallen waarschijnlijk en geen kassatekort opleveren.
Maar ik vind dit niet netjes.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 feb 2023 20:00
NeoDutchio post schreef: .....
Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.
Het is maar net wat er blijft hangen. Er zijn ook topics voorbij gekomen waarbij er nog oude aktiekaarten in een winkel hingen en de klant het uiteindelijk ook gewoon die die oude aktieprijs meekreeg.
Bij de zelfscan ben je niet automatisch een dief. Maar ook daar zijn al voorbeelden van voorbij gekomen, compleet met uitspraken aan toe. Het zou helpen om niet steeds dezelfde oude koeien uit de sloot te halen. En dan doel ik niet alleen op dit topic.
En wat is precies nadelig voor de klant? Hooguit dat ze naar de servicebalie moeten gaan om het prijsverschil terug te ontvangen.
Bezorgdeburger schreef:
08 feb 2023 20:39
Wel lullig dat kassanedewerker / ster daarvoor dan misschien moet opdraaien en op wordt aangesproken aan het eind van haar dienst. Al zal de foute prijs per kilo niet direct opvallen waarschijnlijk en geen kassatekort opleveren.
Zo lang betaald word wat de kassa aangeeft is er geen kasverschil. En ook een caissière zal er niet op worden aangesproken aangezien zij niet verantwoordelijk is voor de koppeling tussen barcode en prijs.
Pas als per artikel de marge bekeken gaat worden zal er een klein verschil zichtbaar zijn, maar op de grote hoop zie je dat in de cijfers niet meer terug.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
08 feb 2023 20:39


Wel lullig dat kassanedewerker / ster daarvoor dan misschien moet opdraaien en op wordt aangesproken aan het eind van haar dienst. Al zal de foute prijs per kilo niet direct opvallen waarschijnlijk en geen kassatekort opleveren.
Maar ik vind dit niet netjes.
Ik betaal wat de kassa aangeeft, dus daar kan de caissière nooit op aangesproken worden. Bovendien denk ik dat AH dit best wel kan lijden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
08 feb 2023 20:06
J. Deltoer schreef:
08 feb 2023 20:00
NeoDutchio post schreef: .....
Wanneer gaan de bedrijven eenas een keer een foutje maken in het Voordeel van de klant?
Waarom zijn altijd de fouten in ons nadeel, maar als je een keer produkt vergeet bij de zelfscan ben je een dief.
Dat gebeurt ook regelmatig maar dan valt het minder op. Ik heb vaak genoeg bij AH nog producten gekocht voor een bonusprijs gekocht nadat de bonusperiode al was afgelopen. Maar maak dat de Calimeros van deze wereld maar wijs....
Klopt. Ik heb bij de Action indertijd een megagrote bonboniere voor een habbekrats meegekregen. Heb enkel vermeld dat er een andere prijs op het schap stond, heb nog gezegd dat die prijs niet correct kon zijn. En toch meegekregen. En die prijs werd natuurlijk direct veranderd. Neuhh, daar heb ik inderdaad geen vuurspuwend topic over geopend. :oops:

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
09 feb 2023 07:57
Ik heb bij de Action indertijd een megagrote bonboniere voor een habbekrats meegekregen. Heb enkel vermeld dat er een andere prijs op het schap stond, heb nog gezegd dat die prijs niet correct kon zijn. En toch meegekregen. En die prijs werd natuurlijk direct veranderd. Neuhh, daar heb ik inderdaad geen vuurspuwend topic over geopend. :oops:
Je had op zijn minst kunnen klagen dat een fout in hun nadeel wel direct werd aangepast. Het kan dus wel.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, ik zal iedere keer dat het goed wordt opgelost hier een nieuw topic starten. Dat worden er waarschijnlijk zoveel dat alle moppertopics ondergesneeuwd raken. 😊

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Controleer kassabon Aldi!!!!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

gisteren bij de jumbo accepteerde de automaat een jumbo statiegeldfles niet. Om nou in de rij te gaan staan voor 25 cent had ik weinig zin in. Toch weer 25 cent in mijn nadeel.

Plaats reactie