Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Laban09
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:58

Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Laban09 »

Hallo,
In een gekscherende bui met maten hebben we een keer een account aangemaakt op de website affairedate (oktober 2022). Toen we de site doorliepen kwamen we aan bij betalen zonder iets aangevinkt te hebben. Het leek ons scam uiteraard hadden we dit kunnen weten. Het account ook dan direct verwijderd (permanent weg na 14 dagen). Echter krijg ik 1 maand later een bericht of ik de betaling die openstaan 3 maanden lidmaatschap a 89.88 euro even willen betalen. Ik heb het bedrijf direct meerdere mailtjes gestuurd in Engels Nederlands met de vraag op zij het lidmaatschap per direct willen stopzetten welke gekoppeld is aan mijn mail. Ik kan natuurlijk niet meer inloggen want mijn account is verwijderd na die 14 dagen. Echter krijg ik in Januari ineens een mail van gerechtsdeurwaarde Auer Witte Thiel. Met de vraag of ik even 146,80 wil betalen omdat zij zijn ingeschakeld. Hun meerdere mails gestuurd op verschillende adressen met de vraag waarom en na de betaling ( ik wou geen gedoe) of het zo goed was. Hierop geen reactie ontvangen van Auer Witte Thiel. Het blijft stil. Tot vorige week weer een mail van affairedate.nl met herinnering of ik 89 euro wil betalen voor de komende 3 maanden. Hier wordt ik moedeloos van ze reageren niet op de mail. ook is er geen telefoon nummer te vinden ze zijn dus niet te bereiken maar schakelen na het betalen wel een gerechtsdeurwaarde in? Wat kan ik hier mee krijg ik nu weer mail van Aauer Witte Thiel of ik weer even het bedrag wil aftikken? Wat is een oplossing. Ik zou ze kunnen bellen maar mijn Duits is belabberd en daarmee is natuurlijk het probleem met affaire date niet opgelost. Ik zie door de bomen het bos niet meer is iemand hiermee bekend of kan iemand mij helpen?


Geachte heer ............,
Vanaf nu verzorgen wij de juridische vertegenwoordiging van de firma Date4friend AG. U heeft niet gereageerd op de aanmaningen van onze opdrachtgever, noch op de sommaties van het ingeschakelde incassobureau.
U heeft bij de online gemeenschap affairedatenl tegen betaling een abonnement afgesloten. Uw gekozen gebruikersnaam, uw e-mailadres .............................. en het IP-adres van de bij de registratie van de aanbieding gebruikte pc's zijn door onze opdrachtgever bij het afsluiten van het abonnement geregistreerd.
Nadat u ook aan de aanmaningen van het door onze opdrachtgever ingeschakelde incassobureau geen gehoor heeft gegeven, hebben wij nu de opdracht gekregen om de reeds vervallen vordering te verhalen en door te zetten, eventueel met juridische middelen. Hierdoor zullen niet onaanzienlijke verdere kosten ontstaan.
U heeft tot nu toe niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze vordering op eenvoudige manier en tegen redelijke kosten af te handelen. Aangezien onze opdrachtgever deze aanspraak niet zal opgeven, zal het voor u geen enkele zin hebben om de kop in het zand te steken en een oplossing van de zaak te weigeren.
Wij kunnen u daarom slechts dringend aanraden om de openstaande vordering binnen de gestelde termijn te voldoen. De vordering laat zich als volgt samenvatten:
Hoofdsom EUR 89,88
Bank- en incassokosten EUR 4,00
Advocaatkosten EUR 52,92
Totaalbedrag EUR 146,80

Wij verzoeken u dringend om het bovengenoemde bedrag van EUR 146,80 onmiddellijk, of anders uiterlijk 04.02.2023, te betalen.
Gebruik voor het betalen van deze vordering de hieronder vermelde betalingsgegevens. Geef bij iedere betaling in ieder geval het dossiernummer 36223021249 aan.
Als u het geëiste bedrag alleen in redelijke termijnen kunt betalen, dan verwachten we een redelijk en concreet betalingsvoorstel binnen de bovengenoemde termijn.

Hieronder vindt u nogmaals alle relevante gegevens voor de betaling:
Rekeninghouder : Auer Witte Thiel
Bank : Postbank (Giro)
IBAN : DE76 7001 0080 0005 2018 07
BIC : PBNKDEFFXXX
Bedrag : EUR 146,80
Inzake : 36223021249

Met vriendelijke groeten,
Auer Witte Thiel
Advocaten

Telefoon: +49 (0)89/ 59 06 83 16 (ma-vr van 10.00 tot 12.00 en 14.00 tot 16.00)
Fax: +49 (0)89/ 59 06 83 145
Bankgegevens:
Duitsland: Postbank (Giro)
IBAN: DE76 7001 0080 0005 2018 07; BIC: PBNKDEFFXXX
Attorney costs:
%0,9 Attorneys fees No. 2300 VV RVG 44,10 EUR
Expenses No. 7002 VV RVG 8,82 EUR
0 % VAT No. 7008 VV RVG 0,00 EUR
Total fee 52,92 EUR

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

AWT is geen gerechtsdeurwaarder, maar een advocatenkantoor. Boefjes. Als je hen googelt. is het duidelijk dat ze altijd met scam bezig zijn.

Zie ook dit oude topic alhier, waarin een duidelijk bericht over hen staat.
incasso-f36/advocatenkantoor-duitsland-t55869.html

Zonde dat je al betaald hebt. Ik zou ze lekker in de #*#* laten zakken.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
21 feb 2023 09:29
AWT is geen gerechtsdeurwaarder, maar een advocatenkantoor. Boefjes. Als je hen googelt. is het duidelijk dat ze altijd met scam bezig zijn.

Zie ook dit oude topic alhier, waarin een duidelijk bericht over hen staat.
incasso-f36/advocatenkantoor-duitsland-t55869.html

Zonde dat je al betaald hebt. Ik zou ze lekker in de #*#* laten zakken.
Altijd uitkijken met juristen! 😜

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

U kunt de recente mail van affairedate beantwoorden door een mail terug te sturen met de betaaldatum.

Laban09
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:58

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Laban09 »

Bedankt voor de al gegeven reacties. @handigeharrie, zou ik kunnen doen maar ik wil juist dat dat het abonnement die ik niet heb afgesloten ook stopt. Wat ik hun al
Meerdere keren heb gemaild. Echter krijg ik geen reactie op meerdere mail adressen. En blijven de mails met betaalherinnering doorgaan voor het nieuwe kwartaal.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Nevyn »

Laban09 schreef:
21 feb 2023 10:57
Bedankt voor de al gegeven reacties. @handigeharrie, zou ik kunnen doen maar ik wil juist dat dat het abonnement die ik niet heb afgesloten ook stopt. Wat ik hun al
Meerdere keren heb gemaild. Echter krijg ik geen reactie op meerdere mail adressen. En blijven de mails met betaalherinnering doorgaan voor het nieuwe kwartaal.
Luister naar Moneyman

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Leest u wat u zelf zegt?
Laban09 schreef:
21 feb 2023 10:57
ik wil juist dat dat het abonnement die ik niet heb afgesloten ook stopt.
Iets wat u niet hebt afgesloten kan niet stoppen. Beroep u daarop en vorder het eerder betaalde terug als onverschuldigd. En laat ze verder in de stront zakken. Wees niet bang voor een rechtzaak. Die wint u ook zonder advocaat, en dat weten ze dus het blijft bij dreigen.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Laban09 schreef:
21 feb 2023 10:57
Bedankt voor de al gegeven reacties. @handigeharrie, zou ik kunnen doen maar ik wil juist dat dat het abonnement die ik niet heb afgesloten ook stopt. Wat ik hun al
Meerdere keren heb gemaild. Echter krijg ik geen reactie op meerdere mail adressen. En blijven de mails met betaalherinnering doorgaan voor het nieuwe kwartaal.
Door te betalen bevestigde u mogelijkerwijs in juridische zin het bestaan van het contract.
Dan helpt alleen opzeggen per mail; dus het statement "ik heb nooit een abonnement afgesloten" helpt dan niet meer. U kunt bij het juridisch loket vragen of dit zo werkt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
21 feb 2023 13:28
Door te betalen bevestigde u mogelijkerwijs in juridische zin het bestaan van het contract.
Nee hoor. Het is gewoon een onder dwang gedane onverschuldigde betaling.

Laban09
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:58

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Laban09 »

@handiggeharrie
Het enige wat ik betaald heb is Auer Witte Thiel en niet affairedate. Het hele euvel van het bedrijf affaire date is dat ik op hun website meerdere mails stuur met het feit dat alles wat gekoppeld is aan mijn email adres per direct wil stoppen. Het zelfde reageer ook hun herinnering mails maar ik krijg 0.0 bericht terug verder is er ook geen mail adres te vinden wat maar gekoppeld is aan dit bedrijf dat maakt het persoonlijk nogal lastig. Wat betreft de overige reacties mooie aanvulling ik denk dat ik maar gewoon niet meer reageer en hoop dan dat ik ooit geen last krijg. Ookal voelt het niet goed

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Nevyn »

En niet meer met je maten in een gekscherende bui op de computer 😁

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze hebben dus alleen uw e-mailadres en een IP adres?

Met uw mailadres kunnen ze in principe niets. Wat ze met een IP adres kunnen weten de experts hier volgens mij wel maar waarschijnlijk ook niets.
Als u het advies van Moneyman volgt kunnen ze in principe helemaal niets.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
21 feb 2023 11:06
Laban09 schreef:
21 feb 2023 10:57
Bedankt voor de al gegeven reacties. @handigeharrie, zou ik kunnen doen maar ik wil juist dat dat het abonnement die ik niet heb afgesloten ook stopt. Wat ik hun al
Meerdere keren heb gemaild. Echter krijg ik geen reactie op meerdere mail adressen. En blijven de mails met betaalherinnering doorgaan voor het nieuwe kwartaal.
Luister naar Moneyman
Inderdaad.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarbij, als u meerdere mails heeft gestuurd, dan heeft u een zeer sterke zaak. Geen enkele rechter zal meegaan in de eis van een partij die zelf niets doet met opzeggingen.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Toevallig stond er in een Duitse krant een artikeltje over dit advocatenkantoor wat zich bezighoudt met incassodiensten. Het blijft bij dit kantoor alleen bij dreigen.

Ze gaan daarin wel erg ver,zodra ze een loonstrook hebben gekregen voor een betalingsregeling. Schromen ze er niet voor je werkgever te bellen onder de noemer loonbeslag. (wat de grootste onzin is natuurlijk, want zonder een rechtelijke uitspraak hebben ze geen grond om ook maar ergens beslag op te leggen)

Hieronder een voorbeeldbrief van de Duitse consumentenbond/verbraucherzentrale

Sehr geehrte Damen und Herren,


in Ihrem Schreiben vom ____________ mit Aktenzeichen ____________ machen Sie eine Forderung gegen mich geltend.
Ich bin überzeugt, nie einen entsprechenden kostenpflichtigen Vertrag abgeschlossen zu haben. Vielmehr ist mir das Unternehmen völlig unbekannt. Sollten Sie anderer Meinung sein, so weisen Sie bitte nach, wann und wie es zu einem Vertragsschluss gekommen sein soll und wie ich gemäß den gesetzlichen Bestimmungen belehrt und informiert wurde.

Rein vorsorglich fechte ich den angeblich abgeschlossenen Vertrag wegen arglistiger Täuschung und Irrtums an. Hilfsweise widerrufe ich gegebenenfalls den Vertrag und kündige fristlos. Für den Fall von Drohungen, etwa mit einer unzulässigen Eintragung der bestrittenen Forderung bei der SCHUFA, behalte ich mir rechtliche Schritte gegen Sie vor.

Ich widerspreche der Verarbeitung oder Nutzung sämtlicher Daten zu meiner Person und fordere Sie auf, diese Daten zu löschen oder – falls eine Löschung bestimmter Daten nicht mehr möglich ist – die entsprechenden Daten zu sperren. Die Geltendmachung von Schadenersatzansprüchen behalte ich mir ausdrücklich vor. Ich gehe davon aus, dass die Sache damit erledigt ist. Eine Zahlung werde ich in keinem Fall vornehmen.


Mit freundlichen Grüßen

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het Nederlands recht kent mooie formuleringen, het Duitse recht duidelijk ook: Arglistige Täuschung (arglistige misleiding), prachtig!

Verder vind ik die brief een zeer nuttige bijdrage aanbdit topic.

Johnchriss93
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2023 11:59

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Johnchriss93 »

Ik heb precies de zelfde situatie,
Ook een aanmaning gehad van dit kantoor

Voor de goede orde laten we u nogmaals weten dat wij de firma Date4friend AG, <verwijderd door moderator> vertegenwoordigen.

Zowel onze opdrachtgever als wijzelf hebben u al eens aangeschreven en u dringend verzocht om het openstaande bedrag te betalen. In totaal moet u nu EUR 146,80 betalen.

Wij verzoeken u dringend om ervoor te zorgen dat dit bedrag uiterlijk 24.03.2023 op onze rekening staat, onder vermelding van

het dossiernummer 36223057001 (gelieve dit steeds te vermelden).
Wij willen u erop wijzen dat onze opdrachtgever ons heeft gemachtigd om desnoods een beroep te doen op juridische middelen. Wij wijzen u ook nadrukkelijk op de daarmee verbonden verdere kosten en narigheid! Mocht u het geëiste bedrag pas na het verlopen van de termijn of alleen in passende termijnen kunnen betalen, dan verzoeken wij u om dit ons per e-mail of via het bijgevoegde formulier schriftelijk of per fax mee te delen.

Houd u er daarbij rekening mee dat we uit principe alleen een uitstel van betaling van maximaal één maand kunnen accepteren.

Hieronder vindt u nogmaals alle relevante gegevens voor de betaling:

Rekeninghouder : Auer Witte Thiel
Bank : Postbank (Giro)
IBAN : <verwijderd door moderator>
BIC : <verwijderd door moderator>
Bedrag : EUR 146,80
Inzake : 36223057001

Klik voor deze mogelijkheid op

Kreditkartenzahlung

Paymentlink Auer-Witte-Thiel

Mocht de link vanwege een instelling op uw computer niet werken, dan kunt u de bijlage Part_2.html openen.


Met vriendelijke groeten,

Auer Witte Thiel
Advocaten
<verwijderd door moderator>
<verwijderd door moderator>
E-mail: [email protected]
Website: www.auerwittethiel.de
Telefoon: <verwijderd door moderator>
Fax: <verwijderd door moderator>

Bankgegevens:

Duitsland: Postbank (Giro)
IBAN: <verwijderd door moderator>
Geachte heren advocaten,

Naar aanleiding van uw schrijven van 09.03.2023 deel ik u mee dat ik de volledige vordering van EUR 146,80 op dit moment niet kan opbrengen.

Daarom wil ik een beroep doen op het volgende (gelieve een optie aan te kruisen):

|___| UITSTEL VAN BETALING

Ik zal het te betalen totaalbedrag uiterlijk ............................... overmaken. (Houd u er rekening mee dat de betaling in principe maximaal één maand kan worden uitgesteld).

|___| BETALING IN TERMIJNEN

Ik zal het te betalen totaalbedrag in maandelijkse termijnen van EUR, .................

vanaf .............................. overmaken

Hartelijk dank voor uw begrip,

Met vriendelijke groeten,


............................. ...........................................................
(Datum / Handtekening)

Gewoon negeren dus?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Negeren of bovenstaande brief sturen.

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Altijd lachwekkend om te zien: de passage "we hebben u al eerder aangeschreven" om verjaring te voorkomen en om zogenaamd een herinnering op te roepen.
En nog steeds trappen mensen erin.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad. Een beetje serieus en bona fide bedrijf zou ten minste de datum van die eerdere "aanschrijving" noemen, of liever nog een kopie daarvan meesturen.

Plaats reactie