Opticiens Prijzen Tombola

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door grun »

Een goede bril hoeft niet zo duur te zijn. Ik heb m'n ogen eens laten meten bij Eyelove, die goedkope keten die met computergestuurde oogmeetapparatuur bij drogisten staan. Die machine doet eigenlijk hetzelfde als wat de opticien doet, glaasjes in verschillende sterkte voor je oog schuiven, net zolang tot je er eentje hebt waarbij je de letters het beste kunt zien. Maar dan automatisch en in een veel hoger tempo, zelf hoef je geen woord te zeggen. Na een minuutje rolt er een recept uit, de drogist zet je een pasbril op met de aanbevolen glaasjes om het eens te proberen.

Ik stond echt paf, alles was haarscherp, waar je ook keek. Ik had zoiets van: laat het montuur maar zitten, wat kost deze pasbril? Jammer genoeg wilden ze die niet verkopen, ze hadden hem nog nodig voor andere klanten. De uiteindelijke bril was iets minder helaas. De volgende keer toch maar weer naar een echte opticien.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die aanduiding "beperkt zicht" is natuurlijk een marketing term die bedoeld is om klanten te bewegen een duurdere optie te kiezen. De winkel zou ook andere aanduidingen kunnen gebruiken, bv normaal, breed, en onnodig breed; dan zouden klanten een heel andere keuze maken.

Jaren geleden werd op treinstations de aanduiding voor het formaat koffiebeker veranderd van normaal en groot naar klein en normaal. Meer beste reizigers kochten na de wijziging een grote beker, alleen omdat die ineens normaal heette.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door DvdVK »

Weetje:
Er worden nog 'gewoon' brillenglazen van glas gefabriceerd en geleverd door o.m, Zeiss en Essilor.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
03 mar 2023 17:45
Die aanduiding "beperkt zicht" is natuurlijk een marketing term die bedoeld is om klanten te bewegen een duurdere optie te kiezen. De winkel zou ook andere aanduidingen kunnen gebruiken, bv normaal, breed, en onnodig breed; dan zouden klanten een heel andere keuze maken.
Natuurlijk is het de optie om duurdere glazen te leveren, want het bizarre is natuurlijk dat je nooit weet hoe een "normale" of "onnodig brede" bril nu in werkelijkheid kijkt. Er zijn geen proefglazen, dus je moet maar vertrouwen op het verkoopadvies.....
Of moet je maar het goedkoopste glas kopen, en als het niet goed is, gewoon terug geven ?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, het zicht verandert niet. Als dat goed is, is het goed. Echter denkt een opticien wel met je mee. Als je vaak buiten werkt, is het misschien wel fijn om een meekleurende bril te hebben in plaats van steeds te moeten wisselen tussen brillen.

En zo heb je voor iedere situatie een bril. Je hebt brillen die fijner zijn bij autorijden, voor mensen die vaak in de auto zitten. Het is nutteloos die optie te pakken als je zelden in de auto zit. Als je er toch gevoelig voor bent dat een opticien tegen je zegt dat dat beter voor je is, dan kun je beter even in de spiegel kijken, dan de opticien daar de schuld van geven. Dan ben je namelijk ook het type dat van de supermarkt thuis komt met 2 netjes perssinaasappelen, omdat ze in de reclame zijn, terwijl je helemaal geen sinaasappelsap lust.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Showroom monturen voor gewone prijs

Eigenlijk toch heel vreemd dat als je een montuur uitkiest dat je dan het montuur krijgt wat al langere tijd als showmodel in de winkel hangt en waarschijnlijk al door tientallen of meer uitgeprobeerd is, bijgebogen is of op de grond gevallen is of door kinderen als speelgoed worden gebruikt omdat het wachten wat lang duurt.
De verkoper stond werkelijk zeer verbaasd te kijken toen ik vroeg of je voor dat geld niet een echt nieuw monteur krijgt.......
Heb je nou recht op een nieuw montuur, of is een showmodel nemen heel normaal ?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

Wat is nieuw?
Je bril is altijd bijgebogen, versteld, uitgeprobeerd voordat je hebt afgerekend....dat staat los van de showmodellen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
11 mar 2023 10:35
Heb je nou recht op een nieuw montuur, of is een showmodel nemen heel normaal ?
Jij bent de klant, toch? Als jij perse een nieuw montuur wilt, dan geef je dat aan. Als de verkoper daar niet aan meewerkt, loop je een deur verder.

Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo spannend, het verhaal wat jij ervan maakt is nogal een worst case scenario. En dan nog: als dat montuur alles heeft overleefd wat jij omschrijft, en er is niets van te zien, dan is het kennelijk een prima montuur.

Niet te moeilijk denken hoor :wink:

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

jonis schreef:
11 mar 2023 10:44
....dat staat los van de showmodellen....
Als mijn tekst had gelezen, had je begrepen dat dit nou juist niet los staat van de showmodellen.

Tis natuurlijk prachtig dat een montuur het wilde bestaan als showmodel kan doorstaan, maar zo'n montuur is natuurlijk verre van nieuw. Een deur verder zou in de grote stad inderdaad een oplossing zijn......

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je doet met dit topic nou net alsof je voor het eerst in de wereld van opticiens binnen stapt. Je bent al brildragend dus je weet allang hoe het werkt.

Als die deur in de grote stad ook van een keten is, dan werkt het daar precies hetzelfde.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is nooit anders geweest en bij de dure zelfstandige opticiëns waar ik ooit geweest ben, ging het net zo. Ik heb ook nooit een verfomfaaid montuur in het schap gezien, dus wat is het probleem nou eigenlijk?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Het probleem is dat ze showroom modellen als nieuw verkopen. En daar is niet alleen naar gekeken. En die showroom modellen zijn door tientallen mensen opgezet, op de grond gevallen en als "speelgoed" gebruikt.
Of kopen jullie wel allerlei gebruikte producten als zijnde nieuw en ongebruikt voor de hoofdprijs.
Ik zeg bijzonder !

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
12 mar 2023 10:20
Het probleem is dat ze showroom modellen als nieuw verkopen. En daar is niet alleen naar gekeken. En die showroom modellen zijn door tientallen mensen opgezet, op de grond gevallen en als "speelgoed" gebruikt.
Of kopen jullie wel allerlei gebruikte producten als zijnde nieuw en ongebruikt voor de hoofdprijs.
Ik zeg bijzonder !
Kleding die naar de winkel terug gebracht wordt, wordt ook weer in de rekken terug gehangen en er gaat ook niets van de prijs af. Wat dacht u van spullen die u via webshops koopt, dat dat helemaal fris en nog nieuw is?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de grond gevallen en als speelgoed gebruikt, ja dat is echt schering en inslag. Het is altijd een compleet pandemonium bij de twee opticiëns hier in het winkelcentrum.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
12 mar 2023 11:21
Op de grond gevallen en als speelgoed gebruikt, ja dat is echt schering en inslag. Het is altijd een compleet pandemonium bij de twee opticiëns hier in het winkelcentrum.
:lol: :lol:

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
12 mar 2023 11:21
Op de grond gevallen en als speelgoed gebruikt, ja dat is echt schering en inslag.
Tsja, ik schrijf slechts wat ik waarneem tijdens mijn bezoekje. Twee Kids "passen" tientallen monturen, er vallen er zeker 2 op de grond. Heb dan niet echt het idee dat mijn montuurtje van E 200,00 nieuw en ongebruikt is.
Maar vele lijken dit heel gewoon te vinden merk ik nu.....

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
12 mar 2023 12:03

Tsja, ik schrijf slechts wat ik waarneem tijdens mijn bezoekje. Twee Kids "passen" tientallen monturen, er vallen er zeker 2 op de grond. Heb dan niet echt het idee dat mijn montuurtje van E 200,00 nieuw en ongebruikt is.
Maar vele lijken dit heel gewoon te vinden merk ik nu.....
Ik draag al zo’n 55 jaar een bril of lenzen en heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt. Dan zou ik de eigenaar van de winkel daar maar eens op aanspreken.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

Het is ook gewoon, net zoals een bouwvakker na een dagje werken nog even wat kledingaankopen zou doen en wat hem niet past gewoon weer terug in het rek hangt.
Je doet alsof er wat aan de hand is maar je past een montuur, bekjjkt dat, als het je niet zint of je ziet een krasje, zeg je dat; je pakt wat anders of het wordt wat opgepoetst.
Je komt thuis met je nieuwe bril en dan val je met je dikke kop( niet persoonlijk bedoeld) en je bril op in slaap op de bank; bril helemaal scheef.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Methusalah »

BL2 schreef:
11 mar 2023 10:35
Showroom monturen voor gewone prijs

Eigenlijk toch heel vreemd dat als je een montuur uitkiest dat je dan het montuur krijgt wat al langere tijd als showmodel in de winkel hangt en waarschijnlijk al door tientallen of meer uitgeprobeerd is, bijgebogen is of op de grond gevallen is of door kinderen als speelgoed worden gebruikt omdat het wachten wat lang duurt.
De verkoper stond werkelijk zeer verbaasd te kijken toen ik vroeg of je voor dat geld niet een echt nieuw monteur krijgt.......
Heb je nou recht op een nieuw montuur, of is een showmodel nemen heel normaal ?


Hoe kom je daar in hemelsnaam bij. Ik draag al 30+ jaar een bril en heb nog nooit het showmontuur gekregen.

Waarom denk je dat dat zo is?

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
12 mar 2023 12:03
Erthanax schreef:
12 mar 2023 11:21
Op de grond gevallen en als speelgoed gebruikt, ja dat is echt schering en inslag.
Tsja, ik schrijf slechts wat ik waarneem tijdens mijn bezoekje. Twee Kids "passen" tientallen monturen, er vallen er zeker 2 op de grond. Heb dan niet echt het idee dat mijn montuurtje van E 200,00 nieuw en ongebruikt is.
Maar vele lijken dit heel gewoon te vinden merk ik nu.....
Ik geloof daar helemaal niks van. Nu je commentaar krijgt, komt er ineens een verhaaltje bij over kinderen en vallende monturen. :roll:

Plaats reactie