Pagina 1 van 1

Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 18:07
door geengast
Gisteren een bestelling gedaan via Thuisbezorgd.nl Halverwege de bestelling, net voor de betaling, bleef de site aanhangen en werd ik eruit gegooid. Geen probleem, ik probeerde het nog eens. Nu wel gelukt en bestelling meteen betaalt.

10 Minuten later belde het restaurant. Ze hadden twee bestellingen ontvangen en eentje annuleren was niet mogelijk, want dan moesten ze toch hun 16% provisie aan thuisbezorgd.nl betalen en een nog hoger percentage op de bezorgkosten. Ik kon het alleen oplossen door zelf naar thuisbezorgd.nl te bellen en bij hun de annulering te regelen.

Natuurlijk morde ik wel wat, maar besloot toch te bellen. Nergens op hun site een telefoonnummer te vinden. Uiteindelijk in de algemene voorwaarden van Takeaway.com (is dus thuisbezorgd.nl) een telefoonnumer in Enschede gevonden.
Ik belde dit nummer en kreeg het volgende bandje te horen "bent u een restauranteigenaar, druk dan 1. heeft u een bestelling via thuisbezorgd.nl gedaan, druk dan 2. Ik druk 2 en het bandje gaat verder "particulieren kunnen geen telefonisch contact met ons hebben, het gesprek wordt nu afgebroken...tuut tuut...tuut!

Ik kan een brief schrijven of wat anders, maar het bedrag was slechts 14,50. Dan laat je het maar, onfatsoenlijk is het wel!

P.S. Uiteindelijk na anderhalf uur is het door het restaurant opgelost, maar mijn onvrede was meer op het telefoonbandje. Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben. Maar of het mag dat daar een bandje op staat met 'val maar dood' lijkt mij niet gepast.

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 18:20
door 16again
Dat restaurant had beide bestellingen van mij mogen annuleren. Ik zou geen 2x betalen.

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 20:46
door rwolters
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er onfatsoenlijk is aan dat bandje. Takeaway is slechts ingericht op B2B zaken, niet op B2C. De contacten met de consument lopen via de restaurants waar ze een overeenkomst mee hebben.

Het onfatsoenlijke hier is dat hwt restaurant je met een kluitje in het riet stuurt. Als er verkeerd wordt afgerekend tussen restaurant en takeaway moeten zij dat zelf regelen.

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 21:16
door geengast
Ik heb op de website van thuisbezorgd.nl de bestelling gedaan, niet op de website van het restaurant.

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 21:29
door StevieNL81
geengast schreef:
04 mar 2023 18:07
Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben.
Welke wet is dat dan? Ik weet niet beter dan dat ze bereikbaar moeten zijn en dat zijn ze...middels een contactformulier. En die formulieren zitten ze redelijk bovenop heb ik uit eigen ervaring.

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 21:37
door geengast
Telefoonnummer ontbreekt bij grote webwinkels, ondanks verplichting - https://nos.nl/l/2466109

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 21:55
door StevieNL81
Thanks weer wat geleerd!

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 22:25
door Seinhuis
U controleert niet uw rekening waarop te zien is dat het bedrag is afgeschreven?

En uw mail waarop u een bevestiging krijgt van de bestelling?

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Geplaatst: 04 mar 2023 22:29
door HandigeHarrie
Heel vreemd dat de betaling niet gelukt was, maar kennelijk wel uitgegaan wordt van een "afgeronde" boeking ...... als je eruit gegooid wordt dan zou het boekingsysteem de boeking niet moeten registreren.