Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Waarschijnlijk heeft TS niet goed opgelet en kippensoep gekocht.

Namasthe
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:34

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Namasthe »

Laatst eens kipfilet bij een Halal slager gekocht, een wereld van verschil. Weinig water, stevig vlees en goed van smaak. Anders inderdaad een poelier.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik zo eens naar de flink gestegen prijzen van kipfilet kijk en dan zie dat de prijzen van biefstuk eigenlijk niet heel erg zijn gestegen, dan vraag ik me ergens af waar dat in zit.

Je zou juist zeggen dat door preventieve slachting vanwege de vogelgriep er juist een overschot aan kip op de markt zou zijn.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is er juist door die preventieve slachting een tekort aan kip.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zou toch zonde zijn dat ze miljoenen gezonde kippen dood maken en dat vlees niet op de markt zetten. Maar ik sluit niets uit, moet dat eens even vragen, heb wel een kuikenboer in mijn kennissenkring zitten.

Frits1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2017 08:57

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Frits1234 »

Al enkele jaren verbaas ik me erover dat er in de supermarkt kip te koop is in verpakkingen van 250 of 500 gram, soms ook 1 kg.
En die verpakkingen bevatten dan ook exact die hoeveelheid kip.
Aangezien het vrijwel onmogelijk is om met de hand precies die hoeveelheden kip af te wegen of samen te stellen, en dat machinaal al helemaal niet lukt, kan het niet anders dan dat een plastic tray met kip wordt belegd en er daarna machinaal precies tot het beoogde gewicht water wordt geinjecteerd. Ik koop dus geen kip meer in de supermarkt, want inderdaad tref je een heleboel water aan in de pan na het bakken en een flink gekrompen kipfilet.

Het wordt tijd om dit te verbieden en eerlijk vlees te verkopen. En dit kan wellicht alleen als de consument deze praktijken afkeurt en kip in de supermarkt volledig links laat liggen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alle geruimde kippen worden vernietigd en mogen dus niet in een verkoop komen. Ze zouden besmet kunnen zijn en hierdoor andere vogels kunnen besmetten.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah, dan hoef ik die vraag ook niet meer te stellen. Ik vraag me af of er geen manier is om die kippen te slachten en toch ergens op een bord te krijgen, bijvoorbeeld voor de voedselbanken, zonder dat het ergens een risico is. Ik weet dat je er na bereiding in elk geval niet meer ziek van kan worden. Als je ze dus op een manier bij vogels weg kan houden, dan zou dat toch mogelijk moeten zijn. Die kippen worden nu waarschijnlijk ook niet in de schuur verbrand en moeten toch geruimd worden.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze gaan naar Rendac en worden daar verbrand.
Ze zullen nooit toelaten dat het vlees in omloop komt.
Stel dat de verpakking die in de vuilcontainer beland wordt er door een kraai of meeuw uitgehaald. Deze raakt besmet en infecteerd andere vogels of zelfs pluimvee. Deze besmettingsrisico's willen ze kost wat het kost voorkomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan het niet genoeg benadrukken : niet bezuinigen op eerlijk goed eten.
Het gaat toch allemaal in je lijf🤭.
Wanneer je jong bent sta je er misschien minder bij stil, bij het ouder worden méér 🤔?
Maar idd, het is duurder ....dan maar wél bezuinigen op andere dingen....

jacky003
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018 15:08

Re: Kipfilet in supermarkt vol met water?

Ongelezen bericht door jacky003 »

In kipfitet zit altijd water dit noemen ze tumbelen, dit is ook om de kip malser te maken

Plaats reactie