Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou eens even wat installateurs vragen voor een offerte. Als die goedkoper zijn, zou ik het bedrijf waar het contract mee is gewoon even helemaal afkafferen aan de telefoon wat voor waardeloos bedrijf het is en met een lach naar die andere installateur gaan. Zijn ze duurder, dan zou ik ze gewoon aan de afspraak houden, ervan uitgaande dat er iets op papier staat, gewoon laten komen, niets zeggen over die extra 1200 en dan later weigeren die extra 1200 te betalen en wijzen op de afspraak.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
22 mar 2023 13:43
Ruud.A schreef:
22 mar 2023 13:27
Dat is natuurlijk maar 1 definitie van onder dwang.
Er zijn genoeg andere definities van dwang te bedenken.
Uiteraard kan je van alles bedenken. Maar waarom zou je, als dat alleen maar ruis veroorzaakt?
TS begint met ruis.

De zin had gewoon kunnen zijn:

"We moesten 1200 euro extra betalen om de pomp te laten plaatsen."

Dan haal je alle emotie er uit en blijf je bij de feiten. Jij bent altijd 1 van de eerste die zegt dat mensen de emotie uit het verhaal moeten halen....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
22 mar 2023 21:02
TS begint met ruis.

De zin had gewoon kunnen zijn:

"We moesten 1200 euro extra betalen om de pomp te laten plaatsen."

Dan haal je alle emotie er uit en blijf je bij de feiten. Jij bent altijd 1 van de eerste die zegt dat mensen de emotie uit het verhaal moeten halen....
Onjuist. Dit gaat niet om emotie. De vermelding van de dwang is hier relevant, omdat dat ook gewoon een juridische component is. Je kunt een overeenkomst bijvoorbeeld vernietigen als die onder dwang tot stand is gekomen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door alfatrion »

juliomariner schreef:
22 mar 2023 16:14
Inderdaad maar dat zou ik er eigenlijk wel voor over hebben want ik zou deze h*fters geen euro meer gunnen.
De voor de hand liggende handelswijze is het versturen van een ingebrekestelling.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
22 mar 2023 21:35
juliomariner schreef:
22 mar 2023 16:14
Inderdaad maar dat zou ik er eigenlijk wel voor over hebben want ik zou deze h*fters geen euro meer gunnen.
De voor de hand liggende handelswijze is het versturen van een ingebrekestelling.
Het lijkt me dat de voor de hand liggende handelswijze is om te kijken of er iemand is die het goedkoper doet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 mar 2023 22:43
alfatrion schreef:
22 mar 2023 21:35
De voor de hand liggende handelswijze is het versturen van een ingebrekestelling.
Het lijkt me dat de voor de hand liggende handelswijze is om te kijken of er iemand is die het goedkoper doet.
Nee. Want daarmee ben je nog niet van je bestaande overeenkomst af. Het meest voor de hand liggende is dus om het beide te doen.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je een goedkopere vindt en voordat je die tekent even een mail stuurt naar de huidige installateur, waarin je zegt dat je niet akkoord gaat met die 1200 euro extra. Dan is de kans groot dat dat ook gelukt is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, dan doe je dus beide :wink:

Anso
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2012 20:04

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door Anso »

Ik zou goed in de overeenkomst kijken
Zonnepanelen zijn gemonteerd
Zijn deze apart geoffereerd of samen met de warmtepomp
Als deze los van elkaar zijn dan ja komen er extra kosten bij.
Normaal gesproken heeft dit duidelijk te zijn besproken en ook zo in overeenkomst staan.
Is alles te samen offereerd dan kan je de installateur in gebreken stellen

Succes

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door criticus2 »

er zijn inmiddels signalen dat de druk op de bouw afnemend is.
(zelf ook net gebeld door een aannemer die najaar 2022 een opdracht afwees want heel 2023 al vol zat en nu tijd heeft voor het werk, voor de zomervakantie. ).
Dus een andere installateur zoeken zou zomaar kunnen slagen.
Zou er een paar benaderen, en kijken wie snapt dat ze nu misschien nog arrogant kunnen doen maar dat tij kerend lijkt . .
Eerst kijken of dat lukt en voor hoeveel.
Dan leverancier die zou plaatsen in gebreke stellen mbt dat plaatsen, voor overeengekomen kosten , met deadline. daarna bent u vrij het elders te doen (waarbij wellicht meerkosten zelfs ten laste kunnen komen van degene die nu weigert, maar dat hangt volledig af van de inhoud van de overeenkomst op het punt van meerkosten , en die inhoud kennen wij hier niet.
Ik zou overigens wie dan ook pas betalen na de klus, niets vooraf.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik ben benieuwd wat voor reden de installateur geeft voor de verhoging van € 1200,00.
Ik heb geen verstand van de kosten voor het installeren van een warmtepomp en het zou zo maar kunnen dat er meer werk in zit dan in eerste instantie is begroot. Staat er in de overeenkomst dat het bedrag vast staat is kunnen we meerkosten in rekening worden gebracht.
Zelf heb ik in mijn werk als aannemer vaak genoeg meegemaakt dat er tijdens het werk allerlei verborgen dingen naar boven komen. In mijn offerte neem ik dat altijd mee een overleg ik dat met de klanten.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door jeneverbes »

Ramona16.8 schreef:
22 mar 2023 08:10
Wij hebben juni 2022 akkoord gegeven op een offerte voor zonnepanelen en een all electric warmtepomp. De zonnepanelen zijn geplaatst maar nu de warmtepomp nog. Deze staat sinds 20 december 2022 bij ons in de schuur en is betaald. De installateur komt maar niet met een plaatsingsdatum. We hebben verhaal gehaald. Onder dwang werd ons meegedeeld dat er een verhoging van 1200 euro betaald moet worden anders wordt de pomp niet geplaatst, zijn we het er niet mee eens, dan konden we direct vertrekken. We hebben het over een installatie waarvoor we akkoord hebben gegeven ten bedrage van 2900 euro waar nu 1200 euro bij komt. Valt dit nog onder onvoorzien? Of is dit misbruik maken van hun machtspositie? We hebben de pomp a 9350 euro keurig betaald. Installatie kosten niet. Subsidie ISDE 2800 euro. Wat zijn onze rechten?
www.consumentenbond.nl
Die hebben een juridische dienst.
die kan je dat zo uitleggen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar wel eerst lid worden en zie daar maar weer eens snel vanaf te komen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhoging kosten warmtepomp onder dwang

Ongelezen bericht door kuklos »

jeneverbes schreef:
22 apr 2023 15:15
www.consumentenbond.nl
Die hebben een juridische dienst.
die kan je dat zo uitleggen.
En die zijn gratis? Of die kan je gewoon raadplegen alsof het een advocaat betreft, zonder verdere verplichtingen qua lidmaatschap?

Plaats reactie