Pagina 1 van 1

Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 23 mar 2023 20:52
door Noortje911
3 paar schoenen voor dochter besteld!
1e paar ontvangen, te groot/breed retour gestuurd.
2e levering ontvangen met daarin 1 paar schoenen in een hele grote doos (hadden makkelijk twee paar in gepast)
Ook deze waren te groot/breed, dus ook retour.
Toen wachten op het 3e paar maar die kwamen maar niet.
Waarop ik heb ingelogd bij Zalando om bestellingen kon bekijken en daar zag ik dat er twee paar geleverd hadden moet zijn.
Maar er zat echt maar 1 paar schoenen in die veel te grote doos.
Vervolgens contact opgenomen met Zalando, waarop ik een formulier moest invullen.
Gedaan waarop onderstaande teleurstellende reactie:

Bedankt voor je bericht aan Zalando!

Het spijt ons voor het ongemak en de vertraging.

Ons magazijn heeft een onderzoek uitgevoerd en bevestigd dat alle door jouw bestelde artikelen correct zijn gescand en ingepakt en naar je zijn verzonden in het pakket dat je hebt ontvangen.

Verder zijn we niet op de hoogte van enig incident met je pakket tijdens het transport en gaan we ervan uit dat je het in goede staat hebt ontvangen, met alle bestelde artikelen erin. Daarom kunnen wij je geen terugbetaling aanbieden.

Wij danken je voor je begrip.

Dit is toch niet te geloven, dus je moet gewoon betalen voor producten die je nooit ontvangen hebt.
Echt schandalig dat Zalando zo met klanten omgaat!!!

Mijn partner heeft nog gebeld en weer een formulier ingevuld met betreffende medewerker.
Volgende dag mail met zelfde antwoord zoals hierboven.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan???
Dit kan toch zomaar niet. Dat je moet betalen voor schoenen die je nooit hebt ontvangen!!!

Re: Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 24 mar 2023 11:58
door Seinhuis
De webwinkel is verantwoordelijk voor dat het pakket is bezorgd. Hun moeten bewijzen dat u heeft ontvangen, dat hun aangeven dat het enkel verstuurd is is onvoldoende. Zie www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ (de laatste link is beschreven in de oogpunt van verkoper).

Indien u betaalt hebt met een creditcard neem dan contact op met de creditcard maatschappij. De meeste creditcards hebben aflevering garantie.

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.

Zalando is lid van Thuiswinkel. Hierdoor kunt u vragen om bemiddeling (punt 2) of naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak (punt 3)(www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/).
Ook kunt u een rechtzaak aanspannen.

Re: Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 24 mar 2023 13:03
door Lowieze
Seinhuis schreef:
24 mar 2023 11:58
De webwinkel is verantwoordelijk voor dat het pakket is bezorgd. Hun moeten bewijzen dat u heeft ontvangen, dat hun aangeven dat het enkel verstuurd is is onvoldoende. Zie www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ (de laatste link is beschreven in de oogpunt van verkoper).

Indien u betaalt hebt met een creditcard neem dan contact op met de creditcard maatschappij. De meeste creditcards hebben aflevering garantie.

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.

Zalando is lid van Thuiswinkel. Hierdoor kunt u vragen om bemiddeling (punt 2) of naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak (punt 3)(www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/).
Ook kunt u een rechtzaak aanspannen.
De link van Consuwijzer gaat over een niet ontvangen pakket.
TS heeft het pakket wel ontvangen, echter er zat maar 1 paar schoenen in ipv de 2 paar schoenen, zoals Zalando beweert te hebben verzonden.

Re: Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 24 mar 2023 13:27
door Moneyman
Lowieze schreef:
24 mar 2023 13:03
De link van Consuwijzer gaat over een niet ontvangen pakket.
TS heeft het pakket wel ontvangen, echter er zat maar 1 paar schoenen in ipv de 2 paar schoenen, zoals Zalando beweert te hebben verzonden.
Dat maakt niet zoveel uit, Zalando moet nog steeds bewijzen dan zijn twee paar schoenen hebben geleverd. TS zou even kunnen kijken of in de papertrail nog ergens een gewicht terug te zien is.

Re: Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 24 mar 2023 13:36
door Lowieze
Ik vraag me dan wel af wat er op de pakketbon stond die in de doos zat.

Re: Zalando eist betaling voor product dat nooit is ontvangen!

Geplaatst: 24 mar 2023 13:44
door alfatrion
Moneyman schreef:
24 mar 2023 13:27
TS zou even kunnen kijken of in de papertrail nog ergens een gewicht terug te zien is.
Bij het pakket dat ik recent heb verstuurd staat kan ik slechts op één plek het gewicht zien. Er kan met het pakket na de weging nog van alles gebeuren. Natuurlijk bewijst een te laag gewicht dat er voor de weging reeds iets niet in orde was.