Privé auto ten onrechte aangemerkt als bedrijfsauto met grote financiële gevolgen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Privé auto ten onrechte aangemerkt als bedrijfsauto met grote financiële gevolgen

Ongelezen bericht door kuklos »

mermansawl schreef:
16 apr 2023 16:59
Er wordt weer getwitterd maar wat als dit jullie zelf overkomt.
Ten eerste zou ik vooraf al niet gaan rommelen met privé betalingen voor zakelijk, andersom en dergelijke zoals ik uit jouw verhaal begrijp dat jij wel hebt gedaan. Een perfecte en perfect schone administratie voorkomt al heel veel.
Daarna, als me dit dan toch zou zijn overkomen zou ik professionele hulp inschakelen in de zin van een advocaat.


Maar zoals al tig keer gevraagd, plaats nu eindelijk dat vonnis eens.

HandigeHarrie
Berichten: 1360
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Privé auto ten onrechte aangemerkt als bedrijfsauto met grote financiële gevolgen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

jochemd schreef:
16 apr 2023 17:16
mermansawl schreef:
16 apr 2023 16:08
U suggereert hiermee dat het schrijven van een email vanuit privé of vanuit het zakelijk email adres de zaak kan veranderen en dat het ook uitmaakt of ik dat 1 of meerdere keren zou hebben gedaan. Zo lijkt u ook te beweren dat dat met de betalingen met de privé pinpas of met de pinpas van de zaak zo is.
Zo zit het volgens mij niet in elkaar.
Volgens ieder ander hier, uw rechtsbijstandsverzekering en zelfs de rechter zit het wel zo in elkaar.

Zoals ik uw verhaal begrijp is de relevante vraag of de garagist wist of had moeten weten dat het een prive auto was. In dat geval had de garagist namelijk prijzen inclusief BTW moeten vermelden/afspreken en u de algemene voorwaarden voor particulieren moeten meegeven. Of de auto daadwerkelijk prive was is daarvoor niet van belang. En als u bij de rechter net zoals hier alleen maar argumenten inbrent waarom de auto prive is, maar niet waarom de garagist dat wist of had moeten weten, dan verliest u inderdaad bij de rechter. Maar ik laat mij graag overtuigen door de uitspraken van de rechter die u nog steeds niet gepost heeft.
Hier staat goed verwoord waarom het verklaarbaar is waarom de garage de factuur op naam van de zaak heeft gesteld. Als u vanaf uw zaak gemaild heeft, de factuur met de pinpas van uw bedrijf heeft betaald (en al dan niet meteen terugbetaald vanuit prive-middelen) en in deze auto naar uw werk het verzamelgebouw rijdt waar de garage ook gevestigd is dan is het niet vreemd dat hij ervan uit gaat dat het een auto op naam van de zaak is. Als u dit tot u door laat dringen dan bent u misschien minder verbitterd over zijn stelling dat hij een bedrag ex btw met u heeft afgesproken.
De strijd om het overzetten van de factuur op prive gaat dan ook zoals ik het lees samen met het veranderen van het bedrag van de reparatie in het per sms genoemde bedrag ex btw in het in de sms genoemde bedrag, inclusief de btw. Dat gaat dan niet alleen over de naam boven de factuur maar ook over het eindbedrag op de factuur.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Privé auto ten onrechte aangemerkt als bedrijfsauto met grote financiële gevolgen

Ongelezen bericht door juliomariner »

In principe is dat allemaal niet van belang. TS heeft de rechtzaak (of zaken) verloren en kan niet meer in beroep. Er zit dan dus niets anders op dan betalen en het geheel gauw vergeten.

Plaats reactie