DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:31
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen.
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik bestel iets online, ik wil het thuis bezorgd hebben, maar ik wil vervolgens niet thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Is het dan zo vreemd dat bezorgers alternatieven gaan zoeken? Bij de buren aanbellen kost tijd wat er niet is, naar een afhaalpunt brengen wil zeggen verlies lijden en de klant die gaat klagen dat die helemaal ergens heen moet terwijl die het thuis bezorg wilde hebben.
DHL is kinderlijk eenvoudig. In de app zie je wanneer een pakje verwacht word en je kan direct online alles regelen. Niet thuis? Waar kan het dan wel heen. Afhaalpunt? Direct aangeven welke.
Als consument kan je zelf met nagenoeg elke grote bezorgdienst je eigen wensen afspreken.

En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Gemiddeld zo'n 2x in de maand.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
......
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Hier ook zo'n DHL bezorger welke zo zijn eigen manier van werken heeft.
Laatst niet thuis, blijkt het pakje in de achtertuin te staan. Maar hoe kan dat, want deze is met een sleutel afgesloten. Overigens bevindt die sleutel zich wel op een onzichtbare geheime plek, maar toch zeer opvallend.
De 18 kilo zware doos had een waarde van bijna E 100,- maar dat is voor de DHL bezorger schijnbaar geen enkel probleem.......

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
09 jun 2023 18:41
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
......
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Hier ook zo'n DHL bezorger welke zo zijn eigen manier van werken heeft.
Laatst niet thuis, blijkt het pakje in de achtertuin te staan. Maar hoe kan dat, want deze is met een sleutel afgesloten. Overigens bevindt die sleutel zich wel op een onzichtbare geheime plek, maar toch zeer opvallend.
De 18 kilo zware doos had een waarde van bijna E 100,- maar dat is voor de DHL bezorger schijnbaar geen enkel probleem.......
Als u de melding ziet wanneer er bezorgd word en u bent er niet, waarom dan geen notitie in de app zetten? En als u wel thuis was tijdens het tijdsblok en de bezorger te laat was, waarom dan niet ook een notitie in de app gezet zodat de bezorger weet wat er van hem verwacht word?

Het is heel simpel, bestel online als je gewoon thuis bent om het pakket te ontvangen, of zorg voor een afgesproken plek. Kan er door de verkoper/bezorgdienst geen exact bezorgmoment afgesproken worden, neem dan niet zelf het risico. Koop of ergens waar je het wel kan afspreken, of zorg voor alternatieven. Het is best leuk om altijd te wijzen naar de bezorger, maar in meer gevallen ligt het niet aan de bezorgdienst.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, als je het bezorgen zeer tijdig in de App aanpast naar 19.00 tot 21.00 uur, en de bezorger komt tussen 15.00 en 17.00 uur, dan lijkt mij het niet kloppen dat hij het maar in de tuin dumpt.......

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:31
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen.
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.
Nee, dat snap ik. Maar in dit specifieke geval kreeg ik echt het gevoel dat zo'n bezorger er gewoon zo vaak aan de deur heeft gestaan dat er niemand is, dat ie creatief wordt. Uiteindelijk is hij degene die niet betaald krijgt als een klant er niet is.

Ik weet toevallig (bevriende bezorger) dat hier in de regio de bezorgers van Postnl via een bedrijf werken en daar krijgen ze te horen dat ze maximaal 1x bij een klant langs mogen, anders moet het naar een afhaalpunt. Dan krijgen ze in elk geval nog iets betaald voor het langs de gesloten deur gaan.

De bezorger van DHL ken ik niet, maar daar is me wel eens iets soortgelijks overkomen. Ik kon geen bezorgdag kiezen, kon het bezorgadres niet veranderen toen die dag bekend was en kon niet aangeven dat het ook bij de buren mocht. Dus kon ik het na werktijd ophalen bij het afhaalpunt. Prima geregeld, als je het mij vraagt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:31
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen.
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik bestel iets online, ik wil het thuis bezorgd hebben, maar ik wil vervolgens niet thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Is het dan zo vreemd dat bezorgers alternatieven gaan zoeken? Bij de buren aanbellen kost tijd wat er niet is, naar een afhaalpunt brengen wil zeggen verlies lijden en de klant die gaat klagen dat die helemaal ergens heen moet terwijl die het thuis bezorg wilde hebben.
DHL is kinderlijk eenvoudig. In de app zie je wanneer een pakje verwacht word en je kan direct online alles regelen. Niet thuis? Waar kan het dan wel heen. Afhaalpunt? Direct aangeven welke.
Als consument kan je zelf met nagenoeg elke grote bezorgdienst je eigen wensen afspreken.
Niets van wat je zegt haalt mijn statement onderuit. In tegendeel zelfs.

Die bezorger moet gewoon z’n werk doen, punt. Geen tijd om bij de buren aan te bellen? Dat is niet mijn probleem, maar gewoon zijn werk. Maak niet van zijn probleem mijn probleem. Ik hoef helemaal niet thuis te zijn, dat is simpelweg geen onderdeel van de overeenkomst.

Dat jouw bekende eenzijdige morele kompas iets anders aangeeft is prima - voor jou, niet voor de rest van de wereld.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Dat is vragen naar de (ook voor jou) bekende weg: veel te vaak.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:31
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik bestel iets online, ik wil het thuis bezorgd hebben, maar ik wil vervolgens niet thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Is het dan zo vreemd dat bezorgers alternatieven gaan zoeken?
Ja, dat is vreemd. Ze moeten zich gewoon aan de overeenkomst houden. Als niemand thuis is dan moet het pakket naar een afhaallocatie worden gebracht. Dat is immers overeengekomen.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
Bij de buren aanbellen kost tijd wat er niet is, naar een afhaalpunt brengen wil zeggen verlies lijden en de klant die gaat klagen dat die helemaal ergens heen moet terwijl die het thuis bezorg wilde hebben.
Dat zijn smoesjes. Wie afspraken maakt moet zich daar aan houden, en dus moet er bij de buren worden aangebeld en het pakket naar een afhaalpunt gebracht worden. Misschien wordt het gewoon eens tijd dat in de wet komt te staan dat de geadresseerde recht heeft op een boete als de vervoerder zich niet aan de afspraken houdt. Zelf tekenen? 50 euro boete! Het pakket ergens achterlaten waar dit niet afgesproken is? 50 euro boete! Iets anders? 50 euro boete! Dan is deze ongein zo afgelopen.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Veel te vaak.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
09 jun 2023 22:18
Die bezorger moet gewoon z’n werk doen, punt. Geen tijd om bij de buren aan te bellen? Dat is niet mijn probleem, maar gewoon zijn werk. Maak niet van zijn probleem mijn probleem. Ik hoef helemaal niet thuis te zijn, dat is simpelweg geen onderdeel van de overeenkomst.
De vraag is wel wat zijn werk is. Veel van die bezorgers werken niet voor PostNL of DHL maar voor een bedrijf dat voor meerdere bezorgdiensten werkt. Als dat bedrijf aangeeft dat ze het voor de deur moeten zetten, dan doet de bezorger zijn werk gewoon.

En ik ben er vast van overtuigd dat het PostNL en DHL vrij koud laat en het ook nog wel eens onderdeel kan zijn van de overeenkomst tussen PostNL/DHL en dat bedrijf. Dat ze dat gewoon moeten accepteren van die bedrijven, omdat ze anders minder pakketten willen rondbrengen voor dezelfde prijs en dat ze dan een nog groter probleem hebben dan klagende klanten.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Misschien is het gewoon beter om weer terug naar de tijd te gaan dat we naar de winkels gingen om iets te kopen. Geen gezeur dat bezorgers niet aanbellen of niet op tijd zijn of helemaal niet komen of het ergens verstoppen. Je moet er zelf wat meer moeite voor doen maar 35 jaar geleden ging dat prima ondanks dat de winkels minder vaak open waren als nu.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
09 jun 2023 22:18
Die bezorger moet gewoon z’n werk doen, punt. Geen tijd om bij de buren aan te bellen? Dat is niet mijn probleem, maar gewoon zijn werk. Maak niet van zijn probleem mijn probleem. Ik hoef helemaal niet thuis te zijn, dat is simpelweg geen onderdeel van de overeenkomst.
Om iets thuis te laten bezorgen zou toch iemand aanwezig moeten zijn om de deur te openen.

Zo mooi dat er weer gegoocheld word met zaken. Met de bezorgdienst is geen overeenkomst, maar de werkwijze van de bezorger is wel ineens onderdeel van de overeenkomst met een derde. Of is dat alleen als dat zo uitkomt? De bezorgdienst moet een pakket van A naar B brengen. Volgens de "geleerden" hier heb je als ontvanger niets te maken met deze bezorger. Dus de afspraken die 1 op 1 gemaakt zijn (dus in de app aangeven waar iets neergezet mag worden) gelden dus niet. Maar als ik iets bestel en ik de afspraak heb dat de leverende partij dit bij mij moet bezorgen, dan hoeft er niemand thuis te zijn en moet er van de overeenkomst afgeweken worden omdat de bezorger a la minute elders moet gaan leveren. Dat klopt dus al niet.
Als ik kijk naar de grote blauwe Bolle, dan is bezorgen bij de buren geen optie. Dus elk pakje wat toch bij de buren toch afgeleverd word is dan afwijken van de overeenkomst. En als ik rechtstreeks met de bezorger heb afgesproken dat het op een bepaalde plek gezet mag worden is dat ook afwijken van de overeenkomst met de leverende partij. Er zijn ook bedrijven met eigen vervoer. Hier in de buurt is er eentje die simpelweg in de voorwaarden heeft staan dat de goederen voor de deur gezet worden, ongeacht de weersomstandigheden. Sommige zaken zijn namelijk niet af te leveren bij buren of elders af te halen.

Het is dus omgedraaid, je moet van jouw probleem niet andermans probleem maken. Jij spreekt af dat je het thuis wilt ontvangen. En niet bij de buren en niet bij een afhaalpunt.
Moneyman schreef:
09 jun 2023 22:18
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
Dat is vragen naar de (ook voor jou) bekende weg: veel te vaak.
alfatrion schreef:
09 jun 2023 22:40
Veel te vaak.
Nou, kom maar op met de onderbouwing. Hoe vaak komt het voor dat de ontvangende partij wel thuis is en toch het pakket elders word neergelegd? Of dat de ontvangende partij niet thuis is, de buren het pakketje wel hadden willen aannemen en het toch ergens is neergelegd of richting een afhaalpunt gegaan?
Ik heb niet de exacte cijfers van PostNL, maar wel de informatie om een juiste schatting te maken. Benieuwd of we in de buurt zitten.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Gekker nog, ik heb buren gehad die vertelden het wel ontvangen te hebben maar bij de bezorgdiensten net deden alsof dat niet was. Dan kregen ze er gewoon nog een.
Die hoor ik ook vaak.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Maar als ik iets bestel en ik de afspraak heb dat de leverende partij dit bij mij moet bezorgen, dan hoeft er niemand thuis te zijn en moet er van de overeenkomst afgeweken worden omdat de bezorger a la minute elders moet gaan leveren.
Er wordt niet overeengekomen dat de geadresseerde thuis moet zijn op het moment dat de vervoerder het pakket komt brengen. Voor een dergelijke afspraak zou een datum en tijdstip moeten worden afgesproken. De feitelijke situatie is dat er morgen bezorgd kan worden, maar ook overmorgen, en enkele dagen daarna is ook nog een mogelijkheid.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Nou, kom maar op met de onderbouwing. Hoe vaak komt het voor dat de ontvangende partij wel thuis is en toch het pakket elders word neergelegd? Of dat de ontvangende partij niet thuis is, de buren het pakketje wel hadden willen aannemen en het toch ergens is neergelegd of richting een afhaalpunt gegaan?
Ik heb niet de exacte cijfers van PostNL, maar wel de informatie om een juiste schatting te maken. Benieuwd of we in de buurt zitten.
Sorry, ik ben niet van dit soort spelletjes.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
09 jun 2023 23:29
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Maar als ik iets bestel en ik de afspraak heb dat de leverende partij dit bij mij moet bezorgen, dan hoeft er niemand thuis te zijn en moet er van de overeenkomst afgeweken worden omdat de bezorger a la minute elders moet gaan leveren.
Er wordt niet overeengekomen dat de geadresseerde thuis moet zijn op het moment dat de vervoerder het pakket komt brengen. Voor een dergelijke afspraak zou een datum en tijdstip moeten worden afgesproken. De feitelijke situatie is dat er morgen bezorgd kan worden, maar ook overmorgen, en enkele dagen daarna is ook nog een mogelijkheid.
Er word overeengekomen dat de aankoop thuis bezorgd gaat worden. Je geeft je eigen adres in, niet die van de buren, niet van een afhaalpunt. Er is geen overeenkomst met de bezorger, maar de werkwijze van de bezorger worden ten onrechte ingebracht als onderdeel van de overeenkomst. Dat het bij het afleveren bij de buren zijn taak is klopt dus niet. Zijn taak is het brengen van het pakket van plek a naar plek b.
alfatrion schreef:
09 jun 2023 23:29
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Nou, kom maar op met de onderbouwing. Hoe vaak komt het voor dat de ontvangende partij wel thuis is en toch het pakket elders word neergelegd? Of dat de ontvangende partij niet thuis is, de buren het pakketje wel hadden willen aannemen en het toch ergens is neergelegd of richting een afhaalpunt gegaan?
Ik heb niet de exacte cijfers van PostNL, maar wel de informatie om een juiste schatting te maken. Benieuwd of we in de buurt zitten.
Sorry, ik ben niet van dit soort spelletjes.
Dan moet u er ook geen uitspraken over doen. Dat heet stemmingmakerij. Procentueel gaat het om een zeer klein aandeel dat het pakket onbeheerd bij de deur zet en problemen geeft.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Er word overeengekomen dat de aankoop thuis bezorgd gaat worden.
Er wordt overeengekomen dat het pakket wordt verzonden naar het adres van de geadresseerde.
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Er is geen overeenkomst met de bezorger, maar de werkwijze van de bezorger worden ten onrechte ingebracht als onderdeel van de overeenkomst.
Dat wordt terecht in gebracht als onderdeel van de overeenkomst.
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Dan moet u er ook geen uitspraken over doen. Dat heet stemmingmakerij.
Het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen de vrijheid van meningsuiting gebruiken of om die te beperken.
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Procentueel gaat het om een zeer klein aandeel dat het pakket onbeheerd bij de deur zet en problemen geeft.
En dat is dus veel te veel.

Wat houdt je trouwens tegen om de gegevens te delen, waar je zegt over te beschikken?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Er word overeengekomen dat de aankoop thuis bezorgd gaat worden.
Er wordt overeengekomen dat het pakket wordt verzonden naar het adres van de geadresseerde.
Wat is dan het nut van naar een adres laten sturen waar het niet afgeleverd kan worden? Of is dit een gevalletje theorie wat niet in de praktijk werkt?
alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Er is geen overeenkomst met de bezorger, maar de werkwijze van de bezorger worden ten onrechte ingebracht als onderdeel van de overeenkomst.
Dat wordt terecht in gebracht als onderdeel van de overeenkomst.
Oftewel, enkel de voordelen voor de klant mogen hier ingebracht worden. Toch wel vreemd dat er onderscheid gemaakt word. Of is dat om het verhaal enkel één kant op te laten gaan? Als de overeenkomst is het verzenden naar een bepaald adres, dan hoort daar niet het bezorgen bij de buren bij.
alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Dan moet u er ook geen uitspraken over doen. Dat heet stemmingmakerij.
Het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen de vrijheid van meningsuiting gebruiken of om die te beperken.
Op het moment dat er belastende uitlatingen gedaan worden is het wel zo netjes om dat te onderbouwen. Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat zomaar alles gezegd mag en kan worden. Of is het dan weer enkel eenrichtingsverkeer? Stopt u dan ook met het melden van reacties omdat vrijheid van meningsuiting in uw ogen een persoonlijke aanval is?
U brengt een bedrijf in diskrediet en wil niets onderbouwen. Dan is het een onderbuikgevoel die een ander schaadt. Niet netjes.
alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 06:49
Procentueel gaat het om een zeer klein aandeel dat het pakket onbeheerd bij de deur zet en problemen geeft.
En dat is dus veel te veel.
Dat is uw mening. Echter bekijkt u het enkel vanuit 1 juridisch standpunt en ik vanuit de praktijk waar veel breder gekeken word.
Juridisch: Niemand thuis, bekijken wie de afzender is om daar op de acteren. Of op zoek naar een buur (mits overeengekomen) en/of terug naar het verdeelstation. Tijd verlies voor de chauffeur en dus vertraging op de rest van de rit. Te laat bij de volgende adressen of simpelweg tijd te kort hebben waardoor ontvangers een dag langer moeten wachten (en weer gaan klagen). Meer druk op het verdeelstation, meer werk voor het afhaalpunt, meer transport omdat zowel een bezorger als de ontvanger er heen moet.
Praktisch: Het pakje word voor de deur, in de kliko, in de tuin, waar dan ook gelegd. Voordeel is dat de bezorger niet eerst hoeft te zoeken naar een buur die het wil aannemen, hoeft het pakje niet weer mee te nemen wat nog meer druk legt op het verdeelpunt, hoeft er minder vaak naar een afhaalpunt gereden te worden en kan de eigenaar van dat afhaalpunt ook gewoon zijn eigen werk doen.
En dat enkele pakketje dat verdwijnt of beschadigd raakt weegt qua kosten niet op tegen uw keuze. Tussen verkopers en bezorgers zijn afspraken gemaakt, de klant is daar niet het dupe van. Het enige verlies daarin is tijdverlies. In die sporadische gevallen dus.
Maar feit blijft, thuisbezorgen betekend thuisbezorgen. En daarvoor zal iemand thuis moeten zijn.
alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
Wat houdt je trouwens tegen om de gegevens te delen, waar je zegt over te beschikken?
Ik ben geen onderdeel van PostNL en is het dus ook niet aan mij om dergelijke zaken naar buiten te brengen.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U gaat de mist in met het woord bezorgen. Bezorgen is oftewel afgeven aan de geadresseerde dan wel een andere bewoner danwel op een locatie welke ontvanger aangeeft. Bezorgen is niet ergens neerflikkeren en succes ermee.
Waar u ook continue niet op ingaat is de stelling dat een bezorg"afspraak" heel flexibel kan zijn. Hoeveel vakantiedagen moet een klant opnemen om op de bezorger te wachten? Soms duurt dat dagen. Bestel maar een bij een dropshipper, dan kan dat 2 maanden duren. Al die tijd maar vrij nemen van de baas?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
10 jun 2023 11:40
U gaat de mist in met het woord bezorgen. Bezorgen is oftewel afgeven aan de geadresseerde dan wel een andere bewoner danwel op een locatie welke ontvanger aangeeft. Bezorgen is niet ergens neerflikkeren en succes ermee.
Waar u ook continue niet op ingaat is de stelling dat een bezorg"afspraak" heel flexibel kan zijn. Hoeveel vakantiedagen moet een klant opnemen om op de bezorger te wachten? Soms duurt dat dagen. Bestel maar een bij een dropshipper, dan kan dat 2 maanden duren. Al die tijd maar vrij nemen van de baas?
U kunt beter wat vaker mijn reacties lezen omtrent dit onderwerp. Als je namelijk niet veel thuis bent of je kan geen afspraak maken wanneer iets komt, dan moet je jezelf dus al de vraag stellen of het slim is om daar dan te bestellen of dat het beter op een afleverpunt bezorgd moet gaan worden. Dat verhaal heb ik in weet hoeveel soortgelijke topics al verteld.
Verder krijg je in de app gewoon te zien wanneer iets, naar verwachting, bezorgd word. Kan je mooi op anticiperen dus.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik lees uw reacties omtrent dit onderwerp en de argumentatie die u steeds daarbij gebruikt, en nu dus ook weer, is steeds dezelfde en daarmee ontwijkt u continue de vraag. Geef nou eens echt antwoord op de vraag en niet wat mensen allemaal beter kunnen doen, want daar zou ik nog een heleboel topics over kunnen openen (breng me niet op een idee).

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 11:51
(...) Als je namelijk niet veel thuis bent of je kan geen afspraak maken wanneer iets komt, dan moet je jezelf dus al de vraag stellen of het slim is om daar dan te bestellen of dat het beter op een afleverpunt bezorgd moet gaan worden. Dat verhaal heb ik in weet hoeveel soortgelijke topics al verteld.
Verder krijg je in de app gewoon te zien wanneer iets, naar verwachting, bezorgd word. Kan je mooi op anticiperen dus.
Als er geen afspraak of belofte over het bezorgmoment is, hoort u mij niet klagen.

Als iets niet bezorgd wordt tijdens de afgesproken uren, vind ik dat heel vervelend.

Als het bezorgmoment kort van tevoren wordt verschoven, soms voor onbepaalde tijd, vind ik dat heel vervelend.

Als ik via de app of website een andere plaats of tijd afspreek, wat vervolgens weer niet wordt nagekomen, vind ik dat heel vervelend.

Als ik bericht krijg dat mijn pakketje bij het afhaalpunt klaarligt, en vervolgens een dag later moet terugkomen omdat "het er niet is", vind ik dat heel vervelend.

Dat pakketbezorging een complex logistiek geheel is, begrijp ik wel. Dat er op het allerlaatste moment iets scheef kan lopen begrijp ik ook wel. Dat er veel afhangt van de bezorger, begrijp ik ook. Wat dat betreft (niet alleen wat dat betreft, overigens) woon ik in een goede buurt en heb ik niet vaak reden tot klagen.

U doet voorkomen alsof het de schuld van de consument is die maar laat bezorgen op dagen dat hij niet thuis is, of die die magische app maar niet gebruikt. Het probleem ligt toch echt bij de bezorgers en de bezorgdiensten, die niet doen wat overeengekomen is.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 11:24
Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat zomaar alles gezegd mag en kan worden.(...) U brengt een bedrijf in diskrediet en wil niets onderbouwen.
Je vraag hoevaak iets gebeurt, krijgt als antwoord "veel te vaak", en nu ben je aan het zanikken over dat dat niet gezegd mag worden. Als je het er niet mee eens bent, dan mag jij je melden bij de rechtbank. Ik stop nu met deze onproductieve discussie en ga lekker van het weer genieten.

Plaats reactie