DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is de bezorger helemaal niet bekend met de indeling van die flat. Anders maar gewoon ophalen op het servicepunt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
11 apr 2023 18:07
Doch dat schreef TS niet. Wat TS schreef is iets dat niet klopt, omdat iedereen er gewoon bij kon komen.
Laten we er geen taalspelletje van maken.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
11 apr 2023 19:38
kuklos schreef:
11 apr 2023 18:07
Doch dat schreef TS niet. Wat TS schreef is iets dat niet klopt, omdat iedereen er gewoon bij kon komen.
Laten we er geen taalspelletje van maken.
Jij begint er zelf mee.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
11 apr 2023 18:42
Spijkers op laag water zoeken moet echt een Olympische sport worden…..

Het is volgens mij volkomen duidelijk waarom ts het pakje liever voor haar deur heeft liggen dan bij de hoofdingang.

Dat heeft de pakketbezorger niet gesnapt of wilde er geen moeite voor doen.

Dat is het verhaal waar je verder niet zoveel mee kan doen. Een klacht indienen, maar dat lijkt mij zonde van de tijd.
Dit dus. Wat TS heeft bedoeld is overduidelijk, en dat DHL dat niet heeft waar gemaakt ook. Ik zie geen enkele aanleiding om TS verwijten te maken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zolang we niet weten wat er gecommuniceerd is, zie ik ook geen reden om de koerier iets te verwijten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 apr 2023 09:17
Zolang we niet weten wat er gecommuniceerd is, zie ik ook geen reden om de koerier iets te verwijten.
Ik wel, want bezorging in een algemene toegangshal van een groot complex is sowieso geen correcte aflevering.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

Wel als er gecommuniceerd is dat het in de hal gezet moest worden. Misschien bedoelde ze een andere hal, maar dat hangt dus van de communicatie af. Er kan onduidelijkheid zijn.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 apr 2023 09:25
Nijogeth schreef:
12 apr 2023 09:17
Zolang we niet weten wat er gecommuniceerd is, zie ik ook geen reden om de koerier iets te verwijten.
Ik wel, want bezorging in een algemene toegangshal van een groot complex is sowieso geen correcte aflevering.
Dat is het afleveren in de hal op de 5e verdieping ook niet.

Behalve als het is gecommuniceerd. En als het is gecommuniceerd, dan kan dus aflevering in de algemene ruimte achter de voordeur ook gewoon een correcte aflevering zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 apr 2023 11:04
Moneyman schreef:
12 apr 2023 09:25
Nijogeth schreef:
12 apr 2023 09:17
Zolang we niet weten wat er gecommuniceerd is, zie ik ook geen reden om de koerier iets te verwijten.
Ik wel, want bezorging in een algemene toegangshal van een groot complex is sowieso geen correcte aflevering.
Dat is het afleveren in de hal op de 5e verdieping ook niet.

Behalve als het is gecommuniceerd. En als het is gecommuniceerd, dan kan dus aflevering in de algemene ruimte achter de voordeur ook gewoon een correcte aflevering zijn.
... en welke van de twee opties komt het dichtste bij wat TS omschrijft...?
Loes11 schreef:
08 apr 2023 18:40
Ik had toestemming gegeven om het voor de deur van mijn flat te zetten, in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, zeer veilig dus.
Loes11 schreef:
11 apr 2023 15:12
Even voor de goede orde, met de lift uit de hal naar 5 hoog sta je voor mijn deur. Iedereen kan er dus komen, ook de bezorger.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor de deur van de flat, dat is buiten. In een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, dat klinkt als een algemene ontvangsthal, dat lijkt me net zo veilig als op de 5e verdieping in de hal neergooien, want iedereen kan daar komen. In mijn ogen kan dat prima misgaan zonder dat je daar de koerier de schuld van kan geven. En zonder dat de TS daar schuld aan heeft. Niet altijd hoeft er iemand schuldig te zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 apr 2023 11:16
Voor de deur van de flat, dat is buiten. In een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, dat klinkt als een algemene ontvangsthal, dat lijkt me net zo veilig als op de 5e verdieping in de hal neergooien, want iedereen kan daar komen.
Je verandert hier alleen heel subtiel wat TS zegt: van "mijn deur" en "mijn flat" naar "de deur van de flat". Maakt nogal verschil...
Nijogeth schreef:
12 apr 2023 11:16
In mijn ogen kan dat prima misgaan zonder dat je daar de koerier de schuld van kan geven. En zonder dat de TS daar schuld aan heeft. Niet altijd hoeft er iemand schuldig te zijn.
Het gaat niet om schuld, maar om verantwoordelijkheid. En ja, uiteindelijk moet er wel degelijk iemand schuldig/ verantwoordelijk zijn. Want dat is direct de vraag die op tafel ligt als TS het pakket niet zou hebben ontvangen.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

Als het niet aangekomen was bij TS dan zou ze moeten bewijzen dat ze goed gecommuniceerd heeft. Is de omschrijving wel duidelijk genoeg geweest. Wat stond er precies toen ze de locatie voor het pakket opgaf?
(Pas nog een een topic gezien hier over een annulering die later door de juiste tekst dus eigenlijk helemaal geen annulering was)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
12 apr 2023 11:59
Als het niet aangekomen was bij TS dan zou ze moeten bewijzen dat ze goed gecommuniceerd heeft.
Nee. De verzender moet bewijzen dat TS het heeft ontvangen.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

Nee, want DHL zegt dat het bezorgt is op de plek die TS heeft aangegeven.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
12 apr 2023 12:10
Nee, want DHL zegt dat het bezorgt is op de plek die TS heeft aangegeven.
Ontvanger heeft niets met de vervoerder te maken.
De verzender is verantwoordelijk voor het zorgen dat het pakket bij de klant komt.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
12 apr 2023 12:10
Nee, want DHL zegt dat het bezorgt is op de plek die TS heeft aangegeven.
De deur van haar flat is NIET de toegangsdeur van het complex.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

ja, maar dat houdt op als de ontvanger een plaats aanwijst en de bezorger daar het pakketje achterlaat. TS schrijft zelf: Daarmee doe ik afstand van mijn rechten als de zending zoek raakt.
En dat lijkt me logisch
Wat is er dus precies gecommuniceerd naar DHL

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
12 apr 2023 11:31

Je verandert hier alleen heel subtiel wat TS zegt: van "mijn deur" en "mijn flat" naar "de deur van de flat". Maakt nogal verschil...

Ho ho, dat is wat ze hier zegt. Er is geen enkele manier waarop jij zeker weet dat het ook letterlijk zo gecommuniceerd is naar DHL en dat is de hele reden dat deze discussie een beetje onzinnig is.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat de bezorger naar zijn mening exact heeft gedaan wat ze heeft gevraagd. En uit ervaring (15 jaar klantenservice) weet ik dat mensen bar slecht zijn in communiceren.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
12 apr 2023 12:26
ja, maar dat houdt op als de ontvanger een plaats aanwijst en de bezorger daar het pakketje achterlaat. TS schrijft zelf: Daarmee doe ik afstand van mijn rechten als de zending zoek raakt.
En dat lijkt me logisch
Wat is er dus precies gecommuniceerd naar DHL
Een ontvanger kan geen afstand doen van rechten richting een partij waar geen overeenkomst mee is. Er is tussen TS en vervoerder geen overeenkomst. Wel tussen TS en verzender en die moet aantonen dat het pakket is overhandigd.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

Doe niet zo moeilijk. Verzender vraagt aan DHL waar het pakket is en dan is het gewoon geleverd zoals afgesproken.

Plaats reactie