DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
09 jun 2023 22:42
Moneyman schreef:
09 jun 2023 22:18
Die bezorger moet gewoon z’n werk doen, punt. Geen tijd om bij de buren aan te bellen? Dat is niet mijn probleem, maar gewoon zijn werk. Maak niet van zijn probleem mijn probleem. Ik hoef helemaal niet thuis te zijn, dat is simpelweg geen onderdeel van de overeenkomst.
De vraag is wel wat zijn werk is. Veel van die bezorgers werken niet voor PostNL of DHL maar voor een bedrijf dat voor meerdere bezorgdiensten werkt. Als dat bedrijf aangeeft dat ze het voor de deur moeten zetten, dan doet de bezorger zijn werk gewoon.
Ook eventuele onderaannemers zijn natuurlijk gewoon gebonden aan de overeenkomst die de aanleiding voor de bezorging is. Als ze in strijd daarmee andere instructies geven, is dat gewoon wanprestatie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Moneyman schreef:
09 jun 2023 22:18
Die bezorger moet gewoon z’n werk doen, punt. Geen tijd om bij de buren aan te bellen? Dat is niet mijn probleem, maar gewoon zijn werk. Maak niet van zijn probleem mijn probleem. Ik hoef helemaal niet thuis te zijn, dat is simpelweg geen onderdeel van de overeenkomst.
Om iets thuis te laten bezorgen zou toch iemand aanwezig moeten zijn om de deur te openen.
Welnee. Afhankelijk van wat overeengekomen is kan er ook op een specifieke plek bezorgd worden, kan er aan de buren afgegeven worden of wordt een afhaalpunt gebruikt. Allemaal keurig conform overeenkomst. Maar het in strijd met de afspraken gewoon ergens neerpleuren is in ieder geval niet afgesproken.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Zo mooi dat er weer gegoocheld word met zaken. Met de bezorgdienst is geen overeenkomst, maar de werkwijze van de bezorger is wel ineens onderdeel van de overeenkomst met een derde. Of is dat alleen als dat zo uitkomt? De bezorgdienst moet een pakket van A naar B brengen. Volgens de "geleerden" hier heb je als ontvanger niets te maken met deze bezorger. Dus de afspraken die 1 op 1 gemaakt zijn (dus in de app aangeven waar iets neergezet mag worden) gelden dus niet. Maar als ik iets bestel en ik de afspraak heb dat de leverende partij dit bij mij moet bezorgen, dan hoeft er niemand thuis te zijn en moet er van de overeenkomst afgeweken worden omdat de bezorger a la minute elders moet gaan leveren. Dat klopt dus al niet.
Zo te zien snap je mijn punt niet - of je brengt bewust weer een berg ruis in. Wat in schrijf is dat ik géén overeenkomst heb waarin ik me verplicht om thuis te blijven. Niet met de verzender en evenmin met de bezorger. Dat jij dat blijkbaar wél een verplichting vind, is niet meer dan jouw mening, maar niet de realiteit. En niets van wat je hierboven schrijft, doet daar iets aan af.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Als ik kijk naar de grote blauwe Bolle, dan is bezorgen bij de buren geen optie. Dus elk pakje wat toch bij de buren toch afgeleverd word is dan afwijken van de overeenkomst. En als ik rechtstreeks met de bezorger heb afgesproken dat het op een bepaalde plek gezet mag worden is dat ook afwijken van de overeenkomst met de leverende partij. Er zijn ook bedrijven met eigen vervoer. Hier in de buurt is er eentje die simpelweg in de voorwaarden heeft staan dat de goederen voor de deur gezet worden, ongeacht de weersomstandigheden. Sommige zaken zijn namelijk niet af te leveren bij buren of elders af te halen.
Ik bestel veel bij die blauwe bolle, doch ben nog nimmer overeengekomen dat ik thuis moet zijn. Ook dit zogenaamde argument snijdt dus geen hout.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Het is dus omgedraaid, je moet van jouw probleem niet andermans probleem maken. Jij spreekt af dat je het thuis wilt ontvangen. En niet bij de buren en niet bij een afhaalpunt.
Onzin. Zoals uit het bovenstaande al blijkt. Ik spreek af dat het bezorgd wordt, niet dat ik thuis ben. Welke afleveropties er wél zijn, hangt af van de specifieke overeenkomst.

Je kunt het evidente ontkennen en goochelen met cijfers die je toch niet wilt delen, maar je hoeft zelfs dit forum niet te verlaten om te weten dat het veel te vaak voorkomt. En als je de moeite neemt om op andere klachtensites te kijken, dan bevestigt dat nogmaals mijn punt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

PS. Er wordt geen onderscheid gemaakt, er wordt geen eenzijdig verhaal verteld.

Het enige wat gezegd wordt, is dat de overeenkomst bepaalt wat de wederzijdse verplichtingen zijn. Voor alle partijen. Thuis zijn hoort daar niet bij - en dat weet jij ook goed genoeg. Je ontkent het overduidelijke, en da's een weinig zinvolle exercitie :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
10 jun 2023 12:09
Ik lees uw reacties omtrent dit onderwerp en de argumentatie die u steeds daarbij gebruikt, en nu dus ook weer, is steeds dezelfde en daarmee ontwijkt u continue de vraag. Geef nou eens echt antwoord op de vraag en niet wat mensen allemaal beter kunnen doen, want daar zou ik nog een heleboel topics over kunnen openen (breng me niet op een idee).
Het antwoord staat er, bestel alleen online als je ook in staat bent om het in ontvangst te nemen.
Erthanax schreef:
10 jun 2023 12:16
U doet voorkomen alsof het de schuld van de consument is die maar laat bezorgen op dagen dat hij niet thuis is, of die die magische app maar niet gebruikt. Het probleem ligt toch echt bij de bezorgers en de bezorgdiensten, die niet doen wat overeengekomen is.
Het percentage dat het fout gaat is minimaal. Waarin een hoop zaken zitten waarin de ontvanger wel degelijk kan ingrijpen. Problemen zullen er altijd zijn en blijven, maar niet dusdanig dat het schade voor de ontvanger geeft.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:29
Ik bestel veel bij die blauwe bolle, doch ben nog nimmer overeengekomen dat ik thuis moet zijn. Ook dit zogenaamde argument snijdt dus geen hout.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 23:08
Het is dus omgedraaid, je moet van jouw probleem niet andermans probleem maken. Jij spreekt af dat je het thuis wilt ontvangen. En niet bij de buren en niet bij een afhaalpunt.
Onzin. Zoals uit het bovenstaande al blijkt. Ik spreek af dat het bezorgd wordt, niet dat ik thuis ben. Welke afleveropties er wél zijn, hangt af van de specifieke overeenkomst.
U geeft bij de bestelling aan dat u het pakket op uw huisadres wilt ontvangen. Dus niet bij de buren (wat Bol niet doet volgens hun voorwaarden en PostNL wel volgens hun voorwaarden) en niet bij een afleverpunt. Geheel vrijwillig kiest u bewust voor bezorgen op een bepaald adres. U, niemand anders, u. De overeenkomst is dus bezorgen op dat adres.
Legt u mij nu eens uit wat voor nut het heeft om tijdens de bestelling aan te geven dat u iets thuis bezorgd wil hebben, maar dat u niet thuis wilt zijn om het in ontvangst te nemen?
Conform de afspraak komt het pakket bij u thuis en dan? U wilt er niet voor thuis blijven, maar de bezorger staat wel voor uw deur conform de afspraak. Waarom dan niet meteen naar een ophaalpunt laten brengen? De bezorger staat nutteloos voor uw deur en moet maar een oplossing gaan verzinnen. O nee, dat verzinnen mag niet van u. Eerst moet bekeken worden welke afspraken er gemaakt zijn tussen de verzender en PostNL en daar moet dan maar verder op geacteerd worden. U bent dus die vertragende factor waardoor bezorgers nog later bij de andere ontvangers komen of zelfs het werk niet afkrijgen. Zo lang een dergelijke mentaliteit heerst zal er niets veranderen.
Hopelijk ten overvloede, met 'U' bedoel ik u niet persoonlijk, maar de persoon in het verhaal.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt wel veel woorden nodig om te verbloemen dat “ik ben thuis” geen onderdeel van de overeenkomst is :lol:

Los daarvan leg je me heel veel woorden in de mond die ik niet gezegd heb. En dat voor iemand die steeds “blijf bij de feiten” predikt (zolang het anderen betreft, blijkbaar…).

Het blijft, ondanks alle ruis die je probeert op te werpen, heel simpel: beide partijen moeten doen wat overeengekomen is. Meer mag, minder niet. Punt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zat het me zo af te vragen, maar is de overeenkomst met de webshop dat deze aan persoon afgeleverd wordt, op adres?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:23
Ook eventuele onderaannemers zijn natuurlijk gewoon gebonden aan de overeenkomst die de aanleiding voor de bezorging is. Als ze in strijd daarmee andere instructies geven, is dat gewoon wanprestatie.
Ik kan me echter voorstellen dat die andere instructies gewoon onderdeel zijn van de afspraak tussen PostNL/DHL en die onderaannemers. En dat alleen maar, omdat ze anders de onderaannemers meer moeten betalen, waardoor er geld bij moet of omdat ze anders geen onderaannemers kunnen vinden.

De enige manier om het werkend te krijgen is minimaal 10 euro aan bezorgkosten te vragen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
10 jun 2023 14:13
Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:23
Ook eventuele onderaannemers zijn natuurlijk gewoon gebonden aan de overeenkomst die de aanleiding voor de bezorging is. Als ze in strijd daarmee andere instructies geven, is dat gewoon wanprestatie.
Ik kan me echter voorstellen dat die andere instructies gewoon onderdeel zijn van de afspraak tussen PostNL/DHL en die onderaannemers. En dat alleen maar, omdat ze anders de onderaannemers meer moeten betalen, waardoor er geld bij moet of omdat ze anders geen onderaannemers kunnen vinden.

De enige manier om het werkend te krijgen is minimaal 10 euro aan bezorgkosten te vragen.
Zelfs als dat zo zou zijn, dan is hst aan de ondernemer om dat ook daadwerkelijk te rekenen zodat de afnemende partijen dit ook weten en verwachten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:57
Je hebt wel veel woorden nodig om te verbloemen dat “ik ben thuis” geen onderdeel van de overeenkomst is :lol:
En u blijft er maar niet snappen hoe krom het is om te vragen om iets thuis te laten bezorgen, maar er niet willen zijn om het in ontvangst te nemen. Leg nu eens uit hoe de bezorger volgens afspraak de bestelling bij u kan afleveren, zoals u gevraagd hebt, als er niemand thuis is? Is het nu zo moeilijk om eens logisch na te denken en te snappen dat als de voordeur niet open gaat het niet afgeleverd kan worden. Nogmaals, op wens van u zelf.

Weet u wat, u mag bij mij €100,- thuis komen ophalen. Dat mag morgen de hele dag. Kleine kanttekening, ik ben er de hele dag niet, dus hoe u dat geld krijgt mag u gaan oplossen. Net zo krom.
Hopelijk leest u nu wel, het gaat om een vergelijk. Net zo goed dat 'u' in dit verhaal wederom algemeen is.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 17:07
Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:57
Je hebt wel veel woorden nodig om te verbloemen dat “ik ben thuis” geen onderdeel van de overeenkomst is :lol:
En u blijft er maar niet snappen hoe krom het is om te vragen om iets thuis te laten bezorgen, maar er niet willen zijn om het in ontvangst te nemen.

**knip**
En dan ben je netjes thuis, jammer dan zie je de bezorgtijd steeds verder doorschuiven om aan het einde vd dag te lezen dat het ze niet gelukt is enz. enz.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
10 jun 2023 17:31
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 17:07
Moneyman schreef:
10 jun 2023 12:57
Je hebt wel veel woorden nodig om te verbloemen dat “ik ben thuis” geen onderdeel van de overeenkomst is :lol:
En u blijft er maar niet snappen hoe krom het is om te vragen om iets thuis te laten bezorgen, maar er niet willen zijn om het in ontvangst te nemen.

**knip**
En dan ben je netjes thuis, jammer dan zie je de bezorgtijd steeds verder doorschuiven om aan het einde vd dag te lezen dat het ze niet gelukt is enz. enz.
Dan zie je een nieuw moment staan. Kan je niet, klik je gewoon aan dat het naar een afhaalpunt gaat. Maar dat is al een stap verder dan wat er aan de hand is.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 17:59
Dan zie je een nieuw moment staan. Kan je niet, klik je gewoon aan dat het naar een afhaalpunt gaat. Maar dat is al een stap verder dan wat er aan de hand is.
inderdaad, dan staat er een ander moment. Eind van de ochtend wordt begin van de middag. Ben ik ook thuis. Begin van de middag wordt eind van de middag. Ben ik ook thuis. Voor in de avond heet het ineens "u was niet thuis" of "helaas vertraagd" of wat dan ook.

Daar wil ik echt nog wel begrip voor opbrengen, maar niet voor uw ronduit malle terechtwijzing dat ik niets mag bestellen als ik niet thuis ben.

Voor een rechtstreekse levering bij het afhaalpunt ben ik dus ook wel eens voor niets geweest. Anders dan het bericht mij liet weten, was het daar niet afgeleverd.

Soms gaat de pakketbezorging gewoon verkeerd, niet door een fout van de consument maar van de bezorgdienst of de bezorger. Is dat nou zo moeilijk voor te stellen of toe te geven?

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

Erthanax schreef:
10 jun 2023 20:23
Soms gaat de pakketbezorging gewoon verkeerd, niet door een fout van de consument maar van de bezorgdienst of de bezorger. Is dat nou zo moeilijk voor te stellen of toe te geven?
Nee dat is niet moeilijk.
Maar dan is het dus ook voor anderen goed voor te stellen dat als je weet dat je niet thuis bent niet moet bestellen voor die dag op je woonadres.
Dat is wat NeoDutchio schrijft.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als u toestemming hebt gegeven om het neer te zetten waar alleen u en uw buren bij kunnen dan is dat toch gebeurd? Uw buurman heeft het immers gevonden. Wel beneden in de centrale hal maar volgens mij is het al heel lang zo dat bezorgers niet naar boven hoeven te lopen. Ik weet niet of het een portiekflat betreft of een galerijflat, in beide gevallen kunnen alsnog ( voor u ) vreemden die plek bereiken als het pakketje letterlijk voor uw deur stond.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zoals eerder gezegd...het altijd thuis zijn is geen optie. Hetgeen ik maandag bestelde bij Bol zou binnen 3 tot 7 dagen bezorgd worden en dan kan het gewoon gebeuren dat je er niet bent.

Over neerzettoestemming; al regelmatig koos ik voor een 'plek rondom huis' maar moest ik toch naar het afhaalpunt. Uitleg van de (vaste) pakketbezorger leert dat bv bol afhankelijk van de bestelling kan meegeven dat het (zelfs als zonder handtekening bezorgen is toegestaan) niet op een alternatieve plek mág worden achtergelaten.

Je kan dus je voorkeur opgeven,maar al met al komt het op de afspraak tussen verzender en vervoerder neer.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

PGros schreef:
10 jun 2023 20:39
Erthanax schreef:
10 jun 2023 20:23
Soms gaat de pakketbezorging gewoon verkeerd, niet door een fout van de consument maar van de bezorgdienst of de bezorger. Is dat nou zo moeilijk voor te stellen of toe te geven?
Nee dat is niet moeilijk.
Maar dan is het dus ook voor anderen goed voor te stellen dat als je weet dat je niet thuis bent niet moet bestellen voor die dag op je woonadres.
Dat is wat NeoDutchio schrijft.
Het eerste deel van mijn reactie citeert u wijselijk maar niet. Het argument dat je alles zo fijn in de app kunt regelen, dát houdt geen stand.

Als ik weet dat ik een paar dagen weg ben, bestel ik niets wat in die periode afgeleverd zou worden. Een enkeling hier doet voorkomen alsof hele volksstammen maar lukraak bestellingen doen en willen laten bezorgen op dagen dat ze niet thuis zijn. Dat lijkt me een karikatuur.

De praktijk is dat bezorging vaak goed gaat, maar lang niet altijd. Bezorgdiensten en hun bezorgers houden zich (lang?) niet altijd aan de afspraken die ze maken met de verzender en met de ontvanger. Ze maken er soms een potje van, en dat ligt (lang?) niet altijd aan de ontvanger, maar dat is kennelijk te moeilijk om toe te geven.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 17:59
ZeerPrivé schreef:
10 jun 2023 17:31
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 17:07


En u blijft er maar niet snappen hoe krom het is om te vragen om iets thuis te laten bezorgen, maar er niet willen zijn om het in ontvangst te nemen.

**knip**
En dan ben je netjes thuis, jammer dan zie je de bezorgtijd steeds verder doorschuiven om aan het einde vd dag te lezen dat het ze niet gelukt is enz. enz.
Dan zie je een nieuw moment staan. Kan je niet, klik je gewoon aan dat het naar een afhaalpunt gaat. Maar dat is al een stap verder dan wat er aan de hand is.
En hoe denk je dat mijn humeur is als je speciaal voor de bezorging nog geen uurtje even de deur uit gaat en er uiteindelijk niet geleverd wordt? Bovendien zijn sommige pakketten te groot en/of te zwaar voor mij, zeker ook omdat iig een DHL punt bepaald niet op loopafstand ligt. En nee, rondom mijn huis en/of de buren is hier ook geen optie.

Juist omdat er steeds vaker gedoe is (nee niet altijd maar wel veel te vaak en steeds vaker in de afgelopen jaren) laat ik al zoveel mogelijk bezorgen bij afhaalpunten. Maar dat zie ik bepaald niet als het gemak van online bestellen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 10 jun 2023 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
10 jun 2023 21:23
Een enkeling hier doet voorkomen alsof hele volksstammen maar lukraak bestellingen doen en willen laten bezorgen op dagen dat ze niet thuis zijn. Dat lijkt me een karikatuur.
De discussie die ik met Moneyman had was aangezien hij aangaf dat je niet thuis hoeft te zijn als je afgesproken hebt dat er iets bezorgd zal gaan worden. En dat is natuurlijk niet juist. Dat is dus buiten het andere probleem dat aangekaart word dat een bezorger wel eens te vroeg komt of dat er door drukte een dag vertraging komt.
Bezorgen gaat inderdaad vaak goed, maar zorg dan wel dat je thuis bent op de dag die bij oorsprong is afgesproken. Dus bij vandaag bestellen morgen leveren, doe dat dan niet als je morgen niet thuis bent. Je laat namelijk een bezorger voor jan doedel naar je huis rijden. Daar ging het om.
Dat er door omstandigheden een dag vertraging optreed en je bent er niet, dan kan je in de app aanpassingen doen. Het is mij ooit gelukt om een zwaar vertraagde zending nog 2 weken te rekken bij PostNL door steeds de bezorgdatum te verzetten en het daarna bij een ophaalpunt te laten bezorgen. Vanonder de Franse zon werkte dat perfect.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bezorgen gaat inderdaad vaak goed, maar zorg dan wel dat je thuis bent op de dag die bij oorsprong is afgesproken. Dus bij vandaag bestellen morgen leveren, doe dat dan niet als je morgen niet thuis bent. Je laat namelijk een bezorger voor jan doedel naar je huis rijden. Daar ging het om.
Vandaag bestellen, morgen geleverd wordt 2 van de 3x niet verwezenlijkt. Dan ga je toch niet voor Jan Doedel thuis zitten wachten?

Coolblue is over de kreet 'voor 23.59 uur besteld, morgen geleverd' recent nog op de vingers getikt https://www.reclamecode.nl/news/alert-c ... zorgclaim/

Plaats reactie