Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JeroenR.
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2017 13:13

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door JeroenR. »

ruitenheer schreef:
12 mei 2023 15:39
JeroenR. schreef:
12 mei 2023 11:44
De curatoren kunnen of willen mij (nog) geen informatie geven, maar kan iemand mij meer informatie geven?
Bij voorbaat dank voor alle serieuze reacties.
Nee, alleen de curatoren kunnen informatie geven. Je zult gewoon moeten wachten tot zij je meer kunnen vertellen. En alle tijd die ze bezig zijn met het beantwoorden van vragen gaat af van de tijd die ze bezig zijn met het afhandelen van het faillissement.
Hoeveel tijd hebben ze dan nog nodig?
Vorig jaar zomer kwam Waard in beeld als overnamekandidaat en na goedkeuring van o.a. DNB ging de verzekeringsportefeuille over.
We zijn nu 4,5 maanden verder en zouden de curatoren nu onderhand het overnamebedrag hebben ontvangen zodat ze verder kunnen met de afwikkeling van het faillissement.
Maar in plaats daarvan gebeurt er niets en is de door hen zelf gestelde deadline in het laatste faillissementsverslag verstreken (https://www.conservatrix.nl/conservatri ... VATRIX.pdf) dat ze in april met een nieuw verslag komen noch wordt er melding gemaakt van enige activiteit.
Het geeft mij de indruk dat ze niet bepaald hard werken.
Maar op de belangrijkste vraag die ik heb gesteld heb ik nog geen reactie gekregen: Heeft het gedoe bij Waard leven tot gevolg dat er nog geen verificatievergadering heeft plaats gevonden dan wel is aangekondigd of hebben deze zaken niets met elkaar te maken?

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is geen “gedoe” bij De Waard, de curatoren bepalen de zaak.

ReneWaDaNa
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 09:54

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door ReneWaDaNa »

Ik ben al vanaf januari 2023 bezig om mijn kapitaal verzekering van ruim 50.000 euro af te kopen. Alle papieren zijn reeds in hun bezit, maar tot op heden geen cent ontvangen. Via mail en telefonisch alleen maar smoesjes en ondertussen staat mijn geld te verdampen. Ik ben me nu aan het beraden hoe ik ze daar op kan afrekenen via mijn rechtsbijstand . Immers het uit te keren bedrag staat bevroren en ze houden het nu al bijna een half jaar vast zonder rente of rendement vergoeding.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was die polis ook van Conservatrix?

p.lank
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2013 17:38

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door p.lank »

Ik probeer ook al enkele weken contact te krijgen met de waard. Dat lukt niet. Telefonisch niet, via het contactformulier niet...geen respons en via het klachtenformulier ook niet. We hebben een overlijdingsrisicoverzekering daar. Wat als er eentje overlijd, dan zijn zij niet te bereiken.

Lizzy104
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2023 10:44

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lizzy104 »

Gemaild, en 2x een aangetekende brief verzonden aan WaardNV Een begin mei en de tweede vorige week,,, Géén enkele reaktie. :oops: Al meer dan twee jaar wachten en wachten. Ik heb ook één van de CEO`s van Waard NV gegoogle`t en zo te zien kan die een groepsfoto van zichzelf laten maken. Er zijn veel schimmigheden en vreemde dingen aan de gang met betrekking tot de overname van Conservatrix. Helaas hebben we er verder niets aan, ze rekken en schuiven het van zich af. Het lijkt de overheid wel :? :?

Glenn1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2023 14:12

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Glenn1958 »

Hier ook al maanden bezig om antwoorden te krijgen van Conservatrix en later Waard.

Van Waard enkel standaard brieven. Ik mag voor mijn Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) premie inhalen en hervatten. Er staat echter nergens bij of de Belastingdienst ook akkoord is. Formeel moet je elk jaar premie betalen om belastingvrij te kunnen sparen. Als hier geen afspraken zijn gemaakt dan betekent dat een extra financiele strop. Maar eigenlijk ben ik nu al in overtreding. Regels zijn helder: jaarlijks premie storten.

Het financiele voorstel is ook belabberd, nu 4.000 inleggen en over 14 jaar 4.231 (231 rendement dus) terug krijgen terwijl er een gat van 30% is geslagen en ik hard extra moet gaan sparen. De enige reden om evt. in te gaan op het voorstel is om nog extra gedoe met de belastingdienst te voorkomen.

Waard heeft de polissen en kan het niet aan, aan de klanten is niet gedacht zo lijkt het.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien dan maar contact opnemen met de belastingdienst. Of met uw hypotheekadviseur.

Morgan le Fay
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Eind jaren '90 begonnen bij ZK Achmea. De terugbelverzoeken lagen 80 cm hoog in de vensterbanken. We zijn een jaar bezig geweest met een enorme berg mensen om de achterstand weg te werken.
Herhaalverzoeken zetten geen zoden aan de dijk maar maken de berg werk alleen maar groter. Patience is a rare virtue :mrgreen: .

Glenn1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2023 14:12

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Glenn1958 »

Lady1234 schreef:
16 jun 2023 16:01
Misschien dan maar contact opnemen met de belastingdienst. Of met uw hypotheekadviseur.
Beiden al gedaan. Belastingdienst - in elk geval degene die ik kon spreken - wist niets van dit verhaal.
Hypotheekadviseur: je moet jaarlijks premie betalen, dat is wat er staat. Stichting polishouders conservatrix haalde dit ook al aan, zie onder. Is toch niet handig als honderden/duizenden gedupeerden dit elk voor zich met de belastingdienst gaan afstemmen? Mag toch hopen dat de curatoren dat hebben meegenomen.

https://stichtingpolishoudersconservatr ... rs-gekort/
Lijfrente en KEW

Extra zuur is het voor die polishouders die een lijfrenteclausule of een KEW (Kapitaalverzekering Eigen Woning) bepaling op hun verzekering aangetekend hebben. Voor deze groepen polishouders heeft deze overname mogelijk ook nog eens grote fiscale gevolgen. En deze groep polishouders kan ook niet gemakkelijk overstappen naar een alternatief. Het is afwachten of de curatoren van Conservatrix die gevolgen met de Belastingdienst hebben afgestemd en of er regelingen met de Belastingdienst zijn getroffen om deze groepen enigszins te beschermen en mogelijkheden te bieden.


RMH72
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 14:55

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door RMH72 »

Niet telefonisch bereikbaar.
Geen terugkoppeling via de mail.
Wel automatisch afschrijven wat we vervolgens zelf weer storneren.
Wat een ellende. Van regen in de drup na het faillissement van Conservatrix. Wij gaan een klacht indienen bij KIFID en nemen contact op met onze rechtsbijstandverzekering.

Na 2,5 jaar stress en wachten ons rendement kwijt, (min) 10% inleg verloren en nu met niemand contact kunnen krijgen voor een afkoop.
Schandalig en slecht voor je gezondheid.

Wie heeft al contact gehad met de Waard?
Hoe nu verder?

Lizzy104
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2023 10:44

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lizzy104 »

RMH72 schreef:
20 jun 2023 14:58
Niet telefonisch bereikbaar.
Geen terugkoppeling via de mail.
Wel automatisch afschrijven wat we vervolgens zelf weer storneren.
Wat een ellende. Van regen in de drup na het faillissement van Conservatrix. Wij gaan een klacht indienen bij KIFID en nemen contact op met onze rechtsbijstandverzekering.

Na 2,5 jaar stress en wachten ons rendement kwijt, (min) 10% inleg verloren en nu met niemand contact kunnen krijgen voor een afkoop.
Schandalig en slecht voor je gezondheid.

Wie heeft al contact gehad met de Waard?
Hoe nu verder?
Wij hebben anderhalve week geleden bericht gehad juni 2023 van Waard NV over de uitbetaling van de afkoopsom. Deze zou per 1 mei 2023 overgemaakt worden. Staat er letterlijk. Maar ze moesten nog wat meer info hebben, en die hebben we gelijk aangetekend naar hun gezonden,,, Nu is het wéér stil.

MarleneJerry
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2023 09:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door MarleneJerry »

Het is voor mij een schrale troost dat er meerdere mensen met mij nog steeds wachten en wachten en wachten op actie van Waard. Ook ik ben al vanaf januari 2023 aan het wachten op afkoop van mijn kapitaalverzekering. Spullen opgestuurd via mail. Alles is ontvangen en het antwoord is dat alles langer duurt vanwege de overname van Conservatrix.
Je zou verwachten dat een organisatie leert van zaken uit het verleden, want enige jaren terug hebben zij DSB overgenomen en ook toen moesten klanten lang, heel lang wachten op afwikkeling van hun polis.
Mijn adviseur heeft al meerdere malen telefonisch contact gehad en ondanks toezeggingen dat het geregeld zou worden is er nog steeds niets geregeld.
Vorige week heeft mijn man telefonisch contact gehad maar verder dan dat het in behandeling is genomen en dat het nog wel 2 weken kon duren kwam het niet.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Lang leve het opheffen van het garantiestelsel voor faillissement Verzekeraars (want verzekeraars kunnen niet failliet gaan en is garantiestelsel niet npdig); hulde voor de DNB die zich nu van alle commentaar onthoudt maar die zijn zorgplicht wel verzaakt heeft.

HarrijM
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2023 14:27

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door HarrijM »

Klacht ingediend bij AFM. Overtreding AVG wet. Reageert helemaal nergens op!! Bellen zinloos, mailen zinloos tijd dat DNB ingrijpt !!
-
Ook tijd dat er een massa-claim via Kifid wordt ingediend. Ik wil me hier best voor inzetten.
-
Maar ze houden wel lekker je vrijgevallen geld op zak, nu wellicht een rechtszaak aanspannen

MarleneJerry
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2023 09:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door MarleneJerry »

HarrijM schreef:
11 jul 2023 14:31
Klacht ingediend bij AFM. Overtreding AVG wet. Reageert helemaal nergens op!! Bellen zinloos, mailen zinloos tijd dat DNB ingrijpt !!
-
Ook tijd dat er een massa-claim via Kifid wordt ingediend. Ik wil me hier best voor inzetten.
-
Maar ze houden wel lekker je vrijgevallen geld op zak, nu wellicht een rechtszaak aanspannen
AFM reageert niet op klachten dat hebben wij al geprobeerd. Kifid vind ik wat lastiger want die geeft aan eerst klacht indienen bij Waard en dan reactie ontvangen. Oeps, is dat even pech want klagen bij Waard lukt niet omdat ze niet reageren.
Vorige week aan de telefoon werd de medewerker erg boos. Snap ik ook wel want de medewerkers aan de telefoon moeten alle ellende opvangen van teleurgestelde en boze klanten.
Ik ben het met je eens: ze houden geld op zak en trekken maanden lang rente van ons geld.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u de sneltest doorloopt bij het Kifid, dan weet u of zij de klacht in behandeling kunnen nemen.

PaCoWas
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2023 12:53

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door PaCoWas »

Vandaag maar weer eens een mail gestuurd naar De Waard Verzekeringen. Laatste contact is juli jl waarin aangegeven werd dat mijn opgebouwde kapitaalverzekering niet afgekocht kan worden. Schandalig dat ik geen antwoorden krijg. Tevens de vraag aan het Forum of het ook inderdaad zo is dat bij faillissement of overname er geen mogelijkheid tot afkopen bestaat voor een kapitaal verzekering. Lijkt mij vreemd omdat wij iedere mutatie van reguliere verzekeringen ik het recht heb om deze stop te zetten.
Daarnaast schandalig dat onze overheid niets doet aan het wanbeleid bij De Waard. Chronisch tekort aan personeel dat de berg aan mails en vragen niet bij kan benen. In het bedrijfsleven zou je hierdoor geen klant overhouden.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door criticus2 »

wellicht kan hij niet afgekocht worden omdat er geen kapitaal (meer) is in een failliete boedel om af te kunnen kopen?

DJ Remmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2023 22:31

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door DJ Remmit »

Ik heb inmiddels ook een naar gevoel gekregen van de overname…. Omdat ik maar niets hoorde betreffende de afhandeling van de overname van mijn polis (zoals in de laatste brief van de curator werd toegezegd), ben ik eindeloos gaan telefoneren, schrijven en mailen. Uiteindelijk kreeg ik in mei een reactie dat mijn polis was bevroren tot uitkering in November, dus dat ik ook de achterstallige betalingen niet meer hoefde te doen. Het in de laatste brief genoemde bedrag zou worden overgemaakt. Ik had geen laatste brief ontvangen, maar ook op herhaaldelijke navraag werd geen kopie van deze brief nagezonden.
Begin november kreeg ik een brief betreffende de uitbetaling van een acceptabel bedrag, maar moest wel een aantal documenten opsturen. Dit heb ik aangetekend gedaan, en nadat de brief enige dagen op het postkantoor heeft gelegen werd hij 21 november opgehaald. Nu stond in de brief van Waard verzekeringen dat binnen 3 weken na ontvangst van de documenten het geld zou zijn overgemaakt. Wegens de feestdagen heb ik toch maar gewacht tot de 1e januari-week om de maatschappij te bellen. Ik werd keurig te woord gestaan maar wel verteld dat de overboeking op dinsdag 9 januari zou worden uitgevoerd. Omdat op 11 januari het bedrag nog niet bijgeschreven was, heb ik maar weer contact opgenomen. Nu werd mij verteld dat de handtekening op mijn paspoort niet te lezen was en ik dit document opnieuw moest sturen. Dit heb ik direct electronisch gedaan en op 12 januari nagevraagd of alles nu in orde was… Reactie: “U heeft uw gegevens op uw nieuwe kopie niet onleesbaar gemaakt! Wij mogen dit eigenlijk zo niet gebruiken, maar ik geef het toch door. Reken op een afhandelingsduur van 4 weken”.
Dan zullen we 3 maanden verder zijn als de einddatum van de verzekering, tenzij Waard Verzekeringen weer een nieuwe reden van vertraging vind. Wanneer ik zelf geen contact had opgenomen, had ik nu nog zitten wachten nen niet geweten dat de uitbetaling wegens “missende informatie” niet kan plaatsvinden.

Zijn er meer gedupeerden met soortgelijke ervaringen?

Plaats reactie