Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
DiederikWinchester
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2023 16:05

Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door DiederikWinchester »

Geachte leden,

Naar aanleiding van de beloftes door Marcel van der Torre van The Dutch Media Group in de aflevering van 12 april, heb ik met de voorbeeldbrief van Radar beroep gedaan op mijn terugvordering (en weekendje weg, al heb ik er niet het vertrouwen in dat dat nou zo leuk kan zijn).

Ik heb mijn mail gestuurd naar een zekere Meha van ‘team legal’ (een van de personen die mij mailde over mijn ‘schuld’) en [email protected], het adres dat ik onder de facturen vond.

Tot op heden, een week nadat ik de emails verzond, heb ik hierop geen reactie ontvangen. Ik ben benieuwd hoe dit anderen die geld van TDMG tegoed hebben afgaat en heb daarom dit onderwerp gestart. Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!

Diederik

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou nog een mailtje sturen... dat zal ze leren!

legal
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2023 14:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door legal »

Hallo,

Zojuist ook een e-mail verzonden met vermelding van de Telecommunicatiewet en tevens dat ik de overeenkomst ontbind, omdat zij niet meer kunnen 'nakomen'. Ik heb ook meerdere malen een poging gewaagd om ze telefonisch te bereiken, maar in verband met 'onvoorziene bedrijfsomstandigheden' zijn ze deze week gesloten.

Ik heb meteen mijn geld teruggevorderd en gevraagd om creditering van de factuur. In ons geval was er ook al een opnamedag geweest dus heb gelijk ook schadevergoeding vermeld in mijn brief. Ik vraag me echter af of zij dit wel serieus gaan oppakken. Het is inmiddels wel duidelijk hoe deze mensen omgaan met de wet- en regelgeving. Mochten wij ons geld niet teruggestort krijgen binnen 14 dagen zullen wij onze advocaat de opdracht geven om een gerechtelijke procedure op te starten. Het is wellicht handig om dit gezamenlijk te doen.

Dummy23
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2023 16:52

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Dummy23 »

Ook ik heb meerdere mails gestuurd en heb 1 reactie terug.
Wij zijn er mee bezig maar uw opname datum is vervallen.

Wij komen snel bij u terug of zo iets met hoe verder.

Aangezien ze personeel hebben en geen inkomsten meer denk ik dat ik ons geld niet meer terug zie

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

legal schreef:
28 apr 2023 14:29
. Mochten wij ons geld niet teruggestort krijgen binnen 14 dagen zullen wij onze advocaat de opdracht geven om een gerechtelijke procedure op te starten. Het is wellicht handig om dit gezamenlijk te doen.
Waarschijnlijk zal de rechtbank het per geval behandelen. Een groepsclaim heeft dan niet zoveel zin. Zeker omdat uw geval speciaal is aangezien er blijkbaar al opnamen zijn gemaakt.

AAMRT
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2023 14:34

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door AAMRT »

Aangetekend verzonden.
In februari 23 is ons bedrijf, zonder rechtspersoon, benaderd door TDMG. Zowel voor Buitengewoon Nederland als Op de Zaak, uitzendtijd gereserveerd. Recensies opgezocht alsook kijkcijfers. Deze waren positief. Wat een misleiding! Zojuist, waarbij ik de voorbeeldbrief gebruikte als basis, een mail verstuurd aan de productie van programma's, als ook aan de debiteurenadministratie van TDMG.
Deze ga ik ook aangetekend verzenden. Maar ik zou ook graag RADAR op de hoogte stellen, omdat zij deze zaak en gemaakte beloftes gaan opvolgen. Aan welk mailadres kan ik dit toesturen?

SamiraNB
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2023 10:07

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door SamiraNB »

Wij hebben een opnamedag gehad 6 april jl. en de uitzending zou plaatsvinden op 7 mei 2023.

Inmiddels mails gestuurd en geprobeerd telefonisch contact te leggen, want wij willen uiteraard ons geld terug! Zojuist een reactie gehad van het productiehuis. Zijn hebben mijn mail doorgestuurd naar TDMG. Dus wij worden van het kastje naar de muur gestuurd.

Wij zijn een Stichting en zijn totaal misleidt! Voel ik me stom? Jazeker: Hoe kan ik hier ingetrapt zijn! Wij hebben nu maar 1 doel: ons geld terug krijgen!
Wij zullen ook de voorbeeldbrief gebruiken.

Gr, Samira

susanjones
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023 11:40

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door susanjones »

Wij hebben nog geen opnamedag gehad en hebben om teruggave gevraag van de betaalde factuur in april.
e-mails verstuurd. Geen reactie ontvangen.
Telefonisch is de Dutch Media Group ook niet bereikbaar. Wat een misleidende informatie !!!!!

Misschien is het handig gezamenlijke stappen te ondernemen om alsnog ons geld terug te vangen ?

Swiffer-17
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023 11:56

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Swiffer-17 »

Naar aanleiding van de beloftes door Marcel van der Torre van The Dutch Media Group in de aflevering van 12 april, hebben wij met de voorbeeldbrief van Radar beroep gedaan op mijn terugvordering .
Diverse mailtjes gestuurd en gebeld geen reactie.
Ga nu een aangetekende brief sturen.
Bedankt Dutch Media Group voor het oplichten van kleine hardwerkende ondernemers.

TDMGCLAIM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TDMGCLAIM »

Ook hier geen reactie ondanks ingebrekestelling. Ik denk dat we samen moeten optrekken om faillissement aan te vragen middels kort geding. Hiervoor zijn 2 schuldeisers nodig dus ik zoek nog 1 iemand hiervoor. U kunt contact met mij opnemen op 06 121 39 865.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door BL2 »

DiederikWinchester schreef:
25 apr 2023 16:13
.....Ik hoor graag van jullie......
Nou reacties genoeg, kom je weer eens online Diederik ?

d.monas
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2023 15:44

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door d.monas »

Hoi,

bedankt voor de info, ik begrijp dus dat je de claim brief naar de debiteuren afdeling moet sturen!

Grt Desiree Monas

TDMGCLAIM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TDMGCLAIM »

Inmiddels hebben zich 3 ondernemers bij mij gemeld. We hebben een whatsapp groep aangemaakt en gaan binnenkort e.e.a. voorleggen aan een advocaat. Mocht je je daarbij willen aansluiten stuur dan een bericht naar [email protected] of 06 121 39 865.

Mijn Gitaarschool
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2023 12:04

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Mijn Gitaarschool »

Hallo allemaal,
Ik heb op 2 maart een opnamedag gehad, maar geen uitzending is natuurlijk geen deal. Inmiddels gemaild naar degene waar ik contact mee had over de factuur, maar natuurlijk nog geen reactie. Daarnaast valt mij op dat bijna iedere mail of correspondentie door een andere persoon is gevoerd.

Nou heb ik een eenvoudige eenmanszaak en ben ik niet bij machte om een advocaat in te schakelen en mezelf in kosten te werken om mijn geld terug te krijgen. Zijn er inmiddels al bedrijven die met elkaar aan deze stap werken?

En zijn er stappen die ik beter kan nemen dan mailen en aangetekend versturen?
Met vriendelijke groet,
Michael

Lisa.tokkelientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2023 00:23

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Lisa.tokkelientje »

Wij zijn helaas ook misleid. Heb me te snel laten overhalen door alle mooie praatjes helaas.
Geld al over gemaakt, opname dag gehad…
Al 6 e-mails gestuurd met 0 reactie…
Zijn een klein bedrijf dus voor ons best een groot bedrag. baal hier zo ontzettend van! Mocht iemand meer succes hebben of een voorbeeld brief, dan hoor ik dat graag!

Rob Esser
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2023 15:34

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Rob Esser »

Hallo lezers,
Ik ben lid van een niet commerciële sportvereniging. Wij zijn in zee gegaan met TDMG. We hadden als vereniging gespaard voor het filmpje. Zoals TDGM zo mooi vertelde was het filmpje gratis maar we moesten betalen voor 8 minuten op de nationale TV bij het programma De Barometer. Wij hebben netjes betaald. 16 april 2023 was onze uitzending. Onze item zou nog 3x herhaald worden. Ons item is 1x herhaald, daarna is De Barometer waarschijnlijk van de zender afgehaald, door de uitzending van Radar van 17 april.

Mijn vraag is: Heeft onze vereniging nog recht op teruggave van een deel van onze betaling? We hebben maar 4 minuten van de beloofde 8 minuten uitzendtijd gehad.
Ik heb de TDMG gemaild en gebeld, maar ik heb tot heden geen respons gehad

Ik hoor/lees het graag.
Mvg, Rob Esser

legal
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2023 14:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door legal »

Beste mensen,

Er is op dit moment een whatsapp groep met in totaal 9 gedupeerde ondernemers. Wij zijn begonnen met de voorbereidingen voor een gerechtelijke procedure. Mochten er meerdere gedupeerde ondernemers zijn en hierin mee willen doen meld je dan even.

jolien1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2023 11:54

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door jolien1312 »

legal schreef:
08 mei 2023 00:46
Beste mensen,

Er is op dit moment een whatsapp groep met in totaal 9 gedupeerde ondernemers. Wij zijn begonnen met de voorbereidingen voor een gerechtelijke procedure. Mochten er meerdere gedupeerde ondernemers zijn en hierin mee willen doen meld je dan even.
Hoi,

ik zou graag namens een gedupeerd familielid aansluiten! Op welke wijze kan ik contact opnemen?

Ludwig Antonissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2023 10:06

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Ludwig Antonissen »

Bij deze wil ik me ook als gedupeerde melden. Als ZZP-er ben ik ook benaderd en het hele verhaal verder is jullie bekend. Na snel de factuur te hebben betaald is er wel slechts 2 uur op lokatie beeld geschoten maar heb tot op heden ook nog niets ontvangen of gezien. TDMG is onbereikbaar en er is verder ook nog niets uitgezonden en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. De creditnota laat op zich wachten dus ben ook na een aantal mails die onbeantwoord blijven zeer ongerust en benieuwd of ik mijn geld ga terug krijgen.
met vriendelijke groet,
Ludwig Antonissen
BREINpiloot

Rian1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2023 15:33

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Rian1969 »

Beste gedupeerden, ik ben ook gedupeerd en heb diverse mailberichten en een geluidsopname van de intake. Ik wil me graag aansluiten om mijn geld terug te krijgen en doe mee met een eventuele rechtzaak.

Plaats reactie