Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jullie beseffen hopelijk wel dat je ieder voor zich een rechtszaak moet opstarten?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

MM, dat had ik in 1 van de eerste reacties al geschreven maar dat wordt gewoon genegeerd. De rechter zal elke zaak apart behandelen. Ik zie het nut er dan ook niet van in om als groep te gaan dagvaarden. Ik adviseer de slachtoffers een goede advocaat te zoeken en hem/haar zijn werk te laten doen.

rob.maat
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2023 09:47

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door rob.maat »

Ook ik heb voor 2 opname dagen betaald welke niet hebben plaatsgevonden.
Ik sluit me graag aan bij de appgroep.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het nut kan zijn om met elkaar tot de beste argumenten en de beste dagvaarding te komen, en de kosten van de advocaat wellicht te kunnen delen. Maar er zullen inderdaad separate procedures nodig blijven, iedere zaak staat op zichzelf.

miriam wolfs
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2023 18:05

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door miriam wolfs »

Hallo
Helaas zijn wij ook de sjaak en hebben de helft van de factuur betaald. Nu ijn wij wel een rechtspersoon...........stichting........ kan ik dan toch retour vorderen of heb ik pech

HEINvBijleveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2023 19:35

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door HEINvBijleveld »

Ook wij zijn benaderd door TDMG en 'moesten' snel beslissen. Een torenhoge boete hield ons tegen om het één dag later af te zeggen.
Wij hebben de voorbeeldbrief verstuurd en geen reactie gehad. Tot aan vanmiddag. The Dutch Media Group stuurt een uitgebreide mail aan: Geachte klant. Er is een kort geding geweest tegen RTL.
Ik neem aan dat jullie (als klant) deze mail ook hebben gehad.
Zou hier iets zinnigs voor ons als gedupeerden uit kunnen komen?
Laatst gewijzigd door HEINvBijleveld op 11 mei 2023 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

HellaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 10:15

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door HellaB »

Ik heb the Dutch Media Group betaald voor het programma Dit is Holland. De opnamedag zou geschieden nèt nadat het programma eruit is gehaald. Dus heb nu helemaal niets. Wel betaald, geen zendtijd. Zij zijn onbereikbaar. Dus ik denk dat ik de Rechtstelefoon ga bellen.

Blauwe Adelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 11:45

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Blauwe Adelaar »

ik ben ook gedupeerd, had al betaald maar opnamedag is zonder enige reactie voorbij gegaan. was gepland op 2 mei j.l.
op 24 april en 8 mei mails gestuurd. een reactie terug ontvangen; we zijn het aan het uitzoeken. Verder niets meer. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Ik wil graag meedoen.

hoe kan ik mij aanmelden?
Henk Janssen [email protected]

Johan Kerren
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 14:11

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Johan Kerren »

Hallo allemaal,

Helaas ben ik ook een van de gedupeerde. Al die mooie beloftes etc. etc. Helaas ben ik er ook nog erin gestrikt om de tweede uitzending erbij te kopen. mijn filmpje zou dan bij RTL-4 Dit is Holland komen met heeeel veeeel kijkers etc. alles is netjes door mij betaald maar is mijn uitzending niet uitgezonden. Graag sluit ik me aan om verdere stappen te ondernemen want wil graag mijn geld terug.

psgopalrai
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2023 17:01

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door psgopalrai »

Wij hebben ook geld overgemaakt en toen het probleem met RTL kwam, heb ook ik moeten bellen en mailen. Uiteindelijk werd ik wel terug gebeld na 1,5 week en werd mij voorgehouden, dat er tussen 6- 8 weken restitutie zal plaatsvinden. De restitutie zou niet meteen kunnen, omdat de bankrekeningen zijn gefreezed.
Heden naar een update gevraagd en er wordt aangegeven dat de uitspraak van de rechter morgen is.
Op de vraag als de restitutie niet in gedrang komt, werd geantwoord met " ik hoop het niet"...

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Radar »

Een update over de zaak: The Dutch Media Group heeft de zaak tegen RTL verloren: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uitspraak/

Michael van Dijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2023 07:15

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Michael van Dijke »

Hallo,

Helaas zijn wij er ook ingetrapt voor twee uitzendingen. Betaald maar toen trok RTL zich terug. We werden gebeld door de productie afdeling, die ook weer word ingehuurd, dat het kennismakingsgesprek niet door ging met de redactie ivm de uitzending op radar. Ik zei dat ik er klaar meer was en wil mijn geld terug. Diverse mails gestuurd naar DMG maar geen reactie. Telefoon word ook niet meer opgenomen. Bij ons zijn niet eens opnames geweest. Ik heb nog wel een man gesproken wiens telefoonnummer ik gevonden had in en mail. Hij zei dat hij ook maar word ingehuurd en verder niets kon doen. Ik heb het nu ook bij DAS rechtsbijstand neergelegd. Wij hebben betaald en geen product ontvangen. Zelf zijn wij een VOF en ik een ZZP.

psgopalrai
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2023 17:01

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door psgopalrai »

Hallo allemaal,

Vandaag, 18 mei, wederom een update gevraagd en mij werd voorgehouden dat ik een brief moet schrijven naar TDMG en dat er geen uitsluitsel kan worden gegeven, aangezien desbetreffende medewerker zonder salaris en werk zit sedert April.
Ik sluit mij graag aan bij de gedupeerden, met de bedoeling in collectief verband veel meer te kunnen en zullen bereiken.
@legal ik begreep dat er een WhatsApp groep is van ondernemers. Verzoeke daar ook toegevoegd te worden.

0637382111
[email protected]

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

[quote=psgopalrai post_id=2931854 time=1684402784 , aangezien desbetreffende medewerker zonder salaris en werk zit sedert April.

[/quote]

Heel vervelend voor die persoon maar lijkt me dat dit niet jullie probleem is.
Ik ben bang dat ze richting een faillisement gaan. Dan is het wel jullie probleem want dan kun je denk ik gluiten naar ee al betaalde centen

tvdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2023 11:17

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door tvdw »

Op 17 april een mail gestuurd naar TDMG, met de tekst vanuit de voorbeeldbrief op de site. Op 25 mei, herhaalde mail naar TDMG dat ik mijn betaalde geld terug wil. maar die kwam onbestelbaar retour. Daarnaast telefonisch ook geen contact kunnen krijgen.
Ik sluit mij daarom graag aan bij de gedupeerden, met de bedoeling in collectief verband veel meer te kunnen en zullen bereiken.
@legal ik begreep dat er een WhatsApp groep is van ondernemers, kan ik daar ook aan toegevoegd worden?

TDMGCLAIM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TDMGCLAIM »

Bent u gedupeerd door TDMG en wenst u zich aan te sluiten bij een mailing en evt. ondernemersgroep die rechtsherstel wil afdwingen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]

Het lijkt erop dat een faillissement aangevraagd kan worden. Dan komt er een curator in beeld. Omdat onze groep ondernemers niet kan geloven dat ál het geld (alle vooruitbetalingen en forse winsten van de afgelopen jaren) weg is, willen we daar uit principe werk van maken. Temeer omdat TDMG al eerder onder de naam (zelfde BV) Z-Works op de vinger was getikt voor het overtreden van wetten.

Het kan niet zo zijn dat je grof geld verdient terwijl je daarbij wetten overtreedt, en dan bij tegenslag direct klapt en al het personeel en gedupeerde crediteuren geen cent meer krijgen en Marcel van der Torre en Dennis Huijzers alle winsten in privé hebben afgeroomd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

TDMGCLAIM schreef:
31 mei 2023 13:43
Het lijkt erop dat een faillissement aangevraagd kan worden. Dan komt er een curator in beeld.
Klopt. Dat kan sowieso, er zijn genoeg onbetaald gelaten schulden. Vraag is alleen of je er iets mee opschiet.
TDMGCLAIM schreef:
31 mei 2023 13:43
Omdat onze groep ondernemers niet kan geloven dat ál het geld (alle vooruitbetalingen en forse winsten van de afgelopen jaren) weg is, willen we daar uit principe werk van maken.
Tsja, hoop doet leven - maar de kans is natuurlijk nogal groot dat het geld juist wél is weggesluisd.
TDMGCLAIM schreef:
31 mei 2023 13:43
Het kan niet zo zijn dat je grof geld verdient terwijl je daarbij wetten overtreedt, en dan bij tegenslag direct klapt en al het personeel en gedupeerde crediteuren geen cent meer krijgen en Marcel van der Torre en Dennis Huijzers alle winsten in privé hebben afgeroomd.
Mijn ervaring is dat "het kan niet zo zijn dat" vrijwel altijd wél blijkt te kunnen. Koester niet teveel hoop - en zorg voor zoveel mogelijk bewijs dat de eigenaren bewust en met opzet geld afgeroomd hebben. Als je dat goed genoeg doet, kan je wellicht privé-aansprakelijkheid voor elkaar krijgen. En dat is je enige kans.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eerder in dit topic werd al gemeld dat een medewerker zonder salaris en werk zit.
In dat geval denk ik zo snel mogelijk faillisement aanvragen. Dat kan met 2 crediteuren ( correct me if I'm wrong MM)
Er is zoveel negatieve publiciteit geweest dat het me onmogelijk lijkt deze zaak voort te zetten.
Nu blijft het dat jullie elkaar op internet opzoeken maar er gebeurd niets, des te meer tijd hebben de eigenaren het bedrijf leeg te trekken.( als dat al niet is gebeurd)

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook fijn voor de werknemer, kan hij meteen naar het UWV, die betaalt achterstallig salaris over 13 weken.

RLegal
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2023 22:23

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door RLegal »

Hallo, ik ben geen gedupeerde, na ontvangst van een “overeenkomst” geconstateerd, dat er meerdere punten niet conform afspraken was, medegedeeld dat ik de overeenkomst heb betwist en ontbonden heb verklaard, wel een factuur ontvangen, factuur betwist, niets betaald., dossier aangelegd met e-mails van en naar TDMG. Mogelijk kan de dossierinfo nuttig zijn voor een gerechtelijke procedure?

Plaats reactie