Pagina 1 van 1

Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 01:15
door Shailish
Ik heb een nieuwe scooter besteld met 3 onderhoudspaketten en opvoering van 25 km naar 35 km totaal 1400 euro. Bij levering scooter flinke kras in de voorkap verdoezelt met lakverf. Hebben ze toegezegd een nieuwe kap te bestellen. Hiervan niks gehoord dat de kap klaarligt. Dus ben ik naar de winkel toe gegaan, weten ze nergens iets van. Raar! Opnieuw aangegeven bla bla bla er moet een nieuwe kap op. Weer niks gehoord. 2de keer naar de winkel ook deze keer we weten nergens iets van. Opnieuw toegezegd bij de eerste onderhouds beurt zetten we hem erop. Bij onderhouds beurt blijkt de kap nog niet besteld te zijn. Toen merkte ik al dit is een bedrijf wat niks maar dan ook niks waar kan maken. Uiteindelijk onderhouds beurt gehad en een kap van een andere scooter er maar snel op gezet. Bleek er kleur verschil in te zitten. Daarover geklaagd, te horen gekregen dat gaan we regelen nooit iets meer over gehoord. Maar ik had een onderhouds pakket gekocht van 3 beurten dus zat verbonden aan dat bedrijf. 2 de onderhouds beurt de scooter rijdt geen 35 meer maar 30 het vermogen van de scooter neemt af en trekt na 500 km niet meer snel op. Weer terug naar de winkel. Ik heb nog geduld. Zeggen ze aan het eind van de dag kunt u de scooter ophalen, het woon en werk verkeer gaat gewoon door, blijkt bij aankomst scooter niet klaar. Ik kijk rond bij de winkel zie ik het raam ingegooid met een steen (ik ben dus niet de enige die ontevreden is) na 3 keer bellen of de scooter opgehaald kan worden de 4de dag klaar. Nog steeds trekt de scooter niet op. Blijkt er na de eerste onderhouds beurt de inrijolie niet vervangen weer terug naar de winkel. Ik heb op dat moment al 8 keer contakt gehad met de winkel telefonisch en fysiek en dat bij nog niet eens de eerste 500 km en 8 keer zonder oplossing. Ik rij verder merk dat de motor steeds vaker geluiden maakt het was nog een nieuwe scooter maar rijdt als een tractor. 2de onderhoudsbeurt is nodig opnieuw scooter niet klaar bij ophalen, ja we nemen contact met u op wordt er gezegd, geen gehoor,woon en werk verkeer gaat gewoon door. Ik ben naar de winkel toe gegaan en heb mijn onvreden over de service en klantbenadering gedaan wat eigenlijk geen klantbenadering te noemen is. Goed scooter meegekregen. Na een tientallen km valt de scooter uit weer terug naar de winkel het viel onder de garantie dus laten maken. Daarna reed de scooter een tijdje redelijk. Maar voor een nieuwe scooter toch het idee op een tractor te rijden. Weinig power. Zuipt veel benzine en slecht gevoel over de manier van zaken doen in de winkel. Na de 3de onderhoudsbeurt bij 3000 km was de motor kapot. Inmiddels verschillende klachten ingediend. Ik had het idee dat ik op een scooter reed van 8 jaar oud en dat terwijl de scooter net een jaar oud was. Ik heb inmiddels 1400 euro betaald voor de aanschaf en 500 euro aan reparatie kosten en dat binnen een jaar voor een nieuwe scooter. Bij dat bedrijf kom je erachter wanneer je er al zo vaak bent geweest dat ze poepen in hun broek wanneer ze achter de balie zitten, omdat ze al zo vaak ontevreden klanten hebben gehad, dat kun je aflezen aan hun gezicht. Maargoed om het samen te vatten heel slechte kwaliteit scooter slechte service beloven dingen die ze niet waar kunnen maken Veel kosten onervaren personeel en scooter naar de sloop na 1,5 jaar

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 11:31
door Moneyman
Vervelend.

Maar wat wil je met je verhaal? Je zoekt geen hulp (dan had je wel een vraag gesteld) en je wilt ook niet anderen waarschuwen (dan had je de naam wel genoemd).

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 11:44
door juliomariner
Ik snap dat 1.400 euro voor u misschien veel geld is maar voor die prijs zit je echt wel aan de onderkant van de markt en is het waarschijnlijk een chinees merk.
Een scooter van een beetje goed merk begint bij minimaal 2000 euro en kan oplopen tot meer dan 4000 euro.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat als je zo'n goedkope scooter koopt je geen rechten hebt maar recht hebben is nog niet krijgen.
Ik neem aan dat het vetrouwen in dit bedrijf helemaal weg is.U staat nu voor de keurs of inderdaad de scooter naar de sloop of er een rechtzaak van maken.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 12:24
door juliomariner
De scooter heeft toch geen schade gereden? Wat heeft de verzekering hier dan mee te maken. U haalt er iets bij wat totaal off topic is.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 12:28
door Nijogeth
De scooter opvoeren naar 35 per uur, weet je zeker dat dat kon? Dat is vaak een kwestie van software aanpassen, maar vaak heeft iemand zijn hardware niet op orde. Er zijn meerdere factoren belangrijk. Gewicht van de gebruiker, sterkte van de gebruikte hardware, vermogen van de motor, gebruik.

Een zwaardere gebruiker heeft al meer een motor met overcapaciteit nodig om de 25 kilometer te halen. Laat staan hoeveel extra capaciteit er dan nodig is om 35 per uur te halen.

En als er dan bijvoorbeeld constant vol vermogen gegeven moet worden, dan is de motor na 3000 kilometer echt wel klaar.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 12:32
door WeerIemandanders
juliomariner schreef:
24 mei 2023 12:24
De scooter heeft toch geen schade gereden? Wat heeft de verzekering hier dan mee te maken. U haalt er iets bij wat totaal off topic is.
Ik heb het ook over informeren wat de mogelijkheden zijn. Maar u hebt gelijk. Ik was te voorbarig.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 13:44
door Methusalah
Om eerlijk te zijn, ik heb je lap tekst niet gelezen.

Kleine tip: Gebruik alinea's voor beter leesbaarheid.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 24 mei 2023 22:39
door BL2
Tekst nog niet gelezen, probeer je probleem eens in 10 regeltjes samen te vatten.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 29 mei 2023 10:21
door p.lank
Nieuwe scooter naar de sloop?. Beetje raar ook voor chinese scooters. Wat ga je er nu aan doen dan.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 29 mei 2023 15:50
door pieterenien
Opvoeren is vaak vragen om problemen en verliezen van garantie

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 29 mei 2023 17:15
door Seinhuis
Indien bij aflevering schade is aan de motor dan zijn er 2 opties,

Motor laten staan of duidelijk op papier zetten met handtekening van de verkoper.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.bovag.nl/hulp-bij-klachten.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 30 mei 2023 00:35
door Petra1987
Hoi, je schrijft dat hij is opgevoerd van 25 km naar 35 km. Mijn vriend had vroeger ook zo´n opgevoerd monster, maar veel plezier heeft hij er niet van gehad, hij kreeg hierdoor problemen met de motor, `vastloper` of zo iets. Koste heel veel om te maken en het alternatief was toen rijbewijs halen. Als je iets veranderd, wat niet hoort kun je storingen verwachten. Misschien is één van de oorzaken van je ellende. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je deze vraag neerleggen waar de schuld ligt.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 30 mei 2023 00:45
door BL2
p.lank schreef:
29 mei 2023 10:21
....Wat ga je er nu aan doen dan.....
Dat blijft de vraag, want TS leest niet mee in zijn/haar eigen topic.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 31 mei 2023 03:17
door Bbhahg
Ik hoorde het aan de eerste zinnen al.
Je hebt he scooter bij La Souris gekocht.
Ik heb een scooter gekocht van meer dan €2300 (inclusief onderhoudspakketten).
Ik had een special edition.
Ik heb de eerste 5000 kilometer binnen nog geen jaar al ruim 500 euro aan reparaties uitgegeven. Mijn kilometerstand is iets van 9000. Dat komt omdat dit de vierde kilometertellerkabel is die in die 1,5 jaar kapot is gegaan. €60 per keer. De laatste is net 900 kilometer mee gegaan. Nergens garantie op. Boos heeft er zelfs een uitzending over gemaakt want het zijn gewoon oplichters! Ik ben aan reparaties al bijna twee vijfde kwijt van het originele aankoopbedrag. Dat is gewoon ongelofelijk veel voor een scooter!

Ik merk het in de eerste zinnen al want dit is het enige bedrijf dat zo te werk gaat.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 01 jun 2023 08:01
door Dirkie
Bbhahg schreef:
31 mei 2023 03:17
Ik hoorde het aan de eerste zinnen al.
Je hebt he scooter bij La Souris gekocht.
...
Ik merk het in de eerste zinnen al want dit is het enige bedrijf dat zo te werk gaat.
Precies mijn gedachte. Mijn dochter heeft daar ook een scooter gekocht. In de eerste maand na aankoop is deze 4 maal opgehaald omdat deze niet meer wilde starten. Bij de laatste keer ophalen is de scooter beschadigd bij het in de auto zetten. Ook zij had het onderhouds pakket gekocht. Het is gewoon onmogelijk om daarvoor een afspraak te maken. Je wordt van het hoofdkantoor naar de vestiging heen en weer gewezen. En intussen lopen de kilometers door en geldt het pakket niet meer. Het vertrouwen in deze zaak en de monteurs daar (het lijken meer opgeschoten jongeren die wat klooien aan scooters) is helemaal weg.
Mijn dochter heeft haar verlies voor lief genomen en de scooter in onderhoud gedaan bij een goede lokale zaak. De kosten zijn daar ook veel lager en de monteurs zijn specialisten die weten wat ze doen.
Een advies dus: blijf weg van deze zaak. Als je een scooter gaat kopen kan alles en zijn ze heel vriendelijk. Maar daarna willen ze je eigenlijk niet meer zien.

Re: Scooter na 1,5 jaar naar de sloop?

Geplaatst: 02 dec 2023 09:51
door 38106ZoZo
Op 21 oktober 2022 heb ik een elektrische fiets gekocht bij La Souris Tilburg. Vanaf dag 1 waren er gebreken aan de fiets. Ik ben al minstens 12 keer voor reparaties (aan gebreken) langsgeweest in 13 maanden. Van de 13 maanden dat ik de fiets nu heb heeft hij zeker 2 maanden daar gestaan voor reparaties. De tijd waarin ik de fiets wel heb kunnen gebruiken heeft hij zelden gewerkt zoals het hoorde. Sommigen van de gebreken zijn opgelost maar anderen niet. De tijd op de display begint iedere dag net wat verder achter te lopen en hun antwoord daarop is "ja, maar dat is bij al die fietsen zo. Wij geven hier geen vergoeding voor". Ook doet de elektrische ondersteuning het niet altijd. Deze heb ik al zeker 4x laten repareren. Toen hij de 5e keer stuk ging heb ik een ingebrekestelling gestuurd waarin ze een periode van 3 weken kregen om het alsnog te repareren. Ze reageerde pas na 12 dagen. Hierin wuifde ze de helft van de gebreken weg en deden alsof dat niet hun probleem was. Wel wilde ze een nieuwe sensor bestellen zodat het probleem met de ondersteuning opgelost zou worden. Dit heeft uiteraard langer dan 3 weken geduurd dus ik heb een ontbinding van de verkoopovereenkomst gestuurd na 4 weken wachten. Ik heb ook geen leenfiets gehad, noch een schadvergoeding gekregen voor alle onkosten van het afgelopen jaar. Ze geven aan dat ze het onzin vinden en dat het onderdeel intussen binnen is en ze het kunnen repareren. Mijn termijn vonden ze erg onredelijk en ze gaan niet akkoord met een schadevergoeding.