Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Logisch dat u daarover geen bericht hebt ontvangen, want wat u schrijft is helemaal niet van toepassing.

Er worden geen voorwaarden aangepast, ze gaan handhaven.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 20:15
Één abonnement mag dus NIET In bijvoorbeeld de woonkamer van een verpleeghuis, of in een kroeg.

Netflix heeft helemaal geen definities veranderd. Zoals gezegd er mag nog steeds overal, buitenshuis op je eigen apparaat gekeken worden.

Hooguit dat je nu wellicht 1 keer per maand moet kijken vanaf je locatie of zo.

Want hoe ze gaan handhaven is nog helemaal niet bekend.

En je bent abonnee, geen lid.
Netflix heeft wel degelijk de definities veranderd. Je kan de oude voorwaarden gewoon inzien op de Netflix site. Ze is van huiselijke kring overgestapt op huishouden. En ze hebben een definitie van wat zij onder huishouden verstaan toegevoegd.

Hoe ze gaan handhaven is ook bekend. Een apparaat waarmee je Netflix kijkt moet minimaal een keer per maand gevalideerd worden op het Internet adres van de hoofd locatie.

Daarmee veranderd er dus veel. De abonnee met een enkel scherm abonnement mocht vroeger kijken waar hij of zij wilde, thuis, onderweg maar ook in een vakantiehuisje, caravan of tweede woning. Dat vervalt dus. Je kan niet langer kijken op je TV in je vakantiehuisje, caravan of tweede woning.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 05 jun 2023 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 20:20
Logisch dat u daarover geen bericht hebt ontvangen, want wat u schrijft is helemaal niet van toepassing.

Er worden geen voorwaarden aangepast, ze gaan handhaven.
Eh jawel, vroeger was het huiselijke kring, nu wordt het huishouden. Een wezenlijk andere definitie, zeker gezien de Netflix definitie van huishouden die niet persoon gebonden maar apparaat gebonden is.

Verder kan je niet langer kijken op een TV in je caravan, vakantiehuisje of tweede woning. Ook dat was altijd gewoon toegestaan. Dat vervalt nu.

In de oude voorwaarden is nimmer gerept over enige locatie gebondenheid van het abonnement. Dat is nu dus wel het geval. Is dus ook wezenlijk verschillend en kan voor sommige behoorlijke beperkingen opleveren.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 21:05
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Wie kijkt er nou op een tablet, of telefoon. Ikke niet in ieder geval.
En 4k kijken lukt dan al helemaal niet.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 21:05
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Dat doet er helemaal niet toe. Je mocht als abonnee gewoon op elke TV naar Netflix kijken via je eigen account. Die mogelijkheid wordt je nu door Netflix ontnomen omdat ze ineens naar locatie gaan kijken en apparaten straks op de hoofd locatie gevalideerd moeten worden.

Dat is een behoorlijke verandering in de voorwaarden en dan verwacht ik dat Netflix dat kraakhelder naar haar klanten communiceert.

Moneyman
Berichten: 30020
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15
angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:02
Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.
Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was.
Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
05 jun 2023 21:31
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15
angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:02
Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.
Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was.
Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.
Die tweet is zo kort dat nergens uit op te maken valt of men binnenshuis of buitenshuis bedoelt.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
05 jun 2023 21:36
Moneyman schreef:
05 jun 2023 21:31
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15


Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was.
Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.
Die tweet is zo kort dat nergens uit op te maken valt of men binnenshuis of buitenshuis bedoelt.

En toch lukt het een aantal het daar al 14 pagina's over te hebben.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
05 jun 2023 21:38
kuklos schreef:
05 jun 2023 21:36
Moneyman schreef:
05 jun 2023 21:31

Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.
Die tweet is zo kort dat nergens uit op te maken valt of men binnenshuis of buitenshuis bedoelt.

En toch lukt het een aantal het daar al 14 pagina's over te hebben.
Conclusie: zo duidelijk is het dus niet en het is dus multi interpretabel.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is toch zo duidelijk met netflix, ze moeten dit wel doen, anders kunnen ze de concurrentie niet aan, dus ze knallen met die series en films.
Zoals ik al eerder zei, ze hebben klanten gelokt, ze vonden het sharen van wachtwoorden geen probleem, ze moedigde dat zelfs aan, en nu hebben ze geld nodig om de concurrentie aan te kunnen.
Kunnen we het veranderen, nee, dat niet, het enigste wat we kunnen doen is het abonnement opzeggen.
Meer is er niet aan te doen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 21:19
Lady1234 schreef:
05 jun 2023 21:05
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Dat doet er helemaal niet toe. Je mocht als abonnee gewoon op elke TV naar Netflix kijken via je eigen account. Die mogelijkheid wordt je nu door Netflix ontnomen omdat ze ineens naar locatie gaan kijken en apparaten straks op de hoofd locatie gevalideerd moeten worden.

Dat is een behoorlijke verandering in de voorwaarden en dan verwacht ik dat Netflix dat kraakhelder naar haar klanten communiceert.
U bent abuis, maar wat hebt u dan van Netflix gehoord over de voorwaarden?

Het is gewoon kleutergedrag. Dat gejammer. Kinderen doen iets wat niet mag, maar moeder heeft wat anders aan haar hoofd. Op een gegeven moment ziet zij het kattenkwaad en verbiedt het. Reactie van de kinderen: “” maar gisteren deden we het ook, en toen zei je niets”. Het is niet eerlijk.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Er blijven hier een paar grijsgedraaide grammofoonplaten hangen, geloof ik.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 21:50
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 21:19
Lady1234 schreef:
05 jun 2023 21:05
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Dat doet er helemaal niet toe. Je mocht als abonnee gewoon op elke TV naar Netflix kijken via je eigen account. Die mogelijkheid wordt je nu door Netflix ontnomen omdat ze ineens naar locatie gaan kijken en apparaten straks op de hoofd locatie gevalideerd moeten worden.

Dat is een behoorlijke verandering in de voorwaarden en dan verwacht ik dat Netflix dat kraakhelder naar haar klanten communiceert.
U bent abuis, maar wat hebt u dan van Netflix gehoord over de voorwaarden?

Het is gewoon kleutergedrag. Dat gejammer. Kinderen doen iets wat niet mag, maar moeder heeft wat anders aan haar hoofd. Op een gegeven moment ziet zij het kattenkwaad en verbiedt het. Reactie van de kinderen: “” maar gisteren deden we het ook, en toen zei je niets”. Het is niet eerlijk.
Laat ik je het dan maar proberen uit te leggen aan de hand van een ander praktijk voorbeeld. Mijn moeder is op leeftijd en niet meer helemaal bij. Ik ga dus op zondag regelmatig bij haar langs. Sinds Ziggo stopte met het analoge signaal, heb ik haar oude televisie vervangen door eentje van mij, een 4K smart televisie. Ik heb het Internet ook op mijn naam gezet en opgewaardeerd zodat ze via Horizon kan TV kan kijken.

Als ik op bezoek ben, dan kan en mag ik gewoon op de app inloggen en naar Netflix kijken via mijn eigen abonnement. Dat is altijd toegestaan geweest.

Nu veranderd dat, Netflix gaat apparaten maandelijks valideren op de Internet aansluiting van de hoofd kijk locatie. Ik kan dan bij mijn moeder dus niet langer naar Netflix kijken.

Geen enkele andere streaming dienst biedt deze nieuwe beperking, alleen Netflix gaat dat doen.
Hoe gaat Netflix controleren?
Het bedrijf kijkt naar onder meer IP-adressen, apparaat-ID's en account-activiteit om te bepalen of een apparaat dat bij een bepaald account is aangemeld zich op de 'hoofdlocatie' bevindt. Als gebruikers langere tijd niet op hun hoofdlocatie Netflix gebruiken, kunnen ze de vraag krijgen om het apparaat te verifiëren.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over de status van die fameuze tweet heb ik in een eerder bericht als iets geschreven, vooral in verband met Netflix en zonnebrand. Voor het beleid en de voorwaarden van Netflix heeft die tweet geen belang.

De huidige voorwaarden zijn wat mij betreft duidelijk: iedereen die tot het huishouden van het account behoort, dwz elk apparaat dat (geregeld) via de internetverbinding van het account (vast of wifi) inlogt, kan ook mobiel inloggen en naar het aanbod van Netflix kijken.

Moneyman
Berichten: 30020
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
05 jun 2023 21:36
Moneyman schreef:
05 jun 2023 21:31
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15


Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was.
Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.
Die tweet is zo kort dat nergens uit op te maken valt of men binnenshuis of buitenshuis bedoelt.
Exact de reden dat de claim die sommigen hier eraan hangen onterecht is.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
05 jun 2023 22:23
kuklos schreef:
05 jun 2023 21:36
Moneyman schreef:
05 jun 2023 21:31

Je geeft nu wel je eigen draai aan “sharen”. Netflix had het niet over buiten de deur/ het huishouden sharen.
Die tweet is zo kort dat nergens uit op te maken valt of men binnenshuis of buitenshuis bedoelt.
Exact de reden dat de claim die sommigen hier eraan hangen onterecht is.
Volgens mij heeft de claim ook totaal niks met wettelijk te maken. En die tweet die promoot dat wel degelijk, anders tweet je dat niet.
Als dat sharen er niet was geweest hadden ze dan ook zoveel klanten gehad?

Moneyman
Berichten: 30020
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
05 jun 2023 22:32
Volgens mij heeft de claim ook totaal niks met wettelijk te maken. En die tweet die promoot dat wel degelijk, anders tweet je dat niet.
Als dat sharen er niet was geweest hadden ze dan ook zoveel klanten gehad?
Wie heeft het hier over wettelijk?

Feit is dat de tweet multi-interpretabel is, en bovendien 7 jaar oud. Daar kan je nu geen rechten aan ontlenen.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 22:12
(...) Sinds Ziggo stopte met het analoge signaal, heb ik haar oude televisie vervangen door eentje van mij, een 4K smart televisie. Ik heb het Internet ook op mijn naam gezet en opgewaardeerd zodat ze via Horizon kan TV kan kijken.

Als ik op bezoek ben, dan kan en mag ik gewoon op de app inloggen en naar Netflix kijken via mijn eigen abonnement. Dat is altijd toegestaan geweest.

Nu veranderd dat, Netflix gaat apparaten maandelijks valideren op de Internet aansluiting van de hoofd kijk locatie. Ik kan dan bij mijn moeder dus niet langer naar Netflix kijken.

Geen enkele andere streaming dienst biedt deze nieuwe beperking, alleen Netflix gaat dat doen. (...)
Volgens mij lopen er nu een paar dingen door elkaar.

Sinds Ziggo het analoge signaal heeft afgeschakeld, kijk ik digitaal rechtstreeks uit de muur met mijn Ziggo abonnement. Verreweg de eeste zenders zijn rechtstreeks beschikbaar, maar zonder extra faciliteiten, zoals terugkijken. Met de ZiggoGo-app kan ik de paar ontbrekende zenders streamen van mijn telefoon naar mijn televisie. Een aantal zenders kan ik ook terugkijken en streamen naar de televisie, een aantal kan ik wel terugkijken op telefoon of iPad, maar niet streamen naar de televisie. Geen probleem, daar betaal ik ook niet voor met mijn abo van twee tientjes zonder Ziggo-kastje.

Nu Netflix: ook bij uw moeder kunt u nog steeds Netflix kijken op uw mobiele apparaat; daar hebt u voor betaald en zo staat het ook in de voorwaarden.

Misschien kunt u dan niet streamen naar de televisie van uw moeder, maar voor mij is dat geen uitgemaakte zaak. U logt in via uw gevalideerde apparaat en ik verwacht dat streamen dan ook gewoon mogelijk is.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Nu Netflix het beleid heeft aangepast, zou het ook wel netjes zijn als abonnementen daarop worden aangepast.
TS zoekt eigenlijk iets als Basic++. Wel UltraHD, met slechts 1 stream tegelijk.

Plaats reactie