Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is het verschil tussen theorie en praktijk....

Ik kan me nog wel herinneren dat we in de 2e klas van de Mavo Duits leerden, perfect Duits, met een perfecte uitspraak. Afijn, na dat 1e jaar gingen we naar Duitsland op vakantie - sindsdien had ik dus geen 'perfecte' uitspraak meer. Sterker nog, ik heb die 'perfecte' uitspraak nergens gehoord, waar in Duitsland dan ook.

En al die standaardzinntejtes, en woordjes stampen, ach... 'Keith sits in the sandpit'. Het eerste Engelse zinnetje wat ik moest leren. Ik heb dat werkelijk nog nooit nodig gehad, net als ik niet snap waarom een buitenlander ineens uit het niets staat te vertellen: 'ik heb het licht uitgedaan'.....

Ik weet, het is off-topic, maar on-topic is er eigenlijk ook niks nieuws meer te vertellen denk ik. :wink:

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
08 jun 2023 23:38
Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.
Eindelijk zijn we het met elkaar een keer eens! Het is een waarachtig mirakel! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Zowaar toch nog een nieuwe on-topic ontwikkeling. Het leven blijft verbazen. :D

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee hoor, totaal oneens.
Lady1234 schreef:
08 jun 2023 23:38
Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.
Waarom moet ik die onverstaanbare buitenlandse taal allemaal aanhoren in de film of titels gaan lezen, een film is toch geen boek.
Gewoon netjes nasynchroniseren net zoals de Duitsers en Fransen dat doen. Als ik Engels wil horen ga ik wel naar Engeland.
Of denken jullie dat wanneer er een Nederlandse film uitkomt in Engeland dat zij lettertjes gaan lezen. Nee hoor die vertalen het netjes naar de eigen taal.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 00:53
Nee hoor, totaal oneens.
Lady1234 schreef:
08 jun 2023 23:38
Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.
Waarom moet ik die onverstaanbare buitenlandse taal allemaal aanhoren in de film of titels gaan lezen, een film is toch geen boek.
Gewoon netjes nasynchroniseren net zoals de Duitsers en Fransen dat doen. Als ik Engels wil horen ga ik wel naar Engeland.
Of denken jullie dat wanneer er een Nederlandse film uitkomt in Engeland dat zij lettertjes gaan lezen. Nee hoor die vertalen het netjes naar de eigen taal.
T’is wel makkelijker voor mensen die slechterhorend zijn of doof zijn. Ik vind ondertiteling overigens wel fijner.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 00:53
Nee hoor, totaal oneens.
Lady1234 schreef:
08 jun 2023 23:38
Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.
Waarom moet ik die onverstaanbare buitenlandse taal allemaal aanhoren in de film of titels gaan lezen, een film is toch geen boek.
Gewoon netjes nasynchroniseren net zoals de Duitsers en Fransen dat doen. Als ik Engels wil horen ga ik wel naar Engeland.
Of denken jullie dat wanneer er een Nederlandse film uitkomt in Engeland dat zij lettertjes gaan lezen. Nee hoor die vertalen het netjes naar de eigen taal.
En waarom zijn Nederlanders beter in vreemde talen dan Duitsers en Fransen? En er zijn ook series en films in Spaans, Portugees enz. Ik hoor liever de stem van de acteur die ik op het scherm zie.

Ik sprak al Engels en Duits voordat ik dit op school ging leren. En ik heb nooit in andere landen gewoond.
De televisie heeft mij die talen geleerd, ik had al een flinke basis voordat ik les kreeg op school, juist vanwege de ondertiteling.

En James Bond nagesproken door een Duitser is echt geen gehoor. Doet me denken aan Allo Allo. :lol:
Geen originele stem van de Engelse acteurs, maar een soort van Arnold Schwarzenegger die nasynchroniseert. :mrgreen:

En dan nasynchronisatie door Nederlandse (stem-)acteurs lijkt me helemaal vreselijk om aan te horen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Welnee, kwestie van wennen. Heb met de kinderen de eerste potterfilms in de bios gezien. Gewoon nederland nagesynchroniseert. Hoor je later de originele stem dan denk je, he dat klopt niet die heeft toch een heel andere stem.
Zouden ze met alle films moeten doen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 jun 2023 22:39
En uit een hele korte relatie heb ik ook enigszins wat kennis van Roemeens en Pools overgehouden.
Die one night stands zijn best nuttig, zo blijkt ;-)
ramon250 schreef:
09 jun 2023 08:23
En James Bond nagesproken door een Duitser is echt geen gehoor. Doet me denken aan Allo Allo. :lol:
Da's ook altijd mijn associatie ja. Vreselijk!

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 08:33
Welnee, kwestie van wennen. Heb met de kinderen de eerste potterfilms in de bios gezien. Gewoon nederland nagesynchroniseert. Hoor je later de originele stem dan denk je, he dat klopt niet die heeft toch een heel andere stem.
Zouden ze met alle films moeten doen.
Vaak kun je de ondertiteling uitzetten. Op streamingdiensten en als je DVD kijkt.

Maar de stem vervormen in film of serie en dan telkens ontdekken dat de lippen niet synchroon bewegen...
Dat is meer een Tell Sell reclame waar de persoon aan het praten is en de Nederlandse acteur al klaar is met de tekst of nog bezig is als de acteur op het scherm al uitgesproken is.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ondertiteling of nasynchonisatie, het is maar net wat je gewend bent; dat bepaalt de voorkeur.
Ondertiteling heeft ook wel nadelen. Het is lang niet altijd mogelijk de volledige tekst te vertalen (door ruimtegebrek en leessnelheid), de ondertitels dekken een deel van het beeld af, en als je de ondertitels leest, mis je details in het beeld.

En al geef ik zelf de voorkeur aan ondertiteling, de titels van een paar nagesynchroniseerde klassiekers staan in mijn geheugen gegrift: Zwölf Uhr mittags (High noon) en Sie kamen von jenseits des Weltraums (They came from outer space). Zoiets wil je toch niet missen? :mrgreen:

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 00:53
Nee hoor, totaal oneens.
Lady1234 schreef:
08 jun 2023 23:38
Gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie van gesproken tekst van een film. Want dat is echt vreselijk.
Waarom moet ik die onverstaanbare buitenlandse taal allemaal aanhoren in de film of titels gaan lezen, een film is toch geen boek.
Gewoon netjes nasynchroniseren net zoals de Duitsers en Fransen dat doen. Als ik Engels wil horen ga ik wel naar Engeland.
Of denken jullie dat wanneer er een Nederlandse film uitkomt in Engeland dat zij lettertjes gaan lezen. Nee hoor die vertalen het netjes naar de eigen taal.
Dit topic is ook weer geeindigd in zeuren om het zeuren blijkbaar.

En dat laatste klopt niet. Nederlandse series en films die in het Verenigd Koninkrijk uitkomen worden gewoon ondertiteld. Een tijdje terug zag ik op ITV een RTL serie (Nieuwe Buren) en die was gewoon in het Nederlands met Engelse ondertitels. En ook in filmhuizen gebeurt dat.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tot zover de verwachting dat ze er wel op terug komen:

https://www.bright.nl/nieuws/1138040/ne ... ofiel.html

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, dan kan ik alleen maar oordelen dat het businessmodel slim is.
Ondertussen kan ik nog steeds met mijn 11,99 euro abo Netflix op meerdere locaties met meerdere accounts kijken. Lijkt of er behalve wat dreigen er niets gebeurd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mocht iemand nog twijfelen of anderen gaan profiteren of volgen:

https://tweakers.net/nieuws/210798/hbo- ... ikers.html

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
10 jun 2023 10:29
Nou, dan kan ik alleen maar oordelen dat het businessmodel slim is.
Ondertussen kan ik nog steeds met mijn 11,99 euro abo Netflix op meerdere locaties met meerdere accounts kijken. Lijkt of er behalve wat dreigen er niets gebeurd.
Wijzigingen kunnen niet in 1 keer in alle regio's worden uitgerold. Dat heeft tijd nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb niet de indruk dat de opzegging van topicstarter, Netflix veel schade heeft berokkend. :mrgreen:

Sinds maart zijn er 5,9 miljoen nieuwe abonnees bij gekomen. Dat zijn er ruim twee keer zoveel als analisten op Wall Street vooraf hadden gedacht. In totaal heeft Netflix nu meer dan 238 miljoen abonnees wereldwijd.

Een van de belangrijkste oorzaken van de forse groei is dat Netflix heeft ingegrepen bij mensen die hun account deelden met vrienden en familie. Door het delen van een account hielden de klanten hun maandelijkse kosten lager, maar liep Netflix inkomsten mis.

https://www.nu.nl/tech/6273142/veel-mee ... is-is.html

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Aantal accounts zegt niet alles. Er zal immers ook een verschuiving plaats vinden naar goedkopere accounts.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou voor mij geen netflix meer, ze hebben mij een te grote cancel cultuur.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nevyn »

heb Netflix net opgezegd, 15 euro per maand vind ik toch wat veel worden. Kan er de laatste tijd ook niet echt meer iets vinden.
Ga nu een tijdje naar Sky show time, voor 6.99 euro .
Verder nog Prime voor 3.99 inclusief gratis verzendingen via Amazon.
En natuurlijk Ziggo zelf.
We hebben teveel keuze tegenwoordig .
Maar goed de eerste streaming dienst ViaPlay is nu in slecht weer beland en waarschijnlijk volgen er meer.

Plaats reactie