Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aeverhoog
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2004 20:21

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door aeverhoog »

Netflix gaat handhaven wat altijd al niet mocht. Is dat onredelijk, verwerpelijk, strafbaar? Nee, helemaal niet. Als alleengaande betaal je net zoveel als een gezin die op verschillende schermen tegelijk kijkt. Heel vervelend, maar vooral jammer.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
28 mei 2023 18:48
Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 18:37
Is toch een trend hier, zoveel mogelijk paginas per onderwerp 😂🤣😂
Is toch een trend he, als het na vele pagina's eindelijk duidelijk wordt dat je er naast zit, even gauw van onderwerp veranderen om maar niks toe te hoeven geven. 🤣😂🤣
Uhm. Ze hebben mensen gelokt, met dat sharen, je bent niet verplicht je account thuis The gebruiken, het account is verbonden aan je inlog gegevens. Dus zo erg zat ik er niet langs.
Maar maakt ook niet uit.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wilt het blijkbaar niet snappen, maar zo moeilijk is het echt niet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
28 mei 2023 19:15
U wilt het blijkbaar niet snappen, maar zo moeilijk is het echt niet.
Volgens mij snap ik het allemaal maar al te goed.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 19:11
witte angora schreef:
28 mei 2023 18:48
Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 18:37
Is toch een trend hier, zoveel mogelijk paginas per onderwerp 😂🤣😂
Is toch een trend he, als het na vele pagina's eindelijk duidelijk wordt dat je er naast zit, even gauw van onderwerp veranderen om maar niks toe te hoeven geven. 🤣😂🤣
Uhm. Ze hebben mensen gelokt, met dat sharen, je bent niet verplicht je account thuis The gebruiken, het account is verbonden aan je inlog gegevens. Dus zo erg zat ik er niet langs.
Maar maakt ook niet uit.
Bla bla bla. Je laat heel bewust alles wat niet in je straatje past buiten je betoog, en de irrelevante zaken van tig jaar terug blijf je herhalen. Sterke discussie hoor! :D

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik voer geen discussie, maar ik bekijk het van de consumenten kant, waarom iemand tot de keuze komt om voor netflix te gaan.
Ik weet ook dat het gedoogbeleid was. En dat is nu ten einde. En je account is aan een email adres verbonden, niet aan een ip adres.
Hoe moeilijk kan dit zijn?
Dat is pech, account sharing weg.
Dumpen dat netflix. (dit is mijn mening).

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
28 mei 2023 17:34
Sja, maar de huiselijke kring is toch echt beperkt tot degenen die tot je huishouden behoren. Oftewel: wonend op hetzelfde adres.
Waarom hanteer jij een nauwere definitie dan de auteursrecht.nl website ?

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door PGros »

Op de site van de overheid komt je vaker tegen::
tot het sociale netwerk worden personen gerekend uit de huiselijke kring en andere personen met wie iemand een sociale relatie onderhoudt, waaronder familieleden die niet in hetzelfde huis wonen, buren, vrienden en kennissen.
Het wordt apart genoemd omdat het niet huiselijke kring is.
Als je voor auteursrecht iets in huiselijke krijg vertoond mogen familieleden die niet in hetzelfde huis wonen, buren, vrienden en kennissen wel gelijktijdig meekijken in dezelfde ruimte.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

snuffel1 schreef:
29 mei 2023 09:33
M.i. is het auteursrecht niet van toepassing omdat Netflix de rechten om een film of serie te mogen streamen in koopt en als zijnde content exclusief aan de abonnees mag aanbieden. De algemene voorwaarden van Netflix zijn van toepassing en mogen éénzijdig aangepast worden waarbij de abonnee de mogelijkheid dient te krijgen de dienst op te zeggen als die het met de aanpassing niet eens is. Het lijkt me redelijk dat Netflix in geval van de goedkoopste optie het delen van accounts gaat verbieden omdat er massaal misbruik van gemaakt wordt maar als er sprake is van een premium account de abonnee geen restricties op mag leggen want die betaald voor het recht om tot vier apparaten op één account te mogen gebruiken en zelf de keuze maakt wie er gebruik van maakt.
…… maar als er sprake is van een premium account de abonnee geen restricties op mag leggen want die betaald voor het recht om tot vier apparaten op één account te mogen gebruiken binnen 1 huishouden en zelf de keuze maakt wie er gebruik van maakt.

Dat binnen 1 huishouden, daar gaat het hier om.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

snuffel1 schreef:
29 mei 2023 09:33
Het lijkt me redelijk dat Netflix in geval van de goedkoopste optie het delen van accounts gaat verbieden omdat er massaal misbruik van gemaakt wordt maar als er sprake is van een premium account de abonnee geen restricties op mag leggen want die betaald voor het recht om tot vier apparaten op één account te mogen gebruiken en zelf de keuze maakt wie er gebruik van maakt.
Precies wat ik bedoelde. Ik betaal voor 4 schermen dus maak ik de keuze wie daar gebruik van maakt.
En dat is geen misbruik, want het dupeert Netflix niet. Netflix verdient net zoveel aan mijn 4 schermen als dat van een gezin in 1 huis.

Als ze inderdaad op hun kop gaan staan, is het einde van het Netflixverhaal. Genoeg ander aanbod. En je kunt toch niet alles kijken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 09:48

Precies wat ik bedoelde. Ik betaal voor 4 schermen dus maak ik de keuze wie daar gebruik van maakt.
En dat is geen misbruik, want het dupeert Netflix niet. Netflix verdient net zoveel aan mijn 4 schermen als dat van een gezin in 1 huis.

Als ze inderdaad op hun kop gaan staan, is het einde van het Netflixverhaal. Genoeg ander aanbod. En je kunt toch niet alles kijken.
U heeft zich aan de voorwaarden te houden die u bent aangegaan. Dat u via een omweg in het verleden daar ‘misbruik’ van kon maken, betekent niet dat u nu ergens recht op heeft.
We kunnen er nog veel langer over blijven zeuren, maar meer dan dit is het niet. Het wordt een beetje kinderachtig nu om maar blijven te herhalen ‘ik doe wat ik wil want ik vind dat ik er recht op heb’

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
29 mei 2023 09:33
M.i. is het auteursrecht niet van toepassing omdat Netflix de rechten om een film of serie te mogen streamen in koopt en als zijnde content exclusief aan de abonnees mag aanbieden. (...)
Natuurlijk is het auteursrecht wel van toepassing. De rechthebbende verkoopt, onder bepaalde beperkende voorwaarden, exploitatierechten aan Netflix, die vervolgens, ook met beperkende voorwaarden, een stream aanbiedt aan haar klanten.

Wat Netflix aan de rechthebbende betaalt, hangt af van wat de klant wil en van wat de rechthebbende bereid is tegen welk bedrag toe te staan. Dat is niet per individuele klant of film/serie geregeld, maar wel pakketsgewijs.

Hoe meer/vaker er gekeken kan worden met één account, hoe meer geld de rechthebbende van Netflix zal willen. En reken maar dat Netflix (en de rechthebbende) heel goed in de gaten houden of het werkelijke kijkgedrag en kijkminuten overeenkomen met de ingeschatte / overeengekomen waarden, om het huidige contract te monitoren en ter voorbereiding op onderhandelingen voor nieuwe contracten.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lowieze schreef:
29 mei 2023 09:56
ramon250 schreef:
29 mei 2023 09:48

Precies wat ik bedoelde. Ik betaal voor 4 schermen dus maak ik de keuze wie daar gebruik van maakt.
En dat is geen misbruik, want het dupeert Netflix niet. Netflix verdient net zoveel aan mijn 4 schermen als dat van een gezin in 1 huis.

Als ze inderdaad op hun kop gaan staan, is het einde van het Netflixverhaal. Genoeg ander aanbod. En je kunt toch niet alles kijken.
U heeft zich aan de voorwaarden te houden die u bent aangegaan. Dat u via een omweg in het verleden daar ‘misbruik’ van kon maken, betekent niet dat u nu ergens recht op heeft.
We kunnen er nog veel langer over blijven zeuren, maar meer dan dit is het niet. Het wordt een beetje kinderachtig nu om maar blijven te herhalen ‘ik doe wat ik wil want ik vind dat ik er recht op heb’
Mevrouw Lowieze, u kunt blaten wat u wilt. Punt is dat ik recht heb op 4 schermen en daarvoor betaal, van misbruik is geen sprake.
Netflix is onredelijk, nu ze via promotie van accountdelen via Twitter o.a. de vijver heeft droog gevist, om extra geld te rekenen voor exact hetzelfde product waar ik al de hoofdprijs voor betaal vanwege 4 schermen.

Dat u dat anders ziet, prima misschien bent u aandeelhoudster, betekent niet dat Netflix hierin redelijk zou zijn. Ze verandert simpel de algemene voorwaarden en probeert de duurste abonnementen verder uit te melken. Misschien is dat gewone bedrijfsvoering, redelijk is het allerminst.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
29 mei 2023 08:18
witte angora schreef:
28 mei 2023 17:34
Sja, maar de huiselijke kring is toch echt beperkt tot degenen die tot je huishouden behoren. Oftewel: wonend op hetzelfde adres.
Waarom hanteer jij een nauwere definitie dan de auteursrecht.nl website ?
Omdat ik het puur over de accounts heb. Niet over degenen die mee mogen kijken. Als dat nog niet duidelijk is denk ik dat we nog een pagina of -tig door kunnen gaan, maar we zullen er niet uit komen - niet omdat het niet duidelijk is, maar omdat niet iedereen de feiten wil aanvaarden, en hardnekkig vast wil houden aan een niet-bestaand sluipweggetje om die 4 accounts toch buiten het huishouden te kunnen delen. En er desnoods zelfs iets op te verdienen, c.q. zelf gratis te kunnen kijken (want ook dan zijn de andere drie alsnog goedkoper uit dan dat ze een eigen abbo hebben). Netflix wordt simpelweg benadeeld, en daar wordt nu een eind aan gemaakt. Simpel zat.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:27
Punt is dat ik recht heb op 4 schermen
Koop er drie bij, kun je naar 4 tegelijk kijken. Dat je recht hebt op 4 schermen geeft je nog niet het recht om de drie die je niet gebruikt door te geven/verkopen aan anderen. Kijken is toch echt iets heel anders dan delen. Je hebt overigens ook recht op een betere beeldkwaliteit, weet je nog?

Maar weet je? Eigenlijk ga je de discussie met de verkeerden aan. Je moet de discussie niet met ons aangaan, maar met Netflix, desnoods geholpen door het Juridisch Loket, een advocaat, whatever - ga vooral je gang. Laat je de uitkomst nog even weten?
Laatst gewijzigd door witte angora op 29 mei 2023 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Ik zou Netflix benadelen door mijn account op te zeggen en niet meer te betalen en de content van Netflix op een werkelijk illegale wijze te blijven kijken met mijn andere 3 vrienden. Dàn is er sprake van misbruik. Nu niet. Ik betaal al jaren premium voor 4 schermen in mijn huiselijke kring.

Deklantinbeeld.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2023 02:15

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Deklantinbeeld.nl »

Wat is het probleem nu? De algemene voorwaarden in tijden dat jij je account aangemaakt had stelde daar ook waarschijnlijk voor dat Account sharing niet toegestaan was. Dat hebben ze jarenlang door de vingers gezien en nu zijn ze aan het handhaven, omdat ze geld mislopen. Ik weet niet maar een streaming service op internet kost bakken met geld. Aan dataverkeer maar ook aan verschillende servers te moeten plaatsen op heel de wereld. Dat financieer je niet met 16 euro per maand alleen als je ook nog eens rechten af moet dragen aan tientallen filmmaatschappijen.

Je zegt als consument genept te worden - het is niet hun probleem als jij de voorwaarden niet leest of niet wil begrijpen dat het getoleerd werd, ondanks dat het er staat, en ze nu de hand op de knip gaan leggen. Ik geef ze groot gelijk. Voor iedere huishouden dat aan account sharing doet loopt men wel inkomsten mis.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
29 mei 2023 10:31
16again schreef:
29 mei 2023 08:18
witte angora schreef:
28 mei 2023 17:34
Sja, maar de huiselijke kring is toch echt beperkt tot degenen die tot je huishouden behoren. Oftewel: wonend op hetzelfde adres.
Waarom hanteer jij een nauwere definitie dan de auteursrecht.nl website ?
Omdat ik het puur over de accounts heb. Niet over degenen die mee mogen kijken.
Dus huiselijke kring heeft meerdere definities?
witte angora schreef:
29 mei 2023 10:31
Als dat nog niet duidelijk is denk ik dat we nog een pagina of -tig door kunnen gaan....
Als het niet duidelijk is, dan ligt dat natuurlijk op de eerste plaats aan de voorwaarden van Netflix. Daar zou huisgenoten kunnen staan ipv huiselijke kring.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:27

Mevrouw Lowieze, u kunt blaten wat u wilt. Punt is dat ik recht heb op 4 schermen en daarvoor betaal, van misbruik is geen sprake.
Netflix is onredelijk, nu ze via promotie van accountdelen via Twitter o.a. de vijver heeft droog gevist, om extra geld te rekenen voor exact hetzelfde product waar ik al de hoofdprijs voor betaal vanwege 4 schermen.

Dat u dat anders ziet, prima misschien bent u aandeelhoudster, betekent niet dat Netflix hierin redelijk zou zijn. Ze verandert simpel de algemene voorwaarden en probeert de duurste abonnementen verder uit te melken. Misschien is dat gewone bedrijfsvoering, redelijk is het allerminst.
Ik zie nu een stampvoetende kleuter voor me :lol:

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lowieze schreef:
29 mei 2023 10:54
ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:27

Mevrouw Lowieze, u kunt blaten wat u wilt. Punt is dat ik recht heb op 4 schermen en daarvoor betaal, van misbruik is geen sprake.
Netflix is onredelijk, nu ze via promotie van accountdelen via Twitter o.a. de vijver heeft droog gevist, om extra geld te rekenen voor exact hetzelfde product waar ik al de hoofdprijs voor betaal vanwege 4 schermen.

Dat u dat anders ziet, prima misschien bent u aandeelhoudster, betekent niet dat Netflix hierin redelijk zou zijn. Ze verandert simpel de algemene voorwaarden en probeert de duurste abonnementen verder uit te melken. Misschien is dat gewone bedrijfsvoering, redelijk is het allerminst.
Ik zie nu een stampvoetende kleuter voor me :lol:
Ik zie een oude dame voor me met een leesbril en een loep die de kleine lettertjes bestudeert en meent dat aanpassing daarvan periodiek de normaalste zaak van bedrijfsvoering is. EN daarmee redelijk zou zijn.

Dit was de strategie van Netflix in 2017: https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html

Dat zegt eigenlijk alles. Nu wil Netflix trouwe abonnees gaan naaien.

Plaats reactie