Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 13:33
Ik denk dat velen hierdoor ook netflix weer gaan verlaten.
Joh, na drie dagen keren de meesten weer met hangende pootjes terug.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door BL2 »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 13:06
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:54
Wat een baarlijke onzin weer.
4 euro pp meer betalen voor hetzelfde
Inderdaad, ik betaal 16 euro en zou dan voor de anderen nog eens 4 euro p.p. moeten betalen.
Nee, dat betaal je natuurlijk niet zelf, dat laat je die anderen netjes aan jou terugbetalen. Wel een beetje commercieel denken, dat doet Netflix ook.
Maar opzeggen kan ook, doe het dan ook NU. Vele hebben helemaal geen Netflix en hebben ook een fijn en gelukkig leven.....

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 mei 2023 13:51
Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 13:33
Ik denk dat velen hierdoor ook netflix weer gaan verlaten.
Joh, na drie dagen keren de meesten weer met hangende pootjes terug.
https://techpulse.be/nieuws/420930/netf ... in-spanje/
Lijkt er niet op.
Ik heb het in ieder geval al jaren niet meer, voor mij was het het aanbod, en dat er steeds dingen verwijdert werden, maar dat is een ander verhaal.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
26 mei 2023 13:50
angel1978 schreef:
26 mei 2023 13:30
ramon250 schreef:
26 mei 2023 13:06

Inderdaad, ik betaal 16 euro en zou dan voor de anderen nog eens 4 euro p.p. moeten betalen.
28 euro voor 4 accounts ( 16+ 3x4 ) = 7 euro pppm. Dat is goedkoper dan wat menig ander betaalt voor het goedkoopste pakket..
Maar Ramon250 deelt de 16 euro nu door 4 en betaald maar 4 euro net als de mensen met wie ze deelt. En dat is het enige probleem, het wordt nu iets duurder.

Ja maar dat is toch oneerlijk voor huishoudens die gewoon in 1 huis wonen. Die betalen namelijk minimaal 7,99 en mogen dan maar op 1 scherm kijken. Dat is pas discriminatie!

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je mag best met je account elders kijken. Als de Ts bij vrienden is, mag hij daar zijn Netflix account gebruiken. Daar verandert niets aan.

Kunnen ze gezellig bespreken wat ze gezien gebben.

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Abbo met 1 scherm is geen 4k.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 14:14
Abbo met 1 scherm is geen 4k.
Misschien eens je bril op zetten, je mist het hele punt

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
26 mei 2023 14:20
Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 14:14
Abbo met 1 scherm is geen 4k.
Misschien eens je bril op zetten, je mist het hele punt
Volgens mij ging het om 4K en 4 schermen inderdaad.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
26 mei 2023 14:49
Maar toch, met een premium account mogen vier personen dat account gebruiken en in mijn optiek doelt Netflix niet op de premium accounts maar op de basis accounts waarbij gebruiksnamen en wachtwoorden massaal met elkaar gedeeld worden en dus meerdere mensen met dat gebruiksnaam en wachtwoord in kunnen loggen. Netflix wil dat gaan verbieden maar hoe dan want IP adressen zijn provider gebonden en zijn voor Netflix niet inzichtelijk te krijgen. Als Netflix daadwerkelijk deel gebruik gaat verbieden wordt het moeilijk om de hoofd account houder er op aan te spreken want die kan ook middels de app op de tv van de buren Netflix streamen. Netflix gaat er blijkbaar uit dat klanten na de dwingende mail overstag gaan maar een account inactief maken kan dan weer niet omdat het account niet apparaat gebonden is. M.i. een storm in een glas water want Netflix bestaat bij het aantal kijkers en wellicht uit reclames die na de series volgen al weet ik niet niet of dat het geval is want ik heb geen Netflix account. Daarbij heeft Netflix het delen van accounts zelf mogelijk gemaakt want als een account aan een e-mail adres gekoppeld zou zijn zou er bij inloggen per e-mail een verificatiecode verzonden moeten worden die pas na invullen toegang tot Netflix geeft. Zo'n systeem kost bakken met geld maar foei het mag niet tegen abonnee's zeggen maakt toch dat velen overstag gaan.


Klok en klepel..

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met premium gaat het erom dat je TEGELIJKERTIJD, in dat huishouden, op vier apparaten kunt kijken. En de streams zijn in de hoogste kwaliteit.

En de houder van zo’n abonnement kan zijn gegevens aan drie anderen geven, zodat die ook tegelijkertijd kunnen kijken.

Maar ook van de andere abonnementen kan je de inloggegevens aan anderen geven, zodat die ook kunnen kijken. Maar dat zijn er dan maar twee tegelijkertijg. Of één, als jij niet kijkt.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie ook niet waarom hier klok en klepel genoemd wordt. Redelijk consistent verhaal

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb ff gezocht klok en klepel staat niet op netflix. 😂🤣😂

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
26 mei 2023 15:31
@ angel1978, geen klok en klepel verhaal mijnerzijds tenzij u kunt aantonen dat het wel het geval is.
[

Het is eigenlijk een grote onzin-post waarbij je zelf ook nog eens geen account hebt en eigenlijk niet weet hoe het zit.. klok en klepelverhaal dus..

Maar ik zal er een paar puntjes uit pikken:
en in mijn optiek doelt Netflix niet op de premium accounts maar op de basis accounts waarbij gebruiksnamen en wachtwoorden massaal met elkaar gedeeld worden en dus meerdere mensen met dat gebruiksnaam en wachtwoord in kunnen loggen.
Dit betreft alle account, zo ook de premiumvariant.
Netflix wil dat gaan verbieden maar hoe dan want IP adressen zijn provider gebonden en zijn voor Netflix niet inzichtelijk te krijgen.
onzin. Netflix ziet gewoon je ip-adres, net zoals ook radar je ip-adres kent en alle andere websites die hieraan zijn verbonden. Weliswaar weten ze dan nog niet je huisadres, maar wel degelijk wat je (thuis) ip-adres is.
Als Netflix daadwerkelijk deel gebruik gaat verbieden wordt het moeilijk om de hoofd account houder er op aan te spreken want die kan ook middels de app op de tv van de buren Netflix streamen.
Onzin, dat is dus precies wat Netflix onmogelijk ( of in ieder geval lastig ) gaat maken. De buren hebben een ander ip-adres en als er ingelogd wordt op jouw account, dan zal Netflix dus kunnen zien dat je account op een ander ip-adres via een app gebruikt wordt en dat evt. kunnen blokkeren en/of lastig maken.
maar een account inactief maken kan dan weer niet omdat het account niet apparaat gebonden is.
Wederom onzin. Netflix kan zien vanuit welk ip-adres, welk apparaat-id en welk OS er ingelogd wordt en gestreamd wordt. Daarmee kunnen ze dus onderscheid maken tussen thuis streamen en elders en ook of dit op een mobiel apparaat ( dat mag dan weer wel ) of een app zoals een chromecast of smart-tv app gebeurt.
glas water want Netflix bestaat bij het aantal kijkers en wellicht uit reclames die na de series volgen al weet ik niet niet of dat het geval is want ik heb geen Netflix account.
Hieruit blijkt het klok en klepel verhaal wel. Netflix verdient niet aan reclames, die zijn er namelijk niet van externe partijen. Netflix verdient aan het abonnement. Maar je hebt geen idee, je hebt namelijk zelf geen account.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 15:51
Ik heb ff gezocht klok en klepel staat niet op netflix. 😂🤣😂
Heb je weer last van je brainfog?

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
26 mei 2023 15:58
Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 15:51
Ik heb ff gezocht klok en klepel staat niet op netflix. 😂🤣😂
Heb je weer last van je brainfog?
Hoezo? Ik wist niet waar je het over had, dus ik dacht misschien is het wel een film of een serie.
En brainfog is iets heel anders.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 12:24
Ik heb al betaald voor 4 schermen. Waarom zouden zij dan een eigen abonnement nemen terwijl zij ook single zijn?
Precies. 4 schermen op één adres. Dát is waar je voor betaalt.

Dat jij daar dan eigenhandig 4 schermen op 4 adressen voor 4 singles van wilt maken, tsja... :lol: :lol:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door gosewijn »

Alle 4 de schermen een week op zwart zetten , dan wordt Ts misschien wakker.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:32
HandigeHarrie schreef:
26 mei 2023 10:27
Voor zover ik heb opgevangen afgelopen week, heeft Netflix aanvankelijk gepromoot dat men het wachtwoord met anderen deelde, om zoveel mogelijk kijkers binnen te harken. Nu dat is gelukt schaffen ze het gedeeld kijken af. Het lijkt een strategie: eerst zo veel mogelijk mensen verslaafd maken aan Netflix en er dan veel aan gaan verdienen.
U kunt uw abonnement aanpassen, dat lijkt me geen probleem = dat u het duurste abonnement heeft is dus geen argument.
Wel is het feit dat het gepromoot is in de periode dat u dit abonnement afsloot mogelijk een argument in die zin dat ze klantonvriendelijk zijn en dat hun reputatie aantast, maar geen rechtsgrond.
Het gaat mij er om dat Netflix eenzijdig de overeenkomst wil openbreken. Ik denk wel degelijk dat Netflix hier de fout in gaat.
In die overeenkomst staat heel duidelijk dat het voor 1 huishouden dat op 1 adres woont bedoeld is.

Wat ik wel weet is dat mensen dadelijk de optie gaan krijgen om een normaal account (15.99 geloof ik) te hebben en daar mensen op een ander adres aan toe te kunnen voegen voor 3.99 per extra adres.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
26 mei 2023 16:37
Alle 4 de schermen een week op zwart zetten , dan wordt Ts misschien wakker.
Dat zie ik somber in, nu de discriminatiekaart al is getrokken.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan misschien op roetvegen?

Plaats reactie