Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
02 jun 2023 10:02


Wat veel mensen vergeten is dat Radar een televisieprogramma is en geen helpdesk of klachtdepot. Het is eerder lachwekkend dan een zwaktebod dat je denkt dat Radar ook maar iets kan in deze.
Inderdaad, ik denk ook dat ‘dreigen’ met Radar totaal geen indruk maakt op een helpdeskmedewerker.
Het komt wat triest over, zulke taal.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
02 jun 2023 09:28
newmikey schreef:
02 jun 2023 09:12
Deal ermee of ga in een hoek zitten mokken zou ik zeggen.
Da's precies wat TS doet ;-) Verder eens met je observatie.
Veel te kort door de bocht. ik zal u uitleggen waarom:
newmikey schreef:
02 jun 2023 09:12
Wat een onbeschofte manier van u om te reageren in een chat. Deze Netflix medewerker blijft keurig netjes maar wat bent u bot! U bepaalt niet de regels, dat doet de aanbieder. Als u het ergens niet mee eens bent staat het u vrij het abo te beëindigen. Dreigen met Radar is al helemaal te treurig voor woorden, wàt een zwaktebod!
Tot hier toe niet echt opmerkingen behalve dan dat het aan de kant van newmikey er iets minder dik bovenop gelegd had kunnen worden, maar soi....
newmikey schreef:
02 jun 2023 09:12
U heeft jaren lang geprofiteerd van de situatie
En hier meneer moneyman, hier gaat newmikey dus volledig de mist in. Van u had ik verwacht dat u dat ook op zou vallen.
TS heeft gewoon betaald voor zijn abonnement en Netflix heeft de mogenlijkheid geboden de wachtwoorden te delen, sterker ze hebben dit zelfs actief uitgedragen. Dus niks profiteren.
newmikey schreef:
02 jun 2023 09:12
daar komt nu een (terecht) eind aan,
Ook dit is fout. Er komt een eind aan. PUNT. Niet terecht, ook niet onterecht, er komt gewoon een eind aan. Cést la vie. Met dat "terecht" wordt gerefereerd en benadrukt aan het eerder genoemde "profiteren" wat dus onjuist is.
newmikey schreef:
02 jun 2023 09:12
een klein kind kan nog begrijpen waarom.
Ook hier wordt weer gerefereerd aan "profiteren" en ieder kind kan begrijpen dat een bedrijf niet wenst dat er geprofiteerd wordt. Aangezien dat dus niet het geval is, is de werkelijke reden dat de markt tegen verzadiging aan zit, en dat Netflix meer geld uit die verzadigde markt wil halen. Hun winkel, hun keuzes. Een economisch principe, maar ik weet niet dat ieder kind dat begrijpt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Om jou te citeren, JD, zal ik jouw reactie in één woord typeren: "onzin".

En om dat vervolgens ook te onderbouwen, volstaat het om te vermelden dat je één cruciaal detail vergeet op te nemen in je betoog, namelijk dat de situatie waar dit topic over gaat van meet af aan in strijd met de toepasselijke voorwaarden is geweest.

... en wég is je betoog.

Nou kennen we je een beetje, dus je gaat dit toch niet toegeven, maar meer dan dit is het niet.

DeZevendeHenk
Berichten: 791
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

snuffel1 schreef:
02 jun 2023 13:30
Op naar de 20 pagina's twelf down eight to go.
Ik neem aan dat iedereen de mop "Volgens mij kom jij hier helemaal niet om te jagen" wel kent, die oeverloze discussies vormen volgens mij voor bepaalde mensen juist van de amusementswaarde.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
02 jun 2023 12:34
Om jou te citeren, JD, zal ik jouw reactie in één woord typeren: "onzin".

En om dat vervolgens ook te onderbouwen, volstaat het om te vermelden dat je één cruciaal detail vergeet op te nemen in je betoog, namelijk dat de situatie waar dit topic over gaat van meet af aan in strijd met de toepasselijke voorwaarden is geweest.

... en wég is je betoog.

Nou kennen we je een beetje, dus je gaat dit toch niet toegeven, maar meer dan dit is het niet.
Sneue reactie. Jammer. Ik zou hetzelfde betoog opnieuw kunnen houden op uw reactie, maar dan val ik in herhaling. Ik reageer niet meer in deze topic. Als mensen het niet willen begrijpen en koppig blijven dan houdt het op.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ergens in dit topic wordt verwezen naar een tweet van Netflix uit 2017 (Love is sharing a password), waaruit zou moeten blijken dat Netflix zelf het delen van een account zou bevorderen.

Toevallig* zag ik vandaag deze tweet van Netflix uit dezelfde periode: "Netflix- het beste middel tegen zonnebrand".

Zijn dit soort tweets een officiële bekendmaking van het bedrijfsbeleid? Of gaat het om enigszins guitige uitingen om bij gebruikers een positief gevoel over het bedrijf te bewerkstelligen?

* Ja, echt. Ik kwam hem vandaag tegen op diwmotz.nl, dat collecties met vermakelijke tweets publiceert.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
02 jun 2023 16:20
Zijn dit soort tweets een officiële bekendmaking van het bedrijfsbeleid? Of gaat het om enigszins guitige uitingen om bij gebruikers een positief gevoel over het bedrijf te bewerkstelligen?
Het laatste natuurlijk, zo bleek ook al eerder in deze thread. Maar dat komt TS niet zo goed uit ;-)

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
02 jun 2023 15:53
Moneyman schreef:
02 jun 2023 12:34
Om jou te citeren, JD, zal ik jouw reactie in één woord typeren: "onzin".

En om dat vervolgens ook te onderbouwen, volstaat het om te vermelden dat je één cruciaal detail vergeet op te nemen in je betoog, namelijk dat de situatie waar dit topic over gaat van meet af aan in strijd met de toepasselijke voorwaarden is geweest.

... en wég is je betoog.

Nou kennen we je een beetje, dus je gaat dit toch niet toegeven, maar meer dan dit is het niet.
Sneue reactie. Jammer. Ik zou hetzelfde betoog opnieuw kunnen houden op uw reactie, maar dan val ik in herhaling. Ik reageer niet meer in deze topic. Als mensen het niet willen begrijpen en koppig blijven dan houdt het op.
Als je het woord 'profiteren' al niet eens goed weet te interpreteren, dan houd het wel op idd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
02 jun 2023 16:20
Ergens in dit topic wordt verwezen naar een tweet van Netflix uit 2017 (Love is sharing a password), waaruit zou moeten blijken dat Netflix zelf het
Toevallig* zag ik vandaag deze tweet van Netflix uit dezelfde periode: "Netflix- het beste middel tegen zonnebrand".
Kreeg je dan niet een flesje zonnebrand kado bij afsluiten van een abonnement? :wink:

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:43
Dan maar naar een ander.

En je kunt op je telefoon, tablet of laptop kijken als je elders bent.
Nee dat is niet waar. Elders kijken is niet langer toegestaan. Je mag alleen op de hoofd locatie nog Netflix kijken.

Kijken op je TV in je vakantie huisje, je caravan of je vakantie woning kan je ineens vergeten. Zelfs in de trein e.d. is niet langer toegestaan.

Kinderen die in het weekend gewoon thuis wonen, kinderen die om de week naar de gescheiden partners gaan et cetera raken allemaal de mogelijkheid kwijt om nog langer op de andere locatie te kunnen kijken.

Zoals we vaker gemeld was het begrip huishouden in het geheel niet gedefinieerd door Netflix. In de algemene voorwaarden is/was dit nog altijd niet het geval. In de help pagina zegt Netflix inmiddels:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Lijkt me duidelijk, apparaten die geen gebruik maken van het Internet op de hoofd locatie waar je Netflix kijkt, behoren niet tot het Netflix huishouden. Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:43
Dan maar naar een ander.

En je kunt op je telefoon, tablet of laptop kijken als je elders bent.
Nee dat is niet waar. Elders kijken is niet langer toegestaan. Je mag alleen op de hoofd locatie nog Netflix kijken.

Kijken op je TV in je vakantie huisje, je caravan of je vakantie woning kan je ineens vergeten. Zelfs in de trein e.d. is niet langer toegestaan.

Kinderen die in het weekend gewoon thuis wonen, kinderen die om de week naar de gescheiden partners gaan et cetera raken allemaal de mogelijkheid kwijt om nog langer op de andere locatie te kunnen kijken.

Zoals we vaker gemeld was het begrip huishouden in het geheel niet gedefinieerd door Netflix. In de algemene voorwaarden is/was dit nog altijd niet het geval. In de help pagina zegt Netflix inmiddels:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Lijkt me duidelijk, apparaten die geen gebruik maken van het Internet op de hoofd locatie waar je Netflix kijkt, behoren niet tot het Netflix huishouden. Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Onzin!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
(...) Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Weet u dat zeker? Op de website van Netflix lees ik onder "Waar kan ik kijken?" namelijk:
Netflix schreef:Kijk altijd en overal. Log in bij je account op de Netflix-website om direct online te kijken vanaf je computer of op een apparaat met een internetverbinding en de Netflix-app, zoals smart-tv's, smartphones, tablets, mediaspelers en gameconsoles.

Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Undutchable »

DeZevendeHenk schreef:
02 jun 2023 15:28
snuffel1 schreef:
02 jun 2023 13:30
Op naar de 20 pagina's twelf down eight to go.
......die oeverloze discussies vormen volgens mij voor bepaalde mensen juist van de amusementswaarde.
Ik moet daar wel om lachen. Doet me soms aan Cheers (die t.v.-serie) denken. Norm, Cliff, Frasier, Carla, Sam, Diane... Ze zitten allemaal in dit forum lijkt het wel.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:43
Dan maar naar een ander.

En je kunt op je telefoon, tablet of laptop kijken als je elders bent.
Nee dat is niet waar. Elders kijken is niet langer toegestaan. Je mag alleen op de hoofd locatie nog Netflix kijken.

Kijken op je TV in je vakantie huisje, je caravan of je vakantie woning kan je ineens vergeten. Zelfs in de trein e.d. is niet langer toegestaan.

Kinderen die in het weekend gewoon thuis wonen, kinderen die om de week naar de gescheiden partners gaan et cetera raken allemaal de mogelijkheid kwijt om nog langer op de andere locatie te kunnen kijken.

Zoals we vaker gemeld was het begrip huishouden in het geheel niet gedefinieerd door Netflix. In de algemene voorwaarden is/was dit nog altijd niet het geval. In de help pagina zegt Netflix inmiddels:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Lijkt me duidelijk, apparaten die geen gebruik maken van het Internet op de hoofd locatie waar je Netflix kijkt, behoren niet tot het Netflix huishouden. Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Ook vanuit mijn kant, bovenstaand is grote onzin ! Ik kijk gewoon vanuit 2e huis Netflix via eigen account. Wat als ik geen wifi bereik heb in mijn tuin en op 4G ga, dan zou ik zeker ook niet kunnen kijken ?

Jouw uitleg van "huishouden" klopt niet met wat Netflix zelf aangeeft.

- Je Netflix-account delen
Een Netflix-account is bedoeld om te worden gedeeld door mensen die samen in één huishouden wonen.

https://help.netflix.com/nl/node/123277

OPMERKING: 'Internetverbinding' verwijst naar je bekabelde of draadloze internetverbinding. Als je meerdere wifinetwerken hebt, koppelen we er mogelijk maar één aan je Netflix-huishouden. Als je Netflix wilt kijken op apparaten die via verschillende ISP-accounts zijn verbonden met je wifinetwerken of die verschillende IP-adressen hebben, vragen we je mogelijk om een apparaat te bevestigen als onderdeel van je Netflix-huishouden. Zorg dat je je Netflix-huishouden instelt of bijwerkt vanaf een apparaat dat is verbonden met je meest gebruikte internetverbinding.
Hoe detecteert Netflix apparaten in een Netflix-huishouden?
We gebruiken gegevens zoals IP-adressen, apparaat-ID's en accountactiviteit om te bepalen of een apparaat dat op je account is ingelogd, deel uitmaakt van je Netflix-huishouden.

We verzamelen geen gps-gegevens om de exacte locatie van je apparaten te bepalen.

https://help.netflix.com/nl/node/128339

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Erthanax schreef:
05 jun 2023 13:59
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
(...) Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Weet u dat zeker? Op de website van Netflix lees ik onder "Waar kan ik kijken?" namelijk:
Netflix schreef:Kijk altijd en overal. Log in bij je account op de Netflix-website om direct online te kijken vanaf je computer of op een apparaat met een internetverbinding en de Netflix-app, zoals smart-tv's, smartphones, tablets, mediaspelers en gameconsoles.
en op dezefde website leest u:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Dus ja je mag 'mobiel' kijken zolang het apparaat maar verbonden is met je eigen Internet verbinding op je hoofd locatie.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 18:43
Erthanax schreef:
05 jun 2023 13:59
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
(...) Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Weet u dat zeker? Op de website van Netflix lees ik onder "Waar kan ik kijken?" namelijk:
Netflix schreef:Kijk altijd en overal. Log in bij je account op de Netflix-website om direct online te kijken vanaf je computer of op een apparaat met een internetverbinding en de Netflix-app, zoals smart-tv's, smartphones, tablets, mediaspelers en gameconsoles.
en op dezefde website leest u:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Dus ja je mag 'mobiel' kijken zolang het apparaat maar verbonden is met je eigen Internet verbinding op je hoofd locatie.
Onzin!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het prachtigste aan dit topic is de discussie over de term huishouden. Dat moet toch helemaal niet moeilijk zijn. Huis is enkelvoud, het gaat dus om de bewoners van dat huis. Een gezin is niet per se een huishouden. 4 vreemden kunnen een huishouden vormen, mits woonachtig in hetzelfde huis.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 18:43
Erthanax schreef:
05 jun 2023 13:59
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:40
(...) Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Weet u dat zeker? Op de website van Netflix lees ik onder "Waar kan ik kijken?" namelijk:
Netflix schreef:Kijk altijd en overal. Log in bij je account op de Netflix-website om direct online te kijken vanaf je computer of op een apparaat met een internetverbinding en de Netflix-app, zoals smart-tv's, smartphones, tablets, mediaspelers en gameconsoles.
en op dezefde website leest u:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Dus ja je mag 'mobiel' kijken zolang het apparaat maar verbonden is met je eigen Internet verbinding op je hoofd locatie.
Ik trek die conclusie niet. De eerste zin van mijn citaat van Netflix is immers: "Kijk altijd en overal."
De beperking die u aanhaalt slaat op wie tot het huishouden behoort, niet op de plaats waar die leden van dat huishouden kunnen kijken. Dat is immers "(altijd en) overal."

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door PGros »

@Speedy123
Als een mobiel apparaat tot het huishouden behoort dan is het apparaat-id bekend bij Netflix en dan mag dat apparaat via een ander ip adres ook gebruikmaken van Netflix. En eens in de zoveel tijd zal dat zelfde apparaat-id ook met het huisnetwerk verbonden moeten zijn om toegang te houden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
05 jun 2023 18:55
Het prachtigste aan dit topic is de discussie over de term huishouden. Dat moet toch helemaal niet moeilijk zijn. Huis is enkelvoud, het gaat dus om de bewoners van dat huis. Een gezin is niet per se een huishouden. 4 vreemden kunnen een huishouden vormen, mits woonachtig in hetzelfde huis.
Maar vier vreemden kunnen ook vier huishoudens zijn in hetzelfde huis. 😁

Plaats reactie