Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Ik heb een Netflix Premium Account. Daarmee mag ik met 4 schermen tegelijk Netflix kijken. Maar nu komt het: ik ben alleenstaande met 1 televisie in de woonkamer en met 2 ogen die tegelijk 1 scherm kunnen kijken.

Als alleenstaande word ik met de nieuwe strategie van Netflix gedupeerd omdat ik met vrienden en familie op andere adressen niet het account mag delen maar dit wel zou mogen als we allemaal op 1 adres wonen.

Vanochtend heb ik een chatcontact gehad met Klantenservice Netflix. Hieronder het chatlog:

etflix
Netflix-klantenservice

duurste abonnement met 4 schermen tegelijk

9:29 a.m.
N
Bedankt voor je antwoord.

N
Voordat je gaat chatten, kun je inloggen?

Netflix • 9:29 a.m.
Nee

9:29 a.m.
N
Er komt zo iemand bij jou.

Netflix • 9:29 a.m.
Je chat nu met: Chianien
C
Welkom bij Netflix! U chat met Chianien. Goed dat u contact heeft opgenomen. Met wie heb ik het genoegen?

Chianien • 9:39 a.m.
Goedemorgen, ik ben Ton

Als je vanaf het begin dat Netflix lid werd met het duurste abonnement, dan kon je met het account met 4 schermen delen. Dat was interessant voor alleenstaanden die de kosten met vrienden en familie konden delen voor 4 accounts.
Nu wil Netflix de voorwaarden aanpassen. Een alleenstaande kijkt niet op 4 schermen tegelijk, maar de vrienden en familie wonen elders. Dus moet voor de mensen buiten het adres van de alleenstaande extra worden betaald, simpel omdat het schermen zijn op een ander adres?

waarom zou ik dan betalen voor het duurste abonnement?

9:42 a.m.
C
Goedemorgen Ton. Ik heb uw vraag gelezen en ik ga u hierover informeren. Kunt u het emailadres van het Netflix account aan mij geven? Dan pak ik het account er even bij.

Chianien • 9:42 a.m.
dat is niet nodig op dit moment, ik stel een duidelijke vraag en mijn account doet er nu niet toe

9:42 a.m.
C
Het is beleid voor ons om naar het account te vragen, zodat de chat correct wordt gelogd en zodat ik u eventueel verder kan helpen met wijzigingen etc. als dat nodig mocht zijn.

C
Voor nu komt het erop neer dat het account delen nooit de bedoeling is geweest. Netflix kon hier in het verleden niet veel aan doen, dus werd het delen gedoogd. Het nieuwe beleid probeert dit nu te tacklen.

C
Dus als u een account heeft dat u deelt met anderen buiten uw Netflix-huishouden, dan komt het erop neer dat dit in de nabije toekomst niet meer kan.

Chianien • 9:45 a.m.
dus een alleenstaande met duurste abonnement betaalt voor niets de kosten voor 4 schermen tegeljK?

dat houdt juridisch geen stand denk ik

9:45 a.m.
C
Extra leden kan worden aangeschaft voor 4 euro, voor mensen buiten het huishouden. Deze leden kunnen dan gebruik maken van uw Netflix account op een andere locatie.

C
Dat klopt, ik ben het met uw retoriek eens. Wilt u het abonnement aanpassen?

Chianien • 9:45 a.m.
ja de 4 euro extra is leuk bedacht maar daar betaal ik al voor met het duurste abonnement want ik mag kijken op 4 schermen tegelijk

9:46 a.m.
C
Helaas is het niet toegestaan om het Netflix account buiten uw Netflix-huishouden te delen. Uitwonende gezinsleden en derden vallen niet onder hetzelfde huishouden. In het volgende helpartikel vindt u meer informatie hierover terug. Klik hier

Chianien • 9:47 a.m.
de meeste schermen kijken nauwelijsk netflix en ik kijk ook niet veel. Dus zeg ik het op en de anderen dus ook.

de anderen zullen netflix niet aanhouden vanwege weinig interessant

ik ga radar benaderen met dit probleem

9:49 a.m.
C
Het is vervelend dat u er zo over denkt, maar het is te begrijpen. Wij zien liever niemand gaan. Zoals ik al meerdere malen heb proberen uit te leggen is Netflix niet bedoelt om te delen. U staat er volledig vrij in om te doen wat u wilt.

C
Heeft u nog andere vragen met betrekking tot Netflix?

Chianien • 9:49 a.m.
nee

9:49 a.m.
C
Oke, dan wens ik u een fijne dag toe. Dag Ton!

Chianien • 9:51 a.m.
dank voor uw antwoord, ik ga het verder bespreken met de redactie van radar

fijne dag!

9:51 a.m.


Toen ik het abonnement afsloot werd er helemaal niet gesproken over wat bedoeld wordt met een huishouden. Netflix wil de destijds gesloten overeenkomst nu via een truc openbreken en bepalen dat 4 schermen tegelijk alleen voor 1 woonadres gelden.
Daar ben ik het niet mee eens.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Voor zover ik heb opgevangen afgelopen week, heeft Netflix aanvankelijk gepromoot dat men het wachtwoord met anderen deelde, om zoveel mogelijk kijkers binnen te harken. Nu dat is gelukt schaffen ze het gedeeld kijken af. Het lijkt een strategie: eerst zo veel mogelijk mensen verslaafd maken aan Netflix en er dan veel aan gaan verdienen.
U kunt uw abonnement aanpassen, dat lijkt me geen probleem = dat u het duurste abonnement heeft is dus geen argument.
Wel is het feit dat het gepromoot is in de periode dat u dit abonnement afsloot mogelijk een argument in die zin dat ze klantonvriendelijk zijn en dat hun reputatie aantast, maar geen rechtsgrond.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

HandigeHarrie schreef:
26 mei 2023 10:27
Voor zover ik heb opgevangen afgelopen week, heeft Netflix aanvankelijk gepromoot dat men het wachtwoord met anderen deelde, om zoveel mogelijk kijkers binnen te harken. Nu dat is gelukt schaffen ze het gedeeld kijken af. Het lijkt een strategie: eerst zo veel mogelijk mensen verslaafd maken aan Netflix en er dan veel aan gaan verdienen.
U kunt uw abonnement aanpassen, dat lijkt me geen probleem = dat u het duurste abonnement heeft is dus geen argument.
Wel is het feit dat het gepromoot is in de periode dat u dit abonnement afsloot mogelijk een argument in die zin dat ze klantonvriendelijk zijn en dat hun reputatie aantast, maar geen rechtsgrond.
Het gaat mij er om dat Netflix eenzijdig de overeenkomst wil openbreken. Ik denk wel degelijk dat Netflix hier de fout in gaat.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk van niet.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u Radar benaderd met dit “probleem”?

Dat eerst iets gedoogd werd en dat een bedrijf daar nu strakkere regels voor stelt, kunt u mijns inziens niet tegen doen.

In uw overeenkomst staat uiteraard niet vermeld dat u uw abonnement met anderen buiten uw huishouden mag delen. Dus de overeenkomst wordt niet open gebroken.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Cro »

HandigeHarrie schreef:
26 mei 2023 10:27
Voor zover ik heb opgevangen afgelopen week, heeft Netflix aanvankelijk gepromoot dat men het wachtwoord met anderen deelde, om zoveel mogelijk kijkers binnen te harken. Nu dat is gelukt schaffen ze het gedeeld kijken af. Het lijkt een strategie: eerst zo veel mogelijk mensen verslaafd maken aan Netflix en er dan veel aan gaan verdienen.
U kunt uw abonnement aanpassen, dat lijkt me geen probleem = dat u het duurste abonnement heeft is dus geen argument.
Wel is het feit dat het gepromoot is in de periode dat u dit abonnement afsloot mogelijk een argument in die zin dat ze klantonvriendelijk zijn en dat hun reputatie aantast, maar geen rechtsgrond.
Of Netflix het actief gepromoot heeft vraag ik me af, ze hebben ooit, voor zover mij bekend eenmalig, iets getweet als 'Sharing is love'. Of dat actief promoten is kan al afgevraagd worden, maar ook nergens benoemen ze expliciet buiten je eigen huishouden.
En daar zit mogelijk de crux, immers heeft Netflix voor zover ik kan nagaan in de voorwaarden altijd al staan dat je niet mag delen behoudens binnen hetzelfde huishouden.
ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:32

Het gaat mij er om dat Netflix eenzijdig de overeenkomst wil openbreken. Ik denk wel degelijk dat Netflix hier de fout in gaat.
Ik zou eerst eens je overeenkomt controleren of daar niet vanaf het begin al instaat dat je alleen binnen je eigen huishouden mag delen. Dat is bij mij namelijk wel het geval voor zover ik kan nagaan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is toch vanaf het begin de bedoeling geweest je account bij Netflix alleen te delen binnen je huishouden op 1 adres?
Dat het steeds mogelijk was dit met anderen te delen op andere adressen, wil toch niet zeggen dat u nu benadeeld wordt.
Ik snap überhaupt niet waarom je dan als alleenstaande met maar 1 scherm al die tijd een Premium account hebt gehad.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Huishouden is een woord dat niet verder wordt omschreven in de overeenkomst met Netflix.

Voor mij is mijn huishouden van poly-amoureuse aard in LAT-relatie.

Er werd niet gesproken over 1 adres.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit lijkt mij wel duidelijk bij een Premium account:
“Als je huishouden uit meer dan 2 mensen bestaat die tegelijkertijd Netflix willen streamen”

Maar misschien dat iemand anders wat anders verstaat onder ‘je huishouden’.
Mijn huishouden is niet dat van mijn buurman, kennissen of kinderen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bij een lat-relatie heb je juist niet één huishouden. Hoe poly-amoureus ook.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:59
Huishouden is een woord dat niet verder wordt omschreven in de overeenkomst met Netflix.

Voor mij is mijn huishouden van poly-amoureuse aard in LAT-relatie.

Er werd niet gesproken over 1 adres.
Soms wordt er vanuit gegaan dat mensen zelf dingen begrijpen en hoeft niet alles tot op de letter uitgelegd te worden.
U begrijpt het ook wel hè wat er met 1 huishouden bedoeld wordt en wat LAT betekent?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier vanaf vandaag hetzelfde probleem. Juridisch zie ik geen mogelijkheden, volgens mij mogen ze dit doen, en wij mogen abo opzeggen, wat ik dan ook ga doen.
Dag Netflix, er zijn zoveel andere aanbieders die veeel goedkoper zijn en ook veel klantvriendelijker....

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er klantonvriendelijk aan het niet mogen delen van je account?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is klantvriendelijker als je het wel mag. En er zijn genoeg aanbieders die er geen probleem mee hebben.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:33
Wat is er klantonvriendelijk aan het niet mogen delen van je account?
Het is klantonvriendelijk om kijken via 4 schermen op hetzelfde adres wel goed te vinden en alleenstaanden dit niet toe te staan terwijl zij ook voor 4 schermen betalen, maar dan niet op 1 adres.
Verder was het premiumabonnement gekozen omdat naast die 4 schermen ook betere kwaliteit geboden werd. Voor mij was het een pakketdeal.
Nu vind ik dat het afgelopen jaar ook heel veel ouwe meuk (ook in zwartwit) werd aangeboden en er weinig echt interessants bij kwam.

Ik heb ook andere streamingdiensten en Netflix kan zo aan de kant gezet.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar naar een ander.

En je kunt op je telefoon, tablet of laptop kijken als je elders bent.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het nadeel van regeltjes is dat er van alles verzonnen word om dat te omzeilen. In het verleden gebeurde dat ook met mobiele telefonie. Even een hotspot aanmaken om zo een groep op internet te laten gaan.
En hier is dat niet anders. Op 1 scherm als je alleen bent en heb je een partner of kinderen die tegelijkertijd willen kijken kon je meer schermen afnemen. Dat er creatief werd gedacht en dat ik in Groningen op het account van tante Riekie uit Maastricht kon meeliften klinkt leuk, maar is nooit de bedoeling geweest. Het werd niet gedoogd, er was geen middel om dat tegen te gaan. En dat is er nu wel.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 11:36
Het is klantvriendelijker als je het wel mag. En er zijn genoeg aanbieders die er geen probleem mee hebben.
Precies wat ik bedoel. Alleenstaanden worden gediscrimineerd hierdoor.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 11:46
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 11:36
Het is klantvriendelijker als je het wel mag. En er zijn genoeg aanbieders die er geen probleem mee hebben.
Precies wat ik bedoel. Alleenstaanden worden gediscrimineerd hierdoor.
Ergens heb je wel een punt, alleen bij dat premium abbos krijg je 4k, dus eigenlijk kun je maar voor de helft gebruik maken van de voordelen.
Maar hier is niks aan te doen. Weet zijn genoeg veel betere alternatieven, die ook nog goedkoper zijn.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welja, gediscrimineerd nog wel liefst.

Plaats reactie